Friday, October 16, 2009

PINJAMKAN MASA



Seronok betul Paknil dapat pinjamkan sdikit masa Paknil untuk bersama-sama dengan anak-anak yatim dari Institut Taufiq Al-Islami pada hari Sabtu lepas.
Walaupun sekejap Paknil dapat bersama mereka, tapi Paknil rasa sungguh bermakna sebab rupa-rupanya, memang mereka ingin melihat Paknil dengan lebih dekat lagi.
Alahai, kalau dengan cara itu dapat menggembirakan hati kanak-kanak yang tidak senasib baik dengan kita, apa salahnya.
Sebenarnya majlis bersama anak yatim ini turut menyelitkan tazkirah untuk anak-anak ini dan menjelang makan tengahari baru Paknil dapat bertemu mereka.Paknil sempat mendekati mereka dengan temubual sambil bergelak sakan. Puas rasa hati Paknil bila melihat mereka ketawa di samping Paknil sematkan pesanan untuk berjaya dalam peperiksaan.
Majlis ini sebenarnya adalah anjuran AJK Surau Astro dan diadakan di dalam bangunan Astro jugak. Jika Paknil diberitahu lebih awal mungkin Paknil dapat meluangkan lebih masa bersama mereka kerana Paknil terpaksa bergegas untuk majlis lain di luar Kuala Lumpur.
Hari ini Paknil akan bersama dengan kumpulan anak-anak yatim yang lain pula sempena sambutan Rumah Terbuka Astro di Kuala Lumpur Convention Centre. Nanti Paknil update cerita dengan gambar eh....

25 comments:

ummimunirah said...

Assalaamualaikum ... Pak Nil ... update la tiap2 hari ... ;D

(hmm ..dlm gambar nampak penaaat je .. take care)

edzlin007 said...

salam paknil.

mana kanak-kanak pun gembira jumpa paknil. teruskan dengan kerja begini paknil :)

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Hehehe...

Mesti seronok kan dapat bersama kanak-kanak tu...

Jangan kata kanak-kanak,yang kite-kite ni pun seronok jugak bila dapat jumpa abg aznil tau...

Walau macam mana pun suzy tetap sokong dengan kerja yang abg aznil lakukan ni...

Teruskan kerja-kerja sebegini,insyallah hadirlah keceriaan dalam diri kanak-kanak itu :)

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

αєrιn said...

salam Uncle Aznil :D

kalau saya pun saya nak jumpa uncle dengan lebih dekat. sesiapa pun nak.

i support you with this kind of things (:

harap2 suatu hari nanti dpt jumpa uncle.

sweet of me said...

paknil jg kesihatan ye..

sniffa93_aznil4eva said...

salam uncle.
waha. bestnye!

rancak je tgk mereka niyh..mesti sronok gilagilalah dpt jumpa uncle.

keep it up okay!

sayunk uncle=D

nheralisa said...

you are simply the best!!!

We love you PakNil

anne said...

Salam Abg Aznil...ada nampak event ni kat Era TV. Alhamdullilah, walaupun sekejap, menggembirakan anak yatim tu dapat banyak pahala

p/s - cantik baju melayu tu. nice shade of green:-)

My Life My World said...

Salam Pak Nil, agak nyer ada tak majlis serupa itu untuk orang macam saya ni, yang nak sangat jumpa Pak Nil secara 'live'. Mesti seronok sangat kan.

Watierman said...

Salam Aznil....kalau Anak I pun nganga mulut tengok you kat depan TV tu...you realy have a special spot in their hearts....Satu hari dia boleh nganga depan Tv...tengok ulangan Tom..Tom Bak , Macam2 Aznil...AF...& Jangan lupa Lirik...

Monalea said...

sonok tengok paknil ngan kanank kanak tu.tahniah paknil.rasanya bukan budak2x je sonok tengok paknil, kita yang tua nni pun sonok kalau jumpa paknil

mamawana said...

Salam Pak Nil

Sejuk hati nengok Pak Nil dgn anak2 ni. Semoga di berkati

shahidakharudin said...

salam pak nil
sy nak ucapkn time kaseh sebb pak nil slalu buat kanak2 luar sane ketawe
ank sdare sye yg umur 3 thun pun sgt adore pak nil
she just love to c ur show
kalo tgok kartun pun tak sekhusyuk tgok tom tom bak
wlupon die xphm pon ape yg paknil ckp,tpi die akn gelak bile tgok paknil gelak
thnx sgt2
(paknil jgn lupe jga diri oke=)

ABCPlus said...

Walau hanya seketika bersama mereka,kegembiraan yang dirasa bertemu dan beramah mesra begitu bernilai bagi mereka yang jauh dari keluarga,jelas terpancar diwajah mereka akan kegembiraan , teruskan usaha Paknil untuk melawat pusat penjagaan anak-anak yatim...semuga usaha murni ini diberkati..insyaallah.

இBieaz_Bie Azreenaஇ said...

Salam BgNil..
bestnya (^^,)BgNil seronok sakan dapat bersama2 dengan mereka..

Walaupun seketika, mereka merasa yang mereka ini dihargai malah dapat mengembirakan hati mereka.

BgNil teruskan kerja2 amal begini & jgn lupa jaga kesihatan ek...

:: butterfly :: said...

salam..

paknil, sy nak tny la.. lagu prof. klon yg 1st dulu tu, sape yg cipta lagu tu? sbb kan sy ni kat abu dhabi, uae. sy ni mmg hari2 bukak channel kanak2 JIM JAM sbb sy ader ank kecik. Nak dijadikkan cerite mase iklan tu, kuar muzik lagu prof. klon sajibik lagu yg paknil bawak tu. tp tanpa lirik la.. so, betolke lagu tu dr luar atau org luar yg tiru lagu kite?

ps: paknil xyahlah publish soklan sy ni...nak tny paknil privately mcm xtau lak cmne hehhe

btw, selamat berjaye dlm semua bidang paknil ceburi ;)

LyDia DeLia said...

salam abg aznil..

sonoknye dpt luangkan masa ngan anak2 yatim kan? besar pahala abg aznil sbb ceriakan kanak2 yang tak bernasib baik seperti mereka tu..take care ye abg aznil..

akmar said...

assalamualaikum pak Nil...

mulia keje layan anak2 mcm tuh,

thats why anak2 pak Nil semuanye berjaya!

tuhan bls segala jasa pak nil

jage kesihatan jgn lupe!

.

SuGaR AuNtY said...

Semoga Allah meminjamkan lebih byk masa untuk Pak Nil supaya Pak Nil boleh meminjamkan lbh byk masa Pak Nil utk kanak-kanak yg kurang b'nasib baik yg lain.. Amin..

myza said...

kalau saya jd anak2 yatim tuh..saya pun happy bangat daapat jmpa paknil..selalu pun xper..u r the besh!!

ieda said...

salam paknil..for charity programme,if we like to invite you..do u charge us or is it FOC?

kAsIh LaTiFaH said...

salam
abg aznil mmg the best ar
segale rancangan yang abg aznil wat semua best
walaupun tgk banyak kali
tak penah rase bowink
harap abg aznil akn terus maju dan berjaye

ct said...

Salam paknil..

Masuklah blog kita, sekali jadilah..

Apa yang mampu saya kata..alhamdulilah dan teruskan dengan xtbt sebegini.

Pinjamkan sedikit kegembiraan kita untuk mereka2 yang memerlukan..

nieradina said...

salam paknil..

cntik blog paknil skg..Sya suka pic paknil yg kt atas tuh...nmpak cm ftografi yg ekslusif n sempoi..jgn buang pic tuh paknil..

msti bnyak jmputan rumah tbuka paknil dptkan..smpai luar kl pn ada..apapun paknil take care n success slalu..:)

one citi no rainy said...

pak nil bila nak ikut amy search keluar 3 hari!??