Monday, February 9, 2009

SETAKAT YANG MAMPU...

Pada 6 January Paknil ada baca komen seorang pengunjung blog Paknil yang menggelarkan dirinya sebagai Atiqah. Dia mengharapkan Paknil agar menjayakan festival tari yang disertai oleh 100 peratus kanak-kanak. Paknil berminat betul nak hadir dan meminta pengurus Paknil untuk menguruskannya. Alhamdulillah, Paknil sempat menghadiri Festival Tari Kanak-kanak itu Sabtu (7 Feb) lalu di Unversiti Malaya. Nanti Paknil bagi posting pasal tu eh. Buat sementara ini Paknil nak korang semua baca komen yang diberikan oleh Atiqah selepas acara itu. Komen ini Paknil copy dari komen dia di posting Paknil yang lepas.
<< Masa saya menyertai majlis tertinggi (MT) projek ini, projek ini telah bergerak selama 4 bulan. Awalnya saya akui yang saya mengambil remeh tentang projek ini,tapi lepas pergi ke mesyuarat, saya tak boleh berhenti fikir tentang projek ni, berhari-hari saya google dan telefon untuk mencari tajaan kerana saya MT tajaan tapi tak de mana-mana syarikat pun yang berminat.
Selepas beberapa hari saya membuka dan menutup marketing proposal, saya terfikir untuk membuat suatu kelainan dalam projek ni yang dapat memudahkan pencarian tajaan untuk projek ini pada masa akan datang. Di situlah permulaannya.Bila cakap tentang kanak-kanak, kita memang terlalu sinonim dengan nama Aznil Hj. Nawawi. Lalu saya terfikir untuk menjemput dia ke projek FESTAKA ni.
Tapi masa tu, saya tak de idea pun nak jemput dia melalui apa sebab memang tak de contact mana-mana artis pun sebelum ni. Bila teringat masa projek pertama saya dulu, saya selalu nampak pengarah saya buka blog Aznil. Masa tu la saya dapat idea dan saja nak cuba, tapi tak de la harap sangat.
Pada 2 Januari 2009,saya balik rumah kazen saya kat ampang, sampai-sampai je Qawiem yang kecik comey tu tengah tido, saya pun buka la internet, kat rumah laju sikit, saya teros buka blog Aznil, pukul 5.27pm saya hantar kat blog Aznil satu comment di bawah tajuk "BERITA BAIK MENJELANG 2009!!!".
Ni la yang saya tulis :
pak nil..happy new year..saye nak invite pak nil untuk projek tarian kanak2 kat UM february ne..tapi tak tau cam ner nak contact pak nil..kalo ade sesape tau or pak nil sendiri, please contact saye as soon as posible... please..please..please.. atiqah.exes@yahoo.com
6 hari lepas tu terkejut nya saya bila dapat satu emel :

subject :Hi
from : azlan zanudin
date : Tuesday, January 6, 2009 7:57:54AM
To:atiqah.exes@yahoo.com

Hi Atiqa h,I am Aznil Nawawi's Personal Manager,Kindly please contact me,Would like to know about your kids programme.

Thanx
Azlan Zanudin

Masa mula-mula dapat emel ni, saya sangat gembira tapi terfikir jugak, mungkin ke ade orang memain kan saya, nak bg tau mase meeting, kalo orang tipu, saya jugak susah kan? Ha, berbelah bagi jugak, tapi saya teros jugak contact dgn En.Azlan, caller ringtone dia agak meyakinkan saya sebab lagu Aznil.
Hehe..Bila meeting seterusnya, ade penasihat saya, Cik Eileen Saw Bee Yen, saya memang tak nak bagi tau sape-sape sampai confirm, tapi terpaksa jugak tanya Eileen, yela, saya ni mane ade pengalaman, takot silap prosedur semua kan. Jadi bagi tau la Eileen dan suruh dia rahsia kan.
Mula-mula,saya tengok dia macam tak yakin je dengan saya tentang Aznil tu. Masa tu saya pon risau jugak, saya berhubung dengan En. Azlan melalui telefon je, kalo tertipu, memang habis la saya. Tapi tak pe, saya ambil jugak risiko sebab kalau la jadi, memang EXTREMELY HAPPY.
Lepas meeting tu saya call lagi, harap kan En.Azlan boleh confirm kan tapi awal-awal dia dah bagitau, yang Aznil dah kene bookd untuk 7 Februari tu, jadi tak dapat confirm kan. Yang part ni saye tak bagi tau sape-sape, takot nanti memang betol-betol Aznil tak dapat datang. Saya fikir positif je mase tu, Eileen pun tak tau, lepas beberapa kali call, bagi tau pasal FESTAKA semua, akhirnya, En.Azlan dapat confirm kan. FUUHHH...mase tu, memang bersyukur sangat-sangat.
Pastu saya risau jugak, memang tak de black n white ke, kalo tibe-tibe Aznil tak datang macam mana,kawan saya kate memang tak de, jadi saya pon gamble je la. Positif..positif...Tapi dalam mase tu, projek ni memang bermasalah kewangan, kitorng dapat sponsor memang last minute gile. Dengan peruntukan yang di bagi oleh kolej tu la kitorng bahagi-bahagi kan duit.
Memang kalo tak de sponsor dari FXMALAY, kitorng memang buat kecil-kecilan je, saya risau lagi, dah la ade Aznil, buat kecil-kecilan pulak. Tapi kitorang dapat la memaksimum kan penggunaan duit tu,memang yang penting-penting semua dah ade.
Pada minggu-minggu terakhir sebelum event,saya sibuk dengan pilihan raya kampus pulak,saya calon untuk fakulti sains computer dan teknologi maklumat, mase tu memang pening nak bahagi kan mase, mane nak kempen, mane nak FESTAKA, tapi Alhamdulillah pengarah faham, di tambah pula dengan seorang kawan saya, Noreen Nattassa yang saya baru kenal tapi sokongan dan bantuan di berikan memang tak dapat saya bayar dengan apa jua sekali pun, saya memang jarang datang meeting, tapi saya sentiasa bagi update la.
Alhamdulillah, di akhir pilihan raya tersebut saya telah menang dan menjadi Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM). Pada minggu terakhir Festaka tu, Noreen la yang bantu saya, turun naik kolej dan KPS, kolej kitorang atas bukit tu yang turun naik tu, untuk selesai kan surat dan barang-barang semua.
Malam pula saya ade meeting MPMUM untuk tubuh kabinet, mase tu jugak ade meeting FESTAKA, tapi dengan tugas yang dah di tinggal kan kat MT lain dan AJK, saya pergi meeting MPMUM dengan rasa senang hati sikit, tapi mase tu dalam otak masih “FESTAKA...FESTAKA...FESTAKA...”.
Bila balik je meeting MPMUM, saya teros ke bilik gerakan FESTAKA, pastikan semua kerja yang saya tinggal kan siap. Masa tu tiap-tiap malam saya bermalam di bilik gerakan, yang teman kan saya untuk pastikan saya tak tertido tu Noreen la, dia bukan AJK FESTAKA pon, tapi dia memang banyak sangat membantu, kitorang buat backdrop same-same, siap kan hamper, buku aturcara, semua kerja saya dia tolong. TERIMA KASIH NOREEN!!~~
Masa event pulak, pagi-pagi lagi semua ajk dah pergi ke Auditorium Komplek Perdana Siswa (KPS). Saya pergi lambat sikit sebab mase diorg datang ambil buku aturcara kat saya, saya tak tido pun lagi, mandi pun belum.
Bila sampai je kat sana, ade la beberapa masalah tak di sangka timbul, untuk satu event, ni normal la kot, tapi, ha, mase ni memang terima kasih banyak-banyak kat SURYA dan O-NE sebab settle kan problem tu.
Pagi tu memang kelam kabut sikit, pastu tak berapa ramai pon yang datang. Saya risau lagi, nanti Aznil ade, jangan la macam ni, saya harap dewan tu penuh. Berbagai masalah timbul mase 7 Februari tu tapi dengan bantuan rakan-rakan, masalah dapat di selesaikan sebelum waktu ingin di gunakan.
Mase Aznil sampai pukul 3.00pm, dia masok dewan, segalanya nampak berjalan lancar,orang memang sangat ramai, Alhamdulillah,cume AJK yang kat tempat makan VIP tu memang kelam kabut sikit sebab banyak kekurangan barang, tapi dengan menggunakan creativity, mereka dapat selesaikan semua masalah tu. Keseluruhannya, program kitorang ni sangat memuaskan hati mereka yang datang terutamanya VIP-VIP, ni diorang cakap tau, bukan perasan sendiri. Kepada semua MT,Nabila,Hani, Nonie, Waaz, Natrah,Iqbal, Hairol,Are n Qela terima kasih banyak-banyak sebab bantu saya serta semua AJK yang member komitmen dalam projek ni dan Noreen yang tak putus-putus bagi sokong moral dan bantuan.
Tentu nya untuk pengarah, Clive, terima kasih sebab sentiasa faham situasi saya dan paling penting Eileen, penasihat projek ni yang banyak mengajar saya, membuat keputusan, prosedur dan segalanya,terima kasih.
Saya memang sangat banyak belajar mase sertai projek ni. Dan kawan-kawan saya minta maaf kalau ade tersilap, terkasar bahasa semasa kita bekerja sama dalam projek ini.
UNTUK EN. AZLAN YANG SANGAT BAIK DALAM RUNDINGAN YANG DILAKUKAN,MELAYAN KESALAHAN DEMI KESALAHAN YANG SAYA LAKUKAN DENGAN SABAR. TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK.
DAN PASTI NYA, AZNIL, TERIMA KASIH KERANA DATANG KE MAJLIS KECIL-KECILAN KAMI, WALAUPUN SEBENARNYA AZNIL ADE EVENT DENGAN AGONG TAPI AZNIL TETAP DATANG JUGA. TERIMA KASIH.

Insyaallah, tahun depan ade lagi, saya harap Aznil berminat untuk datang ke majlis kami lagi,dan En.Azlan tidak serik untuk berkerjasama dengan kami. Semoga kita berjumpa lagi.
February 9, 2009 9:09 PM>>>

Paknil sempat bergambar dengan Atiqah. dan inilah dia Atiqah.


Syabas Atiqah dan rakan-rakan. InsyaAllah tahun depan Paknil nak join lagi. Itu saja yang Paknil dapat bantu. Jadi terus layari blog ini dan tinggal2kan lah komen. Paknil baca walaupun tak sempat jawab komen korang. Yang lain ikutlah cara Atiqah. Manalah tau, kot-kot nanti Paknil ke tempat korang pula! Nantikan kolum BORAK PAKNIL di Metro Ahad, Ahad ini untuk cerita lebih lanjut mengenai Festival Tari Kanak-Kanak yang Paknil hadiri itu. Wassalam.

74 comments:

su said...

Tahniah Atiqah...dan x lupe juga pd pak nil, TAHNIAH!...terharu sy bace n3 ni...tanpa kerjasama sumer tentu xberjayakan program tu...ALHAMDULILLAH...

kak_ross said...

tahniah Aznil sebab 'tak pilih bulu'..Aznil sanggup datang walaupun ada acara lain yang lebih besar..memang memberi semangat betul kepada adik2 tu..dan Aznil jadi contoh teladan yang baik juga pada artis2 lain supaya sanggup memenuhi undangan walaupun di majlis kecil seperti itu..Syabas !!!!

ndlaw said...

Saya randy dr kucing sarawak. Saya tertarik dgn entry "SETAKAT YANG MAMPU" Paknil.

very positif, confident and brave. that i can discribe about atiqah.

Tahniah saya ucapkan untuk atiqah dan terima kasih kepada mr Aznil Hj Nawawi atas khidmat kemasyarakatan. dan tidak lupak juga akan En Azlan kerana beliau kemustahilan itu menjadi kebenaran utk Paknil muncul di FEStaka.
hihihi

Walaupun sy tidak ada kaitan langsung dgn pesta itu, tetapi kemunculan Paknil pasti menjadi satu kenangan manis untuk adik-adik kecil itu.

Teruskan usaha murni Paknil.
terima lah serangkap pantu ini,

Terang gelap kerana cahaya,
Terang hati gelapnya tiada,
Muncul Paknil untuk semua,
Agar senang kita bersama,

Thank you,

feyqa said...

sy ni kwn dgn tiqa..satu fakulti.. dn sy mmg kagum dgn die sbb bile die diberi keje..die akn usahakan sampai habis..tahniah!! Hari tu saya dtg KPS sebab nak bg semangat kat kwn sy..Lgpun bile sy dpt tau paknil nk dtg..Cpt2 sy pergi..Masa sampai tu paknil dh de atas pentas dh..tgh bg hadiah utk cabutan bertuah..semua enjoy dgn telatah paknil..sy pun suke sgt!paknil menari bersama2 dgn kanak2 tu..ceria rasanya..Cume syg tak dpt jumpe paknil depan2..THANKS kpd paknil yg sudi menolong kwn sy ni..dn sudi dtg UM..kpd tiqa..TAHNIAH!-fiq FSKTM

noennatasa said...

tiqqqqqqaaaaaaaaaaaahhhh.
wahh.
besh2.
nextime wat lg gempak taw!!!!!!
aku dblakang ko!
cewah.
tahniah n tahniah!
n aku caye, ko le wat better than this..
k,gudluck dear!
truskan usaha anda k!!!
luv ya!
n thanx 2 paknil gak.
enjoy dat day :)

yong ibu chem said...

tahniah buat atiqah!awak mmg hebat!

bila yong baca..terus rasa bersemangat pulak.. Pak nil pun sporting..cayalah!mesti budak-budak tu sampai sekarang terkenang2 saat berjumpa dgn pak nil..

betul kata lirik lagu kartun 'wonderpets':

"apa yang penting..kerjaaaasama!"

hehehehe

:::jillian de jill::: said...

ya allah pak nil!!!

tak sangka saya...

serious nih...


tulus nya hati mu terhadap anak anak....

patotlah anak anak kat tom tom bak suka sangat kat pak nil...

sy baru je subscribe astro2-3 bulan.. keletah u di macam amcam aznil buat saya terhibur...

me n hubby really enjoy tonton rancangan pak nil

to atiqah:
bagusnye awak nih.. kalau saya tak tau lah... tahniah ye

(teringat di satu ketika dahulu... kawan aku (as a hostess that time) terposok posok mengajak pak nil n kids makan kat nando's subang parade...anak anak pak nil tak mo nando's dorang nak ke Mc D!!)

pak nil mmg dari dulu baik hati......

I.L.Y.A.N.I.E said...

erm paknil memang baik hati.
Da la chumel giler..serba serbi oren. kawan2 saya yg pergi kat KPS, UM tuh, sume cakap Pak Nil kelakar gila.

Pandai layan peminat. siap suruh nari2 lagi.

Sayang Pak Nil!

semoga sentiasa di murahkan rezeki!

congrates Atiqah!

Mr Final said...

Coool!!!!

Tahniah kpd atiqah
Tahniah kpd Paknil

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

Tht is why this man deserves to receive the award from YDPT Agong Sultan mizan

Memang kasih sayang paknil pada kanak2 begitu luhur kan...akn..

seeing is believiong..

loads of congrats for both of you ::

Paknil and Atiqah :)

keep posting ya paknil

dah seminggu sy tunggu posting u since the last one abt the award :)

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

BTW if u got some free time do collect ur blog award ya :) *wink*

Nana Rosli said...

tahniah atiqah!!
n paknil too!
terharu sungguh kite bce posting kali nih.. huhu
Pak Nil i love lahh!!

Azhari Haron said...

TAHNIAH UK ATIQAH & JUGA PAKNIL...saya jga pernah menganjurkan program untuk kanak-kanak spastik dan saya faham bagaimana susah nak medapatkan sponsor melainkan ada selebriti turut serta ;p

Tak salah saya katakan populariti Paknil macam P Ramlee...mempunyai peminat dari setiap generasi, dari kanak-kanak hinggalah golongan dewasa...Jika P Ramlee ikon hiburan, Paknil pula ikon pengacaraan...daripada pembaca berita TV3 kemudian Hos POPKUIZ Bersama Rina Khan hinggalah kepada Hos untuk hampir kesemua program hiburan Astro dan terkini DJ Pagi Di ERA Bersama Din Beramboi, Paknil berjaya menghidupkan 'pagi suram' di ERA selepas penghijrahan Kieran ke HotFM...Mendengar "Yang Sangkut-sangkut, Yang Angkut-angkut" membuatkan jiwa saya yang stress mengharungi Traffic Jam setiap pagi kepada rasa syukur dan menghargai hidup pagi saya kerana dapat berkongsi pengalaman dari pemandu lain...telatah Din Beramboi memberikan salam "ala radio RTM" dan disambut dengan gelak Paknil juga membuatkan saya ketawa sendiri, mengenangkan gandingan seorang DJ yang serius (Paknil) dan juga DJ pak lawak (Pakcik Din) telah menghidupkan Radio pagi dengan sesuatu yang berfaedah, dan bukan dengan rancangan teka-teki yang membosankan..

Buat Paknil, semoga dikurniakan kesejahteraan dan sihat selalu...saya seisi keluarga adalah peminat Paknil...anak saya Nursorfina (1 Tahun 7 Bulan) akan berhenti bermain dan tercegat di depan TV apabila bukan saja TomTomBak bermula, malah Macam-macam Aznil, Jangan Lupa Lirik..KringKring bermula kerana "Uncle Anil KumKumBak"(mengikut sebutan anak saya) ada di kaca TV

"SEMOGA CERIA SELALU PAKNIL"
Ikhlas,
Azhari Haron
azzarix@yahoo.com

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hampa xdpt hadir program tuu sbb ad projek laen d luar...

nwy,congratz tu tiqa@ayun,u've done well...n thanx oso to paknil sbb memeriahkn program brkenaan...

Aerin said...
This comment has been removed by the author.
Aerin said...

tahniah Paknil sebab 'tak pilih bulu'..

Paknil sanggup datang walaupun ada event lain yang lebih besar..

memang memberi semangat betul kepada adik2 tu..

dan Paknil jadi contoh teladan yang baik juga pada artis2 lain supaya sanggup memenuhi undangan walaupun di event kecil seperti itu..

Congratz!!

anne said...
This comment has been removed by the author.
Farah Syazana said...

Sbb ni la saya suke PakNil.Memang Pak Nil artis yg ptt jadik contoh...

;)

anne said...

Assalamualaikum..

Hi Abang Aznil. Yayy, update juga akhirnya.

Tahniah. It must be a good feeling menggembirakan orang lain dan 'giving back' to yr alma mater - UM.

:-)

Edzlin said...

salam paknil.

wah, tahniah atiqah dan rakan-rakan tuk projek korang. saya lak yang rasa bangga. tuk paknil, terima kasih sebab sanggup terlibat walaupun sibuk.

Mimioww@mimilo said...

Assalamualaikum Paknil..

Tahniah atas semangat serta usaha membantu mereka2 yang memerlukan sokongan.

Keep it up!.. Mudah2an Allah sentiasa memudahkan urusan Paknil dan dibanyakkan rezeki yang berkat serta dikurniakan kesihatan yang elok oleh yang ESA.

cekkeya said...

paknil...teruskan usaha paknil, kitorang senang ngn paknil yg mmg sgt2 berusaha utk menolong stkt yg mampu...

apa2pun paknil, sy harap paknil makin mantap ke hadapan!amin...

Su3y said...

A'skum Abg Aznil...

Erm,oklah tu.Suzy tau abg aznil memang pantang bile ader kanak2.Walau ape skalipun abg aznil pasti mengusahakan sebaik mungkin untuk menghadiri majlis tersebut...

Alhamdulilah...

Tanpa disedari,dalam masa yang sama abg aznil juga telahpun sedikit sebanyak menghiburkan kanak2 tersebut dengan menghadirkan diri ke sana...

Tahniah Suzy ucapkan...

Abg aznil selalu saja menjadi inspirasi buat suzy,malah abg aznil juga adalah salah satu contoh yang terbaik yang patut kite jejaki...

Setakat ini abg aznil memang disayangi ramai,tapi suzy sentiase doakan yang terbaik buat abg aznil.Semoga abg aznil akan terus disayangi ramai sampai bile-bile,insyallah...amin!

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

eileensaw said...

Dear Tuan Hj. Aznil, on behalf of the Kolej Kinabalu, UM management, I would like to extend our greatest gratitude for you kind attendance to our humble event and for giving us the spirit in organising next year's competition.

Well I must also say that I really enjoyed every single minute with you and your friends around and Thank you so much for being there for the kids and especially the organising students. They were actually superbly excited and delighted the moment they knew about your presence. We hope to be able to get you to continue being with us.

On another hand, I take this opportunity to wish all organising committee setinggi-tinggi Tahniah, Syabas and penghargaan for the hard work! It has made our KINABALU name an example in the eye of the nation. Keep up your good work and best of luck in examinations.

To Atiqah, may all the lessons learnt be useful in the future and do remember all your friends that has helped you along the way.. including En. Azlan!!

Lastly Tuan, CONGRATULATIONS on your conferment from the King. You have been great in all that you did. Take care and best regards from me, Dr. Zulqarnain and En. Saifulzaman.

Cheers,
Eileen Saw

cik_ah82 said...

u'r role model for our kids!
syabaass pak nil!
love u!

Unknown said...

Salam Aznil,

Tahniah Aznil. U have done a good job. Buat Atiqah.. u memang bertuah.
Keep it up.

eileensaw said...

Dear Tuan Hj. Aznil, on behalf of the Kolej Kinabalu, UM management, I would like to extend our greatest gratitude for you kind attendance to our humble event and for giving us the spirit in organising next year's competition.

Well I must also say that I really enjoyed every single minute with you and your friends around and Thank you so much for being there for the kids and especially the organising students. They were actually superbly excited and delighted the moment they knew about your presence. We hope to be able to get you to continue being with us.

On another hand, I take this opportunity to wish all organising committee setinggi-tinggi Tahniah, Syabas and penghargaan for the hard work! It has made our KINABALU name an example in the eye of the nation. Keep up your good work and best of luck in examinations.

To Atiqah, may all the lessons learnt be useful in the future and do remember all your friends that has helped you along the way.. including En. Azlan!!

Lastly Tuan, CONGRATULATIONS on your conferment from the King. You have been great in all that you did. Thank you, Take care and best regards from me, Dr. Zulqarnain and En. Saifulzaman.

Cheers,
Eileen Saw

who i am? said...

fuiyoooooo...

cayalah atikah...

tahniah ehhh....

pak nil,nnt besday anak saya 2nd year jemputla datang ehhh....bulan 5 ni 13hb i'allah...thn lps saya buat besday party 1st year die kt KFC je..tahun ni x tau lg kat mana tp i'allah akan buat...

nama anak saya safiya camelia..ewahhh sempat promote tuuu..hahahaha...anak saya suke tgk tom tom bak tu...siap die dancing lagikkk...

kalau la pak nil datang...fuuuuuu...saya la manusia paling bertuah di muka bumi ni...ekekekekeke! ok saya tau saya perasan...

bye pak nil ! ;)

Liessa said...

salam...pak nil...saya pun terharu baca n3 nie...suka yg teramat sgt bila ada insan mcm pak nil nie...saya pun slalu sgt berharap agar artis kita yg lain dpt ikut cara pak nil...ikhlas sy katakan...yg pak nil adalah artis no 1... tak kira la ape cabang seni yg pak nil lakukan...harap apk nil akan terus terlibat dlm aktiviti mcm nie lg...suka sgt cara pak nil nie...

Mutiara kata...
'org memberi kita menerima, tapi org yg memberi lebih elok dr yg menerima...'dan 'org ke kita, dan kita ke org...'

Kita manusia memang sama2 memerlukan antara 1 sama lain...betulkan???betulkan sy klu salah...

n tak lupa,tahniah wat atiqah...sungguh terharu la..n bangga dgn ape yg atiqah lakukan...

~finee~ said...

Hmmm paknil ni mulia sungguh hatinya, memang nasib Atiqah sgt baik dapat invite paknil. Adam pun sgt suka ngan paknil dari umur dia setahun lebih cuma pandai sebut Nanil (Aznil) sampai sekarang umur dia 3 tahun dah pandai pun sebut Aznil memang tak miss tgk rancangan Aznil, no wonder la sumer org suker paknil, Tahniah Paknil

CikNur said...

Salam PakNil..
Keikhlasan PakNil yang sudi turut serta dalam acara tersebut amat bermakna untuk mereka semua...tahniah utk semua yg terlibat

deeila86 said...

tahniah atikah..paknill mmg very da sporting..terharu bace..hukhuk..tabik spring kt paknil

singa said...

Congratz Aznil, you always being sincere, keep up the good image of yours.

NONG said...

Tahniah atas kerjasama yg terjalin.
Abang Aznil..boleh ka abang buat program kanak2 di tempat kami pula? banyak bakat kanak2 di sebelah sini.
Kami d Kota Marudu Sabah, Kawasan Parlimen 168, Datuk Dr.Maximus J.Ongkili..
Kiranya abg aznil dapat ilham disini,tempat terpencil yang kaya kasih.
Palajar2 AF da pernah datang sini tau...

azieazah said...

Syabas buat yg menganjur.. juga PAKNIL yg sudi menerima jemputan... tanpa pilih kasih..

Saya sejak AZNIL jadi wartawan dulu lagi dah minat kerana dirinya yang berkaliber.. bukan kerana glamour (ini cuma membantu sahaja)

Sehingga hari ini pun, saya tetap menyokong, sentiasa terhibur.. hingga ke zaman anak2 saya pun..

Walaupun hingga detik ini lum pernah terfikir nak jemput.. atau nak pi jumpa PAKNIL ni..

Kerana menyanjungi bakat dan attitude seseorang TAK SEMESTINYA harus bertemu muka... kan? (jika ada rezeki, tak ler menolak pulak..)

All the BEST to AZNIL...

ErDa EiDa said...

salam paknil..

yeker..ingatkan paknil xlayan sgt program2 yg kecil2...kalo tau dr dulu lg sya jmput paknil masa sya jd ajk suatu majlis dsekolah lama sya...hmm..ruginya...

pape pun tahniah paknil krn sporting n xmngira samada program yg dianjurkan besar atau kcil..

Niat paknil yg ikhlas utk mnggembirakan kanak2 dan xmnghampakan atiqah ..dgn khadiran paknil sbenarnya amat brmakna n beerti kpd mreka..tentunya mereka akan lebih mnyayangi paknil slepas ini..

:: cik zanaheymie :: said...

congratz to Atigah & touching sgt bila pak nil sudi dtg majlis tu..ur da best bro! no wonder la anak2 tom2 bak suka benor ngan pak nil ni...sokongan bterusan utk pak nil.. :)) may Allah bless u..

super hot 2009 said...

tahniah pak nil..

u r the best..
u r the best malaysian performer !!
keep it up !!

klik this link for more hot news...

http://superhot2009.blogspot.com
http://superhot2009.blogspot.com
http://superhot2009.blogspot.com

TQ

mask said...

hi pak ni..sy dh lama kagumi pak nil.btw pak nil tahniah...
pak nil hebat.....
hidup pak nil..semoga pak nil maju maju dan terus maju lagi...

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah kepada orang minangkabau

MAWAR KECIL said...

Suka cara Aznil menjalani kehidupan artis yang penuh dugaan dan tak pernah memilih acara apa sekalipun....

Semoga Paknil berjaya dunia dan akhirat....

Aerin said...
This comment has been removed by the author.
Kamal Mustafa said...

RahsiaClickBank dengan RASMInya dilancarkan... baca sekarang...
http://awesomemarketer.com/secure/4bw/7961/1

Aerin said...

Assalamualaikum Uncle Aznil!

Saya nak kata kan yang Uncle ni betul2 hebat!

Ada majlis besar yang lain.

Tetapi Uncle tetap pergi majlis ini.

Hebat betul lah Uncle Aznil ni!!

That's why Uncle Aznil No. 1!
*pada saya*

Banyak boleh kami pelajari dari Uncle ni ;D

Saya amat terharu!

haaaa..

Tak leh tunggu lah filem Magika!

hehehheeh..

Cool lah songkok Uncle! Warna oren plak tu! Tak Pernah saya nampak!

Bubye Uncle!

Assalamualaikum!

SALAM SYG & HORMAT;
αєяιηιѕнα ;D

P/S: Uncle setasa o& comel kepda saya. ;D

MrPayid said...

rezeki atiqah... and rezeki pak nil jgk.. bila baca posting atiqah tue tb2 mmg terpk ada betulnya.. "ingat kanak2 ingat paknil".. tue leh jd trademark pak nil dimasa hadapan..
satu je nak tanya pak nil, cammane ek cara nya pak nil berfikir secara spontan sbb saya tgk dalam apa2 situasi (formal/tak formal) pak nil sntiasa ada jawapan yg bernas dengan situasi.. adakah faktor PR memainkan peranan utama??

p/s: ingat lagi masa paknil hangat di pop kuiz.. gaya gelak xpenah berubah sejak dl smpai skrg..

faraulah said...

Tahniah Atiqah..
and also Pak Nil..selaku ex-UM, terasa amat terharu atas sokongan yang diberikan oleh Pak Nil terhadap program yang dianjurkan oleh adik2, semoga Pak Nil terus sukses dan menjadi contoh teladan yang baik kepada semua...bangga dapat menyumbang bakti kepada UM

zackque said...

congrats pak nil and atiqah... all the best for both of you...

FunNaDGreat said...

detail nye tiqah oii.. hehe..

saya adalah silent reader blog paknil sekian lame.. n tiqah ni stalker saya.. *haha..boleh x nk prasan jap disitu.. ;p ;p*

yela, xsangka lak tiqah ni boleh prasan ape blog yg saya baca.. tp yg bagusnye tiqah ni,, die pandai grab chances yg ade dpn die.. mmg kagum ngn tiqah ni.. benda yg nampak mcm impossible pon bole jadi kenyataan.. sgt positif heh die ni..

and aznil mmg btol2 menceriakan dan menghangatkan lagi suasana FESTAKA masa tu.. mmg gamatla bile paknil ade.. d way die layan kanak2 time tu, mmg cukop best.. mmg bertambah2 lagi kagum saya ngn aznil ni.. mmg aznil artis no.1 malaya. hehe.. :)

penulisan dlm blog ni pon da menggambarkan keintelektual dan kebijaksanaan paknil..
sgt tenang n best bace blog ni..
keep it up!!!~

semoga paknil terus berjaya.. ;)
n moga yg baik2 aja utk paknil..

luv u paknil!!~ *hehe..bole x?*

nur 'adli azhari said...

tahniah2...
mmg pak nil sayangkan budak2 kan?
susah nak cari artis (pengacara) yang nak turun padang....hasil dari pertanyaan peminatnya...tahniah pak nil...
sekarang..apa saje yang pak nil buat, pastinya akan mendapat perhatian..mungkin di sini ada seribu satu kelebihannya untk pak nil..
saya mencadangkan agar pak nil melatih bakat2 anak kecil menyanyi seperti yang kita ada melalui prohram bintang kecil...apatah lagi, pak nil juga adalah seorang penyanyi dan penghibur..dengan bakat dan kelebihan paknil berinteraksi dengan kanak2, sudah tentu mereka mampu pergi lebih jauh..apa lah salahnya wujud 'paknil entertainment' kan?
gud luck!

daisyque said...

alamak! terharu betol bace entry paknil kali ni..
ape pon...
tahniah tok paknil n atiqah!!
ni yg buat kami semua (fan paknil)
cayunk paknil smpai bile2..
yeah!!!

Azah Rahaman said...

tahniah tuk paknil n kak atiqah...
terharunyer sy baca blogs baru pak nil nie apa2pun thankz 4 update ur blogs yup......

Azah Rahaman said...

lupa lak nak ckp apa2pun all the best ek... ur fan alwayz support u.. hua3

Anonymous said...

sempat jgk pak nil ber'blog' ekkk...

gugu_kiut said...

tahniah paknil n atikah.. keluhuran budi paknil memang tak dapat disangkal lagi.. saya akan sentiasa menyokong karier paknil.. tahniah paknil.. you are the best..

Mulan said...

wah.. best giler baca cerita Atiqah.. dreams really comes true..

Pak Nil.. nak suggest..
buat TOM TOM BAK LIVE kat Stadium ke.. ZOO NEGARA ker.. sempena hari kanak2 sedunia.. mesti gempak..

Aerin said...
This comment has been removed by the author.
Aerin said...

Assalamualaikum Uncle!

Saya baru ni draw gambar Uncle.

Uncle click link ini;D

hehehe. Saya nak tanya opinion Uncle boleh tak.?

Sama tak serupa ?

Saya dah terlukis banyak sangat gambar2 Uncle.

Kerana,,

during the holidays saya dah terlalu bosan dan masa tu pun saya menonton banyak sangat TTB & MMA. heheh..

ini lah yg saya lukiskan masa cuti sekolah last year ;D

Ini antara yg dipilih ;D

Gambar 1
Gambar 2
Gambar 3
Gambar 4
Gambar 5

hehehe.. Click jew link-link ini ;D

Saya look foward to opinion Uncle okay?

Heheh.. Kalau Uncle ada time reply ..

& View the pictures;D

Assalamualaikum ;D
Selamat Malam!

SALAM SYG & HORMAT;
αєяιηιѕнα

P/S: Hehehehe.. jgn lupa reply kalau ada time ;D

GC said...

Salam PakNil,
TAHNIAH..& SYABAS..
sy hampir menistiskan air mata bila baca entry.
tiada perkataan lain yg dapat sy ucapkan kepada PakNil & Atiqah melainkan, TAHNIAH & SYABAS.
"Niat yg baik pasti dipermudahkan olehNYA"
Salam-GC

Acha said...

good job atiqah ! usaha bersungguh2
nk menjaya progrm kanak2 neyy. and fr uncle aznil, thx fr being nice fr everyone, xkisah dr peringkat pe. and u are the good model ! congrat !

Elynn said...

Aku pun terharu...:(, Namun jelas PakNil memang contoh yang terbaik..dari undang yang kecil sehingga yang besar-2 paknil lunaskan dengan baik sekali.

Itulah, pengalaman mengerjakan Haji dan hikmah yang diperolehoi PakNil punya hati yang suci dan tak sampai sebulan menerima pingat.

Mudahan murah lagi rezeki paknil..

Unknown said...

Taniah buat Atiqah kerana usaha keras anda...dan kepada pak nil... sikin bangga dgn paknil kerana sentiasa peka dan membantu pada yg memelukan.... sikin yakin insan separti pak nil nie sentiasa serius dgn apa yg di lakukan... paknil berjaya kerana hati paknil jujur, ikhlas dan sentiasa bantu tampa minta balasn... suatu hari nanti sikin nak jadi mcm paknil yg tak pernah putus asa walau ada dugaan mendatang... dan sikin akan pasti kan sikin nak jadi lebih baik dari pak nil.....

Syafinaz Abd RAshad said...

tahniah atiqah...pnut pun pernah melalui proses yg samer ..maner nak uruskn projek kolej(Seventh Kolej,UM)..but biler tgk cara you bekerja..i believed one day you can survived wherever you go...SYABAS SEKALI LAGI..and to Paknil....if pnut want to invite you join any programme organised my company..will you? :) my son admire paknil sesangat..TOM..TOM...BAK

sickchild said...

sukanya baca blog abg aznil tau.
bahasa yang sedap didengar.
tak macam ade blog tu.
mengaku sendiri diva mak hayam tersohorrr.
cam ape tah.
cam takda maruah.

cayalah abang aznil!

<333

Andeka Truna said...

congratz atiqah! d atas keje2 yg ko wat tu.. myb ko x igt aku but kite pnh jumpe kt PD mase 3K. Aku team todak tumpul.

to pak nil also congratulation.. sebab menjayakan festaka tu..

uchiha ct-k said...

heh3...
nak nyebok bagi komen gak bleh x?
hehe...

best nye bace n3 nih..
hari tu sy memang nk sgt pegi tp pagi tu ade community service utk projek sy... 8thPLORACE (promote nih..) ...kolej 8 UM punye gak...
ble dh blik um tu sgt lah kepenatan dan saket pale...lngsung x g FESTAKA...
mmm....sgt rugi rase nye...

nyway..thnx pak nil sbb sggup datang...
pak nil memang sgt best!

n kpd tiqah tahniah! n sori sbb x dapek poie...hehe...
(bilik tiqah ni depan bilik saye jer...hahahaha...)
pasni utk bls jasa noreen kene tolong 8thPLORACE lak...bley? hehe...

(nk promote sket kt cni bleh? 8thPLORACE akn diadakan pd 28 feb ni....bertempat di sekitar KL...ni inter-varsity punyer tau...mkne nye competiton ni antare IPT kat m'sia nih...for more information
http://8plorace.synthasite.com )

hehe...
PEACE!

Joyah Sempoi said...

salam Pak Nil...
tahniah utk pingat yang diterima dan sememangnya layak!...
anyway, Pak Nil the best and will always be the best...sentiasa bersederhana dalam segalanya...stay simple and be humble!!!!...adios

saya yg sentiasa menyokong Pak Nil

AzuRr|NA said...

hehe

wiwit said...

smoga murah rezeki paknil sbb bjasa ngan student2 tu

haszR said...

salam..
for da 1st time, i leave my coment here..(silent reader)..

i'm so touched, paknil..
i'm involved in this kind of programme too..
will contact you in the future..
we shall meet.. =)

Ann said...

Salaam...
All I can say is Alhamdulillah & Thumbs Up to Atiqah!

To abg Aznil, smoga ALLAH membalas jasa org2 yg baik coz not many ppl like u. Terguris hati I towards reading the end of tis article(walaupn its my 1st time visitg ur blog hee3). I betul2 envy u lah for being "JUST U". I think being modest is worth a lifetime utk bila2 & dimana saja kita berada..Semoga u kan tetap terus tidak berubah & artis2 lain patut menjadikan ini 1 contoh tauladan kerana kita harus ingat bahawa kita "berpijak di bumi nyata & wang ringgit bukanlah segalanya!! Well,I wish U can come to Singapore & make it happen too.. Someday maybe?? All the Best & Semoga Allah Murahkan Lagi Rezekimu..Amin.

Your Fan,K.Aini

hukhaireel hazim hezatch said...

paknil the bomb!

cikgu ijan said...

assalamualaikum,
tahniah buat atiqah & aznil.
memang betul apa yg ditulis oleh atiqah, bila sebut kanak2 je memang tak boleh lari dari teringatkan 'Uncle Aznil'.
daughter sy yg skrg umur 2 thn. minat sgt dgn 'Uncle Aznil'.setiap kali buka tv, mintak nak tgk aznil, yg paling kelakar satu hari, dia pegang hp saya dan cakap,"umi,tepon Uncle Anil". sy & suami sama2 ketawa."Sorry sayang, umi tak ada nombor Uncle Anil".
looking forward to bring my daughter to see u in person, Uncle Aznil.
Wish u the very best of luck, Aznil!

Unknown said...

Salam Atiqah,

Boleh saya dapatkan emel pengurus Dato Aznil Nawawi?

I nak buat booking for my company dinner.

thank you.

Lee
leemengfun@yahoo.com