Saturday, February 28, 2009

DRAMA SEBABAK @ ERA
Seronok pulak Paknil menyelenggarakan segmen Drama Sebabak ketika Riuh Pagi Era 6-10 pagi Isnin hingga Jumaat di radio ERA.
Paknil sambil berair mata ketawa melayan lawak Din Beramboi. Sebenarnya semua dilakukan secara spontan je. Paknil jadi pengarah yang merakamkan segmen itu sambil memberi idea gila dan Din pula melaksanakan dengan caranya yang memang kelakar tak hengat!
Paknil terkial-kial jugaklah mencari kesan bunyi dan muzik latar untuk pendengar dan Din bagi reaksi spontan. Percaya atau tidak, sehingga kini lebih 80 buah Darama Sebabak dah berjaya kami rakamkan! Adoi!....penat jugak nak cari idea untuk situasi dan dialog yang berbeza setiap kali. Tapi bila dah selesai, Paknil puashati dengan hasilnya dan sambutan yang diberikan
Selain pendengar, kami juga ada lakukan bersama artis dan penyampai Era yang memang sporting abis!
Terima kasih kepada Mawi, Azhar Sulaiman, Ziana Zain, Ifa Raziah, Dynas, Farah AF, Awal Ashaari, Misha Omar, Fasha Sandha, Sharifah Shahirah, Adi, Ray, Nana, Cham dan Dina.
Paknil teruja bila ada pendengar yang bagi tau diorang sanggup berada dalam jam pagi sebab ada Drama Sebabak. Ada yang sanggup tunggu dalam kereta di tempat parking sebelum masuk ofis sebab Drama Sebabak. Ada yang dengar melalui henfon dalam LRT dan ketawa sorang-sorang kerana Drama Sebabak. Ada yang tengah tidor, kunci jam untuk bangun seketika hanya untuk dengar Drama Sebabak!
Alhamdulillah Paknil bersyukur sangat respon yang amat positif ini! Walaupun ada yang kurang senang (biasalah tu, tak semua orang akan suka) tapi Paknil nak minta semua agar menganggap segmen yang mengambil masa 3 minit sahaja dari masa anda sebagai pil penenang! 3 minit sahaja untuk sekali Drama Sebabak.
Kalau satu hari suntuk kita tension dengan kerja, legakanlah fikiran buat seketika untuk ketawa dan tersenyum. Ini kan ubat jugak namanya. Janganlah ambil serius atas dialog yang diucapkan dalam Drama Sebabak itu sebab ia memang tidak ada apa-apa mesej tetapi hanya semata-mata untuk kelegaan. Itu saja.
Mulai Isnin 2 Mac ini, demam Drama Sebabak ini diterus kan lagi dengan peraduan Drama Sebabak Edisi khas dimana pendengar akan bertarung sesama mereka untuk memenangi wang tunai sebanyak RM50,000!!!
Cuma talipon ketika isyarat memanggil dikeudarakan dan berlakonlah secara spontan. Tak ada skrip dan seratus peratus bergantung kepada kreativiti pendengar. Paknil akan hanya berikan situasi dan jalan cerita ketika itu juga. Good Luck!!!
Yang dah terlepas Drama Sebabak sebelum ini, jangan runsing sebab CD kompilasi Drama Sebabak bakal berada di pasaran minggu depan. Boleh la korang jadikan teman perjalanan korang dalam kereta terutama yang memandu jauh! Hilang gak ngantuk kan?
Paknil dan Din Beramboi juga akan menyerang stesen-stesen petrol dan plaza-plaza tol untuk buat ‘spot-check’ pada kenderaan-kenderaan yang singgah dan melintas. Kami akan hulurkan CD dan T-shirt Riuh Pagi Era percuma hanya pada kenderaan yang mendengar Radio Era! Ini semua tanda terima kasih kami kepada pendengar setia Era.
Paknil nak mintak tolong pengunjung blog ini, berikan komen pada Drama Sebabak. Paknil juga nak tahu, Drama Sebabak yang mana (yang korang masih ingat) menjadi favourite korang eh….Assalamualaikum! (stail Berita Cara Kami hehehe).

56 comments:

Aerin said...

Assalamualaikum PakNil ;D

Bila seyh PakNil update ini plak.

Ouh.. bila lagu di mainkan tadi eh?

Cute nya PakNil ngan PakDin ;D

Mcm biasa.. Saya bum baca post ini.

Kejap lagi saya post another comment ;D

Aerin said...

Assalamualaikum lagi ;D

Heheh..

Mengalir air mata mendengar lawak spontan PakDin.

Memang kelakar!

hehehe..

Paling favourite? hehe..

Ada jugak tapi tak ingat.

& tak dpat dengar Drama Sebabak.

Sebab dah pergi sekolah dah. (:

heheheh..

Pandai nya PakNil ckp Kelantan ;D

heheheheh..

hmm.. agaknya favourite saya ialah yang tentang yg ada polis tak stop jalan tu..

tadi baru main rakaman tu..

heheheh..

SALAM SYG & HORMAT;
Aznilanilaple ;D

attyfir said...

salam paknil..mmg meletop drama sebabak nie..saya ketawa ..sengih2 sorg..smbl drive..org nak ckp saya gile ke..apa ke.lantak.hehe.

myQza said...

hik hik hik ...

bile drive sensorang n tersenyum sensorang... bile org lain menoleh... die ingat kite nak ngorat die gak nye.. ha ha ha ha..

- abdul hadi abdul muti - said...

salam pak nil!!
saye memang suke dgr drama sebabak sebab memang boleh hilang tension!!
haha
tapi saye ni student kat u..
so, kalau ade kelas pagi..memang tak boleh nak dgr.
hurmm...
so, memang saye nak beli sangat2 cd kompilasi tu..
huhu

drama sebabak yang saye suke :
mase din beramboi jadi makcik kelate tue..
die jual barang macam2
nokia la..chokia la..
hahha
tapi sumer drama sebabak memang bes

tahniah untuk pak nil ngan pak din
haha

Su3y said...

A'skum abg aznil...

1stly i would like to congratulate u...

Sebab VCD Tom Tom Bak dah mula berada di pasaran di S'pura sekarang...

Alhamdulilah,syukur...abg aznil semakin diterima disini :)

I'm happy on ur behalf...

Disamping itu suzy tak juga lupe untuk doakan semoga kejayaan akan terus berpihak kepada abg aznil,insyallah...amin!

Hehehe,cakap pasal drama sebabak ni...

Terus terang suzy katakan memang happening ler abg aznil...

Best sangat2,kelakar...

Walaupun kadang kala tak dapat dengar pagi @ Era sebab terlajak tidur,tapi skali kala bile dengar tu tetap aje mantap...

Insyallah,suzy slalu usahakan supaya dapat dengar pagi @ Era ni...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

Edzlin said...

salam paknil.

memang best gile drama sebabak tu. ada CD nanti confirm saya beli. dengar banyak kali pun leh tertawa lagi.

dalam banyak drama sebabak...hmm, banyak sangat yang suka. antaranya wanita nak report d department sebab haiwan mati dalam longkang, ifa raziah, mawi, ziana zain. yang perbualan dalam telefon ada orang lain masuk line.

Mr Apam said...

cayalah...paknil mmng hebat...

Kak Yus said...

Salam pak nil... saya peminat dari Bintulu Sarawak. Saya sebenar nak khabar kan kepada Pak Nil, yang anak saya Sharifah Nurlaila Shaziya, 4 tahun, sangat mengemari rancangan Tom Tom Bak. Jika rancangan tersebut ke udara, sure remote control astro dia yang Control... Kalau di tukar channel nya, maka seantero rumahlah mendengar tangisannya... Apa-apa pun, kami sekeluarga mengucapkan selamat maju jaya, sihat walafiat, murah rezki dan sentiasa ada idea yang baru di dalam mengelolakan apa sahaja rancangan yang di berikan....

Unknown said...

Salam PakNil.

Drama Sebabak adalah segmen Riuh Pagi Era yang paling saya tunggu-tunggu setiap hari. kalau saya gerak pergi kerja awal sikit, sempat juga dengar Berita Gaya Kita. pun syok juga ;)

saya suka betul bila PakDin buat watak Cikong *diiringi paluan gong*. serius sangat kelakar.

saya suka drama sebabak oleh seorang caller wanita, diminta buat ulasan sukan bergilir-gilir dengan PakDin. paling saya tak tahan ketawa masa caller tu kata "kita menang Roberto.." saya rasa PakDin pun macam tak terkata apa sebab selalunya PakDin je yang twist the situation.

tak sabar nak memiliki kompilasi drama sebabak. PakNil, sila berada di Tol Putrajaya jam 8 pagi atau Tol Setia Alam jam 6.30 petang please? pretty pretty please.... *sambil buat mata besar macam Puss in Boots dalam Shrek 2*

PakNil n PakDin rock ERA!

Akmar Anuar said...

salam pak nil =)

saya memang suke segmen pak nil dengan din beramboi. memang gelak tak hengat dunia ar kan?? hahaha...pak nil, teruskan buat kami gelak eh? suke jadi hepi2 nih ;)

NOr SuZAnA said...

sebab paknil n din beramboi la.. saya cergas jer bangun pagi.. thnks a lots.. Dah tak tinggal sembahyng subuh laii... i luv u la...

Anonymous said...

salam paknil..;D

mmg best gile segmen drama sebabak tu..
selama ni sy mmg tensen bwk kete mase jem pagi2 tu.. tp sejak ade segmen drama sebabak tu.. pagi2.. hilang rase tensen.. mmg syok abis!!

y plg sy suke mase segmen kak ziana belakon.. mmg best la.. tegelak2 sy dlm kereta sorg2.. kdg2 ade jgk pemandu sebelah naik hairan tgk keadaan sy.. tp sy bt bodo jerk...

nway.. segmen y 3 mac nt..hope lebeh meletop...;D

ErDa EiDa said...

salam paknil lagik..

paknil nk tau..psl dgar drama sebabak tuhla sya kt ofis smpai trsilap key-in data tau..abis unit ICT kt tmpat sya ckp xpnah2 sya silap key-in..mana taknya wat kja smbil dgr radio..he..he..tp x ar 'seyes' sgt..skit jew..kcoh ar abg tuh..

smuanya best ar paknil susah nk pilih...klakar mmg xleh ingat..gelak sorang2 jgn ckpla..member kiri knan dh biasa dh...diowg pn lyn gak..

Andeka Truna said...

paknil, best la drama sebabak tu..
tegelak saye sorang2 dalam kelas.. hehe..
orang lain pandang ingat gile dah kot..

Anonymous said...

salam..

pak nil tanya ckit..

x tau nk contact pak nil kt mana dh dalam alam mya ni.

tahu tak tajuk lagu masa macam2 aznil bersama lisdawati dan faizal tahir..

time joget tu..lagu apa erk..

Azrul Hisham said...

Memang kelakar abis...hehe
Tahniah Pak Nil :)

Kauthar said...

assalamualaikum pak nil, saya jarang dapat dengar Drama Sebabak ni sbb sampai ofis before 8 am kan..salah satu yg saya ingt yg atas kapal terbang tu..yg abang din beramboi jadi steward ke ape ntahh..beshh!yang dengan kak ziana zain pun best gak..

Unknown said...

salam pak nil..

dan tahniah utk pak nil & pak din sbb memeriahkan pagiku..mmg dari awal2 dulu saya trtunggu2 & suka gile kt drama sebabak pak nil & pak din..

byk yg best2...dgn ziana zain yg paling best,gado sape yg lagi gah kalo tk silap..masa ziana sebut hp kak ziana hp 3G ke apa ntah, bleh pak din kata hp dia lak lagi best jenama G-String.. saya ketawa berdekah2 smpai tepuk2 stereng masa tu..

yg dgn nana pun ok gak la.. kalo tk silap nk sarung cincin ke hapa ntah..pak din suh nana masuk cincin tu kt jari,pastu tu bleh pak din kata nape nana boleh masukkn cincin tu dlm mulut lak..pun lawak gak la...

apa pun pak nil,tahniah utk paknil, pakdin & era..selalu doakan yg terbaik utk sume..

sayang pak nil..

midat said...

drama yang best..masa din beramboi suh sorang abang tue baring dan abg tu ckp apa nak baring2 plak..pas tu din beramboi nak chek dada..din beramboi kata apa ni ada buah kat sini ..paham2 la sendiri lawak ni..hehe

Anonymous said...

Salam Pak Nil.
Saya ucapkan tahniah pada pak nil dan din beramboi yang menceriakan pagi saya ketika nak ke pejabat.

Sebelum ni saya selalu dengan radio swasta yg lain. Kini saya sudah kembali mendengar Era pada pagi hari.

Pak Nil dan Din beramboi, semoga anda berdua semakin sukses dalam kerjaya masing2.
Tahniah sekali lagi..

Zuneaida Saridi said...

salam pak nil.kirim slm dgn DB..sy adalah seorg kakitangan awam beruniform..dulu hanya sy seorg je yg gila dgr era..sebab kwn2 semua dgr radio hot fm.sbb dorang ckp era bnyk iklan..wlupapun sy tetap setia dgn era dari zaman halim othman sehingga skrg.sehingga semua dj2 era sy kenal dan tahu siapa mengendali segmen pg era selepas k n k.bila pak nil dan DB ambil alih..jeng..jeng..jeng..suatu hari tu kita org adakan meting.jadi sebelum start sy sumbat dulu earphone,sbb nak dgr drma sebabak..sy ketawa seorg2..masa tu segmen pak din bergaduh dgn jiran dia yg anak dia masuk icu..kawan2 semua heran kenapa sy gelak sorang2..jadi sy ckplah sy dgr drama sebabak.esuknya ada perjumpaan lagi.jadi sy sengja loudspeaker..bila mereka dgr berita cara kami..dorang ketawa..sebab ada suara budak menangis panggil "mama"..bila dorang dgr lagi drama sebabak..apa lgi hari ini bila kami berkumpul itulah tajuk pertama kami cerita..thanks pak nil dan Pak din ...hope dtg ke sabah...

joegrimjow said...

rindukan cite mesia....

AdiNang said...

thanks ler korang... drama sebabak nih ler yg buat adi tak rasa tension waktu pagi bila hantar wife pegi ofis. tak terasa pon jem teruk. u all memang best lah. kalaulah bole download drama sebababk yang terlepas... kat mana nak carik ar paknil?

Jul's said...

salam paknil..
sihat ker..??
paknil, 29/3 free x?
kalo x kebaratan stail saya nih & kalo x keberatan, saya ade mende nk tanye @ bincang ngan paknil..
pasal kitorg nk wat suprais kat sorang kawan sempena....(detail akan diberitahu kendian)

memandangkan saya xtau nak contact pak nil cemane, harap2 paknil bleh reply kat imel nih eenajulia@gmail.com..

thanks yer...& sorry paknil...saye x tau protokol nih...huuhhuhu

fifi shafinah said...

Salam Abg Aznil...Drama sebabak.....mcm mana yer korang dapat idea gile2 mcm tu...Sbnrnye Abg aznil & Abg Din Beramboi memang gandingan yg sepatutnya....tambah lak dengan pendengar2 era yang sporting maut ...tu yg buat pagi2 jadi lebih segar dengan drama2 korang. Tahniah Abg Aznil..korang memang best!!!

dHah611 said...

ermm,,.

s0b2,,..

sediyh nyer c0z pgi2 x ley dgr pgi di era tuh,,..

sbb kalu ari sk00l,,mmg pegi sk00l,,..

yg tggal cme ari jummat jer lar(bg 0rg tggnu lar),,..

xpi ari tuh,,dhah tuisyen..

x dpt nak dielakkn,..

erm,,..

klu bley nak dgr sgt pagi di era n drama sebabak tuh,,...

msti besh gler kn,,...

waaaaaaaa.....~!!!!!!

klu der mse trluang,,arap sgggttt bley dgr,,...

dHah611 said...

pegi sk00l plak ngn van..

pstu lam van tuh,,..

x der plak radio..

fuihh,,....!!!

floweristachantress said...

Paling best masa drama sebabak ngan Ziana Zain.. memang kelakar giler!

4z3r@1 Azm1 said...

pak nil, nape tak leh chat kat chatter box?

NONG said...

Hai...best sangat ruangan ini dalam ERA.Macam orang gila saya ketawa sorang2 di rumah masa "Apek menagih hutang"..hahahaa.
Abang Aznil, datanglah Kota Marudu, Sabah.Orang sini SPORTING tau..

♥EeiNz♥ said...

din mmg superb!!!!

ZiLL said...

salam..just found your blog..

dah link kat blog kite dah..

nur enjel said...

Drama sebabak mmg best sangat lah paknil ..i dah tak dengar radio station lain lagi dah ..bagi i era mmg best and clean ...

Banyak drama sebabak yg i dengar ..yang i ingat kat sini adalah:

operator pass2 telepon kat banyak department sampai perempuan yg menelepon tu menangis..

Baru2 ni pulak pasal darah tinggi , darah kurang , darah kotor...hehe

gile betul la din beramboi tu kan ..tapi best la die dan pak nil dan era sekali mmg best takde tandingan ! Tahniah!

nur enjel said...

lagi satu:

i sanggup duduk dlm keta kat parking lot sebelum masuk opis semata2 nak dengar drama sebabak lepas tu ketawa sorang2 dlm keta...

satu rumah i suka dengar drama sebabak tu ...

ok abg aznil , tahniah lagi sekali ..u all ni kan the best in the world

amy said...

assalamualiakum paknil...!! sy minat sgat dgan pak nil, pak nil mrupakan sumber inspirasi sy.. sy sorang lecturer kolej CQ-Tec dlam bidang Culinary Art.. so, sy nk mtak skit tips drpda pak nil mcam mana nk trik minat student.. harap pak nil sudi mnghubngi sy -amy 014-3495341-

amy said...

sy blum ada pngalaman mengajar sbgai seorang guru, msa balajar dlu sy diajar untuk berdiri di atas kaki sebagai seorang pengajar krana sy dikehendaki mengajar bdak junior yg bru msuk..!! sy x kekok untuk mngajar, tp untuk mnarik perhatian stdent spaya minat belajar yg menjadi msalah sy skrang ni... sy ni, jnis hepy go lucky & ska mlawak.. sbb 2 lah, msa sy blajar dlu diorang pnggil sy aznil.. msa kat klej dlu sy jd pengacara untuk prtndgan karoke, sy buat btul2 mcam AF la...hehehehe.. past 2, sy jd DJ untuk sampaikan salam aidilfitri & mcam2 lg lah... sbb 2 lah sy minat bdang penyampai radio & pengacaraan... last2, sy jd pngacara & penympai radio kat dapur jer...hehehehe.. dah rezeki kat sni, alhamdullah..

AL-BIMA SAKTI said...

salam aznil,
budak mior tu kawan lama aku...

Anonymous said...

helo paknil :) !

aritu dgr drama sebabak era (yang psl madu tu kot) hehheeh so funny!!

emm paknil tak blakon jgk ke?

lidahaku said...

ENCIK AZNIL..
SAYA TERTARIK PADA TEKNIK PENGACARAAN DAN SIKAP ANDA MENGHIBURKAN KANAK2 KHASNYA.
SAYA BAKAL GURU SEKOLAH RENDAH TERINGIN UNTUK MELAHIRKAN SUASANA CERIA DALAM KELAS DAN APALAH KIRANYA JIKA ENCIK AZNIL MEMBERI SEDIKIT TIP2 UNTUK MENGACARA DAN MENANGANI KANAK2!!
PECAH KACA DEPAN KELAS
SUDAH SIGN IN NANTI HARAP2 BALASLA YE..
HEEEE
SALAM

Anonymous said...

Terlepak la pulak drama tu. Kena buat re-play balik tu.

View Profile: Rantong™

eiLda epaL said...

assalammualaikum paknil...

DRAMA SEBABAK!
itulah yang saya tunggu setiap pagi isnin sampai jumaat...
sejak hari pertama drama sebabak kluar, dah mula jatuh cinta dengan segmen tu...

memang kelakar gila...siap bleh ketawa terbahak-bahak dalam kereta...tak kisah dah orang lain nak kata apa...hehe...

paknil, teruskan ye drama sebabak nie...pakdin pon memang kreatif...tak kiralah orang nak kata merapu tak hengat ker, yang penting org terhibur...saper yang tak suka tu sebenarnya, tak tahu menghayati apa dia lawak merapu...

banyak sebenarnya babak-babak best dalam drama sebabak nie...tak boleh nak ingat mana yang best, cuma dialog yg saya paling ingat sampai sekrg ialah masa pakdin jadi isteri kepada pendengar nie yang hobinya suka bawak kereta laju...sampai kucing pon termasuk dlm kereta sebab bawak keta laju sangat...hahaha...

semoga riuh pagi era akan terus maju...setiap pagi saya pasti dengar riuh pagi era...kalau paknil nak stop kat tol2 tu, janganlah lupa area putrajaya juga yer...sebab saya pasti mesti ramai pendengar era di putrajaya...

wewin said...

slm paknil!!
paknil mmg best!!
ktorg bdk2 sabah smua mnat dgn paknil..
bila paknil nk dtg sabah...

Mohd Fazril said...

PakNil,
Mmg best lawak2 drama sebabak nie..klu bleh kuarkan cd mmg sy la prg pertama beli :)

black_canary said...

satu pendekatan yg mengemparkan dari era...abg aznil ada pengikut tersendiri...din beramboi mmg dulu popular di THR dgn merapunya...drama sebabak mmg satu segmen yg meletopkan kembali era..tahniah kerana mempunyai buah fikiran yg berbeza dari radio lain (idaklah nak buat panggilan hangit aje)..

nacha said...

Paknil..

utk drama sebabak bersama artis sy paling suka lakonan Din Beramboi dgn Ifa Raziah yg nak nak gi LA. siap ada bunyi ular tiup alat muzik tu sendiri. lps tu ada pulak bunyi suara back-up yg konon2nya suara pegawai imigresen. hahaha.. sgt kelakar. utk DJ Era pulak sy suka sgt lakonan Ray & Din Beramboi yg tiru gaya Eric Leong. mmg sebijik gaya Eric bercakap. yg Ray tu pulak layan je Din Beramboi tu. kata2 Din Beramboi yg sentiasa berada diingatan saya ialah bila dia dah buat surprise kat Ray lepas tu dia tanya "suka tak?.. suka tak?..saya tergelak guling2 sampai nak pecah perut la. sebiji mcm ayat yg Eric sebut dlm siri Deco bersama Eric. mmg kelassss menjahit.

terimakasih byk utk Paknil & Din Beramboi kerana menghibur & menceriakan waktu pagi saya. semoga korang berdua akan muncul dgn idea2 yg lebih mantap. keep up the good work.

Jul's said...

salam paknil..
sihat ker..??
paknil, 29/3 free x?
kalo x kebaratan stail saya nih & kalo x keberatan, saya ade mende nk tanye @ bincang ngan paknil..jemputan utk merasmikan.....

memandangkan saya xtau nak contact pak nil cemane, harap2 paknil bleh reply kat imel nih eenajulia@gmail.com..

thanks yer...& sorry paknil...saye x tau protokol nih...huuhhuhu

geez said...

Salam Pak Nil...
Kelakar dengar drama sebabak terutama adegan Pak Din jadi mak cik klate jual barang tu...
Klakar betoi...
Saya pendengar setia era waktu on the way pegi keje.
Tapi sedihnya skrg xdpt lg dengar drama sebabak lepas waktunya diubah ke pukul 8.
Saya dh masuk keje xbleh dgr radio lg.
kenape ubah pukul 8??
Buat la mcm dulu pukul 7 lebih. Mesti ramai sokong sbb masa tu ramai dgr era dlm keta on the way pegi keje mcm saya.
Betul x?
Ubah la balik ke pukul 7 stgh ke...
Bleh la Pak Nil... Please...

CikNur said...

Hari yg ceria disebabkan adanya slot drama sebabak ,,,Makin serasi Pak Nil & Pak Din cuma kadangkala suara Pak Din menenggelamkan suara pemanggil , tapi masih ok ...good luck

mummy said...

Salam pak nil. Saya ni peminat setia riuh pagi di ERA bersama pak nil n pak din ni. setiap pagi bila saya drive nak pegi sekolah, mesti WAJIB dengar ERA dulu. sangat2 menceriakan pagi saya. baru ade mood nk mengajar budak2. hehehehe...bukan setakat drama sebabak je yang membuatkan saya tergelak sesorang dalam kereta, tetapi jugak part pak din baca berita sebijik macam orang dulu2 baca berita suara dia dan part pak nil pulak dengan berita hiburan bersama cik normah becok..hahahahahaha. kalau saya pun dah gelak bagai nak rak sampai rasa nak terkeluar anak telinga n anak tekak, dengar suara pak din dalam drama, apatah lagi gelak pak nil yang mengadap telatah dan aksi pak din dalam drama sebabak ni.semunya saya suka.apa2 pun congrats, good luck dan semoga pak nil dan pak din sentiasa sihat ceria murah rezeki untuk menceriakan pagi2 semua rakyat Malaysia yang berhibur dengan ERA. :)

Anonymous said...

drama sebabak pak nil memang kreatif..!


cun ahh...

Mama Danish said...

askum paknil..sy suke sgt dgr celoteh paknil ngan din beramboi tuh...setiap kali nk g opis waktu pg..xsah kalau sy xdgr celoteh paknil...mmg tol2 pagi yg ceria..brsame paknil wat ari sy brtambah ceria

rainy said...

salam pak nil..
komen ttg drama sebabak?ya ampun..nak mati saya dgr lawak2 pak nil n pak din..mmg kalo weekdays confirm dgr era..sggup tggu, x tdo pas sbuh..hehe..kalo g kelas pun, handfree ni kat telinga jek..x nak miss riuh d era..memang riuh rendah..to pak nil, u r d best ever dj!! kalo sblm sy jarang dgr era, tp sejak ada pak nil, x pandang stesen lain dah..
pak nil is d best!! go pak nil!!
p/s masa 1st time tgk pak nil kat sogo ritu, kelu lidah x terkata..hehehe..pak dil mmg awet muda..honestly..;-)

Anonymous said...

bestnya tgk korg...
nk masuk meminang boleh?
kekeke..:P

Unknown said...

Say suka giler dengar drama sebabak ni. memang kenalah kepala PakNil dgn Si Din tu. Yg tak tahan tu ada pulak background suara PakNil ketawa tu. Citer tak berapa kelako pun jadi kelako akhirnye..
Tapi banyak episod misslah, termasuklah masa apek ade hari tu :(
saya nak cadangkan supaya PakNil(somehow...) buat kompilation episod2 kelakar kat internet. Yg dgn artis2 tu tak puaslah, siket sangat.

p/s: adatlah - ada org suka ada org tak suka. ada jugak dgr org ngutuk program tu. mulut masing2...

***********************************
Jemput singgah...
Blog saya:
http://kausar-kreatif.blogspot.com
warong kopi saya:
http://groups.google.com/group/kausarkreatif/web
***********************************

kedaikuihraya said...

salam paknil..

drama sebabak ni mmg syok didengar.. din beramboi mmg tah ape2 je, tp itu yg buat jd best.. paknil n pakdin bleh masuk raja lawak 4, kompom juara.. mmg xnafikan kdg2 part drama sebabak ni, sy tggu jap, kuatkan volume..