Sunday, May 17, 2009

BORAK PAKNIL (17 Mei)

Assalamualaikum. Paknil harap ada yang sudi tinggalkan komen untuk ruangan Borak Paknil di Metro Ahad hari ini. untuk membacanya sila klik disini. Terima kasih sangat2!

33 comments:

edzlin007 said...

salam paknil.

pada saya, saya lebih suka artis kegemaran saya bercerita mengenai kerjaya mereka sahaja. kalau sekali-sekala bercerita peribadi tidak mengapa la. cuma kalau balik-balik dalam akhbar pusing-pusing cerita yang sama, boleh buat orang meluat aja.

saya suka sikap paknil yang tidak jadi penyibuk. sebab sudahla artis itu kena terjah dengan soalan-soalan yang berulang-kali oleh wartawan, rakan artis pun sama, boleh jadi tension gamaknya.

p/s: saya sangat suka musim kedua jangan lupa lirik. tahniah paknil dan team JLL. amat menghiburkan.

be said...

salam,tahniah pada paknil sehingga kini be amat mengagumi keikhlasan serta kejujuran paknil,setiap kali mbaca borak paknil be dapat rasakn paknil seorg yg amat berdedikasi dan seboleh bolehnye tdk mahu hati org lain terluka...paknil amat menghormati peribadi artis2 lain...go go go paknil semoga maju jaya dunia dan akhirat...love u paknil..

Su3y said...

W'kslm abg aznil...

Mestilah suzy sudi memberikan komen kepada post-post abg aznil :)

Oh,ya...
Tentang borak abg aznil kali ni...
Ianya tentang "bukan penyibuk"
Hmm,selepas baca artikel tersebut suzy juga setuju dengan pendapat abg aznil...

Tidak semua orang suka menceritakan hal-hal peribadinya kepada yang lain,malah kebanyakkannya begitu...
Bukan saja artis,malahan juga suzy sebagai insan biasa juga tidak senang dengan pertanyaan yang terlalu peribadi...

Jikalau kita sendiri tidak suka akan soalan-soalan sebegitu,apa kurangnya yang lain-lain?
Mereka juga perlukan privacy...
Walaupun mereka artis,artis juga manusia biasa...

Biarlah apa yang menjadi bualan/pertanyaan orang hanya di media-media sahaja...
Pabila kita sebagai rakan beliau,tambah-tambah lagi abg aznil menganggap mereka seperti rakan setugas bersua muka dengan mereka sebaik-baiknya janganlah dipersoalkan tentang cerita-cerita hangat beliau...

Mungkin dari situ,akan membuat seseorang tu lebih selesa pabila bersama kita & secara tidak langsung ianya juga dapat mengeratkan lagi silatulrahim diantara sesama sendiri...

Insyallah...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

Hazwan Arif said...

sokong suzy..
hak2..

eiLda epaL said...

salam paknil...

sebenarnya, saya sokong pendirian paknil tu...untuk tidak mencampuri urusan peribadi rakan-rakan artis yang lain...

dalam hidup kita nie, apa yang kita buat sebenarnya akan berbalik pada kita semula...
maksud saya, jika kita sibuk nak masuk campur privasi org lain, org pon akan campur tangan jugak dlm urusan privasi kita...
tapi, jika kita tahu menjaga hak peribadi org lain, maka secara tak langsung org lain pon tak berani nak usik hak peribadi kita...

memang tidak dinafikan kadang-kadang hati kita akan tertanya-tanya atau perasaan ingin tahu tu sangat mendalam, tapi adakalanya lebih baik tidak bertanya atau tidak ambil tahu demi menjaga perasaan individu terbabit...itukan lebih baik...

sikap-sikap paknil yang seperti inilah yang membuatkan ramai rakan-rakan artis senang dengan paknil..dan juga menbuatkan paknil terselamat dari fitnah dan cerita yang tidak baik, betul tak paknil...?
saya banyak belajar dari sikap-sikap paknil yang sentiasa rendah diri, menjada adab bahasa dan sentiasa senyum selalu walauapa pun masalah yang dihadapi...

terima kasih paknil kerana mengajar saya erti hidup yang lebih bermakna...alhamdulillah...

p/s: setuju dengan edzlin..JLL musim ini lebih hebat dan menarik...tersangatlah menghiburkan...lepas konsert af dah habis, JLL adalah salah satu rancangan yang menghiburkan...all the best paknil!!

princess_eryna said...

HUHU... SY SOKONG PENDIRIAN PAK NIL TUH.....

shazone said...

salam paknil..
pada pandangan saya pendirian paknil menjauhi urusan peribadi insan lain wajar dihormati ekoran kadang-kadang masalah peribadi seseorang itu pasti amat menyakitkan.
sewajarnya pihak media mengambil langkah tidak terlalu mendedahkan masalah rumah tangga kerana ini akan menjejaskan keharmonian rumah tangga artis itu sendiri. memang benar kalau tiada angin masakan pokok bergoyang namun bila anhin ini ditambah dengan ribut media pasti akan mengeruhkan lagi keadaan.
sekalung tahniah buat paknil atas rancangan JANGAN LUPA LIRIK yang hebat semalam. teruskan kegemilangan paknil dipersada seni ini.

ReD said...

bgus la sikap x menyibuk sgt hal peribadi org =)
mmg btl la ape yg Pak Nil terangkan tu.. kalu kite diasak ngan soklan peribadi, kite pn tension jgak..=)

αєrιn said...

Saya setuju dengan Akk Suzy ;DDD

Shud 2009 said...

as salam..

saya baru je pas baca borak pak nil..
bagi pandangan syu... penulisan pak nil memang ilmiah maksudnya bahasa yang digunakan memang berlapik la, tulus, jujur dan ikhlas... i like what you wrote....

hpe pak nil akan terus menulis lagi......

sniffa93_aznil4eva said...

salam uncle.
uncle sehat x? hope sehat je ek!=D

seme yg uncle tulis kat borak paknil tuh mmg betul sgt2..
ifa sokong uncle yg jenis xsuka nyebok hal org..

biasalah kan kita manusia mmglah ade rase nak tahu..seme org camtuh xdek yg tekecuali tp mmg btllah kate uncle kita xboleh lah men skati je nak tanyekan psl gosip or crita yg kita denga gitu2 je..

bak kate uncle,"menghargai privasi orang lain" kan...
mmg kita patutlah hormat seseorg tuh..kompem xdek sape pun yg nak org bising/bertanyakan mengenai sesuatu perkara yg wat dia xslesa en.

ok lah. smlm tgk JLL msm br..mmg makin gempakz lah! keep it up yep!;D

ehh ifa denga xclap 23hrbln niyh..radio era eh pegi SACC(shah alm)..uncle ade en. kalo ade..insyaAllah nnti ifa turun sane=D

psst;maaf kalo ifa ade tersalah kata keyh.

Mirda Ahmad said...

Salam...
Tahniah dengan pencapaian anda sehingga kini, terutama sekali dengan pengurniaan pingat. Saya sering juga mengikuti program yang anda kendalikan. Teruskan usaha dan semoga sentiasa mendapat ilham untuk menyajikan rancangan yang bukan sahaja menghiburkan tetapi bermanfaat untuk semua.

Tentang hal-ehwal peribadi atau gosip artis, biarkan orang lain yg buat... you keep on focus on other more useful and productive stuff! Tahniah sekali lagi... semoga mendapat kejayaan dunia dan akhirat.

anne said...

salam abg aznil,

maybe sebab abg aznil pernah hos melodi, kring-kring dll orang ingat you suka gossip-gossip. sometimes people's perception can be so wrong kan...

anyway,lebih baik tak jadi penyibuk. semua orang ada hak privacy, dan harap2 diaorang pun respect privacy abg aznil.

Bieaz said...

Pengakuan BgNil ikhlas jujur... Pengakuan ni supaya orang lain tahu dan tak was sangka kat BgNil.. dat rite akak anne say sebab BgNil pernah menjadi hos melodi n Kring2 dah syak bukan2.Penilaian orang biasalah BgNil lumrah terutama pikiran yang negatif tu..

BgNil tak macam yang lainnya..., BgNil lain dari yang lain still menghormati privacy orang lain. Hope orang lain pun menghormati privacy BgNil.

Ur great BgNil.. (^_^) lagipun dari raut wajah BgNil dah mempamerkan BgNil tak penyibuk..

Take Care BgNil..

Salam..

Bie nak updates twitter lagi ^_^ bye2...

Linda Amri said...

Salam Paknil,

Semoga sentiasa sihat dan ceria.

Secara peribadi, saya berpendapat bahawa prinsip Paknil untuk tidak jadi 'penyibuk' cerita peribadi rakan artis adalah satu prinsip dan sikap yang wajar dipuji dan dicontohi bukan sahaja oleh para artis malahan oleh semua lapisan masyarakat.

Sebabnya, kalau dah menyibuk pasal cerita orang, kelak pasti pula sibuk menjaja cerita ke sana ke mari, sudahnya dapatlah dosa mengumpat, ye tak?

Apa yang patut dihebahkan adalah kisah kejayaan dan yang baik-baik sahaja. Kalau yang tak baik, terlalu sensetif dan peribadi itu tidak perlulah nak dihebahkan. Bukankah kita akan mendapat pahala kalau kita menutup aib orang lain?

Kalau ada pun kisah yang tidak baik yang kita ketahui, cukuplah sekadar untuk pengetahuan kita sahaja dan ambillah iktibar daripada kisah tersebut.

Atas dasar itulah, saya tidak berapa gemar untuk menonton rancangan tv yang mengisahkan gosip dan cerita sensasi artis semata-mata sedangkan kisah artis bukan sahaja pasal gosip tetapi banyak lagi yang boleh diperkatakan.

Walau apa pun Paknil, saya sangat hormati pendirian Paknil. :-)

familyria92 said...

Pak Nil tergolong dalam kategori orang tak suka bergosip.

nafasdunia said...

salam paknil :)

saye sangat suke post itu.

n ade lepas sy bace menda tu, terus sy ckp kt sssorg.

"nti balek aku bg ko bace ape yg aznil tulis"

huhuuh.

suka sebok2 sgt. hehee

kadang2, peluang depan mata, kita nak sangat. tp kadang2. ia tak semestinya baik tuk kita. kan.

all the best paknil

cekkeya said...

pakNil,


betul betul betul (gaya Upin Ipin)

saya sokong 101%!! eehhhe

gossip nih bukan saja di kalangan artis, kalangan rakan2 sekolah, atau sepejabat pun ada...bila terdengar gosip tak enak, mmg mulut gatal nak tanya, tp bila jumpa2, mcam tak sedap je nak tanya...ehehehhe

aini said...

Salam Pak Nil.

Borak Pak Nil mingu ni, memang bernas. TQ Pak Nil. Saya rasa ianya banyak memberikan kesedaran kepada semua termasuk saya. Kadang-kadang kita tak bermaksud nak menyibuk, cuma nak ambil berat. Lepas ni, saya akan lebih berhati-hati bila bertanya soalan sensitif pada kawan2.

fOrgOtTeN_nEcHo said...

ok la tu paknil...hohoh

NieRadiNa said...

salam paknil..

secara jujurnya sya juga bersependapat dgn paknil..di pejabat sya hnya mngganggap rakan skerja hnya stakat rkan bkerja dan xlebih dr itu..sgala pkara2 yg bleh dkatakan rahsia ,hnya akan dceritakan pd ahli kluarga shj...bkawan dgn smua org,baik dgn smua org xsmestinya mnceritakan sgala2nya..

skrg sya tahu bgaimana paknil mngekalkan hubungan yg baik dgn smua org..

berkenaan dgn borak paknil tu,sya rasa ada baiknya paknil mnceritakan perihal seseorg artis dlm kariernya shj...ada benarnya juga spaya hubungan paknil sesama mereka xdak tercalar..bercerita hal peribadi bg sya munkin kurang sesuai lebih2 lg jika artis trsebut mmpunyai bbagai kontroversi...jika dtanya hal peribadi pd org biasa pun munkin mreka xdak brasa selesa apatah lg jika org yg dikenali rmai..

bukan semua pminat suka kpd bahan gosip malah ada yg sdah jemu n bosan mngenai gosip yg xdak ada pengakhirannya...mana taknya jika dtanya pd yg empunya dri tiada yg nak mngaku...alih2 kluar brita ptunanganla..kahwinla..putus cintala..kpd artis yg suka berbohong kpd phak media n pminat hentikanla..jgn meremehkan pemikiran pminat..kami bijak utk mnilai seseorg artis tu..

sya lebih suka artis yg lebih mnyerlah dlm kerjayanya bbanding mnyerlah dgn kontroversinya...itu lebih baik selaras dgn dirinya yg dianggap role model kbanyakan pminat..

p/s saya rasa seseorg artis yg ada kontroversi tu perlu bijak n bhati2apabila mmbuat knyataan media..supaya knyataannya nati xdak dsalahtafsir oleh pmbaca,xdak mnyakiti prasaan org lain..bak kata ianya mesti jawapan yg boleh mnyelamatkan mreka n mnyelamatkan keadaan..

Aineena said...

saya sokong pendirian paknil.manusia rambut sama hitam (kalau ada yg perang ke ijau ke, tu celup je heheheh), hati kan lain2.mungkin pada sesetengah org benda2 privacy ni diperbincangkan sewenang2 nye tapi tidak pada sesetengah yang lain. saya sokong paknil yg pada saya sangat menghormati peribadi org lain walaupun secara zahirnye paknil nampak macam seorg yg gila2...

Amanda Zulkarnain said...

Salam Pak Nil...saya sekeluarga sangat suka membaca borak Pak Nil tambahan menggunakan bahasa Melayu sepenuhnya...saya seorang guru juga...
Tidak perlulah bercerita pasal artis lain (gossip contohnya)..kerana ruangan yang itu sudah banyak..klu perlu
masukkan kelainan umpamanya bagaimana seseorang artis itu menjaga disiplinnya semasa di lokasi atau ambil motto hidupnya okeyla...contoh arwah Sudir yang patriotik, Ning yg suka membaca,sewaktu menunggu(saya pernah lihat)arwah Tan Sri Pramlee ,yang serba boleh..artis adalah ikon yang mudah diikuti jika jiwanya baik..anak2 muda mudah terpengaruh ini (buruk baik)..selmat maju jaya..anda kebanggaan kami!!

acupoftea said...
This comment has been removed by the author.
acupoftea said...

bagus blog pak nil ni...x mcm blog azwan ali yg ckp mcm org xde agama jer..pak nil tlg nasihatkan si azwan tu..dh teruk dh budak tu..

I am Karl said...

Paknil,

salaam

ada masa, bc entry khas Karl tuk team ERA k!!!

thanx

http://mohdhaiqal.blogspot.com/2009/05/era-kekal-no-1.html

~miE_kEr~ said...

anda di tag..
hehe..http://mhakimie.blogspot.com

atle ♥ waT¡e said...

Salam..1st skali nk ckp sume rancangan Pak Nil mmg best..bukan sy sorang je..suami n anak kecil sy pun suke..at least senakal mana anak sy tue bila sy buka je rancangan Pak Nil msti dia baring n akan bangun utk menari..sgt kelakar..!

Sy sokong perjuangan Pak Nil..smoga lbh success di ms akan dtg..amin!

cik_ah82 said...

aduyai..
nape skang paknil ngan abg din xde kat era??
nape sepah??
nnti jd cam radio panas, penyampai slalu off je, pendengar larikkk..;)

Ady Syam said...

Pak Nil!!!!!!!!!!!!!!!! muah muah muah :P

Rantong said...

Gosip juga adalah juga dikira fitnah.. hati2 bila berbicara.

View Profile: Rantong™

shikamazan said...

hye pak nil selamba jom borak sesama

~diAhOne~ said...

Salam PaK nIL..

mOga berjaya dalam hidup..bia kan ape org nk kata..