Friday, June 4, 2010

JOM RAMAI RAMAI!!




Alhamdulillah. Masa dinanti sudah tiba. Majlis pelancaran READ Malaysia 2010. Majlis dilancarkan oleh YB Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Dr. Wee Ka Siong tepat pukul 11 pagi tadi. Paknil selaku Duta READ Malaysia ingin mengucapkan terima kasih kepada YB Datuk kerana sudi meluangkan masa untuk bersama-sama kami.
Paknil harap pengunjung blog ini akan ramai-ramai memeriahkan lagi pameran buku ini kerana banyk manfaat yang boleh diperolehi daripada pameran sebegini. Musim cuti sekolah ini, Paknil ingin minta kerjasama ibubapa semua untuk membawa anak-anak mereka ke sana.
Esok (5 Jun) pukul 3 petang, Paknil akan sekali lagi bersama pengunjung-pengunjung di sana terutama anak-anak yang kan bersama-sama dengan Paknil. Banyak aktiviti yang akan Paknil lakukan bersama mereka!
Dalam pada itu, Paknil juga akan buat lawatan mengejut dari semasa ke semasa tanpa ada pengumuman. Tup tup nanti Paknil muncul aje!
Hari ni tak ramai lagi mungkin kebanyakannya masih bersekolah dan ibubapa bekerja. InsyaAllah hujung minggu ini dan hari-hari selepasnya, kami jangkakan lebih 400 ribu pengunjung akan datang. Jumpa di sana sana sana!!!!

30 comments:

Edzlin said...

Salam Paknil.

Kalau saya yang dah dewasa ini datang area Paknil boleh? Hehe...

Saya memang "Hantu Buku" sikit, jadi readmalaysia ini salah satu perkara yang saya tunggu-tunggu. Ini mau sekurang-kurangnya 3 hari pergi sana baru habis "shopping".

Tahniah sekali lagi Paknil jadi duta ya.

Hazzy Ishak said...

segaknya pak nik

mimi said...

pak nil,style lah baju! ;)

Ḏαᾔṧα said...

read mlysia 2 ape??

Asmi Asmidar said...

kat maner niy..
eh kiter nak ajak mak ayah kiter bwak kiter stue family g saner la...
mesti best kan....

pak nil i love u..
=))))

sniffa93_aznil4eva said...

salam uncle.
sepatutnya harini g read malaysia..tp xda transport-_-

esok pulak ifa g seminar..baru nak jumpa uncle. tp xpela. kalau bekesempatan nnti ifa gi readmalysia ni..mmg nak pegi sgt. macam best...

apa2pun smile always uncle:)

sayang uncle.

Saya Noury said...

wah saya mmg suka membaca..byw, paknil sedap lakj lagu ost duyung tu...pinjam leh..?hehhe

Idalara said...

bestnya..nak pegi tp ntah bila sempat..

ps..aznil nmpk tambah hensem dan tmbh muda...

fifi shafinah said...

Moga READ Malaysia 2010 mampu capai matlamatnya...jom gi ramai2.

azahrohaizah said...

Salam Paknil,

Semoga usaha murni paknil mendapat keberkatan dan kejayaan..amin

Anonymous said...

saya suka baju paknil!!

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Wah! rasa rugilah suzy tak dapat turut serta...

Betul kata edzlin,kita-kita yang dah dewasa ni boleh join sekaki ke? :P rasa macam janggal pulak nanti...

Bilalah agaknya ye dapat meet & get close-up with u again? tulah susahnya tinggal berjauhan kan...haiyo...huhu...

Apa-apa pun take care of urself k?

P/S: I love ur outfit yang dalam picture tu,nampak real smart & cool jer :)

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

Ibu_Rizqi said...

dapat jugak Rizqi jumpa pak nil tadi.... seronok dia..

hans said...

bestnya paknil

p/s : Review Lagenda Budak Setan Di Blog Saya

Unknown said...

Lawa baju pak nil..:)

thegabenor said...

. pak nil..datang lah sabah :)

ana said...

Dear Aznil,

Sorry was delayed posting comments in your blog, was tied up with tender preparation for the past couple of weeks and finally it was over last Monday... Fuhh, what a relief. Felt like a big load off my shoulders. It's a great step taken by you and the organizer to promote reading amongst Malaysians. Hope every one will adapt it to their life and benefit from it. Cheers and thumbs up to you!!!

Unknown said...

salam pak nil...saya sangat meminati pak nil...cam na saya nak berchating dgn pak nil?

Unknown said...

salam hai pak nil......

Mimi Saidi said...

paknil dtg uitm kedah lor..kami sgt mls membaca.hoho

Royalshoppingarcade said...

chewah macam MJ.stylo.just like things kat my blog.opps..masuk frame.sibuk je kan.tx!

ana said...

Dear Aznil,

Seems quite a while you didn't update your blog and you are not in "Riuh Pagi Era"? Went to South Africa for World Cup?? Miss your crazy character. Still remember Eddry's (KRU) comment when he was your guest with his brother Norman in "Macam-Macam Aznil". Quote "kami kenal Aznil masa tu dia belum gila lagi, baru separa gila, sekarang ni dah gila" really do miss your GILAness when you are not around/on air. Where ever you are, TAKE CARE.... CHEERS!!! (this is my second comment on the same post, shows that I really miss your GILA character)

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said...

hahahah...pak nil...

byk evan disertai...hihih

zurina said...

assalamualaikum pak nil yang kacak gitu..
pak nil, saya nie bukan nak cerita pasal read malaysia nie, tapi nak cakap pasal satu segmen di riuh pagi era yang dikendalikan oleh Pak Nil, Hanif dan Ray iaitu 'can i help you.
Saya bukan nak komen atau kritik ker atau apa..cuma macam nak luahkan rasa saya sahaja berkenaan segmen tu. Saya tak kata segmen tu tak bagus..ianya bagus sekali, cuma...untuk pengetahuan Pak Nil, saya memang pendengar setia riuh pagi ERA.Masuk kereta aje on the way pergi office mesti cepat-cepat buka ERA. Tapi, bila sampai masa segmen "Can I help?" tu aje, saya akan cepat-cepat off kan radio. Bila saya agak-agak dah habis segmen tu, baru saya onn semula radio.Bukan saya tak suka segmen tu, tapi saya tak sampai hati mendengarkannya. Segmen tu memang bagus apabila Pak Nil dan Hanif sendiri ada membetulkan kesilapan yang telah dilakukan semasa perbualan tersebut. Tetapi part yang saya rasa tak boleh dengar ialah mendengar KETAWA DJ(saya tak pasti siapa, mungkin Ray) apabila orang yang dihubungi tersebut ada membuat kesilapan pertuturan di dalam english tu. Saya rasa ianya satu penghinaan. Memang bukan saya yang terkena, dan memang saya tak kenal pun orang yang diajak berbual oleh hanif tersebut. Macamana pun, w'pun saya tak kenal diorang, tapi saya tak sampai hati mendengarnya.
Pada pendapat saya, adalah lebih elok, semasa rakaman tersebut di keudarakan, jangan bagi dengar suara DJ yang sedang ketawa semasa berlaku kesilapan pertuturan.Off air kan suara DJ kalaupun memang dia sedang ketawa.Lepas dah habis ke udara rakaman segmen tu, baru on air suara dj untuk perbetulkan atau komen kesilapan yang dilakukan. Itu rasanya lebih baik.
Saya minta maaflah pada Pak Nil di atas luahan dan teguran ini. Sejak segmen tu di adakan lagi,saya rasa kurang senang dengan gelakkan tersebut, tapi saya tak tahu nak sampaikan macamana pada ERA.Lastly, baru teringat mungkin saya boleh luahkan sendiri pada Pak Nil melalui blog ni.
BTW, saya tetap terus menyokong ERA sampai bila-bila.I love you ERA dan Pak Nil.

drpd: Zurina

fifi shafinah said...

Salam PakNil...

saya pun rasa mcm setuju je dgn zurina tu pasal "Can I help You" kat riuh pagi ERA tu...Mcm tak best je kan kalau kita gelak bila org buat silap. Bukan nak pandang segmen tu negetif...tapi mungkin ada cara lain utk nampak segmen tu lebih manis & enak di dengar...

TaTa PakNil..jaga diri LOVE YOU.

dayana's Blog said...

Sukses Terus ya...

salam kenal..
Visit me @ http://www.unand.ac.id/arsipua/datastaff/

Trimakasih^^

Rakan Artis said...

follow me

Unknown said...

lawa baju pak nil... kt mane beli tu?

Unknown said...

Salam dari jakarta selatan...
anda juga bisa kunjungi jasa pengamanan atau juga penginapan di jakarta makasih ..

PENAJATENG said...

Halo paknil, masih aktif ngeblog kah? Buka jasa conten placement tidak? By penajateng