Saturday, December 19, 2009

Jom Jengok Jap

Baru-baru ini Paknil ditemubual oleh team Portal Berita Kementerian Dalam Negeri. Kalau ada seseiapa yang berminat untuk membacanya bolehlah klik di sini. Terima kasih.

21 comments:

mama ju said...

Anda hebat!Dari mamaju

ila said...

PAK NILL...SAYA SENTIASA MENGIIKUTI PERKEMBANGAN PAK NIL..MINAT PAK NIL SGT2..

Unknown said...

ingt paknil kne panggil dek LHDN..
hehehe..
org baru kt blog paknil nie..
pminat paknil gak:)

Edzlin said...

salam paknil.

saya suka baca temubual paknil itu. banyak mengingatkan anak-anak muda seperti saya. paknil memang artis contoh. harap lebih ramai selebriti seperti paknil.

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Hehe,at last dapat juga habiskan bacaan suzy tadi...

Tidak dinafikan,abg aznil memang artis contoh...

Boleh dijadikan icon,terutama kepada anak-anak muda serta kanak-kanak...

Tak mustahillah abg aznil seringkali dijadikan idola kan? :)

Tahniah abg aznil...

Keep it up...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

sniffa93_aznil4eva said...

dah baca dah:)

best je cara uncle jawab^_^

uncle mmg sesuai utk dijadikan artis contoh..

ifa respect uncle n sayang uncle gak:)

zikachiCOOL said...

salam.
Pak nil mmg sgt well-rounded (^.^)v
sgt berdedikasi dan berkarisma

NH said...

waw..
saye dah bace kat portal tadi..
pemikiran paknil mmg saye respek..
sye doakan agar paknil sukses dlm kerjaya d dunia dan di sane kelak..insyaAllah..

http://mimpisyakila.blogspot.com

hans said...

hebat la pak nil
suka jawapan anda

anne said...

Salam Abg Aznil,

Terima kasih untuk 'link' ni. Dah baca :) KDN temubual Aznil Nawawi untuk melihat samada selebriti boleh menjawab isu isu berat/ bukan hiburan ya? Saya tak ada keraguan langsung Abg Aznil memang boleh beri pendapat2 yang bernas dan intelektual, tapi mungkin tak semua selebriti macam tu...

p/s: Selamat Tahun Baru Hijrah

Unknown said...

Tengah baca nie .... perasan PiPi Abg Aznil dah tembam.

MaMa MoDeN said...

Salam Paknil,
mama moden sekeluarga minat kat Paknil, lebih2 lagi 2 anak kecil saya 6 & 3 thn ni. Depa teringin nak jumpa Paknil.

Anak ke 6 saya, Adilah teringin nak masuk rancangan Paknil. Dok tunggu je Paknil mai Penang nak p ujibakat...

Adilah pun dah ada blog sendiri tau Paknil.

http://nuruladilahcute.blogspot.com/

Sofea _Sulaiman said...

Assalammualaikum Uncle,

Terus-terang saya katakan, saya bukan sahaja meminati uncle sebagai seorang artis M'sia yang terkenal tetapi saya juga suka apabila uncle manjawab soalan. Saya lihat uncle pandai bermain dengan kata-kata dan juga menyusun ayat dengan begitu rapi. Syabas dan tahniah saya ucapkan!

Begitu banyak yang saya boleh pelajari dan jadikan contoh dari uncle. Terutama sekali, apabila kita menjawab soalan. Ayat pertama itu, mesti ada menunjukkan ketegasan kita dan dari situ orang akan menilai sama ada kita serius ataupun bergurau.

Untuk uncle, saya selalu doakan semoga, uncle selalu di panjang umur, di murahkan rezeki dan berbahagia selalu di samping keluarga dan juga anak-anak uncle yang tersayang. Saya tidak mahu kehilangnan orang seperti uncle. Saya sayang uncle.

-Sofiah_Sulaiman (Singapura)-

Anonymous said...

Sekali-sekali bincangkan isu berat apa salahnya kan. Boleh juga jadi panduan buat remaja. :)

familyria92 said...

sangat setuju dengan pandangan Pak Nil. semuanya bermula dari rumah...1family 1malaysia.

Sofea _Sulaiman said...

Assalammualaikum Uncle,

Pada hari Selasa (22 Dec 2009), saya ada dengar radio ERA. Uncle dengan Uncle Din Beramboi, ada bincangkan tentang isu, 'Kerja Daripada Rumah.'

Kalau uncle hendak tahu, di S'pura kerja daripada rumah ini memang sudah biasa di adakan dan banyak company yang telah berbuat demikian. Untuk kerja daripada rumah, selalunya kerja-kerja yang di berikan berbentuk, 'Office Job.' Bermakna, seperti kerani.

Memang saya tidak nafikan, kerja daripada rumah ini memang satu idea yang bagus. Ini kerana kita tidak perlu bangun awal untuk ke tempat kerja dan mungkin kita tidak perlu lagi terpaksa menghadapi kesesakkan lalu lintas. Baguskan uncle? Tetapi nanti dulu! Memandangkan kita ini, kerja daripada rumah dan tidak ada boss yang akan pantau pergerakkan kita, tetapi itu tidak bermakna kita boleh habiskan kerja yang telah di berikan bila-bila masa sahaja kita suka. It is not that way uncle.

Kerja yang selalunya mereka berikan, lebih banyak jika hendak dibandingkan dengan kerja di luar. Sebab mereka tahu, kalau mereka tidak berbuat demikian, pekerja yang bekerja daripada rumah akan buat kerja dengan sambil lewa sahaja.

Selalunya apabila kita bekerja di luar, kita tidak perlu fikirkan tentang, bil komputer yang telah kita gunakan. Tetapi, kalau kita kerja daripada rumah, sudah semestinya, kita menggunakan komputer kita sendiri, printer kita sendiri, mesin fax kita sendiri dan segalanya yang kita gunakan kita punya sendiri. Itu bermakna, bila bil datang kita sendiri yang kena bayar.

Daripada asalnya kita hendak jimatkan masa daripada bersiap ke tempat kerja dan tidak perlu lagi terpaksa mengalami kesesakkan lalu lintas, akhirnya bil yang melambung tinggi pula yang kita kena bayar. Berbaloi ke ini semua uncle?

Jiran sebelah rumah saya, mereka suami isteri bekerja daripada rumah dan rumah mereka uncle, berselerak dengan file sana sini. Semakin bekerja daripada rumah, rumah mereka semakin tidak terurus. Ialah saya faham uncle, mereka terpaksa menyiapkan kerja yang telah diberikan mengikut deadline yang telah diberikan.

Bagi saya, saya lebih suka bekerja di luar daripada kerja daripada rumah. Sebab pertama sekali, saya tidak sanggup melihat bil saya melambung tinggi dan kedua, kerja banyak yang mereka berikan, boleh ke saya habiskan.

-Sofiah_Sulaiman (Singapura)-

~*mrsnzam*~ said...

wauu!!hebat soalan bes punya jawapan. Rasanya kalau artis lain kena soalan camnih tak tau apa doang jawap. tunggang tebalik..

MiesSha said...

hahaha...pnjg sgt story nye...sya ska tgk muka uncle....bila nak menurun ilmu penjagaan muka plak nih...:p lalalaa

ErDa EiDa said...

salam paknil..

lama tak singgah blog paknil nih...saya lihat blog paknil btambah matang dan mnarik dari sehari ke sehari...

saya tertarik dgn gaya bahasa dan cara pnyampaian paknil dlm mnterjemahkan konsep 1 Malaysia dr kca mata dan pmikiran paknil yg brnas mlalui tmuramah trsebut...

paknil adalah sbahagian dr golongan artis yg brpelajaran dan bnyak mngambil tahu hal dunia lain selain dr dunia hiburan...Ini mngubah persepsi segolongan masyarakat yg hnya memikir golongan artis ini hanya mmbawa contoh ikutan yg buruk utk anak2 mereka sahaja...

saya harap artis lain terutama golongan artis muda haruslah menjadikan paknil sebagai role model dikalangan mereka,supaya mereka menjadi artis yg berilmu dan berwawasan serta bjak mlontarkan pndapat yg brnas dan bukannya hanya untuk 'glamour' sahaja semata2...

Masyarakat di luar juga,jgnlah lagi asyik mnuding jari pada kalangan artis hanya disebabkan segelintir artis yang beretika buruk..'kerana dalam setandan pisang bukan kesemuanya busuk'...

ATIE said...

Salam. saya gembira dengan komen Encik Aznil kerana saya juga dibesarkan di Kuala Lumpur hampir 40 tahun....pokok pangkalnya asuhan & didikan adalah penting...akal fikiran di seimbangkan dengan perbuatan (mengenali terlebih dahulu yang mana satu baik @ buruk)...moga anak anak muda sekarang mendapat pengajaran dan nasihat berguna dari Encik Aznil.Wassalam...

Fiin Long said...

Tut...Wa caya sama Paknil.. Peace :) ..