Monday, January 4, 2010

TERSENTUH PAKNIL DGN NABIL

Alahai Nabil oi....apa sangatlah Paknil ini nak diangkat setinggi itu. Sememangnya Paknil sangat tersentuh dengan artikel dalam Metro Ahad (klik sini) semalam mengenai pandangan Nabil pada Paknil. Terima kasih Nabil. Nabil memang seorang yang berbudi pekerti tinggi walaupun lawaknya kadang-kadang tak hengat tetapi ibubapa Nabil sudah membesarkan Nabil dengan pekerti yang baik. Pandai hormat orang. Selagi Nabil bersikap demikian, Insyaallah, Nabil akan sentiasa mempunyai ruang untuk menjadi lebih baik. Wassalam.

37 comments:

ape2 jer said...

abg aznil kt metro tu silap
nabil raja lawak musim ke 2 bkn ke tiga hehe

MrPayid said...

"Inilah yang saya cemburukan. Dia seorang yang tabah. Sepanjang memasuki dunia hiburan, cabaran yang perlu ditempuhinya bukan calang-calang. Tetapi akhirnya, dia berjaya mendapatkan apa yang diinginkan"

petikan dalam metro tersebut.. rasanya bukan Nabil shj, malah ramai yg cemburukan kejayaan PaknIl.. tak salah saya katakan yang sesetengah masyarakat terutama kanak2 apabila ditanyakan antara pakNIL dan mana2 menteri yg ada mereka akan memilih PakNil dihati mereka.. hidup ini mmg indah kan pakNiL... tahniah atas kejayaan pakNil kecapi sekrang..

selepas Allahyarham Sudirman, U are da best..

Anonymous said...

yeap2..

da bace kat metro smlm..

incik nabil tuh ade soft side die di sebalik gile2 dia tuh..

hee..

EL_putrihumaira said...
This comment has been removed by the author.
Su3y said...

A'skum abg aznil...

Kenapa ye suzy try beberapa kali untuk masuk ke website metro yang dilinkkan abg aznil,tetapi tidak berjaya...huhu...it says troubleshoot...

It's ok ler,hehe...

Mungkin kita tidak nampak apa kelebihan kita,namun masyarakat seumpama cermin kita...

Apa saja komen yang dilemparkan kepada abg aznil yang baik-baik belaka,sememangnya suzy setuju sangat-sangat seikhlasnya...

Abg aznil memang seseorang yang boleh dijadikan ikon,terutama kepada kanak-kanak...

Segala budi baik abg aznil selama ni,hanya ALLAH S.W.T saja yang mampu membalasnya...amin!

Apa sekalipun yang kita lakukan,setinggi manapun pangkat mahupun darjat kita sentiasalah berpijak pada bumi yang nyata.Insyallah dengan cara itu,kita akan lebih disayangi ramai...

Just like u right now,u're doing great abg aznil!

Keep it up k?

Just put aside all those negatif comments that were thrown to u,look forward & insyallah semoga tahun baru ni kehidupan kita akan menjadi lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya :)

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

De' Sal said...

Ai juga peminat nabil tau....sukee dengan lawaknya yang spontan itu macam paknil jugalah.

MOFASAD said...

salam pak nil...

inilah adat kita... orang baru menghargai orang lama... orang baru menghormati orang lama.. lawak mana pun.. rasa hormat mesti ada..

http://mofasad.blogspot.com/

ieda Harun said...

pak nil mmg layak...u r the best!!!!

[z@ck] said...

lu pikir la sendiri..
asemekom..

=)

afayufu said...

saya minat dua2 ni...

aSmiDar said...

paknil mmg layak pun...
dan nabil juga mmg bebudi pekerti..truskan ape yng ade skg..insyaAllah....Mmg Mletup punye

Ḏαᾔṧα said...

erm..due2 best lah..senang cter..nak cmburu 2 boley,tp biar la secara positif..kan??anyway,ape yg dkatakan tentang perjalanan paknil utk jd mcm skrg,spatotnye jd cntoh oleh sume artis..xkire la plawak ke,penyanyi ke..
sume patot jdkn cntoh..
papepon,smoga sukses semua!!

nurmisnan said...

u guys rock....

NH said...

cayalah paknil..
bacthmark utk artis kita..
harap2 cemburu macam ni la yang kita nak..
bukan cemburu yg xbertempat..

:-)

http://mimpisyakila.blogspot.com

Edzlin said...

salam paknil.

baguslah masih ada artis muda dan baru seperti nabil yang hormat orang dan bersikap rendah diri. saya pun percaya kalau nabil tak lupa diri, tiba masa dia juga akan berjaya seperti paknil.

Suka Lihat dan Fikir said...

Salam,
sememangnya apa yang Nabil cakap tue betul kerana tanyalah sesiapa sahaja pasti kenal dengan Pak Nil, dan saya puji dengan Nabil kerana semakin matang dalam mengharungi badai dunia hiburan tempatan. Semoga Pak Nil dan Nabil berjaya dalam setiap amanah yang diberikan

anne said...

Dalam hidup ni, kalau kita dapat beri satu impak positif dalam hidup orang lain, walau SATU orang pun, Alhamdullilah...bermakna sangat.

Rasanya Abg Aznil punya kes,bukan Nabil je, beribu2 orang kot...cuma tak semua ada peluang nak beritahu atau keluar paper;-)

Keep up the good work. Selamat Tahun Baru.

SuGaR AuNtY said...

Sejujurnye..

Dulu minat sgt2 kt Nabil, byk gak undi utk dia masa dlm RL2, tp lama2 makin menyampah & tak minat lg..

Dulu tak minat Pak Nil tp skrg sjk2 b'gelar haji ni makin bertambah minat & suka sgt2 kt Pak Nil..

Sb Nabil jdkn Pak Nil idola, hrp pasni sy boleh minat Nabil semula.. Tp terlampau byk perkara yg Nabil kena bljr dgn Pak Nil.. Kena bljr rjin2, ni kalau tgk asik duk berkepit jer.. Oppss.. I'm sorry.. Nabil! Lu pikir ler sendiri!

Pak Nil ler sorg2nye artis yg sy sgt2 minat stakat ini..

Diver Mom said...

saya pun kagum dengan kejayaan pak nil.. :) tahniah ya! bukan senang maintain tu...

Syafiq_Aznan said...

salam paknil..
bile lagik nak tulis novel?
i2 arie saye bace Yo its me..
ingat lagi x?
ekekeke...

Unknown said...

paknil...saya suka paknil juga....idoalakan paknil ni...harap paknil success....nanti saya nak buat pasal paknil jugak la..ehehe :)

azah_rohaizah said...

Syukur paknil sentiasa di sayangi dn di sanjungi..

Ada 3 perkara yg JANGAN alpa utk tdk hilang kepercayaan org :-

Bila di beri amanah JANGAN di khianati
Bila berjanji JANGAN di mungkiri
Bila memberi JANGAN minta di balasi

Semoga terus terusan di kasihi..amiiin

Sofea _Sulaiman said...

Assalammualaikum Uncle Aznil,

Yang sebenarnya, saya sudah lama hendak beritahu uncle sesuatu tetapi memandangkan selama ini, saya rasa masa tidak begitu sesuai, hasrat itu saya simpan sahaja di dalam hati. Tetapi hari ini, biarlah saya beritahu uncle.

Dahulu, setelah saya tamat zaman persekolahan, di masa itu saya langsung tidak ada perancangan tentang masa depan saya. Apa yang saya tahu, bila sudah tamat zaman persekolahan, apa lagi, kerjalah. Kerja yang macam mana, itu pun saya tidak ambil kisah sangat. Saya pernah kerja kilang walaupun pada hakikatnya, saya layak untuk kerja sebagai kerani. Dan bila saya kerja pun, saya tidak betul-betul serious. Selama 3 tahun, saya seperti itu. Kalau uncle hendak tahu, emak saya sampai sudah tidak boleh nasihatkan saya lagi sebab bila setiap kali dia menasihati saya, saya akan pekakkan telinga saya sahaja.

Tetapi akhirnya, sedikit demi sedikit saya mula berubah. Perubahan saya mula terjadi apabila saya baca blog uncle dan saya melihat 'Macam-Macam Aznil' di tv. Pada ketika itu, saya merasa malu dengan diri saya sendiri sebab orang yang saya minati seperti uncle, sentiasa bekerja keras, tidak mudah berputus asa dan sentiasa ingin berjaya di dalam hidup. Tetapi saya yang masih mudah, tidak berbuat begitu.

Akhirnya, saya ambil kursus 'Security Guard' dan kursus yang selama 7 hari itu, saya lulus dengan cemerlang. Memang saya tidak nafikan, kursus itu bukan mudah tetapi bila setiap kali perasaan untuk berputus asa datang dalam diri saya, saya akan terbayangkan muka uncle. Kalau uncle tahu, ada peminat uncle jenis yang cepat berputus asa, mesti uncle akan rasa sedikan?

Sekarang sudah masuk tahun 2010 dan saya tidak mahu perangai saya sama seperti 3 tahun yang lalu. Saya ingin berjaya seperti uncle dan kalau uncle boleh berjaya, kenapa tidak saya. Uncle adalah sumber inspirasi saya untuk berjaya.

Sekarang, dengan 'Certificate Security Guard' yang saya miliki, saya sedang berusaha untuk mencari kerja dalam bidang tersebut. Insyallah bila saya sudah dapat kerja nanti, saya akan kumpul duit untuk sambung pelajaran saya ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Insyallah, saya harap impian saya akan berjaya dan saya tidak mahu kecewakan emak saya dan juga uncle.

Sometimes, how I wish u were my Real uncle, one of my family members. I miss u uncle..

-Sofiah_Sulaiman (Singapura)-

fadzilpermata47 said...

lau PAKNIL ngan ABG NABIL D`gabungkan dalam satu program TV mesti BEst...huhu

mochaart said...

saya sukakan rancangan paknil..best2 sume rancangan paknil

kalo free singgah la blog sue..
www.suemochaart.blogspot.com

- FiEzA - said...

memang tul kata nabil tu...pak nil memang best.sape tak kenal pak nil..especilly anak-anak kecil.
CAYALAH PAK NIL!!!!

Isteri kepada Suami said...

pak nil memang seorang pengacara dan penghibur yang berbakat...saya memang gemar dengar celoteh pak nil..seronok sangat...

tahniah atas kejayaan pak nil..

regards,
Triplesmiley

Rentak Interaktif Kota said...

salam..
saya juga antara jutaan peminat dan menjadikan pak nil sebagai antara idola saya dlm perjuangan seni ini..terima kasih pak nil..

nd@Dino@Daniel di ERA

www.djndklfm.blogspot.com

ErDa EiDa said...

salam paknil..

berbaloi-baloi paknil brada di bidang seni ni...rmai yg mnghargai paknil..

BRADERhijau said...

salam pak nil..pak nil memang layak pun..semoga lebih sukses lg

Miss Ziela said...

u are the best entertainer...

admin said...

wah.aku memang suke gaya nabil dan pak nil

www.pakejjutawan.com

Springboers Agrofarm said...

usaha jadi yang terbaik !!!
tahniah aznil !!!

dari kami

springboersagrofarm.blogspot.com

Unknown said...

nice people deserve a nice comment!!!
:D chaiyo!!!!!

Bonda FM said...

aznil, i can still remember masa zaman saya kecik2 dulu... Pop Kuiz! Memang tak pernah miss.. and now, I truly admire how you are able to control the crowd of different ages.. dari budak kecil hinggalah tua. You are a very talented MC. And I pray that Nabil would follow your success stories nanti, InsyaAllah...

http://www.mjyusoh.blogspot.com

Girl'z said...

boleh diisimpulkan disini..paknil n nabil ni artis yg dpt m'berikan imej baik kepada masyarakat dan contoh yg baik pd artis2 zaman skrg .klu aQ gelar dorang ni "senior n junior" (aznil & nabil)pun cam ok kan???...paknil pun sebenarnya kelakar jugak...

Unknown said...

assalamualaikum,

Paknil, setiap kali saya terbaca apa saja yang berkenaan dengan paknil,saya sering terbayangkan kalaulah saya sekuat paknil dalam menempuh kehidupan.paknil tak mudah putus asa dan akan berusaha dengan kuat demi mencapai impian.
satu masa dulu masa saya budak2 saya tak minat langsung dengan paknil sebab fesyen rambut paknil.bila saya dah dewasa baru saya thu kita tak boleh judge orang dari segi rupa saja.saya semakin ingin mengenali siapa hj aznil hj nawawi yang sebenarnya.
saya selalu mencari kesempatan agar dapat bertemu atau bercakap dengan paknil.kalau paknil msih ingat saya adalah rina yang bercerita tentang hidup bermadu dua hari lepas dalam segmen merisik khabar di radio ERA.
Paknil, disini saya ingin menyatakan ucapan terima kasih kerana secara tidak langsung hiburan yang paknil berikan adalah petunjuk nasihat yang sangat berguna pada insan di dunia ini.
Apapun paknil, u r the best and remember always,we all love u and will always love u...
wassalam..