Tuesday, February 10, 2009

FESTIVAL TARI KANAK-KANAK








Best giler! Itu aje yang Paknil boleh cakap masa menghadiri Festival Tari Kanak-Kanak anjuran Kolej Kediaman Kinabalu, Universiti Malaya 7 Februari lepas.
Yelah, lebih-lebih lagi bila ia melibatkan kanak-kanak. Memang comel2 bila mereka dah mula berdandan lengkap dengan pakaian tradisional.
Yang perempuan siap bersanggul dan yang lelakinya pulak siap bersongkok dan bersampin!
Rata-rata bersusia dalam 6 hingga 12 tahun. Kagum Paknil tengok kanak-kanak ini menari sehebat penari professional. Dan yang lebih hebat bila mereka nampak macam tak gentar pun. Confident pada tahap yang luarbiasa.
Kalau orang besar mesti dah rasa macam nak terkuciil dah tu! Paknil tau lah sebab masa kat Universiti dulu, Paknil boleh tahan jugak ligat menari. Tu sebab bila berada di atas pentas bersama mereka, Paknil turut terpanggil untuk menari bersama anak-anak yang naik ke pentas. Walaupun hadiahnya tidaklah sebesar mana, tapi nampak yang mereka mempunyai semngat lain untuk berada di situ. Bukan duit!
Jujur Paknil bagi tahu yang airmata Paknil hampir menitis terharu bila tengok anak-anak comel ini menari Joget. Mereka bersungguh untuk menghidupkan terus tarian peninggalan nenek moyang kita.
Paknil terus terfikir di masa itu juga untuk mengangkat Festival Tari Kanak-kanak ini ke tahap yang lebih tinggi. Yelah, kalau dengan kehadiran Paknil boleh menarik minat penaja dan pihak korporat terbabit sekali, apa salahnya.
InsyaALLAH, Paknil sendiri sedang usahakan agar festival anjuran siswa-siswi Kolej Kediaman Kinabalu ini dapat dijadikan medan tari yang Paknil sendiri naungi! Doakan ia menjadi kenyataan dalam masa yang terdekat. Amin.

90 comments:

Mulan said...

Pak Nil..
bestnyer.. tgok gambar pun dah nampak happening..

:::jillian de jill::: said...

Paknil terus terfikir di masa itu juga untuk mengangkat Festival Tari Kanak-kanak ini ke tahap yang lebih tinggi. Yelah, kalau dengan kehadiran Paknil boleh menarik minat penaja dan pihak korporat terbabit sekali, apa salahnya.
InsyaALLAH, Paknil sendiri sedang usahakan agar festival anjuran siswa-siswi Kolej Kediaman Kinabalu ini dapat dijadikan medan tari yang Paknil sendiri naungi! Doakan ia menjadi kenyataan dalam masa yang terdekat. Amin.


saya sokong pak nil...

saya ni dari dulu nak masuk kelab tari menari nih.. tapi... badan ku gemokkkkkkkkkkk.. he he he

tak cantik kalau menari...

kuh kuh kuh...

Aerin said...

Assalamualaikum Uncle ;D

Tengok gambar2 jew dah tahu mesti happening. heheh..

Saya songkong Uncle!

Pada "Tari Kanak-kanak ini ke tahap yang lebih tinggi. Yelah, kalau dengan kehadiran Paknil boleh menarik minat penaja dan pihak korporat terbabit sekali, apa salahnya.
InsyaALLAH, Paknil sendiri sedang usahakan agar festival anjuran siswa-siswi Kolej Kediaman Kinabalu ini dapat dijadikan medan tari yang Paknil sendiri naungi! Doakan ia menjadi kenyataan dalam masa yang terdekat."

Amin.

haaaa..

saya nak menari..

Tetapi saya tak pernah menari.

*sigh*

Duduk diam-diam melukis pun bleh.

lagi best.. dpt keluarkan imaginasi sikit demi sedikit..

heheheh..

Assalamualaikum Uncle!
Good Nitey!!

SALAM SYG;
Aerinisha ;D

Su3y said...

A'skum Abg Aznil...

Wah,update lagi sey abg aznil...

Thankz so much for making the effort updating ur blog again & again abg aznil,i really appreciate it lotz...

Hehehe...

Yelah abg aznil,walaupun takder kat majlis tersebut tapi suzy dapat gambarkan memang best ler majlis tu...

Bukannyer selalu majlis2 sebegini diadakan...

Kanak2 tu sudah pasti sedikit sebanyak telahpun terhibur pabila abg aznil sanggup turun sama-sama menjayakan majlis tersebut...

Alhamdulilah,walaupun "setakat yang mampu" menjadi sebutan utama abg aznil...akan tetapi dalam masa yang sama sebenarnyer abg aznil telah banyak berbakti pada masyarakat sekeliling...

Abg aznil telah menceriakan lagi kehidupan-kehidupan harian kami semua walaupun dengan hanya menghadirkan diri sahaja,itu sudah mencukupi bagi suzy :)

Abg aznil pasti mendapat tempat dihati ramai insan2 diluar sana,lagi-lagi kanak-kanak...insyallah...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

piNky LuCiA said...

askum.. sy slah seorg AJK yg ade ms FESTAKA di jlnkan.. mmg happeninglaa.. tp sy agak takut tgk pak nil menari bsama2 kanak2 tu.. takut pknil jatuh..huhu

tp pak nil tak kurang hebatnya menari.. hehehe.. tp frust.. tak dapat nak snap gambar pknil ngn sy..huhu.. sedey.. sob seb

myQza said...

dak2 kicik yg comei!!

IbuCyber said...

wah!! ENJOY BETUL MEREKA DGN PAK NIL..UHUUU MCM NN NAK MASUKKAN ANAK2 DLM RANCNAGAN PAK NIL EKK..ANAK2 SAYA BERUMUR 10 DAN 11 THN..DUA2 LELAKI MEREKA BERANGAN JER NAK MASUK ASTRO..KOT2 LAH PAK NIL BOLEH BRITAHU JADI PENONTON PUN TAK PERR.HIHIHI
TAHNIAH PAK NIL..SEMOGA SEGALANYA DI BERKATI AMIN...

ndlaw said...

harus berbakti...
last week ada jugak artis yg joint activity mcm nie.
contohnya..
dayang norfaizah... she joint sarawakian & terengganu's student night party in kl

so it just nice. hihihi

CathJ said...

Respect to u Aznil.. ;-)

Jijie Armidza said...

Patut la tak nampak Paknil kat Jamuan Teh DiRaja...rupanya tgh layan bebudak menari...
Ingatkan leh dapat tangkap gambar ngan Paknil lagi dan masuk paper lagi.....:-)

anne said...

Comelnya diaorang...

Maybe Astro Ceria boleh support Festival ni...dengan exposure kat TV, ramai lagi kanak-kanak akan berminat menghidupkan tarian tradisi...dan juga lebih banyak pihak dapat idea untuk anjurkan program sebegini di berbagai peringkat.

Abgnil..thanks for sharing the pics.

nabilasyafiqa said...

huhu..teringat zaman kanak2 saya..haha...
kanak2 memang comey2 belaka..telatah yg naturally out from theirselves.
anyway, uncle aznil memang 1 dalam 1ooo!
klu sy ada events, nak gak ar try nasib jemput uncle..hehe..
macam ar ada!
best wishes yea uncle aznil :)

elva said...

harus diteruskan usaha sebegini..
dengan adenyer sokongan dan dorongan kanak-kanak akan ade kenangan manis untuk dikenang...betul kan paknil??

terima kasih juge tuk paknil yg sama menjayakan event nie...uyeahhh!!

cekkeya said...

bagus gak buat benda2 cengginih utk kanak2...biar diorang kenal tarian2 nih sejak dari kecil lagi, bukan diajar ngn shuffle, breakdance yg terlalu kebaratan kata orang...hehe

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

kudos to pakNil

faizal mohd said...

teringat masuk festari under kolej dolu2..
comey paknil ngan dak2 tu..
suggest la kat astro ceria wat festival camtu..mesti best..

CiKaLi said...

gud luck to pak nil.. from cikali

Edzlin said...

salam paknil.

bagusla paknil nak angkat festival ni ke tahap yang lebih tinggi. apatah lagi ia melibatkan seni tari tradisional kita. saya doakan semuanya menjadi kenyataan dan berjaya.

terima kasih sebab kongsi gambar sini

FabuLouS F`ZaN said...

Salam abg Aznil,

Saya amat tertarik dengan ulasan Abg Nil tentang festival tari kanak-kanak tu....lagipun seronok pula UM yg anjur...(saya ex-UM batch 2003) hehehe...lagipun UM memang aktif pasal bab-bab seni nie...Saya rasa Abg Nil patut pergi Festival Seni derang...gempak dan mantap...maybe leh buat liputan melalui astro...kiranya...selain Akademi Seni Kebangsaan or pertubuhan seni yang lain...UM jugak mampu memartabatkan seni budaya kita....jadi maybe Abg Nil leh fikirkan satu program berkaitan...yelah kita ada Gegar-U....why not buat satu program realiti yg berkaitan dengan seni tari, teater, boria, live band, muzik tradisional, dikir barat sebagainya...yg melibatkan mahasiswa IPT or IPTS....unless dpt jugak kekalkan khazanah bangsa kan....selain cemerlang dr segi akademik....mahasiswa or belia negara kita mampu hebat dan cemerlang dlm bidang khazanah seni ni ( brain with talent)...to be honest....dulu saya mmg aktif bab-bab bidang nie..( dulu aktif dlm Kolej Tun Ahmad Zaidi- 10th College)...secara tidak lansung membantu diri saya membina keyakinan diri + membentuk budaya kerja yg lebih teratur...itu yang kita kurang di kalangan belia dan org muda kita memandangkang sekarang nie saya bertugas salah sebuah IPTA di negara kita...jadi why not Abg Nil fikir-fikirkan sejenak perkara ini...Apa2 pun...tq so much for ur time...:)

p/s...rase nyer tak terlambat nak wish...congratulation kat abg atas penganugerahan pingat tempoh hari ...

Suziey Ahmad said...

Assalamualaikum Paknil..terharu sgt Paknil sanggup brsama2 menjayakan festival tuh walaupn ianya bkn la festival yg gah..membuktikan keikhlasan Paknil dan kasihj syg Paknil kpd kanak2..keep go on wth tht GOOOOD attitude..we always support u..

Unknown said...

Hii Pak Nil...

Saya merupakan Pengarah untuk projek ni.and saya nak ucapkan banyak2 terima kasih sebab sudi datang dan memeriahkan lagi majlis tari kanak-kanak tersebut.sungguh terhutang budi kat Paknil sambil tak tau nak cakap pe.And betul gak,dengan kehadiran Paknil haritu,saya berjaya mendapatkan tajaan dari sebuah syarikat and kerana apa?Paknil! :)

nak minta maaf banyak2 sekiranya ada kesilapan etc masa hari tersebut,tapi terima kasih banyak2.saya berbangga kerana Paknil bukan sahaja menjadi contoh yang baik untuk anak-anak kecil ini malah untuk artis-artis yang lain juga.

Teruskan perjuangan Paknil.kami sentiasa sokong Paknil.

Warga Universiti Malaya,Universiti tercinta

Clive

kaisu said...

apa kata pak nil ketengahkan tarian tu di dlm rancangan pak nil contoh cam tom tom bak tu...

Anonymous said...

Wow Pak Nil...
Murni niat Pak Nil tu...
Jarang ada orang yang ingin menggunakan kelebihannya untuk meningkatkan sesuatu yang bernilai subjektif sebegini...
Tahniah..
As penggiat seni di UKM, saya menyokong penuh niat Pak Nil untuk mengangkat seni budaya warisan ini ke peringkat lebih tinggi...
Tahniah Pak Nil...

hamzah said...

salam saudara aznil..saya ni salah seorang peminat setia saudara dan sentiasa terhibur dgn gelagat saudara.Saya hendak forwardkan email ini tetapi tidak tahu email saudara.Sudilah kiranya saudara paparkan di blog saudara untuk memberi bantuan kepada anak ini..tetapi selidiki dulu kebbenarannya..insyallah bukan satu penipuan...salam
=================================
From: Cheng-Choon Soo [mailto:Cheng-Choon.Soo@plexus.com]
Sent: Thursday, February 05, 2009 1:04 PM
To: Fazlita, Fz
Subject: FW: My baby girl needs help



Hi All,

Our Ex-college from SSCI, QA department HAIKAL daughter need help from you, so please help if can.

Please bank into below mentioned account or can contact me and I will pass the money to Fazlita Fz and give to Haikal.



Also kindly send this news our to those Ex-college that was not in this list and try to help to maximum with thanks.



Thanks & Best Regards,

CCSOO




--------------------------------------------------------------------------------

From: Alvin Lee (ENGRG) [mailto:alvinlee@microsoft.com]
Sent: Thursday, February 05, 2009 12:20 PM
To: Undisclosed recipients
Subject: FW: My baby girl needs help







From: CK TAN [mailto:ce703370@yahoo.com]
Sent: 2009年2月5日 9:07
To: ChinHeng Ang; KS Chan; WaiLeng Chan; Regina Chee; Bryan Cheong; Anthony Chong; HuiCheen Chor; GL Fah; Young John; GS Khoo; Alvin Lee (ENGRG); HJ Lee; Karen Lim; May Ng; TY Ng; BK Ooi; InnSeng Ooi; SeowFung Ooi; Phuong; Huilyn Quah; Andrew Siao; Steve; KC TAN; Yong Terrance; Terrance & Sharon; Hng Terry; Nancy Toh; Elaine Wong; DS Yap
Cc: Haikal
Subject: Fw: My baby girl needs help











This is my baby girl. Her name is Nur Aimy Sabrina. She was born on 20th Jan 2009. However she has a congenital heart disease since born. She suffers Truncus Arteriosus.



Doctor had advised for a heart surgery which must be done within 6 months from her birthdate.

The cost of operation is about RM50K or more. Currently, she is admitted in NICU General Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar.

On top of that she also suffers Imperforated Anus. There is no hole at her anus like us. Doctor had done an operation at her stomach for temporary measures. They will only fix it permenantly by making hole at her anus after successfully done heart operation and after she is very stable.

Actually, I don’t know how to write this correctly, but I am hoping that any people out there who has a good heart and sincerely to help my baby for an operation cost of RM50K. If you are willing to help my baby you can donate at Maybank Account No: 164 1820 08035 (Maiziah Bt Mat Nor , baby’s mother)

I would really appreciate your help and sincerity by giving new life to my baby.

For verification, do contact the hospital at 04-7406233 and ask for NICU Ward Intensive Care Unit. The name of the mother (my wife) is Maiziah Mat Nor. Thank you

Yours

Faiz Haikal

(the father of the baby)

4 February 2009

Tengku Speki said...

Uncle..
baju uncle warna oren tu cantik sgt..@@@@@!! ehehe

art:love said...

anda sangat semarttt berbaju oren..
hehehe..(senggeeehhhh..)

TRALAYAN said...

Kenapa ada dalam kalangan orang Islam kita suka mengasingkan soal ibadat dan kerja / amalan mereka? Tidakkah kita sedar bahawa setiap sesuatu yang kita lakukan akan di hisab di akhirat nanti? Tidakkah kita terfikir kalau2 apa yang aku lakukan sekarang ni menjadi 'saham' di sana. tambah2 lagi kalau saham itu mendorong ke arah yang tidak baik...

CikNur said...

Salam PakNil...
Idea PakNil tu perlukan penajaan yg agak besar juga...rasanya jika kementerian kebudayaan join sekali mungkin lebih mudah...apapun teruskan usaha tersebut, agar tarian tradisional kita tak
terkubur begitu saja..good luck.

Azah Rahaman said...

handsomenyer paknil pakai baju tuh.. Apa pun paknil memang world 4 me...
Ur fan will be support u

Azah Rahaman said...

lupa nak cakap kpd mawi sori pinjam ayat world ek......

sniffa93_aznil4eva said...

riang!! hapening!
wahh best je tgk seme pict niyh.

uncle best!
trskan lah ape yg uncle rasa patut okeyh!

happy n smile alwayz uncle!:)

super hot 2009 said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ErDa EiDa said...

salam paknil..

paknil x bz ker..cpat update nih...

kalo sya jd atiqah..betapa terharunya saya dgn khadiran paknil,dmana bukan sahaja sudi hadir ke majlis yg kecil,dpt pula mmbantu mnarik tajaan drpd pelbagai pihak,juga dpt pula mlihat psembahan paknil yg slama ni skadar melihat di tv...wah...xsia2 atiqah invite paknil kt sini...

paknil nati kalo sya jmput paknil dlm mnjayakan apa2 program kt tmpat sya boleh ker..kalo x mlibatkan knak2 boleh ker..tp seganla bknnya majlis bsar pun...malulak nk jmput paknil,paknil kan popular..tp xtaula bila....kalo adala..

nur farahin said...

wah...
macam best jer..mesti meriahkan expecially bila paknil ada skali..
mesti gempak punyalah masa tu..
semoga kanak2 tu boleh meneruskan warisan tari menari untuk masa dan generasi akan datang...

Anonymous said...

tengok kat gambar pun macam da seronok...inikan pulak bila berada kat sana..teringin nak belajar menari tarian tradisional..tapi still takde peluang..maybe someday...
but anak-anak tu memeng hebat sb mereka pandai menari..semoga seni tari tradisional terus mendapat tempat dan kekal selamanya...

yuslyville said...

halooo paknil!!!
thanks coZ dtg kat kitaorang nya projek kolej..thanks sgt2
xsangka bl paknil mai jer jadi hapening.
saya harap projek nie akan dijadikan projek usahasama ngan paknil lak ek..ngan kerjasama Kolej Kinabalu..anyway..kalu free dtg la kat kolej saya k

yuslyville said...

haluuu...1st thing saya nk ucapkan terima kasih banyak2 kat paknil kerana sudi dtg rasmikan projek kolej kitaorang..mmg terharu sgt paknil nk dtg..hope pasni kita dpt wat usahasama ngan kolej kinabalu n paknil...nti bl free tue singgah la kat kolej kitaorang lak...msti paknil thu kan kat mana kolej kinabalu..kan studnt UM dl..hahaha

Adam Kulim said...

satu usaha yg bagus dari pelajar ukm dan support yg tidak ternilai oleh paknil dalam kebudayaan Melayu..

piNky LuCiA said...

pembetulan eh.. bkn pljr UKM.. pljar UM.. sory..harap maklum

zo said...

salam paknil
upload la widget follower
senang nak tau bila paknil update blog

Mizz_Ila said...

PAK NIL..

ARITU I TERJUMPA U KAT FOODCOURT PAVILION. I SEMPAT BERGAMBAR DGN U MASA U TGH NAK MAKAN. SORI LA SGT KALAU RASA X SENANG SBB KEBETULAN TERNAMPAK PAK NIL. ANAK I MINAT U TP I RASA SERBA SALAH SBB NAMPAK CAM U TERKEJUT & X BAPE SELESA.

SORRY AGAIN!

TAHNIAH DGN DARJAH YG DIBERI..

Yaniez said...

wah meriahnya tgk...

memang happening..

Tahniah Pak Nil berjaya menjayakan majlis tersebut...

eima_iema said...

teringin nk tgk pak nil..bla pak nil nk trn jb..naphew sy sk sgt tgk mcm2 aznil n tom2 bak..

Lezah Zaini said...

Salam Tn Hj,
Salam ziarah. Baru terjumpa blog ini. Harap suatu hari nanti kita dapat berjumpa dan berbual-bual. All the best to you.

pRincESs_N said...

uhuu...comel nyerrrrr...

Zareda Norman said...

Salam Pak nil

Rugi betul saya terlepas event ni. Anak perempuan saya berumur 8 tahun sangat minat menari, tambahan pula saya juga x-UM.. sudah tentu saya berminat menyokong aktiviti sebegini..

Harap usaha pak nil untuk event ni akan berjaya next year

Si Pungguk said...

Assalamualaikum...

PakNil saya tahu blog PakNil mmg bykk pengikut..klu boleh saya arap PakNil tolong advertise apa yg saya comment ni..Maybank ada create akaun utk bantu rakyat Palestin.Saya rasa mungkin ramai yg tak tahu mcm mana nk salurkan atau nk sumbangkan derma kepada mangsa² di palestin..ni saya sertakan sedikit info dan no akaun utk derma NTSP utk Gaza.

-
Maybank today offered the use of its network and electronic delivery channels to help raise funds for the NSTP Fund for Gaza.


Members of the public who wish to contribute to the Fund can do so at any of the bank's branches nationwide, through M2U (www.maybank2u.com), KawanKu phone banking, cash/cheque deposit machines or the more than 2,700 KawanKu ATMs nationwide. The Maybank account number for the NSTP Fund for Gaza is A/C: 514105-320501.

Sweet Thinker said...

haji aznil. hehe. 1st time smpi cni. hp blogging!

nnti leh upgrade ke domain + hosting sndiri ye. tcre.

ST - http://globe.thinker.my/

Aryana & Adrienna said...

hi pak nil .....uishh ari2 dok lalu pak nil .....ternanti2 entry baru dr pak nil .....igt saya lg tak ???....maner pak nil nak igt kan sbb saya nei salah seorang peminat pak nil....tp pernah terjumpa pak nil kat ptronas depan ISKL..pastu anak2 sbibuk nak bergambar nagn pak nil.....hanacatwoman.blogspot.com/2008/11/free-day.html...ha paknil kat sini kalo tak igt....hehhehehe...anak saya tingin sgt nak jumpa pak nil.....kalo bole saya nak capaikan impian dia masa bday dia leh tak pak nil...wah gitu ...terlebih sudah ......hehehe...bui bui pak nil

madey said...

meriahnye...setuju dgan pendapat mr_fakhzan..saye pon merupakan bekas student kolej kediaman kinabalu..dan join koir utk festival seni um...student2 um memg berbakat..perlu dapat byak pendedahan & sokongan dri pihak luar..

cayalah pak nil!!!

MAWAR KECIL said...

Semoga impian menjadi kenyataan paknil....

kekbatik said...

aritue besh sgt dpt tgk dak2 nie menari..n mase peyampaian hadiah,pak nil sedondon ngan penari2 cilik nie..2 yg wat majlis jadi riuh tue..huhu..syabas pade MT FESTAKA!! salute kat korang!! hebat btol..n kat pak nil yg da semakin bz all da best..

Joyah Sempoi said...

Pak Nil...

memang best kalau aktviti yg melibatkan kanak2...apepun, keep up the good work and versatile personality....wish u all the best...amin...

saya yg sentiasa menyokong Pak Nil

Yana Ismail said...

comel2 kan mereka...huhu;)

supermum said...

kalau pak nil hampir nak nangis masa tengok kanak-kanak menari, saya pulak mengalirkan airmata melihatkan kesungguhan dan kemurnian hati pak nil untuk turut serta. Saya betul2 terharu sebab dalam kesibukan pak nil dengan pelbagai program, pak nil tak pernah lupa untuk buat kebajikan. Beruntung atiqah! teruskan perjuangan anda.......

dzul fahmie said...

salam pak nil...
terima kasih krana sudi menjadi tetamu pada hari festaka berlangsung...memang meriah majlis tsbut ditmbah ngan khadiran pak nil...
saya sbg warga kolej kediaman kinabalu sgt bbangga krana pak nil sudi support projek anjuran kolej kami...skalung thniah kepada pengarah n anak2 buah festaka serta semua yg tlibat masa mjlis berlangsung...
moga pak nil sihat n ceria slalu....
ribuan trima kasih diucapkan....

Unknown said...

salam pak nil..

bestnye pak nil ni..cara pak nil ni mmbuatkan saya terkenang kt Allahyarham Sudirman.. tk tahu la kenape.. mungkin serupa tapi tak sama..tk terucap dgn kata2..

moga Pak nil dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki..sayang pak nil.. (apa tiba2 rasa syahdu lak ni..huhu..)

Yana Ahmad said...

bestnyer...
anya doakan moga tercapai apa yang dihajati... =)

Mohd Hazaruddin said...

salam,

abang aznil ... what goes around comes around ...
semoga segala pertolongan yang abang bagi ... dapat balasan yang setimpal ...

take care!

jiwang.co said...

Pak Nil, saya rasa Pak Nil kena bantu untuk promosikan filem Geng: Pengembaraan Bermula yang tengah ditayangkan kat pawagam sekarang ni. Filem ni best sangat-sangat dan cukup bagus dan layak untuk disokong sepenuhnya.
Lagi satu, filem ni sesuai sangat-sangat untuk hiburan semua golongan masyarakat Malaysia tak kira apa agama dan bangsa. Filem ni buatkan saya bangga jadi rakyat Malaysia!
Saya bagi 10 Bintang!
Boleh baca review saya kat sini >> http://www.techtarik.net

esporton said...

to paknil..

sbg siswa yg agak bz jugak dgn pgrm mcm nie,, sy pon nak jugak say thanx for supporting us as student..
we dun hav enough sponsor for every events..only artis can help us untuk mengangkat pgrm2 yg mengangkat tradisi2 kita..
~sbnrnya terharu jgk bc entri nih..
hikhik~

ARE-zize said...

hai.... paknil.. terus terang saya kata kan.. pada awal kemunculan paknil saya kurang senang dengan cara paknil sebagai artis.. contohnya cara feksyen paknik pada zaman dulu huh.. lain macam.. tapi setelah melihat paknil melangkah dengan maju saya yakin.. paknil seorang insan yang berwibawa dalam dunia hiburan,,, saya sangat sanjung pak nil....

Nana Rosli said...

tahniah pk nil
opss pak nil, adik sye suh smpaikan mesj ni untuk Pak Nil kesayangan dia!

ACIK : "pak nil, nnt interview la adik fathiah yg bawa suara Upin & Ipin tu kt dlm Tom Tom Bak.Bdk2 suke ngan dia.. hihhi Hv a nice day Pak Nil! Luf u!"

Nana pon luf pak nil jgk (^_____^)

rafizzi said...

ALHAMDULILLAH bagus² pak nil.. saya kat perancis stuju dan sokong dgn apa yg pak nil buat!!

kayrul Ong said...

akum uncle aznil..,he3 nak panggil pak nil mcm tak sesuai la pulak..
he3..
apa kata uncle buat program terbaru di astro tentang tari-menari ni di kalangan kanak-kanak pulok..,mesti best..
rasanya masih tak terlanbat nak ucap tahniah kpd uncle coz dapat pingat hari tu..TAHNIAH..!!
harap-harap lepas ni dapat anugerah Dato' la pulok..amin..
UNCLE AZNIL BEST..!!!
UCNLE AZNIL NO.1..!!!

kuin said...

salam pak nil..bangga jer saya baca statment pak nil yang mahu mgangkat seni martabat bangsa kita..

Paknil terus terfikir di masa itu juga untuk mengangkat Festival Tari Kanak-kanak ini ke tahap yang lebih tinggi. Yelah, kalau dengan kehadiran Paknil boleh menarik minat penaja dan pihak korporat terbabit sekali, apa salahnya.
InsyaALLAH, Paknil sendiri sedang usahakan agar festival anjuran siswa-siswi Kolej Kediaman Kinabalu ini dapat dijadikan medan tari yang Paknil sendiri naungi! Doakan ia menjadi kenyataan dalam masa yang terdekat.<=========Allhamdulillah.. bangga sangat saya baca statment pak nil ni.. :x :x

Unknown said...

Salam..
Pak Nil..
Kami dari Persatuan Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Fakulti Pendidikan Universiti Malaya. Kami akan mengadakan program "Kids Art Day" yang melibatkan kanak-kanak dari beberapa buah tadika di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Program ini akan dijalankan pada hari Sabtu, 28 Mac 2009.
Pelbagai program yang menarik akan dijalankan seperti “Pertandingan Mewarna” (9.00-10.00pagi), “Pertandingan Pakaian Beragam” dan “Tarian Kreatif” (11.00-1.00ptg). Disamping itu, “Booth Mainan”, “Free Dram”, “Lego”, “Sand Art”, dan “Pameran Tentang Kanak-Kanak” turut diadakan.
Oleh itu kami berbesar hati ingin menjemput Pak Nil sebagai tetamu VIP kami. Selain itu, kami ingin meminta jasa baik Pak Nil untuk mempertimbangkan cadangan bagi meminta Pak Nil menjadi pengacara bagi “Pertandingan Pakaian Beragam” dan “Tarian Kreatif” yang akan diadakan pada jam 11.00 pagi hingga 1.00 petang pada hari tersebut.
Kami amat berharap semoga Pak Nil sudi meluangkan waktu bersama-sama kami pada hari tersebut.
Kesudian Pak Nil amat kami harapkan.
e-mail untuk di hubungi :-
aby_ieyla68@yahoo.com
(aby)
Atau:
alyani_virgo@yahoo.com
(yani)

Rayta87 said...

Hai Pak Nil...Hari tu sy dan kawan pun ada pg tgk Festival Tari Kanak2 tu...Straight pg tgk lepas hbs kelas kul 12. Pak Nil, kami suka sgt dgn cara Pak Nil melayan budak2 tu...Mcm mana Pak Nil kat tv, mcm mana tu lah Pak Nil kat FESTAKA tu...
Pak Nil, sy pengarah bg Pertandingan Catur Terbuka Piala Tun Syed Zahiruddin 2009 anjuran JKP Akademik & Intelektual Kolej Kediaman Tun Syed Zahiruddin (KK9). Event ni akan berlangsung pada 15 Mac 2009 dan terbuka kpd semua lapisan masyarakat. nilah 1st time sy pegang projek. Sekarang ni, sy dan ajk2 tengah sibuk cari derma & tajaan. Kami amat berharap Pak Nil dapat tolong kami untuk mencari penaja bagi projek kami ni. Tolong ek Pak Nil..Kami sengkek sgt2 skarang ni..

kalu Pak Nil sudi tolong kami, contact lah kami kat myra_ct2000@yahoo.com

p/s : Kalau Pak Nil boleh bagi
tajaan pun ok gak tu..Tolong
ek Pal Nil..Peace..

Unknown said...

wah! hebatnya program tu..i need ur help too pak nil :(

my colleagues and i organised a charity program utk HIV victims(mostly kanak2) di rumah solehah (fund raising)..Xramai yg berminat utk sponsor (ekonomi krisis + GAZA issue)..we choose that rumah solehah due to 'discrimination' matter. Since rumah diorg di kawasan perumahan. Even masa kitaorg pegi melawat pun, jiran2 marah2 parking depan rumah diorg walaupun sekejap.

if pak nil promote our carnival and blog pun, dh bersyukur sgt.tp klu dtg lagi best! sbb sure ramai yg dtg our carnival on that day..

any good news, just send me an email princess_murni87@yahoo.com
-murni-

yuslyville said...

salam paknil...
pertama skali sy nk ucapkan jutaan terima kasih kerana paknil sudi dtg untuk merasmikan FESTAKA 08/09 yang lepas.sy juga merupakan penghuni kolej Kinabalu berasa amat berbesar hati dengan kehadiran paknil di UM..sy juga ada terbaca catatan paknil dlm metro tempoh hari,paknil ada menyuarakan untuk mengadakan festival seumpama ini..oleh itu diharap kita dapat bekerjasama lagi pada masa akan datang.saya merupakan pelajar tahun akhir Sains Sukan secara sukarelanya ingin memberi cadangan kepada paknil..saya harap paknil dapat menjadikan kolej saya ini(KINABALU) sebagai kolej angkat iaitu penaung yang menyokong penuh program seperti ini.saya juga berharap ingin menjadi pengarah FESTAKA jika paknil mengadakan hujung tahun ini..saya harap kerjasama seperti ini akan memartabatkan tarian asli melayu khususnya zapin dan joget

jika paknil ada masa datanglah ke kolej KInabalu...sebarang maklumat atau pandangan mengenai kolej Kinabalu paknil boleh emel kan kepada saya...yuslymin@gmail.com

deeila86 said...

salam paknil..
saya ada hajat nie..saya nk jemput paknil sudi datang ke majlis perkahwinan saya..
nie email saya..

deeila86@yahoo.com

MY RENUHA said...

assalamualaikum..saya baru tahu paknil ada blog. interesting! xnak komen pape. Just nk wish congatulations. Saya suka orang macam paknil ni. teruskan ape2 usaha yang murni. Semoga hidup paknil diberkati Allah. Wassalm.

Pungguk said...

Tahniah atas penerimaan kurniaan bintang...tambah bersinar gitu

dz said...

pak nil! pekata pak nil bt rancangan tari menari tradisional kanak2 nih kt tv...bt mcm ala2 baby ballroom (british prog) tp more tu tarian tradisional...minta parent utk amik bahagian skali...so, parent bole spent quality time ngan anak2 n have fun...(well parents nowaday bz sentiasakan) ngeeeee

shedfz said...

minat sgt kt PAKNIL..mmang btulla jiwa PAKNIL dekat dan serasi dengan golongan cilik ini..SYABAS DIUCAPKAN TERUSKAN PERJUANGAN DAN CITA-CITA PAKNIL KAMI AKAN SENTIASA MENYOKONG DARI BELAKANG..

Nurhayati said...

salam Paknil....

bestnye festival ni.. happening giler.. :)

esok2 nak suh my baby Zara pun menari gak le.. owh yer masuk Tom tom bak jugak. Kalau bukak ceria and ada TTB tu dia akan senyum bila nampak Paknil je..heheh

athirahassin said...

pak nil........... saya dari um...
nak jemput g dinner kolej 12.... so macamane yea nak cntct?? huhuh.... utk detail...

Zoul said...

Salam... mcm best jer.. lain kali aku boleh j o i n ker...?

Unknown said...

saya sokong Pak Nil

Suraya Nordin said...

adik sy sgt suka tom2 bak.
sy suka mcm2 aznil :)
pak nil memang best.

p/s:nak tahu rahsia paknil nampak muda sepanjang zaman.hehe :D

dHah611 said...

salam...

abg aznil nih bgus rrr...

mmg skew knk2 kn,,..??

dhah gtu g0wp...

skew sgt mreke sme sbb mrke sme tue cutey bangattt...

bley jd pcinta knk2 nih,,..!!!

h0ks333...,,,

nelly said...

asssalammualaikum pak nil..kolej saya,iaitu kolej yayasan melaka juga akan mengadakan show amal bagi membantu anak-anak yatim di melaka untuk membeli rumah.majlis ini akan dilancarkan oleh menteri besar melaka.disamping itu,ia akan dihadiri oleh wartawan dari surat khabar metro,harian dan juga surat khabar cina.jika pak nil berminat untuk menyertainya boleh la pak nil menghubungi saya di nelly_nana22@yahoo.com show ini akan diadakan di dataran pahlawan melaka pada 7mac ini..saya harap dengan kehadiran pak nil,kita dapat bersama-sama membantu anak-anak yatim ini..

Syukri @ Kicuk @ Bulan Penuh said...

hahaha...
best nye tgk adek-adek ni menari...
kalo uncle menari skali pon best jgak!!
hahaha..


~from: "SYUKRI @ KICUK @ BULAN PENUH"

Unknown said...

Salam..
Pak Nil..
Kami dari Persatuan Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Fakulti Pendidikan Universiti Malaya. Kami akan mengadakan program "Kids Art Day" yang melibatkan kanak-kanak dari beberapa buah tadika di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Program ini akan dijalankan pada hari Sabtu, 28 Mac 2009.
Pelbagai program yang menarik akan dijalankan seperti “Pertandingan Mewarna” (9.00-10.00pagi), “Pertandingan Pakaian Beragam” dan “Tarian Kreatif” (11.00-1.00ptg). Disamping itu, “Booth Mainan”, “Free Dram”, “Lego”, “Sand Art”, dan “Pameran Tentang Kanak-Kanak” turut diadakan.
Oleh itu kami berbesar hati ingin menjemput Pak Nil sebagai tetamu VIP kami. Selain itu, kami ingin meminta jasa baik Pak Nil untuk mempertimbangkan cadangan bagi meminta Pak Nil menjadi pengacara bagi “Pertandingan Pakaian Beragam” dan “Tarian Kreatif” yang akan diadakan pada jam 11.00 pagi hingga 1.00 petang pada hari tersebut.
Kami amat berharap semoga Pak Nil sudi meluangkan waktu bersama-sama kami pada hari tersebut.
Kesudian Pak Nil amat kami harapkan.
e-mail untuk di hubungi :-
aby_ieyla68@yahoo.com
(aby)
Atau:
alyani_virgo@yahoo.com
(yani)

Permata Agro said...

Salam Pak Nil,
Saya merasa sangat terharu dengan penglibatan,sokongan dan keperihatinan Pak Nil dalam aktiviti kemasyarakatan..sememangnya kehadiran Pak Nil mampu memberi impak besar bagi aktiviti terbabit...terbuka mata mana yang terlena sebelum nie kan Pak Nil..maaf bukan nak berhasrat menghentam sesiapa..tetapi memang sukar untuk menjalankan aktiviti sosial@amal jika tidak ada sokongan pihak tertentu...dah nama pun amalkan Pak Nil...Saya amat mengkagumi peribadi Pak Nil...alway support social activities...So plz show we care...
And dikesempatan ini ingin di war-warkan saya & group student UPM,Fakulti Bhs Moden & Komunikasi bersama pelajar sek Men.Sultan Alam Shah,Putrajaya bersama berganding bahu menganjurkan program :Jom Cuci Kereta Amal" untuk membantu menambah dana bagi tabung pembelian bas untuk rumah Anak Yatim Darul'Izzah,Bangi.Ini kerana kami difahamkan bahawa mereka hanya mempunya sebuah van untuk pengangkutan anak2 yatim dsitu...Oleh itu,atas kesedaran itu kami memupuk kesedaran pelajar sek.men Sultan Alam Shah untuk berusaha mendapatkan sumbangan dengan kaedah aktiviti mencuci kereta.
Acara ini akan diadakan pada tarikh 7hb Mac 2009 (Sabtu)
bermula jam 9pg - 4.30ptg
Di Kompleks Sukan,seksyen 15,Bandar baru Bangi.
..selain itu terdapat aktiviti senamrobik,klinik badminton dan gerai jualan.

Jika tidak menjadi kesukaran Pak Nil,kami amat berbesar hati menjemput Pak Nil ke program ini...kesudian Pak Nil tentunya memberi suntikan yang besar bagi menjayakan program ini dalam membantu menambahkan dana rumah kebajikan Darul'Izzah,insyaalah dan diharapkan juga semua yang mengikuti blog Pak Nil turut memberi sokongan. Keperihatinan dan sokongan semua amatlah dihargai (hanya Allah swt sahaja mampu membalasnya)...

"Show We Care & We Share"

Unknown said...

Rasa gembira dan terkilan sebab tak dapat join sekali program tu. Anak perempuan saya cukup suka menari dan dia memang minat nak masuk kelab2 tarian sebegini tapi mandangkan skrg kami di luar negara jadi membataskan sikit minat beliau. Minat tu skrg pegi pada Hannah Montana..( dah hari2 cerita tu yg duk tayang kat sini).. tapi apa2 pun tahniah dan bangga kpd penganjur dan Pak nIl sebab sudi dtg ke majlis budak2 ni.Kolej Kinabalu memang sentiasa aktif dengan aktiviti sebegini..rindu pulak pada bdk2 kolej ni. And Dr Zul selaku pengetua kat situ mmg sangatlah seni orgnya..yeayyy..rindu pulak nak tengok budak2 comel ni menari tarian melayu ni..jika ada masa bolehla datang ke NZ ni buat promo..at least buat ubat pada kami kat sini..

Aerin said...

Assalamualaikum (:

Uncle guna songkok oren ngan baju kurung oren (:

I like! HEhehe nice (:

Saya tadi baru jer tengok2 video Arwah Sudir kat iMesh.

Hmm. Lagu [..]

Nak kata macam tak nak kata plak (:

Dia pun ada paka songkok oren ngan baju kurung oren macam Uncle jugak (:

Uncle & Arwah Sudir cute lah (:

Hujan Malam said...

salam pak nil,
pak nil teringin tak nk berdampingn ngn students istimewa..yg deaf cnthnye?

SiQaH HuSSiN said...

bestnya festival tari kanak2.
kanak2 menari memang comel
bestnya if dapat g berkongsi kegembiraan di sana.

p/s: pak nil memang sinonim dgn kanak2 :)

Nabilla Nasir said...

trime kasih d'ats sokongan pak nil..
nntkn festaka 2010 ye pak nil..
~AJK festaka 2010~