Sunday, April 4, 2010

HARI INI ADALAH HARI NYA!

Hari ini adalah hari yang paling dinantikan oleh Allahyarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri aka Din Beramboi. Malam ini bakal berlansung Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009. Paknil dapat lihat keterujaan Din Beramboi sejak namanya melekat sebagai finalis bagi kategori Penyampai Radio Lelaki Popular.
Din kata:
“Aku nak rasa macam mana engkau rasa Nil selama ini duduk bersama calon-calon lain dekat tempat duduk orang top-top”
Alahai, sebak Paknil bila teringatkan impian Din. Masa Din berlawak waktu commercial break tahun lalu Paknil sedih sangat sebab dia jadi penghibur tatkala siaran langsung berihat untuk iklan. Paknil cakap dengan dia, “Cukup-cukuplah buat keje tu Din. Tahun depan aku nak kau pulak tengok orang lain buat keje tu”
Betul pun. Termakbul doa kami apabila Din tersenarai bersama Paknil, AG, Kieran dan Faizal.
Tapi malam ini dia tengok dari jauh rupanya.
Din kata:
“Aku nak pakai baju ala-ala konvokesyen malam tu nanti. Aku pedulik haper! Yang penting aku nak orang jerit kat aku masa red karpet”
Memang Paknil nantikan saat ini sebab Paknil percaya si Din ni akan buat apa sahaja untuk kasi orang ketawa dan terhibur. Dia pernah buat persembahan kat Melaka masa Jelajah Era buat perkara yang sehingga seluruh penonton dan kami ternganga dan ketawa tak hengat. Rupanya dia dah pakat dengan Shuib Sepah untuk menarik seluar pakaian cinanya ketika kitorang buat catwalk pakaian terbaik. Dia sanggup malukan dirinya yang kelihatan seolah terkejut bila seluarnya dilondehkan dan hanya tinggal seluar pendek di dalam.
Sampai macam tu dia nak buat orang ketawa.
Din kata:
“Kalau kau menang Nil, aku nak naik pentas jugak. Masa kau bagi ucapan, aku pose sebelah kau sebab nak tunggu giliran aku entah bila”
Alahai Din. Kenapa kau tinggalkan aku kata-kata yang boleh buat aku tersentak macam ni? Kau tahu tak Din yang aku tak fikir langsung nak menang dah sekarang ni. Aku cuma teruja nak tengok perangai engkau aje. Paknil dah boleh bayangkan keriuhan dia yang boleh buat lawak sengal dia sorang-sorang ketika majlis.
Dia seronok tengok calon-calon gila-gila lain terlibat sama sebagai finalis seperti Didie Alias dan Enot sebab Paknil dah jangka mesti ada sesuatu dia akan bawak pakat dengan diorang malam itu nanti.
Dalam keriuhan tepuk sorak malam ini, Paknil akan rasa sunyi.
Din kata:
“Aku malam ABP nanti akan ikut bontot kau kemana kau pegi orang mesti ambik gambar kau untuk suratkhabar. Ada aku kesah!”
Pening jugak layan si Din yang main redah aje ni. Tak akan ada siapa yang boleh marah dengan tindakan dia sebab semua sudah akur dengan sikap ‘belasah aje’ dia tu! Semua orang seolah menunggu Din buat sesuatu yang ‘luarbiasa’ sebab kalau dia bersikap seperti orang lain, maka itu bukan Din Beramboi dan mungkin ramai yang rasa pelik.
Sekarang Din tak payah ikut 'bontot' Paknil sebab mana Paknil pergi pun ada dia dalam hati Paknil.
Kini semua tinggal kenangan.
Paknil boleh bayangkan aje benda yang dia cakapkan itu pada ketika berlangsungnya ABP malam nanti. Jika ada di antara kawan arwah yang tidak mahu menyertai ABP malam ini sebab hormatkan arwah, itu hak mereka. Paknil tetap akan pergi, InsyaAllah. Menang atau kalah. Kali ini Paknil pergi pun sebab dia. Paknil nak bawa bersama Paknil semangat Din Beramboi. Paknil nak orang semua rasa kehadirannya di situ malam ini walaupun Din sudah tiada.
InsyaAllah Paknil akan bawa anak sulong Din bersama Paknil malam ini. Paknil nak dia tahu yang Papa dia teringin sangat berada di situ malam ini dan menghargai kerja Papa dia selama ini. Paknil nak dia tahu jugak yang Papa dia sebenarnya disayangi jutaan peminat dan kerja gila Papa dia terbayar malam ini.
Buat Din, “Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Al-Fatihah.

639 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 400 of 639   Newer›   Newest»
Ena Mazly said...

Al Fatihah..

Hanya doa yg kita bole iringkan sekarang ni semoga rohnya ditempatkan di tempat org2 yg beriman.

Buat pak nil yg disayangi lagi dikagumi, semoga tabah dan kuat meneruskan hari-hari yang mendatang..

Admin said...

saya mmg xkenal sangat dengan din beramboi..tp sangat meminati dia..sampai skang masih xdapat terima kehilangan seorang penghibur negara..

dengar cerita pun dari adi fashla..sangat terkejut sbenarnya..
bile terdengar iklan suara dia..rasa sayu sangat..lepas baca entri pak nil.lagi lah sayu saya di buatnya..

buat bro din beramboi...kami doakan berada di kalangan orang2 yang beriman.

Al-Fatihah..

ibu_Arifa said...

salam pak nil,

saya pun seperti xpercaya lagi yg uncle din dah xde. mmg hari2 dok tgk siaran ulangan 'raja lawak' jer..tetiba dgr berita dia sakit,masuk hospital..tak lama pastu..keluar berita yg mcm ni pulak..mmg terasa mcm susah nk percaya. tapi semuanya terpaksa jg kita redha..sudah takdir dan ketentuan Allah..dia akan pergi awal.

Saya pun turut sedih tetapi sure pak nil lagi sedih sangat2 sbb dia teman rapat/sekerja Pak nil. Pak nil lagi kenal uncle Din berbanding saya.

Saya doakan agar roh uncle Din di tempatkan dikalangan mereka2 yg disayangi Allah, dan harap keluarga arwah serta pak nil..byk2 lah bersabar yer..Allah lebih sygkan uncle Din..sekejap saja dia bagi kita 'pinjam' uncle Din dgn kita.

uncle Din tetap di hati kita..selamanya..

Al-Fatihah..

chasya dawi said...

sedih teramat2!!!!!!!!!!!!!!!!!!
al-fatihah buat allahyarham Din Beramboi :(

nadya said...

paknil..very touching
suddenly i'm crying..
gonna miss him so much..

Puteri Bunian said...

sedihnya baca post pak nil ni... sebak rasanya... memang tiada siapa yang boleh buat lawak slumber dan gila-gila cam arwah abg din.. memang tak diduga arwah pergi secara tiba2.. Allah S.W.T lebih menyayangi arwah..
salam takziah untuk seluruh keluarga dan kenalan rapat arwah abg din.. semoga tabahkan hati dan kuatkan semangat..utk menghadapi hari2 yg mendatang tanpa arwah disisi..
marilah ramai2 sedekahkan al-fatihah utk arwah abg din..semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yg soleh.. Amin...

AkuDanSesiapa?? said...

mata terasa lemas seketika.. sayu, sedih, sebak.. sy impikan kwn seperti paknil..

al-Fatihah kpd Arwah Din Beramboi..

♥♥ eija ♥♥ said...

sebak ja baca blog paknil nie...

ja pun dah menduga, malam nie memang saat yang ditunggu oleh arwah...

paknil lebih mengenalinya, ja harap paknil tabah, sememangnya paknil dan arwah sudah tetap dihati kami selamanya...

Al-Fatihah...

HadSha said...

Alfatihah.. begitulah pak nil, apabila yang disayangi telah pergi, hanya kenangan yang tinggal..... dgn kenanganlah baru kite tau betapa pentingnya orang itu dalam hidup kita selama ni...

kuatkan semangat paknil..

Unknown said...

Pak nil... terharu sungguh saya membaca luahan hati Pak nil ni... walau sudah 3 hari berlalu.. airmata saya pasti akan menitis setiap kali nak masuk kereta.. kerana di situ la saya selalu mendengar suara lawak Pak din yang x jemu2 membuat pendengar2 ErA ketawa dan tersenyum2 sorang diri macam saya... itulah ubat yang membuat saya bersemangat untuk memandu jauh ke tempat kerja... bila nak keluar dari kereta pun..mesti nak tunggu rancangan Pak Din habis baru keluar...rindu sangat2 dengan beliau.. walau x pernah berjumpa namun terasa dekat di hati.. semoga aman la Pak Din di sana... sesungguhnya aku akan sentiasa merindui jenaka mu... amin.. Al Fatihah....

Unknown said...

Pak nil... terharu sungguh saya membaca luahan hati Pak nil ni... walau sudah 3 hari berlalu.. airmata saya pasti akan menitis setiap kali nak masuk kereta.. kerana di situ la saya selalu mendengar suara lawak Pak din yang x jemu2 membuat pendengar2 ErA ketawa dan tersenyum2 sorang diri macam saya... itulah ubat yang membuat saya bersemangat untuk memandu jauh ke tempat kerja... bila nak keluar dari kereta pun..mesti nak tunggu rancangan Pak Din habis baru keluar...rindu sangat2 dengan beliau.. walau x pernah berjumpa namun terasa dekat di hati.. semoga aman la Pak Din di sana... sesungguhnya aku akan sentiasa merindui jenaka mu... amin.. Al Fatihah....

Ierda Haszahida said...

Takziah buat pak nil...sedih bila baca entry nie...semoga Pak Nil akan tabah dan bawa semangat arwah Din Beramboi untuk kembali seperti sedia kala...Allah lebih sayangkan Arwah Din Beramboi, semoga dia ditempatkan dikalangan orang yang Soleh

Unknown said...

Al fatihah buat Meor Fuad Meor Badri @ lebih dikenali sebagai Din Beramboi.. Utk klga Din Beramboi dan Paknil teruskan hari2 yang akan dtg dgn tabah krn beliau tentu x mahu smua bersedih di atas pemergiannya... smoga rohnya diletakkan disisi org2 yg beriman. Al Fatihah...

Unknown said...

saya bukan peminat din tp kehilangannya meninggalkan kesan yang sangat mendalam..sangat dirasai hingga jemari ii tak henti menggogle tentang beliau..dan tiap kali itu, airmata ini akan engalir...Insyaallah dia bukan calang2 ornagNya,, mungkin disebalik lawaknya beliau begitu dekat dengan penciptaNya hingga pemergiannya diratapi ramai insan, dan mengalirkan jutaan airmata..semoga rohnya dirahmati Allah..amin

nieda said...

al fatihah, janji Allah tentang kematiaan amat pasti, tidak terlewat walau sesaat pun..semakin meningkat usia kita bermakna kita semakin menghampiri kepada kematian, moga kita semua dalam keredhaan NYA..
Takziah buat keluarga DIN BERAMBOI

mimie mohd sam said...

ok..the best entry ever...
air mata dah kuar

IntanBeautyCentre said...

Al-Fatihah untuk Pak Din...Semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yang beriman...apapun DIN TETAP BERTAHTA DI HATI PARA PEMINATNYA..

zuanzaqziq said...

aduuui sedih gile siot...=(

Nurulchumel said...

Paknil..
sabar tau..
1 dunia tau,kita amat menyayanginya...

teacher azni said...

SALAM SDRA. AZNIL. TAHNIAH!TAHNIAH!TAHNIAH DI ATAS KEJAYAAN ANDA MALAM INI. DOA SAYA TERKABUL. TERIMA LAH UCAPAN SELAMAT BERJAYA UTK SETERUSNYA. KUATKAN SEMANGAT. RASA SEDIH MASIH ADA PADA KITA DI ATAS KEHILANGAN ORG YG KITA KASIHI, ARWAH MEOR.HARAP TABAHKAN HATI.
AL-FATIHAH
frm noor azni abdul aziz

sany said...

adus.. aku baru tgk ABH, abg din tak menang. tapi dia menang d hati kami semua. abg din adalah yg terbaik..!!! din kau hero kami. kalau paknil baca komen ni, apa yg paknil rasa saya pun rasa. kuat kan semangat. serius cakap sy pun mcm tak boleh terima kehilangan abg din. terlalu lama rasa nya hidup bersama AuRa abg din. sy peminat abg din sejak dia keje d THR radio dan majalah ujang. abg din kamu amat2 rindu kan kamu. al-fatiha.

redboyz93 said...

sedey btul...

sany said...

adus.. aku baru tgk ABH, abg din tak menang. tapi dia menang d hati kami semua. abg din adalah yg terbaik..!!! din kau hero kami. kalau paknil baca komen ni, apa yg paknil rasa saya pun rasa. kuat kan semangat. serius cakap sy pun mcm tak boleh terima kehilangan abg din. terlalu lama rasa nya hidup bersama AuRa abg din. sy peminat abg din sejak dia keje d THR radio dan majalah ujang. abg din kami amat2 rindu kan kamu. al-fatiha.

redboyz93 said...

berair mata membaca apa yang paknil tulis....tak terbayang macam mana paknil tanpa DB di dalam konti...apa-apa pun ini khas utk arwah DB...
http://www.youtube.com/watch?v=wp7p7pH3MnI

mus said...

gler sedih bca atikel ni....
xpnh aku nangis tp bca atikel nangis aku.....
sdih gler...
takziah paknil...
aku akn jd cm din beramboi.....
bdk keja aku smua ckp aku cm din beramboi...
tp dia dh pergi wat selama nya....
al-fatiha....

nahsuri said...

sebak..minitis mutiara tiada dipaksa..sabar lah pak nil...:(

Zikri Husaini said...

Al -fatihah buat din beramboi.. :-(

Riny Jaafar said...

Pak Nil,

Terkedu, tergamam apabila mendengar khabar pemergian Din Beramboi. Seolah olah seperti gurauan nya dipagi hari - suatu yg tak dapat dijangka. Namun, itulah suratan takdirnya, Allah lebih sayangkan Din.

Sebagai peminat Riuh Pagi Era, segala segmen yg melibatkan arwah seolah tak dapat meriuhkan dan menceriakan hari ku lagi. Tetapi Pak Nil, mohon saya cukuplah air mata kita meratapi pemergian arwah Din Berambaoi. Janganlah pulak Pak Nil menyusul arwah untuk tidak lagi menceriakan pagi - pagi kami di Era kelak.

Hormatilah pesan arwah, pasti arwah tak mahu Pak Nil terus - terusan bersedih atas pemergianya. Pak Nil seharusnya kuat semangat, tabah dan teruskan usaha arwah untuk selalu menghiburkan semua pendengar. Kami akan selalu mendoakan yang tgerbaik buat arwah dan untuk Pak Nil serta keluarga arwah. Hanya Pak Nil yang mampu laksanakan segala harapan dan impian dan misi arwah Din Beramboi.

azahrohaizah said...

Salam Paknil,

Saya ada tulis komen kat blog che din yg berbunyi begini:

Che din,azah dh undi che din beribu riban..klu che din menang, ganti balik tau!
skrg che din dh 'menang' berjuta2 hati..xganti pun xpe..yg penting che din tenang dn damai di sana di tmpat yg teratas...Amin..

Sama mcm sms sy di pagi Era...'Aku masih belum kuat utk kehilangan mu'

Tp paknil kena kuat kerna paknil ADA KAMI!!!!

Hamiza Tasnim said...

ya Allah, sedihnya entry ni..tears just can't stop..sy yakin paknil jg nmenangis masa buat entry ni..
al-fatihah

Tie HT said...

sedih sangat :(

Unknown said...

tahniah aznil menang pengacara paling popular...

Anonymous said...

assalamualaikom w.b.t..
pak nil sabo larhh he..kami yg bgai pndngar/pminat jew sngt sayu hati ats knyataan ini..apekh hati paknil,,yg sntiase dduk smeja brkrja dgn nye kn ,,msty lgi hanco..tuw psti smue pham..
tpi paknil,,ingt larh yg arwah msty sdeyh jgak klu paknil xsmngt mcm nie..paknil tros kn prjuangn paknil dgn arwah slme ini..ikowt larh sgale sunah nabi..insyaAllah arwah akan bhgie d sne..amin..
paknill..jgn ptos doa utk arwah din taw..paknill ttap trbek..

Reza said...

Tak sangka kan... tak sampai hajat dia. sedih sebak sampai bejurai2 air mata saya baca post paknil... allah lebey menyayanginya... dia pergi pun hari mulia.. hari jumaat... semoga dia tenang ditempat yang kekal abadi.. sentiasa sedekahkan fatihah kat dia paknil insyallah dia lebih aman... tapi yang pasti saya pin rindu sangat kat pak din... pergimu tiada ganti... :( felt bad..

MAWAR KHAYALAN said...

sabar yer pak nil...

din beramboi memang pandai membuat org berduka tersenyum kembali...
saya pon terasa kehilangan die.
setiap pagi sy takkan miss dgr era..
tatkala saya ada masalah dengar suara die terus fikiran melayang dan ketawa sendiri..

tapi mungkin allah lebih sayangkan die.. bnyk jasa die sebagai pelawak dan deejay...

jutaan orang kat dunia ni yang telah terhibur..

walaupon sy ni hanyalah pendengar biasa , namun kehilangan die amat dirasai.


mood nak buat sesuatu setiap pagi terbantut.

tapi paknil, hidup mesti diteruskan.

saya yakin, din ingin kita terus bahagia di dunia ini.

insyaallah din sentiasa di sisi kita semua.


byeee....


askum...

tokiyobuddy said...

Al Fatihah buat Din,Tuhan lebih menyayangi mu,walaupun kami amat merindui mu,tapi yg mencipta lebih berhak keatas mu,semuga Tuhan tempatkan roh mu disamping roh org2 yg soleh,Chikong,Abe Mang,Abe Ding,dan bermacam2 nama lagi yg ko gunakan didalam episod sawancara dan drama sebabak masih terngiang2 ditelinga.Tiada apa yg dapat kami sumbangkan utk mu Din berbanding dgn apa yg ko sumbangkan buat santapan telinga kami.Terima kasih Din,semoga ko berbahagia disamping pencipta.Amin.

yamiyummy said...

tahniah paknil coz menang pengacara tv popular abp..tgk abp sambil bc post paknil ni..sebaknye.. dapat rase betapa excitednya arwah pakdin nak gi malam abp..betapa terujanya paknil nak tgk karenah dia malam ni.. tetapi betapa kita semua xsangka impian tu xdpt ditunaikan.. kita semua sygkannya tp Allah lebih sygkan pakdin.. Al-fatihah

faizal said...

aku memang minat giler dgn din ni sejak dari dulu lg, masa dia kat thr, dia bawak watak mcm2.. sasha,atuk dll.. petang je ade segmen dia, aku mmg tunngu
bagi aku dia mmg dj terbaik

narnia said...

sambil menangis saya baca entri ni...sedihnya...saya yang setakat mendengar celoteh pak nil dan pak din pagi pagi pun boleh rasa sayu dan sedih, ini kan pak nil yang setiap pagi bersama dengan dia...tabahkan hati pak nil...arwah tetap dihati kita...now and forever...
Janji allah paknil...tak kan terlewat sesaat pun...

wanur idha said...

kate2 uncle din byk maksudnye yg die xkan lame kat dunia ni..sedih kite bace kate2 uncle din tu paknil.. same2 la kite bdoa mudah2an arwah aman di sana dan ditmptkn bsame glngan2 umat yg soleh..amin..
Al-fatihah..

paknil..paknil kuatkn smngat ek..
syg paknil n uncle din..

Anonymous said...

pak nil...
salam takziah...

emmm..
neway, Congrats to u pak nil as
"pengacara lelaki popular" in ABP for the 7th time...

Unknown said...

Ya Allah...xda apa yg boleh saya katakan di sini...hanya lelehan air mata & Al Fatihah buat Pak Din.

Tahniah Pak Nil di atas kemenangan Pengacara TV Paling Popular 09...

Unknown said...

al-fatihah buat Din Beramboi...
semoga dia di tempatkan di kalangan
orang2 yg beriman....
Amin...

City Laundry Cafe said...

seperti aznil tulis.....walaupun pak din dah tak de...kat hati kita pak din selalu bersama...tabahkan hidup menghadapi hari2 mendatang....

Unknown said...

uncle aznil syg, jangan menangis lagi tau. Org pertama yang saya ingat bila saya dapat tahu din beramboi dah arwah is you uncle, I can imagine how you feel, and i was too sad and too scared to imagine it again and again.
But i know uncle is a strong person, whatever it is, Allah always be with you and be with us. I really hoping to see your smile and your laugh, i don't want to see your cry, I know you are strong person - so be strong !!
Iloveyou uncle aznil !!

Bieaz said...

SedihNya :(

Pemergian arwah amat2 terasa..
Lawak arwah tak ada gantiNya laupun kat luar banyak pelawak.Lawak arwah nampak ikhlas tak dibuat2..Aura arwah lain dari yang lain

AL-FATIHAH.....
Buat arwah didoakan arwah ditempatkan dikalangan hamba2 yang beriman AMIN...
arwah diantara yang terpilih kembali keRahmatuALLAH pun malam hari Jumaat...

fanaa said...

alfatihah utk din beramboi..
uncle aznil,,jgn sedih2 lgi ok.
arwah msti x suka tgk uncle sedih.
kuat kn semangat uncle...

btw,,tahniah utk uncle sbb menang lgi...
lurve u uncle aznil ;)

Nurul Izzati a.k.a ZeTy said...

Salam paknil...

Itulah janji tuhan kepada manusia bilamana mati itu pasti, tidak akan lewat atau cepat sesaat pon, tidak kira apa jua situasi kita. Sama2lah kita mengambil iktibar, insafi diri. Mungkin selepas ini, giliran kita pula menghadapNya..Ya Rabb, tempatkan arwah abg din dikalangan org yg soleh, dan tabahkan hati paknil menghadapi kehilangan ini. Amin...
p/s jangan sedih sedih paknil..la tahzan..teruskan perjuanganmu.

Siti Salha Rosman said...

Sedih sangat baca entri Pak Nil. Setiap patah perkataan dia tak ada tanda yang dia nak pergi selamanya. Semoga Pak Nil tabah.

hanawati alinda said...

pak nil...
ini adalah ketentuanNya. kami sama2 dpt merasakan kehilangan sebutir bintang yang amat besar.
tiada lagi.....gurauannya
tiada lagi.....celotehnya
tiada lagi.....tawanya
tapi...semuanya tetap segar dalam ingatan kita
al-Fatihan untuk arwah dan salam takziah untuk pak nil dan seluruh ahli keluarganya.

A.H.A.D said...

aduhai paknil,
Bejurai2 air mata sya baca entry ni..terasa sgt2 kehilangan dia,smpai temimpi2 :(
Asik terngiang2 lawak drama sebabak n sawan cara dia..mmg xbole lupa sbb dia la yg menghiburkan hati ni pagi2..sedih sgt rasanya.
Sya doakan dia ditempatkn bersama org2 beriman..amin
Buat paknil,semoga tabah mghadapi hari2 mendtg tanpa abg din..

izlia said...

Salam.. Pak Nil..
Berlinangan air mata saya bila bc entri Pak Nil.. Sayunya hati ini bila membaca bicara hati Pak Nil ttg arwah Abg Din.. Harap Pak Nil tabah mengharungi hari2 mendatang.. Al-Fatihah buat Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri.. Amin..

misz nor. said...

takziah...

paknil...
kuatkan semangat !!!

Huda Luna said...

sebak, sedih, pilu.

al-fatihah utk arwah
n tahniah utk aznil sbb bjaya menang anugerah n bwk semangat arwah =(

Dunia Mistik said...

Salam 1Malaysia buat warga Era & peminat Riuh pagi Era.

Sy terkedu apabila mendapat tahu pada jam 12.30pagi Din Beramboi (Saudara Mior Ahmad Fuad) di Astro Awani (jam 12.50pagi) telah pergi Meninggalkan Dunia yg Fana ini dengan penuh Kesunyian di malam Jumaat yg amat dinanti-nanti para Solihin.

Kini sunyilah sy bila mau ke tempat kerja tak dapat dengar lagi riuh rendah jenaka celoteh arwah.

Al-Fatihah dan Ucapan takziah buat keluarga Arwah Abg Din & Radio Era.

Ikhlas:- http://www.duniamistik.com

shahida mustapa said...

takziah bt keluarga din beramboi..

berita kematian dia amt mengejutkan..

lastly,x ada org yg dpt gantikan din beramboi..

alfatihah..

Ajami Hashim said...

Salaam..

terimakasih Paknil & Allahyarham Din Beramboi kerana menceriakan saya setiap kali memandu dalam jem waktu pagi dengan keletah 'sawancara' & 'drama sebabak era'..

alfatihah

Unknown said...

Alfatihah buat alyarham,semua org rs kehilangan Pak din.

tahniah pak nil sebab menang =) semua org gembira atas kemenangan, mesti allahyrham pn gmbira.

congrats again paknil.

jAmEs said...

PakNil, ape kata kalau PakNil cadangkan kpd Era/AMP Radio untuk tubuhkan tabung amanah bagi anak-anak dan isteri Arwah Din Beramboi menjalani kehidupan di masa hadapan. Saya rasa sudah tentu ramai peminat arwah ingin menyumbang kepada tabung amanah berkenaan.

ana said...

Salam, I have been waiting for you to update ur blog for 1 week ever since I heard the news of Din in radio. It was tuesday 30thh March. That was the 1st time I listened to ur programme, Riuh Pagi Era. Been wanting to listen to it but never get the chance coz normally that is the time I'm rushing to go to work. When I really had the chance to listen to u and him, I heard the news he was admitted in ICU. I felt so sad and some how I felt regret coz didnt really put the effort to listen to ur morning programme. It seems now I will never get the chance to do so.... Kata orang "hargai sesuatu/seseorang ketika ianya masih ada bersama kita, bila dah tak ada, menyesal pun tak guna" My prayers and Al-fatihah to Din
To u, pull up urself and be strong. U have to move on coz ur fans still needs u. Take care

nada hanis said...

din beramboi dah jadi lagend.
semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman.

R LEeN said...

sedih....

tapi nk buat mcm mana....

arwah lambat sgt ke hospital...sepatutnye boleh diselamatkan....

xpelah, Allah lebih sayangkan arwah...

Alfatihah

sharifah syahiera Al-Yahya said...

sy faham ape yg uncle aznil rase..pham sgt..sy pun rse nk mnangis bile bace post uncle aznil tu...

Peppifa said...

Salam Pak Nil dari peminat di Spore.. i hve been listening to ur radio show "riuh pagi era" since middle of last year wenever i can while driving to werk abt 630-7am and ikhlas i say dat i have grown to luv ur show soo much!!! i selalu look forward to hearing d repeats of "drama sebabak" and "sawancara". u guyz always make me smile and laugh in d car!! I dah grow so accustom to hearing ur voices temaning me all d way to office. even wen i hear radio era during d other times, i really look forward to hear bits of repeats fm ur morning show!! But last week, wen u were doing d wed morning show alone, it really felt like something is missing. i found out dat Din beramboi was seriously ill, i was devastated!! i was totally sad all d way to werk. i prayed that he will recover but Allah luv him more. Reading ur blog today, it had me in tears. Walaupun, i am a singaporean listener, i really do respect u both and truly enjoy ur show cause i had stop listening to my own country's malay radio show (traitor ah.. haha..) nways, Din Beramboi, u are d best!!! thanks for all d good and fun times u gave us!! Akhir kata, takziah kepada keluarga arwah dan al Fatihah buat arwah Meor Ahmad Fuad Meor Badri.

Saliha said...

pak nil, tahniah menang abph lagi tahun ni..ye la saye pon sebak bace post pak nil kali ni, semoga allahyarham ditempatkan dikalangan hambaNya yang diredhai...ameen

i n n z c h u b b y said...

Salam~

Paknil, menitis air mata saya membaca entri ini.

Sesungguhnya Allah lebih menyayangi diri arwah Din Beramboi.

Saya mengenali Din Beramboi dari sekolah rendah lagi di masa tu arwah terkenal dalam majalah Ujang.

Sama-sama kita doakan moga arwah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman dan beramal soleh.

QYLA AQURA SHOPPE said...

SAlam..pak nil..

sy dsini pon trut mrasai sgt2 khilangn arwah..
walaupun arwah bukan slh sorg dr ahli kluarga sy...tp ble dpt tau die da mnggal kn kita sume, ati sy trase sebak sgt2...seolah2 arwah adalah slh sorg dr fmly sy...
lawak jenaka arwah sgt2 mhiburkn n xmgkin kenangan n lawak2 yg telah arwah lakukan akn dilupakan..

Al-Fatihah buat arwah.

Aza/Rin/Na said...

SEBAKNYA BACA CORETAN PAK NIL NI. RIN BARU HABIS NONTON ABPBH....TAHNIAH PAK NIL...!!!! PASTINYA ARWAH ABG DIN MASIH ADA DGN KITA ... DIA AKAN MEMBONTOT PAK NIL KE PENTAS KAN.. HMMMM....SABAR YA PAK NIL.... I LOVE YOU TOO AS A BIG BRO. KITA SEDEKAH AL FATIHAH UNTUK ARWAH YA... ALLAH LEBIH MAHA MENGETAHUI PERCATURAN HIDUP KITA ... ADA HIKMAH SEMUA INI... PAK NIL BE STRONG OK - BE STRONG FOR HIS SPIRIT ... U ARE THE BEST ... U HAVE BEAUTIFUL HEART ... WE DUN WANT TO LOSE ANOTHER BINTANG IN THE AIR .... BE THERE FOR HIM ... FOR US .... LUV U FRM FAR : RIN A SHUKOR

Unknown said...

paknil sebagai kawan baik kpda din beramboi..saya sangat memahami bagaimana situasi pak nil selepas ini.saya dapat bayangkan keadaan pak nil berada dalam konti keseorangan dan tiada gelak tawa lgi.sangat menyedihkan !!sejak kehilangan din beramboi..saya sudah berasa pak nil la yang akan terasa dan sangat menusuk hati.dan jgan sedih lagi di muka tv.pak nil harus kuatkan semanga

Cara-cara Pembayaran said...

walaupun din beramboi dah tiada...
tapi sewaktu ABPbh sedang berlangsung aku still berharap abg din menang. tapi org laen yg menang. tapi aku still rase abg din yg menang. aku sendiri tgk di kaca tv myt abg din di tanam tetapi aku rase tue sume hanya just joke. sbb aku still x lbh nak terima. sbb aku ikut lawak abg din dan copy lawak die dari mule2.

me.myself said...

sdeyh sgt paknil..
dh takde pgi seindah dulu..

takziah dri sye:(
tbahkan hti paknil.

Anonymous said...

salam...

paknil...hope paknil tabah hadapi hari2 di era tanpa sahabat tersayang...

yang pergi..biarlah pergi...
kita yang masih hidup...doakan kebahagiaan dia disana...
itu sahaja yang mampu kita buat...
semoga paknil dpt mulakan tugas harian tanpa kehadirannya....
teruskan perjuangan yang telah paknil n dia dh lakukan sebelum n...

meratapi yang dah pergi x slah..
TAPI...jgn sampai memudaratkan diri dan kerjaya...
masih ada peminat di luar yang memerlukan paknil..

k...
salam...
:)

Anonymous said...

salam...

paknil...hope paknil tabah hadapi hari2 di era tanpa sahabat tersayang...

yang pergi..biarlah pergi...
kita yang masih hidup...doakan kebahagiaan dia disana...
itu sahaja yang mampu kita buat...
semoga paknil dpt mulakan tugas harian tanpa kehadirannya....
teruskan perjuangan yang telah paknil n dia dh lakukan sebelum n...

meratapi yang dah pergi x slah..
TAPI...jgn sampai memudaratkan diri dan kerjaya...
masih ada peminat di luar yang memerlukan paknil..

k...
salam...
:)

Unknown said...

saya nangis baca cerita pak nil...rasa sedih sangat..walaupun pak din x menang, tapi die sebenarnya org yg paling popular di hati kita semua..gonna miss him..semoga arwah pak din di tempatkan dlm golongan org yg beriman..amin..

Anonymous said...

salam...

paknil...hope paknil tabah hadapi hari2 di era tanpa sahabat tersayang...

yang pergi..biarlah pergi...
kita yang masih hidup...doakan kebahagiaan dia disana...
itu sahaja yang mampu kita buat...
semoga paknil dpt mulakan tugas harian tanpa kehadirannya....
teruskan perjuangan yang telah paknil n dia dh lakukan sebelum n...

meratapi yang dah pergi x slah..
TAPI...jgn sampai memudaratkan diri dan kerjaya...
masih ada peminat di luar yang memerlukan paknil..

k...
salam...
:)

farrah@della said...

sedih sangat..takziah ntuk keluarga arwah..harap Pak Nil tabah menghadapi hari2 mendatang tanpa arwah dikonti..

Unknown said...

salam uncle nil..uncle kene kuat.setiap yg hidup pasti akn mati.kite yg msh bernafas nie kenela sentiase beringat bahawe kematian itu pasti akn dtg.buat pengetahuan kite bende yg paling jauh dr hidup kite adalah mase lalu dan yg paling dkt dgn kite adalah ajal.nurul harap uncle tabah dgn setiap yg dtg dlm hidup kite dan kepermegian org yg kite sayangi..lurve u uncle!

NTGravity said...

Salam...

Pak Nil.. semoga tetap tabah yek... Setiap yang berlaku ada hikmah nya...

Saya sendiri pun terharu membaca entri Pak Nil kali nie... even tadi waktu tgk ABPBH pun beberapa kali saya kesedihan bila aje nama Arwah Pak Din disebut...

Apapapun.. tahniah atas kemenangan Pak Nil...

and.. yea Pak Nil.. saya pun rindu sangat ngan Pak Din.... (T.T!!)

Nazz@Purple said...

begitula kehidupan...semua adalah ketentuan ilahi.tiada siapa dpt menghalang..salam takziah.

Fiza Mohamad Nor said...

Congratulations atas kemenangan Pak Nil di ABP. Bila tgk muka Pak Nil skang ni terasa sebak sgt...berat mata memandang berat lagi bahu memikul..semoga Pak Nil tabah hadapi semua dugaan ni. Pastinya semua rakyat Malaysia xsabar menunggu kepulangan Pak Nil ke konti Era. Mesti sebak sgt..semoga roh abg Din Beramboi dicucuri rahmat. AlFatihah...

Hyemi Lee said...

Al-Fatihah untuk Allahyarham Din Beramboi..semoga beliau berada di kalangan umat yang terpilih olehnya..salam takziah kepada pak nil dan famili arwah..

dan tahniah juga kepada pak nil menang di ABPBH tadi
=))

r.k said...

keluar airmata jantan ghua paknil .
entah bila kita akan dapat menerima pemergian arwah .

T.T

Narnia & Prince Aslan said...

even arwah x menang..tp dia ttp menang di hati kita semua..will miss his joke

syazreen ardnan said...

sebak syahdu semua ade. tengah buat assignment pon boleh sedih teringatkan din beramboi =( semoga beliau aman disana. Amin.

MyLullaby-Rhymes Of Life said...

Paknil u are really a true fren. The late Din Beramboi was so lucky to hef a genuine fren like u, Pak Nil! Din Beramboi was one of a kind and his was indeed a LEGEND! He will always live in our heart..

Al-Fatiha

Unknown said...

Al-Fatihah.

Salam Pak Nil. Kita semua merindui arwah. Sebak saya bila baca tulisan Pak Nil ini.

cham's said...

pak nil, ALHAMDULILAH berbalas jugak malam ni (awards). semangat yg ditinggalkan buat kita semakin kuat!!!

ada harga setiap titik peluh yg mengalir. arwah pasti damai di sana.

S.YanaZ said...

Salam.
Setiap kali PakNil tulis, sy sedey dan menangis ...








ALFATIHAH.

cikgu mama c-da said...

saya menangis tanpa dapat berhenti apabila membaca isi blog aznil ni. saya sayang anda berdua. aznil kalau demam jgn lambat jumpa doktor ye.

Smt Shahidah said...

al-fatihah..

sdeh bile bace post paknil ni..
hope paknil tabah hadapi dgaan dr ALLAH....

Anonymous said...

gua sedih beb

faiz rezal said...

pagi-pagi pegi kelas dgr din mengarot dgn paknil..sanggup tnggu din abis mengarot baru pegi masuk kelas..tp sekarang pagi-pagi kami dah tak mcm dulu..mesti boringkan bawak keta tanpa dgr din mengarot..Al-Fatihah utk din..Din pelawak terbaik yang pernah saya lihat..Pak Nil tabahkan hati..bila teringatkan dia..kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah utk arwah

minyakangin said...

pak nil... sabar ye... abid pun pnah mengalami dugaan kehilangan rapat seperti pak nil... hampir 6 bulan hilang arah... hilang kekuatan untuk mencari teman baru bergelar "sahabat"... tp abid tahu pak nil kuat... pak nil boleh recover dari kehilangan ini lebih cepat... sebab semangat arwah bersama pak nil... semangat kami menyokong pak nil terlalu utuh... salam takziah pak nil... Al-Fatihah buat arwah... Anugerah tanpa nilaian yang berbelah bagi untuk kiriman buat arwah di sana...

SafeaZahra said...

salam Paknil..tahniah atas kemenangan Paknil malam tadi, tapi saya dpt lihat wajah Paknil tak ceria. Malam tadi Paknil x spt Paknil yang biasa saya lihat. Airmata saya sampai saat ini masih bergenang kerana Abg Din. Selama ni pagi2 saya ke tmpt kerja ditemani oleh lawak abg din..saya sangat ceria nak pergi keje x sempat2 nak on radio. frankly speaking saya dah lama xdengar hotfm kerana sukakan sawancara abg din & paknil. Pagi pertama saya tanpa lawak abg din amat menyebakkan dada..buat pertama kali jugak saya mendengar era dgn linangan airmata hingga saya sampai ke office. Kehilangan arwah amat saya rasai wlaupun saya xpenah jumpa arwah. Kalau saya terasa begini apatah lagi paknil..saya amat berharap paknil tabah.

Always with U
Amythea

ainil asnida said...

sedih..bca smbil menitiskan air mata...
salam takziah kpd keluagra arwah..semoga ditmptkn dikalangn org yg soleh disisinya...paknil dan din beramboi adalh sumber inspirasi sya setiap pg..dengar je riuh pagi era hilang semua mslah...hilang semua duka...dgr era hnya krna paknil n din beramboi..pemergian din beramboi sgt mengejutkan...segalanya brlaku dgn pantas..
kpda paknil n family din...
semoga tabah...allah xkan duga hmbanya jika mereka tidak mampu..
din beramboi tetap paling popular dihati kita semua..

Unknown said...

sabar ye paknil..saya sendiri pon terkejut dgn pemergian dia..apatah lagi paknil..yang selalu bersama arwah din..kita doa semoga arwah ditempatkan bersama org2 yang beriman..dan kita,hidup kita harus diteruskan..kuatkan semangat paknil ye..

al-fatihah buat arwah din..:(

kungfu said...

Pak Nil..benar seperti yg dikata..penawar duka dan pengubat pilu adalah " KETAWA " ..dan ketahuilah..seseorang yg meninggalkan dunia ini akan membawa 2 perkara .. 1) amalannya semasa hayat...2) doa dari org yg masih hidup..terutama daripada anak yg soleh / solehah...

semoga arwah ( Meor @ Din ) akan beroleh rahmat yg berpanjangan...berkat dari doa & sedekah AL FATIHAH dari kita semua.

mars said...

RAFIQIN DARWISY , pengguna facebook yang mengutuk arwah DIN BERAMBOI dan menghina AGAMA ISLAM dengan mempermainkan nama2 surah didalam Al-Quran. Harap diambil tindakan sewajarnya walaupun bukan pak nil tidak ada kuasa, mungkin boleh di ketengahkan di mana2 medium..

maklumat akaun facebook :
nama akaun : Rafikin Darwisy ( http://www.facebook.com/profile.php?id=100000267546789 )
page kejadian : ( http://www.facebook.com/pages/Din-Beramboi/145391111701?ref=mf )

Husna Zainal said...

sedihnye bc entry ni..
mengalir air mate saya..
hm...

alfatihah bt arwah..

ana said...

i want to dedicate the song "Gone to Soon" by Michael Jackson to Din... Indeed he has done too soon. We have lost a great entertainer... Al-Fatihah....

aNuM RadZi said...

dia smmgnye insan yg mmotivasikn org lain..
takziah dan alfatihah..

Syafiqa Mansor said...

uncle aznil, saya dapat rasa yang uncle paling terasa bila arwah pergi. saya dapat rasa abang din la orang yang menceriakan hari2 uncle aznil.

nngs saya baca entri uncle. saya terkejut mendengar pemergian arwah.
kita yang hidup ini, perlu teruskan hidup. bnyakkan sedekah al-fatihah kepada arwah

Fadz said...

salam pak nil..dan al fatihah wat din beramboi....pak nil selepas sy baca mmg betul2 sy sedih sgt2..mengalir air mata sy masa baca tu...dan bg saya arwah mmg tiada pengganti lagi ketika ini..sy xtau mcmna sy lalui pagi esok(pagi di era) tanpa ada nya..ikon lawak yg sy pling respek...
mmg sy betul2 sedih paknil.....

tuan director said...

semoga kita tabah

YANA said...

Paknil,sy pun turut ats pemergian Abg din..semoga roh abg din ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...Al-Fatihah

Fadz said...

salam pak nil...dan takziah wat keluarga abg din...selepas sy baca mmg membuatkan sy sgt2 sedih paknil
sy dapat rasa kan semangat arwah utk g ker abp...bg arwah mmg xde gantinya lagi stakat ni...dan saya xtau mcmnaa nak mendegar pagi di era tanpa arwah pagi esok....sbb paknil dan arwah la yg selalu membuatkan selalu tergelak setiap pagi...utk paknil tahniah atas kemenagan di abp...saya rindu arwah paknil...

Nora Asfa said...

Salam PakNil...

Hari ini berjurai-jurai airmata saya mengalir setiap kali bicara PakNil mengenai arwah dari program Melodi, ruangan di Metro Ahad dan paling menyentuh hati bila baca blog PakNil ini.

Diharap PakNil tabah dan bersabar. Semoga PakNil dapat melalui hari-hari mendatang dengan tenang. Yang pergi tetap pergi...kita yang hidup perlu terus mencari dan memperbaiki diri dan sentiasa beringat kematian itu tidak mengenal usia dan masa.. Bila ajal itu telah sampai ia tidak akan lewat atau terlebih.. maka bila telah tiba saatnya kita akan pergi jua menemui PenciptaNya. Samada bersedia atau tidak. Al-Fatihah buat Allahyarham "Pak Din" dan juga mereka-mereka yang telah pergi mendahului kita.. semoga roh-roh umat islam di rahmati Allah SWT dan di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal Soleh.

Kalau sudi PakNil baca entry mengenai PakNil di blog saya http://norahah.blogspot.com/2010/04/paknil-ubat-saya-sudah-pergi.html

Harap PakNil izinkan blog ini ya. Terima kasih.

Wassalam.
~NORA~

Ariff Imran (Ariff Romeo) said...

salam paknil..sy sgt dukacita dgn pengutuk kematian din beramboi..pak nil boleh baca dlm group ini..seorg budak yg mulutnya begitu jahat mengutuk kematian arwah..dan link ini ialah group Anti budak itu di facebook

http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=108038249229889

Unknown said...

Yang pasti saya mesti rindukan saat manis & gelak ketawa dari arwah din beramboi bersama paknil di riuh pagi era..semoga arwah ditempatkan ditempat org2 yg beriman..Amin..

faris azli said...

entry yg sgt meyentuh hati dr pak nil..kami yg jauh drp abg din beramboi nie sgt merasai kehilangannye..apatah lg pak nil kn??

sesunguhnye arwah mmpunyai sgt rmai peminat..semua rkyat malaysia rndukn lawak gila2 abg din beramboi..

bt keluarga arwah, diharap tabah dgn sume dugaan nie..ini sume adalah ujian drp Allah s.w.t...

al-fatihah buat arwah..semoga arwah ditempatkn di kalangan org2 yg soleh.... :(

iamja77 said...

Ikhlas saya katakan, setiap hari saya mendengar gelak ketawa Pak Nil, saya plak rasa happy. Syoknya Pak Nil setiap hari ngan DIn Beramboi.. asyik gelak saje. Padanlah awet muda.

Awal2 Riuh Pagi Era dulu saya mcm lost jugak mendengarnya sbb dah biasa ngan Kieran. Tapi saya tak pernah tukar siaran... best ke tak best, saya tetap mendengar Era. Tak tahu apasal. Mula2 saya rasa tak best sbb takde isu dan topik utk dishare. Drama sebabak pada asalnya cuba diadapt oleh segenap lapisan pendengar.

Lama kelamaan, orang ramai sudah tahu konsep drama sebabak. Ramai orang yg saya lihat cuba nak kalahkan Din Beramboi. Ramai caller yang makin kreatif. Saya suka!! Utk Sawancara saya lihat, PakNil juga dah semakin sengal.

Terus terang saya akan merindui slot PakNil bersama arwah. Gelak ketawa PakNil itu akan saya rindui dan ya saya paham tidak ada orang lain lg yang mampu menceriakan PakNil. Saya juga begitu sungguh terasa kehilangannya.

Saya akan miss poster hijau Riuh Pagi Era.

Betul kata PaKNil, arwah pergi bila sudah sampai di puncak. Saya pasti, ada hikmah disebaliknya.

Era terdiri drpd mereka2 yang sangat kreatif. Cuba PakNil uji Alex spt yang arwah perkatakan. Percayalah, semangat Pak Nil dan arwah masih tetap bersama kami. At least mendengar suara PakNil setiap pagi akan terubat jua hati kami.

Good luck Pak Nil.

Sharifah Zaihan said...

A brief candle; both ends burning
An endless mile; a bus wheel turning
A friend to share the lonesome times
A handshake and a sip of wine
So say it loud and let it ring
We are all a part of everything
The future, present and the past
Fly on proud bird
You're free at last.. ❤

AL-FATIHAH

="(

aenn said...

salam paknil..takziah sy ucpkn di ats pemergian din beramboi...pemergian arwah memberikan kesan yang amt mndlm kpd kite smue...menangis sy ble membce blog paknil nie,lg2 dgn kate2 arwah itu..sdih
dan terkilan sgt2..ari2 sy mnangis ble teringtkn arwah..sifatnye dan lwknye yang spontan itu psti akn membuat kite smua teringt2..tiada insan len yang bleh mumbuat lwk spontan dan brani seperti arwah...sleps ini tiada lg keriuhan dan kcriaan pg yang diberi oleh arwah..smuenye hnya tingl knangan untuk kite smue..al-fatihah buat arwah din beramboi..smoge rohnye ditmptkn dikalangn org2 yg beriman dan soleh..kami semua psti amt merindukan mu din beramboi...

Lady E said...

Salam..P.Nil..Tahniah atas kemenangan P.Nil dlm ABPH 2009..P.Nil,saya baru usai membaca coretan P.Nil dalam ruangan Borak P.Nil,Metro Ahad..P.Nil..bukan saja "Ubat P.Nil sudah Pergi" malahan "Penawar Duka" di saat hati kami luka juga sudah tiada lagi..Daripada Metro,saya beralih ke Facebook P.Nil kemudian ke blog P.Nil,semua curahan hati saat gembira ketika P.Nil bersama Abg Din Beramboi,luahan pilu & rindu seorang sahabat kepada seorang sahabatnya yg telah pergi benar2 meruntun jiwa & airmata saya..P.Nil,mmg Abg Din Beramboi pergi di saat namanya sedang memuncak..Di saat beliau pergi,adalah saat paling meninggalkan kesan di hati para peminat2 beliau spt saya yg mula meminati keletah & karektor kelakar beliau..Saat kehilangan Allahyarham yg mengejutkan bagi P.Nil,rakan2,keluarga & juga kita semua..
Saya amat2 berharap,P.Nil kuatkan semangat utk menjalankan tugas P.Nil di konti Era meskipun tanpa Abg Din Beramboi di sisi P.Nil..P.Nil,smmgnya Abg Din akn selalu di hati P.Nil & kami semua..
Takziah buat isteri,anak2 serta keluarga Allahyarham & Al-Fatihah utk Allahyarham Abg Din Beramboi@Mior Fuad Mior Badri..Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat serta ditempatkan bersama orang2 yg beriman..Amin..
Salam..

~Your Facebook Fans: La Princesa Mohamad~

iniblogadam said...

sebak uh bca...T.T
Al-Fatihah..

vv said...

gugur airmata bila baca entry nie..
sumpah sedey..sedey sgt..
arwah punyai banyak impian.. tapi apakan daya.. allah swt lebih menyayangi beliau..
untuk pak nil.. setiap kenangan yg wujud bersama arwah..biar kekal selamanya di hati..
Al-fatihah kepada arwah..
:( sedey sgt~

mamashasha said...

takziah utk family din..
sabar nye pak nil...sebak sy baca entry ni...kehilangan DIN mmg dirasai seolah2 tak percaya dia dah takde kat dunia ni kan sekejap je tup tup dia dah tinggalkan kita...kehilangan DIN lebih dirasai pak nil kan...teman penyampai dlm era mahupun tom tom bak kan...apa pun mlm tadi pak nil naik stage dgn semangat din....congrats...dia cuma takde di dunia tapi lawaknya masih melekat dgn kita semua.....al fatihah

SyahNas80 @ Nana said...

paknil- harap paknil tabah..bile baca post paknil ni ... mengalir air mata .. yelah lagi2 paknil yang sentiasa pagi2 ngan DB lagi terasa...

al-fatihah buat DB semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

Gmaildotcom said...

hopefully my morning will be the same again.. although i know, without abg din beramboi, its never gonna be the same..BUT with PakNil aka Aznil Hj.Nawawi, you can do it .. keep going on Abg Aznil.. semangat Abg Din Beramboi .. paknil akan bawa ke mana sahaja kan.. hope to hear u on air soon .. ;)
(sedang mengalir airmata I ni tau)..

Fiza Nordin said...

al-fatihah untuk arwah pak din...moga rohnya dicucuri rahmad, amin...

JueOny said...

Pagi ini tak seceria selalu..
Jika dulu aku ditemani lawaknya sebagai peneman waktu tgh mlm mengadap buku...
Dia muncul kembali menceriakan pagiku utk pergi kerja mencari rezeki...
Di saat kegemilangannya Allah mengambilnya...
Di saat generasi baru hendak mengenalinya...
Dia pergi buat selamanya
Namun aku bertuah kerana dapat mengenalinya dulu...
Walaupun hanya di corong radio dan kini di kaca tv...
Aku puas mendengar celotehnya, kegilaannya...
Demi membuat insan seperti aku dan yg lain...ketawa..dan terus ketawa..
Namun apalah dayanya...kita kini menangis...menangis pula..
Rakanmu tak seceria selalu..
Raut wajahnya...merinduimu..
Pasti lama untuk sembuh kembali..
Kerana kau tetap selalu di hatinya...
Cuba mengingati setiap detik bersama..
Kau pergi membawa ceria pagi hari ini dan selamanya...
Sembuhkah lagi pagi esok?...
Allah berikan kami dan rakannya kekuatan..
Menghadapi hari-hari tanpanya..
Ya Allah cucurilah rahmat sebesar alam...
Buat Allahyarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri ...
Al- Fatihah.

neng said...

Pak Nil, tak tahu dah berapa kali tertitis air mata saya sejak arwah Dib pergi meninggalkan kita. Saya dan Emak memang peminat Riuh Pagi Di Era. Celoteh arwah Din dan Pak Nillah yang menceriakan pagi saya sepanjang perjalanan ke tempat kerja seawal jam 6.00 pagi.Perjalanan sejam setengah tak terasa dengan celoteh anda berdua. Emak pula masa lapang di pagi hari, arwah Din dan Pak Nillah yang temankan dia. Kini pagi kami sunyi dan sepi...

Masa arwah Din pergi...emak telefon saya sambil menangis sebak..

Al Fatihah buat arwah Din.. Semoga keluarga arwah dan juga Pak Nil tabah menghadapi situasi ini...

Effah Mahat said...

Assalamualaikum..
Paknil, sy bukanlah peminat din beramboi sangat.. tp sy tau dia pelawak yang spontan dah among taiko utk pelawak...

tp, saya sangat respect dpn semangat setia kawan paknil dan din beramboi.

sy doakan semoga roh beliau ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan mudah-mudahan Allah memberi Paknil dan keluarga Din beramboi kekuatan utk teruskan kehidupan tanpa dia. Amin...

Al-Fatihah...

neng said...

Lupa nak ucap tahniah buat Pak Nil atas kemenangan malam tadi dan terima kasih kerana dedikasikan kemenangan itu buat Arwah Din. Saya sedih sejak pagi tadi tiada suara arwah dan Pak Nil.... Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin...

Mummy said...

Sabarlah paknil...tiap yg hidup pasti akan mati...rezeki dia meninggal malam jumaat...semoga roh nya dicucuri rahmat olehNya dan ditempatkan disisi hamba2 Nya yg soleh dan solehah....amin

~farah~ said...

pak nil....saya teresak-esak bc entry ni....sebak sangat :(

AL-FATIHAH...

Unknown said...

salam,sebenarnyer,x pcaye yg pak dinn dah tinggalkan kite semua.slama nie memang susah utk menangis,tp bile dgr pak din sakit n dah meninggalkan kte smua,air mata saya trus mengalir.malahn ank saya yg masih kecil,blum petah berckp,dah pandai sebut uncle nil dan uncle din mandi.sdgkan saya mak nye,pon dia x tau nk sebut..alfatihah

masaklemakrebung said...

pak nil,

dalam banyak banyak cerita yang saya baca di surat khabar, tapi tulisan yg keluar sendiri dari jiwa pak nil ni paling sayu saya baca... sebak, bergenan air mata saya. walau saya tak pernah pun bersua muka dengan arwah, tapi saya mula kenal dia daari dia di thr lagik, lawak dia, lakaran wajah komik dia, lawak dia,marah dia, sedih dia kadang macam terbayang je depan mata... semoga roh arwah di tempatkan di kalangan orang orang yang beriman - bersedih tidak akan menghilangkan masalah, ketawalah ubat segala duka- din beramboi

myLavender said...

Buat Pak Nil.... kuatkan semangat.. tabahkan hati... teruskan kerjaya Dj itu..walaupun 'ubat' mu telah hilang.... kami tetap ingin mendgr suara dan cerita2 Pak Nil di konti Radio Era.... Al-Fatihah buat arwah....

Unknown said...

akum.... pak nil, sye sebak baca artikel nie.... huhuhu.... nk nangis.... pak nil dah mcm adik beradik kan dgn arwah.... sebab tu sedih sgt. sabar ea, tuhan lebih sygkan dia... hari kita nnt belum tau bila. hidup mesti d teruskan harap pak nil terus bersemangat sbb din beramboi kan ada lam ati pak nil....bila ingat dia kita sedekahkan fatihah insya,allah tenang dia kt sana.

Farhana said...

Al Fatihah.. semoga arwah d tempatkan bersama2 mereka yang beriman...

Ogie said...

Salam Pak Nil, apa yg Pak Nil rasa....kami juga rasa.....cuma bezanya kami dari jauh...dan pak nil sentiasa bersama ngan arwah. Ini ujian yg Allah bagi pada Pak Nil....kuatkan semangat.....arwah pun mungkin tak suka tengok Pak Nil sugul & sedih....dan kami mahu Pak Nil pulihkan semangat kami setelah kehilangan arwah.....Al-Fatihah utk Mipor Ahmad Fuad. We'll missed him....Take care Pak Nil. Congratulation diatas kejayaan Pak Nil sekali lagi malam tadi....

Yana@Nana said...

pak nil..sayu yana bace..yana tau pak nil lebih derita menahan sebak kehilangan rakan yg selalu n setiap hari bersama pak nil..
bersabar lah pak nil..
semua yang Terjadi TeLAH DI tentukan ALLAH..

SAYA pasti arwah pun tak suka pak nil bersedih kerana ketiadaan dia ..
igtlah pesanyer yang mengatakan bahawa ..sedih tak menyelesaikan masalah kita..
pak nil kena kuat..n tabah hadapi dugaan ni..
yana pun terasa kehilanganyer..
tak dpt lagi mendengar suara dan lawak yg tak masuk akal dr arwah..
itu semua yana jdkan kenangan..dan kita banyak2 lah sedekahkan al-fatihah untk arwah.. semoga ditmpatkan pada org2 yg beriman..amin..jgn sedih lagi ye pak nil.
kami semua sygkan arwah dan Pak nil juga

eminyerr said...

hmm satu hari lg sepi tanpa pak din.. kalo tak, riuh pg pak nil & pak din la yg temankan saya hari2 g keje... perginya arwah tanpa tanda2 awal, meninggalkan kesan yg sgt mendalam bg saya. kalo artis lain meninggal, saya takla terasa camni.. nape ek??? smpi skng pemergian pak din sgt sgt sgt saya rasa kan. im soooo used dgr drama sebabak & sawancara hari2, pagi n ptg (pdhal sama je). xkesahlah even dh bnyk kali dgr still kelakar.. saya ada download drama sebabak & sawancara, tp x sebest kalo dgr sendiri dari era... hmmmm sgt sunyi w/out pakcik din :( guys, walau sebanyak mana pun syg kita kt arwah pak din, Allah lg sgt sgt sgt sayangkan dia...

A daughter's, a girlfriend's, a friend's said...

Sedih baca smua ni..terasa sakit nafas ini menahan linangan air mata..dah kt ofis..kalau aku kat rumah td mmg aku nangis bca crita pak nil ni...sungguh beasarnya kuasa Tuhan..doakan yang terbaik untuk pak nil..God Bless you Abg Din Beramboi.

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Sedih hati saya..

InfantiaHouse said...

buat pak nil...
takziah diucapkn,
kami semua sgt t'kejut dgn berita pemergian arwah,tp sampai ke hari ini sy msh x p'caya yg arwah dh x ada dlm dunia ni krn arwah seorg yg kelakar..
masa 1st dengar arwah tlh pergi utk selamanya tu, org yang 1st sekali yg kami semua b'cerita ialah ttg paknil,kami semua 1 opis x dpt bayangkn mcm mana paknil boleh m'hadapi situasi cmtu..
tapi kami percaya paknil seorang yg tabah..klu saya jd paknil sy tak tahu mcm mana nak hadapi semua ni..sedih sgt....kwn yg hari2 kiter tengok tetiba dah takde utk selamnya..sedihnya...

Mummy Dasy said...

Al-Fatihah untuk arwah...
meleleh airmata baca N3 ni..

sindarela said...

sedeyhnye paknil....isk isk
kemenangan paknil merupakn kbaggaan arwah...paknil kene truskn usaha k?arwah disana bangga dengan kejayaan paknil..paknil jgn sedeyh2 tau :D

Unknown said...

assalamualaikum,
pak nil jangan sedih nanti kami semua sedih jugak tau, yang pergi tetap pergi kita kena terus kan kehidupan ini walaupun agak kekok dan sukar kita rasa seperti yang saya rasakan pada pagi ini agak kekok tapi redah aja lah...........apa2pun luv u.....

sindarela said...

paknil pape pun pjuangan perlu diteruskn...arwah akan sedeyh tgk paknil sedeyh...kejayaan paknil mrupakan kebanggaan arwah..paknil kena truskan usaha..kami menantikan paknil pagi diera..:D

Unknown said...

Assalamualaikum pak nil yg sy hormati dan sy sayangi...
Sy juge merupakan salah seorang dari jutaan peminat arwah pak din dan juge pak nil.stiap ari sy akan mendengar radio era ketika pergi keje.sy sentiase tgelak dan senyum srg2 dlm kete bile dgr lawak arwah pak din.die slalu wat sy tgelak bile sy tgh bsedih.untuk pengetahuan pak nil,ini adalah kali ptame sy menangis dan sebak sgt atas pemergiaan seorang artis yg bname din beramboi.walaupun sy x pnh bjpe dan arwah pak din,tp sy rase cukup sedih di atas pemergiannya..tidak tcapai hajat sy untuk bjpe dgn arwah satu ari nanti...untuk pak nil pula,sy akan sentiasa mdoakan supaya pak nil diberi kekuatan dari Allah s.w.t dan pak nil tabahkan ati,kuatkan semangat.sy juge pnh merasa "KEHILANGAN" seorang sahabat baik yg meninggal dunia thn lepas disbbkan penyakit H1N1 dalam mase yg begitu singkat.tul ckp pak nil,bile org yg kte syg telah tiada,die akan berada lebih dekat dlm ati kte...sbrlah pak nil..smoge roh arwah pak din dcucuhri rahmat dari Allah. s.w.t.amin...

Unknown said...

Assalam'kum pak nil,
sebak m'bce coretan pak nil ni. m'nitis airmate sy,walaupn sy xpnh b'jmpe dgn arwah tp sy ari2 mngikuti drama sebabak, sawan cara x pnh tggl.. n snggup bnty uat kje kjap tuk mndgr drama sebabak& mngekeh2 ktawe sorg2 dgn celoteh beliau tp skang keceriaan tue kite x dpat rse kan lgi... Pak din mse nye da di ttpkan, kite hnyu mmpu b'doa n m'bcekan surah yassin& al-fatihah tuk ketenangan nye di sne..pak nil tbahkan dri lalui hdup tnpe dye..skang mngkin msih t'rse tp insyaAllah nti pak nil akn jlninya ngan biase...

al-fatihah kepada Arwah Mior Ahmad Fuad

SHADA SALEISHA said...

tabah ye pak nil..

noorss said...

salam,, pak nil,

mengalir air mata saya membaca n3 kali ni,,, saya rasakan kehilangan din mcm pergi nyer ahli keluarga saya....walupon tak pernah bersua terima kasih kerana menceriakan hidup ku di pagi hari... al fatihah buat mu din ... semoga diri mu ditempatkan dikalangan orang yang beriman..
pada pak din... tabah kan hati mu..

haznah said...

Salam,
Pak nil banyakkan bersabar, kuatkan semangat. arwah kat sana tak nak tenggok pak nil sedih. bila kita sedih dia buat kita ketawa, bila dia sakit, kita semua menangis. Arwah kat sana tak nak tenggok semua nie, kesedihan.

Kuatkan semangat ya pak nil

Aini Amir said...

sy xbukak era pun pg ni..tp bukak la kejap.kot la pak nil ada kat konti.alik2 dina dgn jimmy.

rindu la nak dgr riuh pg era.

zura said...

al-fatihah buat arwah

Unknown said...

Assalamualaikum...pak Nil..

Saya sedih sangat bila baca artical pak nil....tapi memang tak boleh dinafikan bila terdengar aja kisah pak din...rasa pilu sangat padahal saya ni orang agresif tak tau nak nangis.....memang terasa sangat kehilangan Pak din...apa apa pun Pak Nil mesti kuat kan semangat...Kami pendengar setia ERA menanti kan Pak Nil keudara kembali.....Untuk pak din..ALFATIHAH...AMIN.

buah.delima said...

1st time aku mengundi utk ABP and org pertama yg aku undi ialah din beramboi...sbb din aku dgr blk radio era...aku teringin sgt nk dia menang kategori dia tu...sampai kn aku bleh undi dlm surat khabar..sume ni dh ketentuan Allah SWT..dia meninggal masa nama tgh naik.. kpd pak nil sy fhm apa yg paknil rasa...sbb dia slalu menghiburkan kita sbb tu terasa sgt dgn kehilangn nya... kpd pak nil byk kan doa n alFatihah utk arwah...kuatkan semangat semoga semua nyer berjalan lancar...semoga kita redha dgn ketentuan Ilahi...kerana akhirat yg akan kekal selamanya.. amin...

MrPayid said...

seperti kamu, gua sendiri masih terasa akan kehadirannya.. malah berbeda sungguh hari2 gua.. pagi tadi masa gua panaskan enjin kereta, tangan gua dengan laju mencari 103.30 utk mendengar celoteh mereka... tapi gua lupa ianya berhenti sementara.. bukan tak pernah artis Malaysia meninggal.. ramai sangat2.. tapi pemergian mereka ke Illahi tidak terasa seperti pemergian Allayarham Meor Ahmad Fuad atau nama gelarannya Din Beramboi.. hati gua terusik... tabah la Pak Nil.. seperti Pak Nil, gua pun terasa kehilangan pagi2 gua.. kalau Pak Nil pun mengalah, pendengar lagi lah... kembalilah menghiburkan pagi2 kami bersama....

http://streetb0y.blogspot.com/2010/04/tiada-lagi-riuh-pagi-di-era.html

Unknown said...

pemergian Arwah Din memang mengejutkan...hopefully Paknil sabar n terus berdoa n sedekahkan fatihah buat sahabat yang tersayang.. rasenye seisi Malaysia merindukan dia...

ewb2008 said...

Abg Aznil, you relationship with Abg Din reminds me of M.Nasir and Loloq's eternal friendship.
This morning, while listening to Era mcm terngiang2 suara Abg Din on air. I even took a glimpse at the watch cos dah terbiase tunggu pukul 830am for drama sebabak.
Kehilangan Abg Din sgt2 dirasai oleh kami semua. Tabahkan hati and moga roh Abg Din sentiasa dicucuri rahmat hendaknya. Amin..

Zura Tahir said...

sedih bace entry pak nil dan komen krg sume...mmg leleh air mata

blm ade artis yg buat saya menangis bile drg meninggal dunie tp pak din satu2nye artis yg berjaya buat saya menangisi pemergian dia...

pak din mmg the best...dan masih terngiyang2 kat telinga nie suara dia berlawak...

kuatkan hati pak nil..

al-fatihah untuk arwah..

Anonymous said...

salam Pak Nil..
Yang pergi tetap pergi,kita yang tinggal nie perlu meneruskan hidup.semoga Pak Nil tabah dalam menghadapi kehilangan ini.
Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..amin
Al-Fatihah..

buah.delima said...

1st time aku mengundi utk ABP kali ni and org pertama yg aku undi ialah dn beramboi dlm kategori yg dia masuk...aku teruja nk dia menang sbb dia buat aku gelak dgn bini aku pagi2 dlm kete sbb kelakar masa dia sawancara n drama sebabak..aku sentiasa menunggu pagi isnin setiap kali hari ahad utk dgr din beramboi kt era...tak sangka dia meninggal time nama dia tgh naik...kpd pak nil sy faham apa yg pak nil rasa...semua ini ada hikmah nyer and sudah ketentuan Allah SWT... semoga pak nil tabah and kuat semangat...byk kn doa n alFatihah utk allahyarham din beramboi...sesungguh nya hidup di dunia hanya persinggahan dan akhirat adalah kekal selamanya...

shuweet said...

salam paknil, saya sebak sangat malam tadi masa paknil beri ucapan, sampai ni bila bca article ni pun air mata saya bergenang teringat kat pakdin, semoga allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau, sangat terasa kehilangan bila takde lagi celoteh bersahaja pak din di era

Syazni Rahim said...

Salam Pak Nil..
Tahniah menang malam tadi =)

Pak Nil, saya tak pernah rasa nak menangis pun bila artis kita pergi, sebab bukan rapat pun.

Tapi bila Abang DIn yang pergi, sampai sekarang saya mesti menangis bila teringat beliau.. Nampak sangat beliau rapat dengan kita semua..

Sabar ye Pak Nil, abang Din memang tiada duanya :(

Al-Fatihah~

Ady Tapai said...

Ady Tapai :
Dahulu slalu saya nanti-nantikan siapa dia sebenarnya Din Beramboi nie....nak sangat saya tau orgnya,wajahnya gelagatnya kerna saya hanya dapat mendengarnya ...first time saya melihat abg din adalah semasa konsert gegarU2 kat DSB UiTM...saya mengakuinya abg Din lah pelawak yang spontan dan berani dan saya bersyukur dapat berjumpa dengan Idola Lawak saya walaupun dari jauh sahaja....tidak kisahlah sebab saya memang duduk jauh pun dapat sampai di semenanjung nie pun sebab pelajaran ke U...alhamdullilah walaupun berat tuk dikatakan saya selalu tersenyum bila mengigatinya(lawak abg din)...berharap abg Din bersama org2 yang beriman amin!!!

Shamzie74 said...

Salam Paknil..
ucapan Takziah buat keluarga arwan ...
saya rasa terharu dan sedey hingga menitis kan air mata bila baca blog pak nil ini..
lagi yg saya x boleh tahan ngk pak nil nangis masa berita di tv9..semasa di temuramah....
saya juga turut menitis kan air mata...
betapa keakraban pak nil bersama arwah...memang kehilangan nyew amat terasa buat pak nil kerana hari2 bersama arwah kan..
apa2 pun kita juga akan ikut seperti arwah,,cuma masa yg menentu tak tahu bila kan...
dari saya , bersabar lah wahai pak nil..semoga tabah dan semangat menerus kan hidup pak nil,,,,

Ady Tapai said...

Ady Tapai :
Dahulu slalu saya nanti-nantikan siapa dia sebenarnya Din Beramboi nie....nak sangat saya tau orgnya,wajahnya gelagatnya kerna saya hanya dapat mendengarnya ...first time saya melihat abg din adalah semasa konsert gegarU2 kat DSB UiTM...saya mengakuinya abg Din lah pelawak yang spontan dan berani dan saya bersyukur dapat berjumpa dengan Idola Lawak saya walaupun dari jauh sahaja....tidak kisahlah sebab saya memang duduk jauh pun dapat sampai di semenanjung nie pun sebab pelajaran ke U...alhamdullilah walaupun berat tuk dikatakan saya selalu tersenyum bila mengigatinya(lawak abg din)...berharap abg Din bersama org2 yang beriman amin!!!

Rahim Hashim said...

buat pertama kali saya rase sedih sgt bile artis meninggal..mungkin sbb sy nampak din sbg seorg yg ikhlas dlm kerjanya, jujur dan seorg yg bekerja keras..

terlalu sedih sgt dgn pemergiannya..sy doakan agar Allah tempatkan dia di kalangan org yg beriman..amin..

Zalinda said...

Yang pergi..sudah pasti. Kita yang masih tinggal ni harus teruskan kehidupan kita dengan tabah dan penuh keimanan kepada yang maha Esa..Pak Nil, kita semua tahu betapa dekat abg din di mata dan hati Pak Nil namun kehidupan harus diteruskan....relakan lah pemergiannya..iringinya dengan doa dan lafaz2 surah yang boleh mendamaikannya di sana....al-fatihah.

mamaarifakeemaisy said...

sebaknye..
Al-fatihah buat Arwah!

Pak Nil mesti lg terasa akan kehilangan arwah kan, harap tabah!

Legasi Piston Pecah said...

memang tak dapat dibayangkan bila arwah sudah tiada...

tiada lagi riuh rendah dengan lawaknya di waktu pagi...

satu pemergian yang memang memberikan banyak kesan terutama pada yang meminatinya...

apa-apa pon takziah pada keluarga arwah Din beramboi,kami semua mendoakan agar rohnya di tempatkan di kalangan golongan yang beriman.

Unknown said...

Assalamualaikum Pak Nil

Masih sebak mengenangkan pemergian aruah Pak Din....hr ni pun masih menitis airmata lebih2 lagi bila dina n jimmy call pak nil kat era tadi....dengar pak nil bgitau kesedihan pak nil tak tertanggung rasanya...

cuma sebagai sebahagian dr insan yg sentiasa diceriakan tiap2 pg oleh pak nil n pak din, kita tetap menyokong pak nil n team era...

kita sentiasa mendoakan roh aruah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...

percayalah...pak nil takan pernah melupakan aruah tp kehidupan perlu diteruskan....aruah sudah pasti tidak mahu pak nil terus2 sedih begini....jd kan semangat beliau utk pak nil terus berkarya...dia pasti tersenyum bangga kerana benar lah bagai dikata paknil adalah sebahagian dr dia dan dia adalah sebahagian dr dia...

kami sentiasa merindui beliau dan sekrg kami merindui pak nil...

wassalam
k sham

Sofea _Sulaiman said...

Uncle Aznil,

Terlebih dahulu, saya ingin ucapkan 'Al-Fatihah pada Arwah Din Beramboi semoga roh beliau di cucuri rahmat, dan di tempatkan dengan orang-orang yang soleh'. Amin!

Memang betul kata perpatah, 'Kita merancang, tetapi Allah yang menetukan segala-galanya'..

Hari ini, adalah hari dia. Hari kita entah bila pula akan tiba.

-Sofiah Sulaiman (Singapura)-

yasmine said...

pak nil kena kuat yer..jgn berenti kat radio..kami suker paknil...anak saya peminat kicap dan uncle aznil...

kay said...

aznil i tak boleh panggil u pak nil sebab i tua jauh dari u. Aznil u memang gila bila dengan arwah din. i boleh gelak sorang- sorang tau. Tapi apa daya tuhan lebih menyayanginya. u nak tau tak baru-baru ni i jumpa arwah, kita siap bergambar lagi. Dia amat mesra melayan i anak beranak. riuh kat kedai mamak tu. Apa lagi i gembira sangatlah. Bila nak balik i kata u tolong sampaikan salam I untuk aznil. U nak tau apa dia jwb. Boleh bukan saje salam, i peluk cium aznil untuk u. I ikut dari THR lagi baik siang atau malam i tetap tunggu. Lawak dia memang sepontan. ada aje kerenaknya Timah Torel le ape-ape le. Dia memang lain dari lain. I setuju dengan u. Dia boleh buat ape saja bagi kita geli hati. I bangga dengan u kerana u betul-betul setia kawan. Bengkak-bengkak mata u sedih begitu juga azwan. Aznil itu u yang selalu disamping dia. Anak i hari-hari menangis bila baca blok u dan tengok anugerah berita harian. Masa arwah nazak kita orang sentiasa berdoa agar arwah akan pulih seperti sedia kala. Tapi apakan daya Tuhan lebih menyayanginya. Apabila Din disahkan meninggal anak saya menagis lagi macam orang mati anak tengah-tengah malam kejutkan i yang dah tidur. apa lagi i pun sebak dan nangis le sama. Sampai hari ini kami masih tak boleh menerima yang din dah tak ada bersama kita. Aznail u tolong sampaikan salam i untuk keluarga arwah terutama isteri dan anak-anak beliau agar tabah dan mereka patut berbangga dengan arwah yang mempunyai sikap yang amat terpuji, baik, sopan walau pun kita lihat di TV atau pun di radio dia macam sasau tapi sebenarnya perangai beliau disebaliknya. Walau pun saya bersembang dengan arwah l/k 1 jam tapi saya rasa saya dah kenal dng nya dah bertahun-tahun. Terima kasih aznil kerana tulisan-tulisan u tentang arwah.

gummybear said...

al-fatihah buat arwah din beramboi..
beliau akan sentiasa segar diingatan..
terasa sunyi ABP semalam tanpa kehadiran beliau..

Salina@IbuAqil said...

Allah swt lebih menyayanginya Pak Nil.. Dan tempatnya skrg adalah yg trbaik buatnya.. Al-Fatihah!!

Unknown said...

Al fatihah untuk aruah...semoga kita semua tabah menerima kenyataan ini...

rebah bangkit said...

wah syahdunya, harap paknil tabah setelah kehilangan seorang sahabat yang sangat setia

azeera said...

salam. paknil. sedihnye baca post paknil ni..lagi2 part yg abg DIN nak berdiri sebelah paknil tu. dah dpt bayangkan camne abg DIn punye gaya interframe kalau time tu. mmg rasa mcm x percaya abg DIN da pergi tinggalkan kita sume. paknil, tau x? tiap2 pagi sampai je ofis pukul 9, perkara pertama saya buat..cari hp letak atas meja n bg loud speaker semata2 nk dgr sawancara (xkisah la kalau org lain nk marah sebab pasang kuat2 kan)..saya betahan duduk d tempat saya, tungu sawancara yg ke udara dlm pukul 9.40pg tu tanpa buat apa2 keja dulu yg memerlukan saya bergerak tingalkan hp d meja, saya xnak terlepas dgr sawancara..ha apelagi kalau da dgr sawancara tu mmg ketawa sensorg la jawapnye. kalau x dgr sawancara n apa jua celoteh abg Din yg kdg kala ala2 bergaduh manje dgn paknil tu..mmg rasa bosan la pagi2. rasanye mood pagi saya akan ceria kalau da dpt dgr paknil & abg DIN. Apa saje yg abg DIN merepek kan d riuh pagi mmg boleh buat kita ketawa berdekah2 walau sendirian mndengar radio. Tp skrg ni abg DIN dah x ada...terfikir jg d benak saya, ada ke org lain yg boleh buat mcm apa yg abg DIN buat pg2 tu lawak bersahaja?...dan dapat ke lagi saya ketawa pagi2 sbg permulaan pagi saya mcm yg abg DIN da buat sebelum2 ni? bila d fikir..mmg byk sgt jasa yg abg DIN buat semata2 nk manghiburkan org lain,kan.

kepada paknil...tabahkan hati mu..pasti abg DIN d sana rasa bangga sbb punyer sahabat seperti paknil ketika hayatnye.
al-fatihah buat abg DIN..moga roh mu di cucuri rahmatNYA..Amin.

♥♥relyza♥♥ said...

erk...
sedey gile!!! pg td dgr era pun, dgr suara paknil sebak², rasa nak nanes gak!
chop! paknil dpt bwk tak anak arwah? x dpt tgk live semalam ABP...dgr radio aje

aCik GeE cHoMeY said...

ermmm....sedih la pak nil cter cam 2..terasa kehilangan di beramboi.....:-(

Mueastz Muhammad said...

Akum Pak Nil..

Sedih dan sayu bila baca n3 Pak Nil... Sukar digambarkan jika berada di tempat Pak Nil saat dan ketika ini... Inilah Pak Nil.. Realiti kehidupan seorang insan yang bernama MANUSIA! Datang dan perginya tanpa dapat dihalang oleh kita.. Yang disayangi dan dikasihi dijemput Yang Esa yang lebih lagi menyayangi dan mengasihinya..

Takziah buat Pak Nil dan Keluarga Allahyarham Abg Din... Lihatlah betapa kerdilnya kita.. tetapi janjiNya tetap sama, akan bertemu jua kita denganNya... Moga Allah tempatkan roh Abg Din dikalangan org2 yg beramal soleh.. Moga Allah berkati Pak Nil dan kita semua.. Amin..

Mueastz Muhammad said...

Akum Pak Nil..

Sedih dan sayu bila baca n3 Pak Nil... Sukar digambarkan jika berada di tempat Pak Nil saat dan ketika ini... Inilah Pak Nil.. Realiti kehidupan seorang insan yang bernama MANUSIA! Datang dan perginya tanpa dapat dihalang oleh kita.. Yang disayangi dan dikasihi dijemput Yang Esa yang lebih lagi menyayangi dan mengasihinya..

Takziah buat Pak Nil dan Keluarga Allahyarham Abg Din... Lihatlah betapa kerdilnya kita.. tetapi janjiNya tetap sama, akan bertemu jua kita denganNya... Moga Allah tempatkan roh Abg Din dikalangan org2 yg beramal soleh.. Moga Allah berkati Pak Nil dan kita semua.. Amin..

nrabiatul said...

sunyi tkde Din Beramboi ..
sedih jgk bce entry Pak Nil kali nih sbb hasrat arwah tk tercapai ..
hope Pak Nil tabah dgn dugaan ini ..
takziah buat keluarga arwah ..

anneheaven said...

salam pak nil, terlebih dulu sy ucapkn TAHNIAH untuk pak nil atas kejayaan semalam tntu arwah gembirakn pak nil. hati sy tersentuh baca blog pak nil td, x dpt sy gambarkn betapa hibanya hati pak nil sebagai insan yg benar2 hampir dgn arwah. kami yg jauh pun da terasa apatah lg pak nil dn rakan2 yg lain.hidup sy ceria dgn adanya arwah dia pndai wat org gelak tp sekarang arwah buat sy menangis"......
kehilangnnya benar2 terasa, teramat payah terima hakikat ni. kuatkn semangat pak nil ye kami sentiasa mnyokong pak nil dr belakang dan semangat arwah sentiasa ada bersama kami.......

Unknown said...

pak nil...terkejut, terkilan & terasa kehilangan arwah, seawal 6 pagi dah buka radio Era untuk dengar pak nil & arwah di radio tapi pagi ni suasana dia cukup berbeza, semoga pak nil & keluarga arwah sentiasa kuat semangat dan semoga arwah ditempatkan di sisi orang-orang yang beriman...al-fatihah...

Unknown said...

salam..
sedih sgt bce entri pak nil..
pak nil kena kuat kan semangat..
kalau arwah thu pak nil mcm nie mesti arwah sedih..
arwah mesti x nak org sekeliling sedih..
semoga arwah din beramboi ditmpatkan dikalangan hambanya yang diredhai...
AL FATIHAH

Gmaildotcom said...

Hari ini adalah hari yang teramat sedih buat saya abg aznil, sedih bukan kerana pemergian seseorang yang saya sayang.. tapi sedih apabila mendengar rintihan abang aznil di corong radio Era..saya juga turut bersedih dengan pemergian abg Din beramboi. Tiap2 pagi, buat masa ni hanya Era yang dapat mencuit hati saya..walau hati saya duka, Riuh pagi Era bersama Aznildandinberamboi dapat menenangkan hati saya dengan menggelakkan hati saya yg lara. tapi setelah minggu lepas, din dan abg aznil tidak lagi keudara, seperti pincang pagi saya, bila duduk di kereta menantikan anak2 pulang dari sekolah, saya menangis mendengar abg aznil sedih.. pada masa itu semua orang yg turut mendoakan abg din beramboi cepat sembuh. Amat2 memeranjatkan pagi Jumaat saya, suami memberitahu Din beramboi telah menyahut seruan ilahi.. rasanya tak percaya, tapi saya percaya qada' dan qadar Allah s.w.t.Namun demikian Abang Nil, saya pernah mengalami kehilangan orang yang amat2 saya sayang, dan saya tahu ia akan mengambil masa yang begitu lama, ramai orang akan beritahu, bersabar dan redha atas pemergiannya, tapi hanya kita yang dapat menjangkakan bila kita akan berdiri dan berhenti menatap pemergian orang yang kita sayang itu. Abang Nil, saya faham akan keadaan abang sekarang, tapi pada masa yang sama, saya akan tetap berdoa agar abang Nil jgn mengambil masa yang terlalu lama, kami di sini, sentiasa mendoakan agar keluarga Abg Din Beramboi akan tabah mengharungi cubaan Allah ini. Dan abang Nil juga, semoga abang Nil kuatkan semangat. Hope to hear you on air soon. Miss you .. and abg Din too :'(

mamalisa said...

sedih. pakNik tabah yer.
we also miss him.

*al-fatihah*

lizza allyza said...

sdey nye..smpai megalirkan air mata...hope pak nil sbar...kmi sume skong pak nil...pak din ttp d hati kmi..tahniah dgn kemenangan smlm...kemenangan pak nil adalah kemenangan pak din jgk...semoga rohnye dicucuri rahmat...syg kt pak nil...

mrs.aAn said...

takziah buat keluarga allahyarham. semoga allah mencucuri rahmatNya ke atas roh allahyarham.

buat pak nil.... kuatkan semangat. i.allah, semangat allahyarham masih kekal bersamamu

AbbyZal said...

askum,

abby rasa sedih sgt2 dgn post paknil syahdu sgt!

Rindu dgn slot2 paknil bersama arwah din beramboi riuh pagi diera.. sunyi betol pagi nih..bile xde lagi lawak jenaka spontan arwah..semasa perjalanan ke tempat keje (pendengar setia radio era)bcoz setiap pagi hari2 saya sentiasa ceria (kekadang tergelak sorg2 masa tgh drive)"mesti org yg nmpk ingat saya xbetol" hehhe

Paknil.. tabahkan hati n kuatkan semangat yer..coz mendengar suara paknil harini benar2 wat saya berada dlm situasi sedih juga walaupon paknil ingin menghiburkan pendengar2 era..

semoga arwah ditempatkan di kalangan yg beriman..

al-fatihah..

aida said...

walaupun tak berapa tonton atau dgr apa jua rancangan yang ada arwah din beramboi..tapi sebakkkk sgt dgn pemergian nya...saya percaya arwah orgnya baik hati dan bersih hatinya....dan insyaallah...dia dalam golongan yang allah perlihara....krn..hanya org yang baik2 ajer..kita terasa dgn pemergiannya

UmiMia said...

Aduh sedihnya hati....perit sgt rasa...

zeer_aa said...

saya mmg tk berapa suka dgn arwah Din ni tp lately ni rs terhibur dgn lawak santai merapu mulut busyuk dia..
dan tambah sedih bila dia sempat skp jer utk menghibur hati saya.
buat paknil...u mmg seorg yg really great on friendship. U mbuatkan hati seluruh pndengar Era utk turut diajak bersedih sejenak..
pemergian arwah mjadi bualan saya di yahoo mahupun di fb...
Al-Fatihah utk arwah...
sy teringat betapa arwah suke buat lwk bodo smpai anak dia sdr tk berpae nak respect dia dan pgl dia org tua bodo...saya igt cerita tu di luahkan oleh arwah sdr di dalam satu ranc TV... tiba2 sy rs silalah bertobat wahai si anak...ayahmu telah pergi... mohon lar ampun sebyk2 nya...kerna nnt ko akan menyesal...

WanShila said...

air mata sy mengalir laju time baca entry PakNil ni. Saya dpt rasa betapa hubungan PakNil dan Pak Din mmg rapat sgt.

Selama ni..ramai gak artis2 yg meninggal. Tapi ntah nape, pemergian PakDin ni begitu meruntun hati sya..sedih sgtt..
pasni takdpt lagi dengar celoteh merapu dia.

Semoga PakNil dan keluarga allahyarham tabah.

Sh@MytO said...

to be honest..sy jarang dengar Radio..

Tapi sejak Arwah riuhkan pagi era dengan Pak Nil..tiap hari time bersiap2 nak pergi kerja..saya dan suami ternanti2 ulangan drama sebabak dan sawancara..
ternanti2 siapa dapat kalahkan lawak die..tapi terbukti Arwah Din Beramboi hanya ada 1..
Arwahnya penghibur hati org lain..
hilang tensen bila gelak x hingat ngan lawak beliau..

Entry Pak Nil ini betul menyentuh hati saya..
Tapi ALLAH lebih sayangkan beliau..
AL-FATIHAH

azura kareem said...

Allah lebih menyayangi hambaNYA...

Semua makhluk di dunia, pasti akan menemui tuhannya...

Semoga roh arwah Din Beramboi bersama orang2 yg soleh... amin

Din Beramboi senantiasa dihati

bijai said...

Assalamualaikum Pak Nil,Pemergian Abg Din memang tidak dirancang,saya sebagai peminat Abd Din masih berasa sedih lebih lebih lagi jika Pak Nil yang akan bertugas seorang diri di riuh pagi era.Pak Nil,kuatkan semangat,saya tahu perasaan Pak Nil sekarang..Al-Fatihah

Ina said...

Salam Pak Nil,

Syahdu & meruntun hati penulisan Pak Nil kali ni.

Salam Takziah dr sy keluarga buat keluarga Arwah Abg Din Beramboi..satu kehilangan yg besar bg seseorang yg begitu menyentuh hati setiap pendengar Radio Era. Lawak merapunya btl2 meninggalkan kesan pada saya & mungkin juga bg pendengar2 yg lain. Doa saya agar roh arwah di tempatkan dikalangan orang2 yg beriman. Dan utk Pak Nil, kuatkan semangat & teruskan perjuangan Pak Nil utk arwah dlm memberikan yang terbaik buat pendengar2 di luar sana.

Kicap Manis Media said...

Dear Pak Nil,

I made this "kidung" just for you and Almarhum Pak Din.

"He gone just in a single vague glimpse. Leave no permission of tears. Secrecy brought only by the undertaker. Humour praise of dignity. Smiles that would never fade away even the monsoon blow up the whole town. Jokes for city folks, swapped away for the sub-urban and giggles carve by villagers really stabbed the pain. Even you gone, your name still... See More makes us grinn ear to ear. Thanks Mior Ahmad Fuad. In memory. Al Fatihah ..",( psss....I have his "Drama Sebabak" with Aznil more than 91 Episodes of them and that's why i ♥ him so much coz im laugh till die days after my late dad leaved me and I was tired of crying at the moment)

Unknown said...

al Fatihah buat arwah Din Beramboi.semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama golongan yang beriman. Salam takziah buat family dan Pak Nil. Sabar banyak2 Paknil Allah lebih menyayanginya.Amin.

Kicap Manis Media said...

Dear Pak Nil,

I made this "kidung" just for you and Almarhum Pak Din.

"He gone just in a single vague glimpse. Leave no permission of tears. Secrecy brought only by the undertaker. Humour praise of dignity. Smiles that would never fade away even the monsoon blow up the whole town. Jokes for city folks, swapped away for the sub-urban and giggles carve by villagers really stabbed the pain. Even you gone, your name still makes us grinn ear to ear. Thanks Mior Ahmad Fuad. In memory. Al Fatihah ..",( psss....I have his "Drama Sebabak" with Aznil more than 91 Episodes of them and that's why i ♥ him so much coz im laugh till die days after my late dad leaved me and I was tired of crying at the moment)

juana jentang said...

harap2 pak nil tabah ye..
semenjak saya mula mendengar radio era dr isnin -jumaat 6am-10am,saya merasakan saya sudah ada dua org kwn(pak nil & arwah din beramboi) yg sll setia bersama saya dengan gurauan mereka, wlpn x pernah berjumpa,kini saya terasa sunyi yg teramat sangat sewaktu driving pagi2 turun kerja seolah2 salah seorang sahabat ku yang paling rapat(arwah din beramboi) telah menghilang entah ke mana dengan tiba2.....

ibusayangkamu said...

Salam,
Paknil, sebagai pendengar setia radio Era awal pagi, kini tiada lagi kuntuman senyum dan ketawa kecil yang terhambur dari mulut saya tatkala mendengar tawa paknil..bila saya buka radio era seperti selalu tiada lagi suara paknil yang ceria... jika dulu paknil cuba menceriakan hari orang lain yang kurang bernasib baik, siapa pula akan menceriakan paknil kini...harapan saya paknil janganlah berlengah2 lagi berjumpa doktor bila sakit..video2 di youtube menjadi pengubat rindu pada kalian... Alfatihah kepada Din Beramboi

«Oldest ‹Older   201 – 400 of 639   Newer› Newest»