Sunday, April 4, 2010

HARI INI ADALAH HARI NYA!

Hari ini adalah hari yang paling dinantikan oleh Allahyarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri aka Din Beramboi. Malam ini bakal berlansung Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009. Paknil dapat lihat keterujaan Din Beramboi sejak namanya melekat sebagai finalis bagi kategori Penyampai Radio Lelaki Popular.
Din kata:
“Aku nak rasa macam mana engkau rasa Nil selama ini duduk bersama calon-calon lain dekat tempat duduk orang top-top”
Alahai, sebak Paknil bila teringatkan impian Din. Masa Din berlawak waktu commercial break tahun lalu Paknil sedih sangat sebab dia jadi penghibur tatkala siaran langsung berihat untuk iklan. Paknil cakap dengan dia, “Cukup-cukuplah buat keje tu Din. Tahun depan aku nak kau pulak tengok orang lain buat keje tu”
Betul pun. Termakbul doa kami apabila Din tersenarai bersama Paknil, AG, Kieran dan Faizal.
Tapi malam ini dia tengok dari jauh rupanya.
Din kata:
“Aku nak pakai baju ala-ala konvokesyen malam tu nanti. Aku pedulik haper! Yang penting aku nak orang jerit kat aku masa red karpet”
Memang Paknil nantikan saat ini sebab Paknil percaya si Din ni akan buat apa sahaja untuk kasi orang ketawa dan terhibur. Dia pernah buat persembahan kat Melaka masa Jelajah Era buat perkara yang sehingga seluruh penonton dan kami ternganga dan ketawa tak hengat. Rupanya dia dah pakat dengan Shuib Sepah untuk menarik seluar pakaian cinanya ketika kitorang buat catwalk pakaian terbaik. Dia sanggup malukan dirinya yang kelihatan seolah terkejut bila seluarnya dilondehkan dan hanya tinggal seluar pendek di dalam.
Sampai macam tu dia nak buat orang ketawa.
Din kata:
“Kalau kau menang Nil, aku nak naik pentas jugak. Masa kau bagi ucapan, aku pose sebelah kau sebab nak tunggu giliran aku entah bila”
Alahai Din. Kenapa kau tinggalkan aku kata-kata yang boleh buat aku tersentak macam ni? Kau tahu tak Din yang aku tak fikir langsung nak menang dah sekarang ni. Aku cuma teruja nak tengok perangai engkau aje. Paknil dah boleh bayangkan keriuhan dia yang boleh buat lawak sengal dia sorang-sorang ketika majlis.
Dia seronok tengok calon-calon gila-gila lain terlibat sama sebagai finalis seperti Didie Alias dan Enot sebab Paknil dah jangka mesti ada sesuatu dia akan bawak pakat dengan diorang malam itu nanti.
Dalam keriuhan tepuk sorak malam ini, Paknil akan rasa sunyi.
Din kata:
“Aku malam ABP nanti akan ikut bontot kau kemana kau pegi orang mesti ambik gambar kau untuk suratkhabar. Ada aku kesah!”
Pening jugak layan si Din yang main redah aje ni. Tak akan ada siapa yang boleh marah dengan tindakan dia sebab semua sudah akur dengan sikap ‘belasah aje’ dia tu! Semua orang seolah menunggu Din buat sesuatu yang ‘luarbiasa’ sebab kalau dia bersikap seperti orang lain, maka itu bukan Din Beramboi dan mungkin ramai yang rasa pelik.
Sekarang Din tak payah ikut 'bontot' Paknil sebab mana Paknil pergi pun ada dia dalam hati Paknil.
Kini semua tinggal kenangan.
Paknil boleh bayangkan aje benda yang dia cakapkan itu pada ketika berlangsungnya ABP malam nanti. Jika ada di antara kawan arwah yang tidak mahu menyertai ABP malam ini sebab hormatkan arwah, itu hak mereka. Paknil tetap akan pergi, InsyaAllah. Menang atau kalah. Kali ini Paknil pergi pun sebab dia. Paknil nak bawa bersama Paknil semangat Din Beramboi. Paknil nak orang semua rasa kehadirannya di situ malam ini walaupun Din sudah tiada.
InsyaAllah Paknil akan bawa anak sulong Din bersama Paknil malam ini. Paknil nak dia tahu yang Papa dia teringin sangat berada di situ malam ini dan menghargai kerja Papa dia selama ini. Paknil nak dia tahu jugak yang Papa dia sebenarnya disayangi jutaan peminat dan kerja gila Papa dia terbayar malam ini.
Buat Din, “Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Al-Fatihah.

639 comments:

1 – 200 of 639   Newer›   Newest»
Unknown said...

Pak Nil, semoga tabah mengharungi dugaan yang maha hebat ini. Sedih saya tak dapat nak diceritakan, sedih Paknil hanya tuhan yang tahu. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Saya rindu pada suaranya, saya pasti riuh pagi mungkin sudah tidak seriuh dulu...semoga Allah membalas pahala untuk setiap tutur arwah yang menceriakan pagi saya. Amin.

soya said...

pak nil..
takziah..

kami sbgi peminat pun terkejut dgn berita pemergian arwah. dan tentunya kami rindu dgn celotehnya pagi2 bersama Pak Nil..

kpd keluarga arwah dan Pak Nil, kuatkan semangat dan kami sentiasa mendoakan agar arwah ditempakan di kalangan gol. yg beriman..

al-fatihah..
T.T

aieOreo said...

hu..
al Fatihah buat Din Beramboi..
semoga ditempatkan dikalangan hambaNya yang diredhai..

wanita mutalib said...

sedihnya :(

ツ Cik ZatiL aka Zaza Mccoy said...

wuaaaa...sedeyyyyy nyeeeE!!!
:"(
miss uncle din beramboi so much..
smoge rohnya d'tmpatkan d kalangan org2 beriman...
semoge pak nil sabar..!!!!
n gud lark 4 tonite event! :D

creep said...

Dia membuat kita sering ketawa..
Setelah dia tiada..
Kita hanya mampu menangis saat pemergiannya..
Semoga kau tenang disana.. Al-Fatihah...

akumindajutawan said...

aku rindukan jenaka dari nya...masih belum puas lagi mendengarnya... paknil, saya sedih..

akumindajutawan said...

aku rindukan jenaka dari nya...masih belum puas lagi mendengarnya... paknil, saya sedih..

fasihah said...

paknil...sedeh sgt bc entri paknil kali ni...hope paknil sabar n tabah..

Alfatihah buat Din Beramboi...

Wahida Jumaat said...

paknil,,,
sbaar k..
semoga roh nya dicucri rahmat..amin

myQza said...

Harap paknil sabar dan tabah!
InsyaAllag semangat arwah sentiasa ada bersama paknil..

Al-Fatihah !

obor obor said...

sedihnye paknil. jaga kebajikan anak2 arwah ye

Masturah Idrus said...

sayu nye...
Al-Fatihah....
Semoga dia ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...amin...

sW33tdARLiNG said...

paknil,
saya ni bukan peminat din beramboi dan saya juga salah seorang yang selalu kutuk lawak din sebagai lawak syiok sendiri...

tapi bila dia dah takde, baru saya sedar dan akui,dah takde orang yang berani buat lawak 'pedulik hapa orang suka ke tak' macam dia tu.. yer, din beramboi memang pelawak yang berani!!
sweetdarling79.com

udienjai said...

A;-Fatihah buat DIn Beramboi.

all the best Pak Nil untuk malam ni. :)

Azfarul Naim said...

sedihnya..
T.T

Aku X-PO said...

sedih la plak aku bc entry ni..mcm mana2 keadaan mlm anugerah mlm ni nnt..rmai yg duk nangis kot mlm ni

Edzlin said...

Salam Paknil

Al-Fatihah. Semoga ditempatkan di kalangan hambaNya yang diredhai.


Menangis saya baca ini. Kami pun rindu sangat dengan arwah abang Din. Takziah kepada keluarganya, harap keluarganya tabah hadapinya. Kepada Paknil, harap Paknil kuat semangat. Abang Din pun tak suka tengok orang sedih kan..

supersepet© said...

al-fatihah buat allahyarham pak din..semoga berada di tempat yang baik2..utk pak nil,hopefully paknil kuat ye..insyaAllahh..

S@iFuL aMri_ said...

huhu..

AinSayang said...

Assalamualaikum..

pak nil.. semoga pak nil tabah mengharungi kehidupan pak nil dlm mjalani kehidupan tanpa abg din.. sebak didada kita hambur ngan Alfatihah dan doa semoga pejalanan abg din baik di sana..

mmg terasa kehilangan abg din namun lagi terasa kehilangan Arwah adalah keluarga dan sahabat terdekat...

kuatkanlah hati... semoga paknil tabah lalui hari2 yg datang ni tanpa abg din disisi...

wassalam. Alfatihah.

Shariff64 said...

salam Paknil..Saya sekeluarga merasa kehilangan arwah Meor,namun kami merelakan pemergian dgn redha semuga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman, Amin.

Unknown said...

al fatihah.

semoga rohnya dicucuri rahmat.

Juliet Le Sweetheart said...

sedihnya post pak nil kali ni... walaupun kami jauh, kami selalu dengar lawak pagi pak nil dengan din beramboi secara online. sedihnya... macam mana lepas ni? mesti terasa lain kan...
apa-apa pun gud luck pada paknil. harap pak nil menang malam ni.
al-fatihah buat arwah... semoga rohnya bersemadi dengan aman... amin... :'(

siti nur fadhilah said...

takziah pak nil..

tak sangka kan..takpe lah...Allah sayang dia...

busu saya nangis2 baca entri ni..
sunyi pagi2 takde riuh era macam selalu...

saya support malam ni dekat genting! ^^

♥..:amore:..♥ said...

salam takziah...sedih jugk bca entry nih...

iyllienaz said...

Paknil, tabah hadapi ya..takziah diucapkan..Al-Fatihah

Rohaifi Azri said...

mmg amat sedih atas kehilangan seniman yg cukup berbakat ini...

namun pelik dgn perangai budak2 skrg, ada jugak yg kurang ajar hamburkan kata2 xsepatutnya di FB arwah... http://cakklepi.blogspot.com/2010/04/mengapa-budak-budak-sekarang-kurang.html

e e e n a n a said...

paknil, nk nangis nana bace post paknil..
nana minat paknil dan din beramboi sgt, nana dgr ERA pun sbb korang...
sgt sedih..='(

'Cikgu Padi' said...

Al-fatihah....Kamu benar2 nampak sugul dengan pemergian teman rapat kamu itu, begitu juga aku...bezanya kamu bersamanya sentiasa tapi aku hanya tau nama dan kadang2 mendengar suaranya...kisahnya bergini,aku suke lawak die tapi tak la sampai jatuh minat...pabila dengar die tenat, aku jadi kaget dan menghabiskan masa hampir 16jam didepan laptop menantikan berita terkini mengenainya..sambil2 menunggu aku search pasal dia..dari situ cintaku padanya bermula..pandek tempoh perkenalan kami, tapi kesannya benar2 mendalam...pak nil kita berbeza tapi apa yg kita rasa sama..bagi ruang ni tuk aku kata, PAK DIN AKU RESPECT KO..KO LAGENDA KOMEDI MODEN TANAHAIR...paknil,terima kasih dan tabah...

cutegurlzz93 said...

sedih saya baca blog pak nil yg ni...
semoga arawah ditempat kan dalam golongan orang2 mukmin...Amin...
al-Fatihah..

anne said...

Abg Nil,

Kalau sebelum ni orang tanya saya kalau saya akan nangis tak kalau Din Beramboi takde, mesti saya kata tak. Tapi sejak dia sakit, sampai dia dah takde...saya dah penat menangis. Tadi baca Borak Paknil kat Metro saya nangis lagi, dan baca blog ni pun menitis lagi...

Bila baca tulisan Abg Aznil part "Din kata", macam terdengar suara Din yang kata - tau sangat style dia macam kat Riuh Pagi. Kalau cakap tu, penuh energy, penuh semangat. Kemon-Kemon, kata dia!

Tumpang gembira doa untuk Abg Din mencurah tak putus-putus semenjak dia masuk ICU hingga ke akhir hayat - di Era, Twitter, Facebook, sms - mana-mana saja orang menghantar doa supaya Abg Din sembuh. Ramai orang sayangkan Din rupanya. Sekarang, inilah rezeki besar seorang Din Beramboi, hadiah surah Al-Fatihah dan doa mencurah-curah supaya dia tenang di sana. Inilah Anugerah terindah sebenarnya.

Doa saya Arwah Mior Ahmad Fuad ditempatkan dikalangan mereka yang dikasihi Allah.

Abang Aznil, harap kuatkan semangat ya. Sedih memang sedih, tapi ingat Tuhan banyak-banyak ok. Din mesti tak nak tengok Abang menangis lagi.

p/s - siapa saja menang malam ni, Din Beramboi jugak yg menang di hati kitaorang.

Wasallam.

Roseriana CA said...

i'm crying reading this entry..

semoga Allah menempatkannya dikalangan orang-orang yang beriman...amin..al-fathihah.

NAJ HEBAT said...

tetibe rase sedih pulak bile kenang din beramboi..
uncle aznil..
nnt sape yg nak join uncle buat riuhkan pagi tu..

~finee~ said...

Paknil..takziah..kami pun merasa kehilangannya apatah lagi paknil.. sama2 kita doakan arwah ye paknil

Mimy Marizd said...

sedih bace ni.al-fatihah.. T_T

iamja77 said...

Saya beli semua soratkhabar hr ni nak baca komen2 Paknil ttg arwah. Mmg saya tunggu post Paknil dlm blog.Sat lg nak tgk Melodi plak.

Sedih saya tak habis lg. Mmg saya terasa sejak akhir2 ini rancangan PakNil dan arwah semakin hebat dan amat menghiburkan. Nampaknya telatah dan ketawa itu hanya sementara saja.

Doa saya semoga arwah ditempatkan bersama mereka yg beriman. Takziah Paknil. Sapa2 pun menang ABP, Paknil dan arwah ttp menang dihati kami semua.

hasifi b hasnan said...

yg pergi ttp pergi.. tinggal la kite utk teruskan kehidupan.. namun, sdeikit pon x pernah lupe kpd mereka2 yg telah pergi, dan kerana itulah mereka begitu berharga pd kite.. smoge arwah ditempatkan d kalangn yg beriman.. amiiin...

LaLaLovy said...

im reading this entry with tears. paknil org yg paling dekat dgn Din Beramboi. Imagine, u both gelak sama- sama tiap2 pagi. Now, there's no more laugh. be strong paknil. He always be with you.

Live LiFe..LoVe LiFe.. said...

Ya Allah pak nil..
menitis air mata saya membawa penulisan pak nil kali nie..
sememangnya pemergian arwah adalah suatu yg sukar diterima kerana kelucuan & keletah arwah takkan saapa2 blh lupa..hrrmmm..sungguh saya sendiri tak dapat menerima pemergian arwah...semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg disayangi Allah s.w.t..

:(

u [z] a i ツ said...

paknil..
kuatkan semngat k..
sy pon cm rsa je pe yg pknil rsa..
sy ari2 nk p kje mst dgr dy celoteh..
mmg bes..
sy pnah gelak giler2 sbb dy ckp..
tp nk wt cane kn..
allah lbeh sygkn dy..

eZmALiZa said...

paknil,
sy yakin pasti paknil sunyi nak mengacarakan rancangan pagi di era..sunyi takde gurau senda arwah..ape pon, saba ye paknil..sy yakin, paknil tabah! al-fatihah sy sedekahkan pada allahyarham din beramboi..semoge rohnya di cucuri rahmat oleh Allah Taala..

Unknown said...

hurmm.. tak dpt thn air mata bce entry paknil ni.. bersabar ye paknil.. semoga roh Allahyarham di tempatkan di tempat orang2 yg soleh~ AL-FATIHAH

SyaNa_SaN said...

ya.. paknil kena kuat mlm nie demi arwah pak din!! paknil xmaw sedih2!! syana dpt rase yg pakdin pergi dgn bangga kerana dpt mengenali insan2 spt paknil!!

al-fatihah buat arwah din beramboi

senyumm said...

mlm td sedih tgk sedutan video aksi2 arwah sblm konsert af..hri ni pn sgt sdh bce entri paknil yg ni..sgt terasa khlgan arwah pak cik din..rse mcm khlngan ahli klrga sndri.terbyg2 lg gelagat arwah.kata2 dlm raja lawak 4 akhir pn melekat difikiran lg..semoga roh arwah pak cik din dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para solihin..alfatihah..

Fiffy Hazirah said...

sedangkan kami yang jauh dari dia just dengar lawak dia dalam tv ngn radio ni pn terasa sangat ngn kehilangan dia, apa lagi kalau paknil dan keluarga serta kawan2 rapat dia yg lain.. semoga paknil tabah hadapi semua ni..

alfatihah untuk allahyarham..

fasham said...

pak nil...banyak2kan bersabar yea....

senyumm said...

mlm td sedih tgk sedutan video aksi2 arwah sblm konsert af..hri ni pn sgt sdh bce entri paknil yg ni..sgt terasa khlgan arwah pak cik din..rse mcm khlngan ahli klrga sndri.terbyg2 lg gelagat arwah.kata2 dlm raja lawak 4 akhir pn melekat difikiran lg..semoga roh arwah pak cik din dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para solihin..alfatihah..

..: syahiera bazilin :.. said...

paknil...
sedey nye bc post paknil nehhh...
pe2 pong kite yg maseh idop pelu meneruskan idop..
kite yg idop neh doakan la supaya arwah ditempatlan dikalangan owg yg beriman..semoga roh arwah abg din beramboi dicucuri rahmat...
al-fatihah~~
amin~~

Nana Rosli said...

pak nil,
harap pak nil tabah & kuat semangat utk teruskan hari2 mendatang.
baru nana sedar betapa kuatnya kuasa insan yg mampu membuat org ketawa..
walaupn tak pernah bersua muka mahupun bertegur sapa,
tapi, keletah dan suara insan yg bernama Din Beramboi mampu membuat kita sgt2 kehilangan.
Tak sanggup rsenya mendgr pgi di era lagi,inikan pula bila terlihat iklan2 pagi di era di akbar mahupun di jalan raya..
astro warna rsenya tak mampu membuat kita ketawa..

Al-fatihah buat arwah & takziah buat keluarga arwah..
Buat semua keluarga di Era, kuatkn semangat..bwa semangat arwah yg sentiasa mahu berlawak wlpun ada mereka yg krg senang dgn lawaknya...
paknil, seperti paknil... sye jugak rindukan gelak ketwa arwah...

Al-Fatihah..

Anonymous said...

Al-fatihah untuk Din Beramboi..Masa Uncle Nil muncul dalam Melodi. Sebak juga dengar kata-kata uncle Nil tentang uncle Din beramboi T_T.Saya harap uncle Nil dan keluarga Uncle Din tabah untuk malam ABP nanti. Uncle Din tetap kan bersama kita nanti...

s h a f i q h a s h i m _____ said...

masih tak dapat mempercayai pemergian abg din :(

Cik As said...

sedihnya baca post paknil yg nie...bergenang air mata as....hmm..nak wat mcam mana, da smpy waktu arwah din..kita tak tau pa bla kan...yg pnting, kta yg idop nie, doa2kan la untuk arwah din di sana...ntah cm na riuh pagi di era nanti kan...mesti tak bper riuh...paper pown, as harap paknil kuat...i noe u can do it...bkn paknil jer yg sedih, pendengar era, n peminat arwah pown sedeyh jugak..hmmm

IRjaJaAdNaN :) said...

waa...sedih nyer bca..pmergian arwah msih terasa ag cm5 skrang...al-fatihah agar arwah dtepat an dgan org2 yg soleh n b'iman..aminnnn................

Zida said...

paknil.
malam ni sure syahdu kan??
T_____T

Dari Kata Hati said...

sedihnya.. selalunya dengar artis meninggal saya biasa je tapi bila pak din meninggal rasa sedih pulak.. maih terngiang2 lawak2 dia... alfatihah..

Amalblogbiz said...

Salam pak nil..
Salam takziah buat arwah Abg Din
Buat Pak Nil jangan hilang semangat gelak ketawa dipagi hari...

[sutera kasih] said...

al-fatihah buat arwah..
sedih baca post pak nil kali ni..
menitis air mata..
tgk melodi td pon cry uhukss

nyza said...

al-fatihah buat arwah...
mmg terasa kehilangan abg din..
gud luck to paknil for tonite..

sedih!

AufaZanKi said...

assalamualaikum...

sy turut merasai kesedihan spt yg paknil rasa...ntah...sy mmg terasa sgt pemergian dia...coz sy dah lama minat dgn aksi dia since dia jd deejay di THR...setia meminati dia hingga sekarang...namun Allah lebih sayangkan dia..moga roh arwah sentiasa dalam berkat n rahmat Ilahi...alfatihah...

Shafiq Mokhtar said...

As'kum pak nil

saya tersentuh membaca post pak nil.pada saya,pak din merupakan seorang yang humble,boleh bergaul dengan sesiapa pun dan sebagai seorang jiran arwah saya selalu melihat beliau yang selalu menegur tak kira siapa saja dan selalu tersenyum...pagi saya akan tune radio era untuk mendengar celoteh beliau dan mula meminati beliau namun Allah meminjamkan beliau tidak lama....

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas beliau.Af-Fatihah.

Takziah Pak Nil

Faryza said...

Al-Fatihah..sebak hati baca entry pak nil ni..
saya akan melekat depan tv mlm ni..menanti kemenangan din beramboi......

Mas Rahim said...

Al-Fatihah... :(

CIKMA said...

hidup perlu diteruskan Pak Nil...begitu jugak perjuangan seni Pak Nil dan arwah...kematian pasti berlaku kepada kita..tidak cepat sesaat...tidak lewat sesaat..begitulah janji kita kepada ALLAH SWT...al-fatihah buat allahyarham DIN BERAMBOI..semoga rohnya di cucuri rahmat ALLAH SWT...

meladygege said...

pak nil.... menangis-nangis sy baca post paknil...... sedih sangat-sangat2..........

DIN BERAMBOI TETAP JADI LAGENDA TERHEBAT PADA SAYA SAMPAI BILA-BILA!

Zulhatfi Aziz said...

sebak sy baca posting pak nil kali ni.. takde sape sangka keceriaan abg din cuma sementara. Tiap2 pagi saya akan dengar riuh pagi era semata2 sebab nak dgr celoteh paknil & din beramboi. Kami semua rindukan din beramboi. Tiada siapa sebaik dia. Tabah k paknil.

www.zulhatfiaziz.com

Alfirus said...

Tak tau la lepas nie macam mana... kekurangan pasti dapat di rasai, tapi kita yang hidup perlu teruskan.

Memang terkedu sesangat keinginan arwah hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

ogy said...

Salam, Pak Nil

sangat sebak baca entri ni dan juga baca borak pak nil kt metro.tak pernah pun terserempak atau tgk live show din beramboi tapi saya sangat terhutang budi ngan riuh pagi era kerana selalu buat saya tersenyum dan ketawa sorang diri ketika memandu dlm perjalana jauh yg jem ke office every day. (kl-putrajaya).

beberapa bulan kebelakangan ni hidup saya banyak ditimpa masalah -dugaan ujian allah tapi ssaya selalu x sabar setiap pagi tunggu riuh pagi @era utk ketawa kerana itulah antara ubat dan semangat saya...benar pak nil ketawa itulah ubatnya dan arwah lah yg jadik ubatnya...

semoga rohnya dicucuri rahmat dan harap pak nil dapat bantu kebajikan keluarganya...

semoga terus success pak nil.....

ciK LyndaWawa said...

ala.....ciannye bace cerite nie...
cian pakcik din..
macam tak percaye je dia tak tingggalkan kite...

al fatihah buat beliau..

Nur -al- Ain said...

hurt deeply :((

ika radiusite said...

sedihnya baca entri ni.. =((

MyNewJourney said...

salam,

sesungguhnya kehilangan Pak Din sangat-sangat dirasai.Semoga rohnya tenang disana.Amin

zaiMi said...

abang din adalah sorang pelawak yang cukup2 berbakat. memang setakat ni tak ada sapa boleh celen bakat dia. tapi tu la tuhan lagi sayangkan dia.

harap paknil banyak2kan bersabar. yang da pergi memang takkan kembali lagi. cuma doa je la yang kita boleh utuskan kepada arwah skang.

mengenai abpbh, pendapat peribadi saya la, abpbh dah hilang seri dia. macam mana kak shira nak jadi hos malam ni? macam mana bro afdlin nak buat kelakar seperti biasa? dan macam mana paknil sendiri nak hadapi suasana malam ni? saya pun tak tahu. cuma saya sangat berharap semoga arwah abang din menang kategori penyampai radio popular tu sebagai penghargaan di atas usaha dia selama ni.

abang din. kami sangat2 merindui mu. al-fatihah

asyieraamiera said...

takziah untuk arwah pak din...

mudah saja air mata saya mengalir setiap kali membaca semua luahan hati dan cerita kenangan antara pak nil dengan pak din. walau saya x pernah berjumpa dengan pak din tapi saya terasa pak din amat dekat dengan saya. mungkin kerana setiap pg apabila saya bangun suara keriangan pak nil dengan arwah lah yang menemani saya. walaupun saya sedang bersedih tapi apabila terdengar semula sawan cara atau drama sebabak mesti saya tersenyum dan ilang kesedihan saya. tapi apakan daya Tuhan lebih menyayangi dia. tiada lagi keriuhan arwah yang akan temani pagi2 hari saya. harap pak nil tabahkan hati menempuhi dugaan hidup ini. kita yang masih hudup harus meneruskan kehidupan. "tangisan bukannya dapat menghilangkan kesedihan" ingatlah pesanan arwah pak din itu yang selalu menginginkan orang di sekelilingnya selalu tersenyum dan bergembira. al-fatihah untuk arwah PAK DIN...

*Dak kecikkk* said...

saya pow rindu kan pak din jge..
yg pergi tak kan kembali lagi...
hanya Al-fatihah mmpu disedekah kan.

Kaseh Esmiralda said...

sangat2 sedih... sobs~~

inilah entry pertama pak nil yang buat saya menangis...

kehilangan Din Beramboi sememangnya meninggalkan kesan pada semua orang terutama pendengar Riuh Pagi Era...

Al-fatihah untuk arwah...

Cik Puan Nurul said...

sobs..sobs..sobs...kami semua pasti merinduimu..

Anonymous said...

pak nil, saya yang tak penah jumpa pak din face to face pun boleh non-stop nangis baca entry ni, inikan pulak pak nil yg hari2 jumpa dia.. be strong pak nil..
malam ni, saya tak kisah sapa menang untuk dj popular sebab yg pastinya pak din menang dihati kita semua :(
p/s: masa kita budak2, bila kita seronok sgt, gelak kuat2 tak hengat dunia, org2 tua kata, "ni gelak2, suka2, sikit lagi mesti ada yang nangis ni..."
-memang betul2 kita nangis sebab pak din lepas dia dah puas buat kita gelak .." :(

ismimaizura said...

sy sebak tgok paknil mse konsert AF8 semalam..sedih mengenangkan pemergian arwah..terkejut pon ada..ape pon kita yg hidup ni kena teruskan hidup..Al-fatihah untuk arwah.

cengkerangcipot said...

wahhh menanges saye bce entro ni paknil..kalau mlm ni paknil yg menang, harap paknil berikan ucapan yg trofi itu juga utk abg din beramboi.. harap sgt2..
:(

missrivebell mumun said...

alfatihah..

berjurai airmata sy baca entry pak nil kali nie..
Malam td sy tgk AF, nampak raut wajah pak nil sedih sgt..
Semoga PakNil tabah yer atas kehilangan teman terapat paknil yer..
Da bertahun pakNil bergandingan setiap pagi dalam radio era tiba2 arwah xder mesti terasa kan pak Nil..
Semoga arwah ditempatkan dikalangan hambaNya yg diredhai..

:: MURNI MASREENA :: said...

salam pak nil...
air mata saya mencurah2 tatkala membaca coretan ini.... punca kematian din beramboi.. sama dengan arwah ayah saya... denggi berdarah... saya amat memahami situasi macam ni.... kadang2... kita tak boleh lupakan sesuatu kenangan yang terlalu mencuit hati tatkala insan itu telah tiada.. dan pasti pak nil amat terasa kerana tawa pak nil setiap pagi silih berganti dengan suara din beramboi yang hanya akan kekal di hati menjadi kenangan... ntah bila masa untuk kita dan bagaimana kita belum pasti... semoga ALLAH menempatkan dia di kalangan orang yang terpilih.... AL-FATIHAH... jugak buat arwah ayah saya....

deeila86 said...

salam..
sebaknya bace en3 paknil kali nie..saya sekeluarga juga sedih dgn pemergian arwah..masih ternampak2 arwah mase kt raja lawak..anak buah saya pernah bertanya siapa KICAP dalam tom2 bak...kini dia bertanya saya pulak,lepas nie sapa nk jadi KICAP???tersentuh ati saya..apa2 pon takziah dari saya sekeluarga...

alfatihah...

h!d[@]yah said...

ya Allah!!
hibanye bile trbace post nie..
smoga roh din beramboi dcucuri rahmatNYA!!~
amiin..

Adit Iezwan said...

Yang pergi takkan kembali... hanya nama bermain di bibir... sedeh sgt bila baca entri Pak Nil kali ni... sy faham bagaimana perasaan Pak Nil sekarang ni... orang yang sering bersama waktu pagi d konti dengan hiruk pikuk celoteh tetiba sunyi di sisi Pak Nil ... harap Pak Nil bersabar dan tabah ... semoga Allah SWT mencucuri rohnya agar ditempatkan di kalangan orang-orang yang disayangi Allah SWT... amin.

ezaty razali said...

salam uncle aznil ..
haisy , sedih lah bile bace entry niee ..

al-fatihah utk arwah ..

@R+_GaLaXY said...

aslkum...
utk sekian kalinya, tumpah lagi air mata nie... sgt sedih bile mengenangkan arwah... ape pon yang terjadi mlm nie, pak nil mesti pergi ke abpbh. sbb, sy yakin itulah yg arwah mahukan.. bawak anaknya utk gantikan temapt duduk arwah.. biar dia tahu semangat arwah papanya ada disitu... saya yakin dia akan bersama kite mlm nie..

CuTiEz pInK said...

arap pak nil tabah ya.. sy blh rasa ape y pak nil rasa skrg ney.. pak nil kuatkan smgt ya.. bntu skadar y mmpu utk ank arwah.. harap anak arwah dpt jd org y brjaya..

Sitiz said...

Teresak-esak saya membaca apa yang Paknil luahkan di sini...

Dari mula Din Beramboi dimasukkan ke hospital, saya menaruh harapan setiap kali membuka Riuh Pagi di Era agar suara Pak Din kita akan kedengaran lagi..

Saya berharapkan keajaiban, agar Pak Din akan pulih seperti sedia kala dan kembali menceriakan setiap pagi saya...

Walaupun saya tidak pernah bersua dengan Pak Din beramboi, tetapi saya rasa, dialah yang paling rapat dengan saya kerana hanya dia yang mampu membuat saya ketawa..

Kepada Pak Nil dan keluarga Pak Din , teruskan kehidupan dengan tabah walau kehidupan selepas ini sudah tidak sama sebagaimana Pak Din masih ada dulu..

Kepada Pak Din, saya amat merindui Pak Din, Dan Din Beramboi adalah LAGENDA... Al fatihah untuk Pak Din Beramboi..

Sitiz said...

Teresak-esak saya membaca apa yang Paknil luahkan di sini...

Dari mula Din Beramboi dimasukkan ke hospital, saya menaruh harapan setiap kali membuka Riuh Pagi di Era agar suara Pak Din kita akan kedengaran lagi..

Saya berharapkan keajaiban, agar Pak Din akan pulih seperti sedia kala dan kembali menceriakan setiap pagi saya...

Walaupun saya tidak pernah bersua dengan Pak Din beramboi, tetapi saya rasa, dialah yang paling rapat dengan saya kerana hanya dia yang mampu membuat saya ketawa..

Kepada Pak Nil dan keluarga Pak Din , teruskan kehidupan dengan tabah walau kehidupan selepas ini sudah tidak sama sebagaimana Pak Din masih ada dulu..

Kepada Pak Din, saya amat merindui Pak Din, Dan Din Beramboi adalah LAGENDA... Al fatihah untuk Pak Din Beramboi..

along.aggay said...

salam uncle aznil...

last nite, along ada tengok konsert af8... and bila jimmy and sarimah annouce about arwah uncle din beramboi, along nangis coz tak sangka dia yang akan pergi dulu meninggalkan... and when i saw u last nite, uncle menangis and masih teringat ketika uncle bersama dengan arwah...

uncle, uncle mesti tabah k? and along tau, uncle seorang yang kuat semangat... i know u uncle walaupun along just tengok melalui tv je.

memang susah untuk menerima kenyataan bila seseorang yang kita rapat akan meninggalkan kita buat slama-lama nya... *menangis*

so, take care u there... uncle tabah and kuat semangat k? arwah uncle bramboi tetap d dalam and d sisi uncle aznil d mana uncle berada...

salam!

*al-fatihah*

Pieka said...

Alfatihah buat Din Beramboi.

Idola pelawak sya kini kembali kepada pencipta-Nya..

Sya tak mungkin lupa lawak lawak arwah yang sgt menghiburkan. setiap kali rasa tertekan sya akan tengok spontan, dengar riuh pagi di ERA, dan semua yg berkaitan dengan Din sya suka. Y_Y

kini semua nya tinggal kenangan. semoga rohnya tenang di sana. Amin.

Unknown said...

tabah kan hati pak nil...tuhan lebih sygkan dia....Allh sedang mengingatkan kita bila org yg terdekat pergi meninggalkan kita...al-fatihah buat Din beramboi

Marya Hana said...

terbaek la entry paknil kali ni :)

sebak gila.
ape2pon kite doakan DIN BERAMBOI ditempatkan bersame org2 beriman ~
amin..

kakteh said...

Assalamualaikum Adik Aznil,
semoga tabah mengharungi hari-hari mencabar tanpa kehadiran Din di sisi..
Sedih akak baca entry Adik kali ini..sungguh menyentuh jiwa.. Setiap yang berlaku ada hikmahnya,begitu jugak ngan pemergian Arwah Din..semoga rohnya dicucuri rahmat dan aman di sana,insyaallah...
AL-Fatihah... l

rashid said...

Pak Nil, kalau ditakdirkan Allah Allahyarham menang, Pak Nil wakilkan kami sebagai peminat Abang Din untuk naik ke pentas ye....uuuu

MyaFiza said...

salam pak nil...
saya minat sangat dengan cara berlawak Pak Din.
semasa menonton melodi tadi, saya menangis melihat berita tentang pemergian Din Beramboi, sebak saya melihat Pak Nil bercerita tentang Allahyarham Pak Din. Pak Din satu-satunya artis yg telah buat saya menangis. Tak sangka orang yg selama ni buatkan saya ketawa kini dia juga yg buatkan saya menangis.
Pak Nil...sekali lagi saya menitiskan air mata bila membaca entry ini.
Kuatkan semangat Pak Nil. Sama-sama kita berdoa agar rohnya ditempatkan di kalangan orang yg beriman...
Al-Fatihah...

Annekasih said...

Sayu sungguh... sy amat menanti ABP utk melhat gelagat Din Beramboi dn pak Nil... walau da 3ari beliau tinggalkan kita semua tp airmata sy tidak berhenti mengalir. Hilang kata2 sy akan kata padanya,'masalah betul Din beramboi ni' Al-Fatihah...
kepergiannya tidak berganti. Aku miss my Pak Rahim!!!

Idalara said...

salam Aznil
mlm td bila menonton AF airmata sy mengalir bila tguk kisah arwah..hingga saat ini rasa mcm tk percaya..apa lagi Aznil..sy mng meminat arwah wlua apapun org kata tentang beliau..
harap Aznil bersaabar dan tabah menghadapi kenyataan yg sgt pahit ini..
mudah2aan arwah ditempatkan dikalangan insan yg diterima Allah..
saya pasti kerana arwah pastnya berhati luhur..

Annekasih said...

Sayu sungguh... sy amat menanti ABP utk melhat gelagat Din Beramboi dn pak Nil... walau da 3ari beliau tinggalkan kita semua tp airmata sy tidak berhenti mengalir. Hilang kata2 sy akan kata padanya,'masalah betul Din beramboi ni' Al-Fatihah...
kepergiannya tidak berganti. Aku miss my Pak Rahim!!!

Annekasih said...

Sayu sungguh... sy amat menanti ABP utk melhat gelagat Din Beramboi dn pak Nil... walau da 3ari beliau tinggalkan kita semua tp airmata sy tidak berhenti mengalir. Hilang kata2 sy akan kata padanya,'masalah betul Din beramboi ni' Al-Fatihah...
kepergiannya tidak berganti. Aku miss my Pak Rahim!!!

Queen Anne said...

Paknil,

kami sekeluarga ucapkan salam takziah kepada keluarga arwah, Pak Nil dan ERA..

Semoga Pak Nil tabah k..we love both of you so much..

Faizah_Haris said...

salam takziah pak nil....
mengalir laju airmata ini membaca entry pak nil ni... saya dh lama meminati din beramboi ketika popularnya GILA2 zaman dulu2... sabar yer pak nil...

AL-Fatihah

EraNaZeErA.. said...

Al Fatihah.. buat Din Beramboi... the only DIN BERAMBOi...

laju ja air mata ni.. mengalir.. bila baca entry pak nil ni.. saya salah sorang peminat din beramboi... pagi2... tak lengkap kalau tak dengar lawak din beramboi... mmg selalunya gelak sorang2 dalam keta.. kekadang.. ada keta sebelah pandang ja... tp peduli apa... mmg tak bleh tahan lawak pak din... paling lawak masa dia jadi ah long... kutip hutang... best giler... cara dia ckp cina .. mmg mcm org cina...

esok.. akan sunyilah... takder lagi.. suara pak din.. sampai hari ni.. rasa mcm betulkah?? din beramboi dah meninggal.. mcm susah nak percaya...

apa2.. moga roh pak din... dicucuri rahmat...

buat pak nil... kuatkan semangat... dan teruskanlah.. pagi di era yerk... sbb.... mesti pak din nak pak nil... teruskan..lawak pagi2... dan.. siapalah akan ganti KICAP TOM TOM BAK selepas ini?

AL FATIHAH...

zermye adnan said...

pak nil,,
sabar la ek..nk buat mcm mne.
mmg ssh nk lupkan org yg sllu ngn kita n sllu buat kita gembira.
ni kali pertama sy rasa sgt sedih time dgr artis meninggal....
sblm ni xde rsa mcm ni.
mgkin sbb mmg sy minat giler kt lawak n crxter dia....

nurbaiti said...

paknil, tabahkan hati... baiti selalu ikuti celoteh paknil dan arwah di era.. xtaulah lepas ni mcm mane.. paknil tabah ye.. jaga kesihatan.. al-fatihah...

.nad. said...

takziah~~

sayu hati baca post pak nil ni..

Unknown said...

sedeynyer bace nukilan seorg teman..sesungguhnya Allah lebih mengasihi arwah..moga pak nil tabah.

Mama Shima said...

mama dapat rasakan betapa akrab nya hubungn kalian.Mama turut bersedih diatas pemergian arwah,disaat membaca tulisan ini mama turut sama menitiskan airmata...arwah seorang yg istimewa....sampai bila bila pun nama arwah akan ttp dikenang.salam takziah dari mama,dan AL FATIHAH untuk arwah,semuga rohnya di cucuri rahmat.Amin..

rashid said...

Pak Nil, kalau ditakdirkan Allah, allahyarham Abang Din naik, Pak Nil Naik ke pentas wakil kan kami semua sebagai peminta abang Din dan paknil ye...uuu, minggu ni memang sedih

blog saya pun bertemakan sedih, banyak cerita pasal allahyarham...
www.mnirashid.com

Admin said...

Pak Nil,

Seperti kata2 rakan saya dlm group FB yang lain, arwah dirasakan seperti SAHABAT kepada kami semua..menemani kami setiap pagi dan membuatkan kami sentiasa terhibur di awal pagi.

Ternyata pemergian arwah meninggalkan kesan yang amat mendalam terhadap kami semua rakyat Malaysia.

Group "In Memory of Din Beramboi ( 1966 - 2010 ) Al-Fatihah" yang dibangunkan oleh peminat arwah di laman FB kini sudah mencecah 51,759 ahli.

Salam takziah daripada kami sekeluarga. Harap Paknil & keluarga arwah tabah dan kami nantikan kemunculan Pak Nil dan anak sulung arwah pada malam ini, InsyaAllah.

AL-FATIHAH UNTUK ARWAH ABG DIN BERAMBOI....

ZooL.Ahmad said...

sebak aku membaca post ini..
ABP malam ini pasti suram

Mastura Rusli said...

semoga rohnya dicucuri rahmat~ al-fatihah... ='(

Masterzizoul said...

Terima kasih atas perkongsian cerita ini. Saya berasa amat tersentuh dan pilu membaca tulisan Pak Nil kali ini. Ia adalah luahan hati seorang sahabat yang senantiasa bersama di dalam susah dan senang. Bagi saya, lawak abang Din akan tetap kekal di ingatan dan ia akan tetap diingati kerana arwah membawa satu dimensi baru dalam dunia lawak. Saya sangat terhibur dengan lawak abg Din kerana ia mampu mebuatkan saya ketawa terbahak-bahak dan sekaligus melupakan saya buat seketika masalah yang saya hadapi. Harap Pak Nil sabar dan teruskan perjuangan dalam bidang ini.

Puteri Satu said...

pak nil... meleleh airmata saya baca entry pak nil nih... walu saya tak kenal pak din... tapi tak tahu kenapa saya sedih sangat dia pergi... tak tahu la kenapa...

mira ellyna said...

paknil. kalau teringat bacalah Alfatihah utk die..
paknil tau x if paknil bermimpi dia masih hidup dn berckp dengan paknil, itu bermakne die masih berhubung dengan paknil, dia ziarah paknil melalui mimpi kerana dia dah takde lagi dalam dunia tp dia ada di alam lain iaitu barzah. dikubur itu cuma jasadnya saja. so, klu dia dtg dlm mimpi bermakna itu benar2 dia.. sbb melalui mimpi sja dia boleh jmpe kite sbb dia dan kita dialam berbeza skarang sabar yaa pak nil

food journal said...

sedey sgt bace entry nih,bergenag air mata...haih....

Azah Rahaman said...

al fatihah..

sbr ea uncle anil . maybe uncle din dah happy kat sna , msti dia tanak tgk uncle anil nangis sbb dia lagi jadi jangan nangis ag yea . bersabar laa.. kami pun merasai apa yang uncle anil tgh rasai . kami rindukan lawaknyaaa..

satu ag , kami perasan riak uncle anil smlm time konsert af . yang pegi tetap pegi , kita neh yg msh d sni , truskan brdoa agar arwah uncle din sntiasa dicucuri rahmat . amin =)

@e_da said...

hmm mengalir air mata sy baca keterujaan abg DIN beramboi nak ke ABP.... alfatihah buat dia...

arboqskii said...

al-fatihah....kuatkan semangat sume nyer,....

@e_da said...

hmm mengalir air mata sy baca keterujaan abg DIN beramboi nak ke ABP.... alfatihah buat dia...

Farazila said...

sy pon turut rs sedih sgt....

[CoRn_HeLiuS] said...

aku nangis masa baca entri oak nil ni....aku dpt rasa mcm mana pak nil rasa....sbb aku ada sorang kwn juga baru meninggal bulan lepas...kami baru saja berjumpa semula dan bergurau senda kat majlis reunion...tup2 tibe2 dpt taw dia dah xde....utk pak nil tabahkan hati ye...arwah sentiasa dlm ati penimat2 nya.....

MOHD SABRI BIN SAAD said...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini..........

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua......

Al-Fatihah.

gfadhilah said...

paknil,

takziah apa yang bakal dilakukan paknil menghadiri ABP adalah tepat skali! sy disini merasa kehilangan juga. moga rohnya dicucuri rahmat. perginya tidak disangka.

mohfat said...

Salam Pak Nil, walaupun saya tak ada pertalian sahabat mahupun saudara dengan arwah din beramboi, namun kehilangan beliau betul2 buat saya berasa sedih... Saya sebelum ni dengar radio ikut suka saya je, kadang2 siaran tu kadang2 siaran ni, ikut mood la.. tapi semenjak ada lawak din beramboi pagi2 tu saya terus jadi pendengar setia era (waktu pagi)... selalunya pagi pagi tu dengar telatah dia sampai sakit perut dibuatnya... beliau betul2 seorang dj yang berbakat dan selayaknya beliau jadi dj paling popular... bukan senang nak jadi dj yang boleh membuatkan kita ketawa sampai sakit perut... hanya beliau lah orangnya.... apa apa pun harap pak nil tabah dengan apa yang berlaku... dan kita sama sama doakan roh beliau dicucuri rahmat dan diberikan kesenangan hidup di sana.. mudah mudahan....

sniffa93_aznil4eva said...

Ya ALLAH.

uncle seyes sedeyh sangat.. :(
apa2 pon dah pegi tuh tetap dah pegi kan..

hope semuanya bejalan dgn lancar keyh.

hope family uncle din n uncle jugak tabah yep..

doa je yg dpt kita sedekahkan..


sayang uncle slalu:)

Sayla said...

sape ganti arwah lps ni paknil?alex ke?

nurizan said...

yang menarik bila arwah din buat iklan pasal ABP diradio era, JGN UNDI ORANG YANG SAMA, UNDILAH DIN BERAMBOI..

The Official Miss CHEKLEEN said...

al fatihah kat abg din..
moga rohnya aman damai di sana..
org baik disayangi Allah..Allah lgi rindukan dia lebih dri kita rupanya..

paknil..entry ni sedih sgt..we will miss him..kan..

untuk abp mlm ni..abg din is always the best..

_aliahwafa_ said...

sedihnyer..sabar ye Paknil..

waNy said...

Ya Allah..
Punye terharu baca Blog Pak Nil ni..
Al-Fatihah untuk Alaryarham Din Beramboi..

phish said...

sedeh....alfatihah utk din...

suria lekatlekit said...

Ya, Arwah beliau seorang yang unik. Sy meminati Arwah sejak di bangku sekolah lagi dimana time tu Arwah adalah seorang DJ di THR. Dia sgt Unik mampu meriuhkan konti dengan pelbagai watak walau dia seorang diri keudara. Watak shasa, lim tat tat dan ramai lagi.. Sesungguhnya pemergian beliau amat di rasai. Semoga Rohnya di cucuri rahmat. Gonna Miss U uncle Din Beramboi.

Anonymous said...

Salam. Pak Nil..menangis saya bila baca blog pak nil. Walau apapun sebagai umat islam, saya mendoakan semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin. Alfatihah.

Kepada adikku, nadiah, kuatkan semangat ye..

redboyz93 said...

berair mata saya membaca apa yg di tulis oleh paknil...tak dapat saya bayangkan paknil tanpa arwah di dlm konti...saya amat merindui DB...ini khas utk arwah...
http://www.youtube.com/watch?v=wp7p7pH3MnI

maizatulmiza said...

salam takziah dari saya buat paknilnkeluarga allahyarham din beramboi... Mengalir air mata saya bila terbaca entry paknil ni...

Admin said...

uncle aznil sy turut terasa sebak bila bace post uncle kali nie..

alfatihah buat arwah din beramboi..moga rohnye ditempatkan bersama orang-orang beriman..

Ai said...

saya memang salah seorang peminat arwah Din, saya tengok rancangan Raja Lawak 4 pun sebab Din jadi jurinya..

Ya allah.. memang hati saya sayu sngat bile tau Din dah x de..
( x tau nk ckp apa ag.. sedih sngat..)

Al-fatihah..

MoolaySabRi said...

huhh..
so sad..
moga22 roh din dcucuri rahmatnya dan moga22 dlapangkan kuburbya..
aminnn..
al-fatihah

Anonymous said...

masih tak percaya abg din dah pergi...kat mana lagi kita nak cari artis yg boleh layan borak2 kat facebook macam kawan2..saya sendiri pernah melalui pengalaman bercakap dgn arwah dekat facebook..saya msg die terus jawab..lepas tu ckp macam kawan2..yg lagi sedih die pulak yg banyak tanya pasal saya..rasa macam malu pulak..nampak jelas arwah bukanlah jenis artis yg duduk bersemayam di atas singgahsana sambil memerhatikan peminatnya memberi kata2 pujian melambung2 (nak tunggu reply, mungkin minggu depan, mungkin juga bulan depan)dan arwah juga tidak ego, siapa tua, siapa muda..dan saya hairan kenapa saya dan rasanya ramai juga peminat2 yg menangis di atas pemergian beliau..tak kira lelaki mahupun wanita, org muda, atau org tua..seolah2 arwah macam sedara mara atau kenalan rapat rasanya..itulah berkat manusia yg sentiasa merendah diri..dan tak pernah rasa diri sebagai star ataupun artis..ataupun menganggap kita sebagai peminat tapi sebagai kawan..tak dapat dibayangkan bagaimana perasaan org yg dekat2 dgn arwah..pasti ianya satu kehilangan yg amat2 sukar utk diterima..personali saya amat terasa kehilangan arwah yg saya minati sejak 1995(sejak paknil dan arwah rakamkan album sawancara bersama aznil dan din beramboi)dan akan sentiasa akan merindui arwah..alfatihah untuk arwah

ShaLLeyShaLina said...

saya...bukanlah peminat setia arwah. saya...jarang mengikuti apa2 saja rancangan/show arwah. tapi...sy turut rasa kehilangan yang amat sgt. sy sebak sgt baca post pak nil kali ni....sy menangis....T_T....sabar pak nil....al-Fatihah untuk arwah Din Beramboi...

pinjaman peribadi said...

salam, abg aznil, yanz btl2 sebak ngan ape yg jadi..even, masa kite berjumpa di astro utk recording JLL rabu lepas pun, abg nampak sangat lemah, inikan pulak bile arwah betul2 pergi meninggalkan kite.... abg bawa la semangat arwah... die tetap melihat dari jauh...

Unknown said...

takziah...al-fatihah utk arwah pak din beramboi...pak nil kena tabah n kuat kan ati...

Ahmad Shafiq Bin Othaman said...

Assalamualaikum paknil, sabarlah, semua yg pergi pasti akan kembali, kami semua merasa kehilangan Allahyarham Abang Din, semua yg hidup pasti merasai mati, itu pasti, kenapa hati saya sering berteka-teki, beginikah rasanya ketika seluruh warga Malaysia kehilangan Sudirman?..
sabarlah paknil, saya sayang Abang Din,saya sayang Abang Aznil good luck bro for tonite :) keep smiling coz crying can't do anything.. biar tuhan nilai segala keikhlasan Abang Aznil in anything u doing.wish u best of luck tonite. Salam. :)

iamAjaiZamri said...

sedihnye paknil..saya pun ada kisah gak sal arwah...klau paknil ade mase bukak la blog saya...eeerrmmm..al-Fatihah...

Kiemahpiee said...

sedih bile bace entry nih..... alfatihah buat arwah abg din bramboi..smoge dia tenang di sana.. kpd paknil, be strong ya...sntiasa doakn arwah d alam sana....

Ayu Amir said...

Al-Fatihah buat abg din..Moga rohnya ditempatkan dikalangan hamba yang diredhai oleh Allah....Amin.

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

mengalir laju air mata cikwa baca entry nih.......................T_T

lieyna said...

sedih...x dapat dikawal titis air mata keluar takala membaca post paknil ni..semoga pakdin bahagia dsana disamping org2 yg soleh..amin

Unknown said...

pak nil saba yee...
kami sume rase khilgn sgt2 arwah 2
tp papa pn pk nil
pk nil kene saba n truskn hidup nieh
doakn arwah smga dtmptkn insan2 yg b'iman

al fatihah
:(

Qila Azali said...

ya Allah sebak nya baca post ni.. tak sangka kan permergian Abg Din.. Semoga dia tenang disana.. Al Fatihah.. :(

angahIera said...

sedihnya bca post pak nil nie...

al-fatihah..moga Semoga dia ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...amin...

miexah said...

takziah di ucapkan.. semoga roh nya dicucuri rahmat.. al fatihah..

mask said...

Sedihnye bace luahan hati paknil...
sgt sedih...=[
mudah mudahan arwah ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..
amin2~~

lieyna said...

air mata menitis takala baca post paknil ni..sedih bla terfikirkan hajt pakdin nk bersam-sama di ABP..

buat paknil..teruskan usahamu..tabahkan hatimu..bersama-sama dengan semangat dan kenangan pakdin.

semoga arwah pakdin bahagia disana disamping hamba-hambaNYa yg soleh..
amin

Unknown said...

Al fatihah tuk arwah di beramboi...tuk pak nil tabahkan ht tuk hri2 mendatang...luv u ol..

Bonda Mozidah said...

Takziah buat keluarga Din Beramboi!
Peminat tetap mengingati dan menghargainya walaupun dia telah pergi... Al Fatihah.

eLLa007 said...

u making me cry pak nil... sy yg baca sj pun dah sebak apa lg pak nil n keluarga alayrham yg menangung suma tu.... losing ur besfriend must be so hard for u...i cannot imagine that.. n i dont want too..
just b strong ok...
allah lebih sayangkan dia..
xoxo
gudluck pak nil..
takziah..

asyraf said...

tersentak rase ht bila bacenye.
mcm tak percaya yg arwah tinggalkan kita dlm sekelip mata.terase dirinya msh ada lg..
AL-FATIHAH buat din....

Unknown said...

al fatihah tuk din beramboi...luv u ol..

puteri sari said...

Dearest Pak Nil, losing a good friend its always the hardest, xspcly when they r at their 'prime' but thats life, Allah swt just has other plan,not for him but for us the living,only 'apa yang tersurat dan tersirat hanya 'DIA' saja yang tahu,I'm one of his fans that will miss his jokes n crazy antics, he's always funny n always willing to go out of his way to make people laugh, n thats an 'Ibadah' itself, make people happy..thats my tought, be strong Pak Nil, live must go on..please Pak Nil take of urself and don't forget the legacy that he left behind (his family) help them..
May his soul be place among yang beriman....AL FATIHAH......

puteri sari said...

Dearest Pak Nil, losing a good friend its always the hardest, xspcly when they r at their 'prime' but thats life, Allah swt just has other plan,not for him but for us the living,only 'apa yang tersurat dan tersirat hanya 'DIA' saja yang tahu,I'm one of his fans that will miss his jokes n crazy antics, he's always funny n always willing to go out of his way to make people laugh, n thats an 'Ibadah' itself, make people happy..thats my tought, be strong Pak Nil, live must go on..please Pak Nil take of urself and don't forget the legacy that he left behind (his family) help them..
May his soul be place among yang beriman....AL FATIHAH......

eiLda epaL said...

salam paknil...

sampai ke hari ini, saya masih lagi menitiskan air mata, masih lagi menangis setiap kali kenangan/nama arwah pak din disebut...

memang tak dinafikan, hari ini lah hari yang ditunggu2 buat arwah...sangat-sangat teruja...

buat paknil yang juga kami sayangi, tabahkan semangatmu...
bawalah semangat Din Beramboi yang ada dalam diri paknil ke Anugerah Bintang Popular Berita Harian malam ini...
menang atau kalah tak penting...
yang penting semangat yang paknil bawa...

semoga paknil tabah menghadapi hidup2 yang mendatang...
yang pergi tetap akan pergi buat selamanya...perjalanan hidup arwah telah ditentukan oleh Allah SWT hanya setakat itu sahaja...
kita yang masih lagi hidup ini, harus teruskan hidup...kuatkan semangat...
tabahkan diri...

salam sayang buat paknil..

al-Fatihah buat allahyarham Din Beramboi...

razmarina said...

Salam Pak Nil..
Takziah buat Pak Nil dan semua ahli keluarga serta warga Era..
Sedihnye baca post Pak Nil ni... Saya msh tak percaya yg arwah sudah tiada...
Sejak Jun lepas.. Pak Nil & arwah sentiasa menemani saya dalam perjalanan ke tempat kerja yang memakan masa hampir sejam.. Seawal 6.15 pagi saya drive ke tempat kerja bersama anak2...
Kalianlah yg menemani saya, menghiburkan saya... Kini tiada lagi... Al Fatihah utk arwah...

Anonymous said...

pak nil jgn sedih2 ok...teroskan hidop pak nil..ape nak buat,sumenye terpaksa kite lalui walaupun kite xrela din pergi terlalu awal..ape yg kite hanya mampu sedekahkan al-fatihah.harap pak nil slalu tersenyum..pak nil yg cute,jgn la sedih2 lagi....

boy d xoris said...

pak nil, pagi2 sy dgr radio era just semata2 nk dgr lawak dia jer... kini tiada lg.... hrp era dpt sentiasa ulangkn lawak arwah din hari2... betul kata org, bila tiada, terasa rindunya... kau sentiasa d hati kami semua.... al-fatihah...

Anonymous said...

salam..
tanpa sedar airmata gugur ketika membaca artikel ini..sabar ye pak nil tuhan maha kuasa.patahkan tumbuh lgi hilang belum tentu ada pengganti kan...

Puan Olynn said...

Sedihnye paknil bace entry ni. Bergenang pulak air mata ni. Alfatihah utk arwah...

Double S said...

sedih sgt!!saya harap paknil bersbar ye...???=|

Unknown said...

salam pak nil..

al-fatihah buat arwah din beramboi..
Allah lebih menyayanginya...
dari hari pemergian arwah cuba ku tahan air mata ni..tpi bila bce celoteh pak nil dlm metro..berderai jugak air mata ni..semoga pak nil tabah..kami semua tiupkan semangat untk pak nil agar tabah m'hadapi dugaan ni..

Atiqah said...

Alfatihah buat Mior Mohd Fuad b.Mior Badri....kalau aruah menang malam ni pak nil jangan lupa temankan anak dia...saya rasa mcm aruah menang malam ni....

syaf said...

cool pak nil...nampak kesdeihan pak nil mase af pown...niat pak nil nk bawak anak arwah 2 memang bagus, semoga Tuhan merahmati kalian dan semoga arwah tenang disane

MOHD FADZLY SHAHARUDDIN (Public Gold Dealer: PG015425) said...

Al-fatihah untuk Allaryarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri. Saya berharap abang Aznil, pihak radio Era dapat siarkan bacaan surah Al-fatihah 7 kali sehari selama seminggu bagi menghormati dan disedekahkan kepada arwah. Kerana bagi mereka yg tiada bukan anugerah atau pangkat yang yang dimahukan tetapi PAHALA dan bacaan AL-QURAN yang menjadi makanan rohani. Diharap pihak radio Era dapat menimbangkan permintaan saya ini. Terima kasih banyak2x

MOHD FADZLY SHAHARUDDIN (Public Gold Dealer: PG015425) said...

Al-fatihah untuk Allaryarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri. Saya berharap abang Aznil, pihak radio Era dapat siarkan bacaan surah Al-fatihah 7 kali sehari selama seminggu bagi menghormati dan disedekahkan kepada arwah. Kerana bagi mereka yg tiada bukan anugerah atau pangkat yang yang dimahukan tetapi PAHALA dan bacaan AL-QURAN yang menjadi makanan rohani. Diharap pihak radio Era dapat menimbangkan permintaan saya ini. Terima kasih banyak2x

Anonymous said...

ermmm x terbendung air mate....al fatihah....

Nur Wannys said...

i cant stop from crying while reading this post paknil.... im so touch.... sy x dpt bayangkan perasaan paknil mcm mane...sedangkan sy pun amat tguris dgn semua ni.... sabarlah paknil...Allah lebih menyanyangi arwah dr kite semua..sb tu la DIA ambil arwah dlu....semoga arwah Din Beramboi sentiasa aman dan tersenyum di sana bsamaNYA...

Cikgu Zaman said...

mlm yg tetap dinantikan terutamanya kategori Penyampai Radio Lelaki Popular...
alFatihah buat Din Beramboi...

samsia jiffar said...

al fatihah..sedih sangat baca ceta pak nil ni..apapun hidup mesti diteruskan.moga tabah n kuat membawa semangat setiakawan ini bersama..pak nil tetap no 1..

Monamie said...

sedih baca entry paknil kali nih.. :'( u such a good fren.

we gonna miss him..

iresa said...

This is truly a melancholic entry. Though I'm not Din Beramboi's fan, but I do feel the lost of a great comedian (as I just started to listen to Riuh Pagi di Era about a month ago).

Al-Fatihah for him.

linalin said...

berbanyaklah bersabar...kita juga akan pergi jga nti..mgkin esok, lusa, tulat dan seterusnya..tiada yg tahu...

D`Zai Audio Sistem said...

terasa sebak

samsia jiffar said...

al fatihah..sedih sangat baca ceta pak nil ni..apapun hidup mesti diteruskan.moga tabah n kuat membawa semangat setiakawan ini bersama..pak nil tetap no 1..

Neyra Shazeyra said...

meniis airmataku. alfatihah

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

sangat berharap malam ni kalau ada tribute untuk arwah, dibuat dengan cara terhormat, dengan iringan doa dan al-fatihah, bukan dengan muzik atau hiburan lagho...jangan seksa arwah begitu, pemergian arwah dijadikan ALLAH dalam keadaan terhormat, pada hari jumaat, dalam keadaan tenang dan disayangi manusia,jadi biarlah arwah tenang disana, sedekahkan alFatihah, TV3 n Berita Harian, please jangan selit lagu untuk tribute arwah.....sedekahkan al-Fatihah dan tahlil buat arwah...

Nur Wannys said...

i just cant stop crying while reading this post paknil....
x dpt sy bayangkan perasaan paknil ketika menulis post ini...sedangkan sy jg amat terkesan membacanye... sabarlah paknil....Allah lebih menyayangi arwah...sb itu lah arwah di amabilNYA....arwah da banyak buat org tersenyum di dunia ini...kali ini biarlah arwah pula y tersenyum di sampingNYA di sana...Al-Fatihah~~

edreena ed said...

salam pak nil..
sebak bla baca aper yg tersurat n tersirat..
x sangka kan,kita d dunia ini hanya sementara.. sudah puas kta ketawa dgn gelagat n kata2 nyer ,kali ni kita nangis atas pemergian nya..
mmg terase,sbb pgi2 otw g kerja (tersenyum sorang2 dlm kreta)pasti dgar era. dgar pak nil ngn db merapu entah aper2 tapi kekadang tu ader kebenaranya n blh d pakai...
pak nil,kta sama2 doakan db agar di tmptkan d golongan org2 yg beriman.

-al fatihah -

sue_manjaa said...

sedihnya....selama ni sy selalu gelak sorg2 bila dgr celoteh arwah dlm Riuh Pagi Era...Smp skrg sy mcm tak percaya arwah dah pergi meninggalkan kita semua...Smp skrg jugak...kdg2 bila teringat arwah...sy menitiskan air mata...Walaupun sy tak prnh mengenali arwah secara dekat..tetapi lawak dan celotehnya terasa begitu dekat dgn jiwa sy...Dr mula2 arwah tenat, tak henti2 sy mendoakan arwah agar sembuh..Tp ternyata tuhan lbh menyayangi arwah..Sygnya arwah pergi dikala namanya berada di kemuncak...Sayu ht sy tatkala baca luahan ht Pak Nil ni..Semoga arwah tenang di sana...Al-Fatihah..

Krulzz said...

Salam Pka Nil..

walau sy jrang dgr Radio pagi2..
tp sy tetap terase kehilangan Din Beramboi...

kami tgk cerita spontan pn kami dh gelak tgk gelagat din beramboi...

tp kehilangan din amat terasa buat kami..

Al-Fatihah buat DIN BERAMBOI...
"Semoga mayat nya dicucuri rahmat" Amin..

megren said...

salam paknil..harap paknil dpt bsbr..kne trime sgala yg Allah janji kan dr dl lg..sume ni hanya pnjmn buat kita..doa adlh jln tebaik buat allhyarham pakdin..smoga paknil & kuarga allahyarham dpt trime sgala qada' & qadar dr Nya..alfatihah..

indica said...

Sebelum arwah dan paknil meriuhkan pagi, saya bukanlah pendengar Era... Gandingan anda berdua memang mantap. Drama sebabak & sawancara byk kali buat saya ketawa sorang2..pelik kan?... Sukar utk mencari penghibur radio yg boleh buat saya mengekek dan tersengih sorang2..dan saya sgt berterimakasih kepada arwah dan pak nil kerana telah pernah menceriakan pagi-pagi saya...tak tau ke mana selepas ini..
Alfatihah.

monalea said...

assalammualaikum pak nil,

bila baca entry paknil kali ni, lea rasa sebak sgt2xx.tak sedar air mata mengalir.

Unknown said...

pak nil, raihan rasa kan pemergian arwah pak din yg paling berkesan buat kita semua.. dia pergi di kala namanya sedang berada di kemuncak... hari2 memang raihan akan dengar slot RIUH PAGI.. dan memang selalu dengar bertapa gembira n xcited arwah sebab tercalon.. sampai promote suruh undi dia..

pasti hari ini amat di nanti... Tapi sayangnya Allah terlebih dahulu menjemput dia...

Arwah pn meninggalkan kita dengan tiba... tapi syukur dia pergi pada hari yang mulia.. mungkin ada hikmah bukan..wallahualam...

paknil banyakkan bersabar yer.. jangankan keluarga dan rakan2 arwah yg sedih, kami peminat dia pun terasa sangat kehilangan dia...

kita doakan dia aman di sana, di sisi penciptaNYA... kita pun pasti akan ke sana... Al-fatihah...

Aus MeLankoLik said...

alamak , sedih pulak baca kisah pak nil ni pasal abg din .

al fatihah .

nacha said...

uwaaaa.. sedihnya. masih terngiang2 lg di telinga sy kata2 dia masa mula2 dia tercalon utk kategori penyampai radio. dia suruh org undi dia. masa tu dlm hati sy kata 'uishhh.. daring & over sungguh dia ni'. rupa2nya dia sgt teruja. sedih sgt2 sbb dia tak dpt bersama2 Paknil ke ABPBH. semoga rohnya dicucuri rahmat. amin...

EyDa JaMiL said...

salam..
sedeh bile kehilangan Din beramboi..tanpanyea pasti riuh pagi eara tidak seriuh dlu...
buat pak nil harap tabah menempuh hari2 mendatang tanpa sahabat karib disisi...
al-fatihah..

eiLda epaL said...

salam paknil,

nama saya Eilda...
saya adalah antara jutaan peminat setia paknil di malaysia ini...

apa yang ingin saya katakan di sini, sudilah kiranya paknil lawat laman web saya :
http://eildadoralina.blogspot.com

saya ada meminjam artikel paknil di metro ahad sebgai entry di post saya...bukan apa, sekdr ingin berkongsi luahan hati paknil dengan rakan-rakan saya yang lain...
selain itu, ada juga kata-kata semangat yang saya titipkan khas buat paknil...
mudah-mudahan paknil akan terus tabah...

sudilah paknil kiranya melawat laman web saya yang tidak seberapa...jika sudi juga, tinggalkanlah sebrg komen..

terima kasih paknil...
semoga Allah SWT akan terus memberi kekuatan terhdp paknil...

Anonymous said...

Al-Fatihah... Kamipun rindu kat dia... Mudah2an abang Din di tempatkan bersama mereka yang takwa. Amin

madam nora said...

Salam PakNil..
Sayunya bila baca cerita Arwah Din ni. Saya bukanlah peminat fanatik arwah tp saya kenallah arwah sbg salah seorg pelawak yg sgt fofular di M'sia..
Nukilan PakNil memberitahu dunia betapa PakNil akrab dgn arwah. Semua yg hidup pasti akan menempuh mati. Allah lebih baik rencananya berbanding kita sbg hamba. Harap PakNil tabah dan kuat.. Sedalam manapun syng kita pd arwah, Allah lebih Maha Penyayang.. Doakan arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 dgn org yg beriman.
sbg tanda syg PakNil, jenguk2lah kebajikan anak2 arwah..
saya doakan PakNil kuat...cheers..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 639   Newer› Newest»