Wednesday, December 30, 2009

KENANGAN 23 DISEMBER

Pada 23 Disember lepas, seronok Paknil dapat menonton bersama beberapa pendengar ERA di Panggung Gold Class di GSC Mid Valley.

Mereka ini adalah peserta peraduan menjawab seberapa banyak soalan mengenai Paknil dan Din Beramboi yang dianjurkan oleh ERA. Kiranya, mereka ini adalah yang paling mengenali kami dan menjawab banyak soalan dengan tepat.

Terima kasih sangat kerana sudi menyertai peraduan itu dan Paknil betul-betul tersentuh dengan perhatian yang kalian berikan.

Ada di antara pendengar yang hadir merupakan seorang ibu yang bergegas pulang dari kerja dan membawa anaknya yang berusia 11 tahun untuk bersama-sama kami. Lebih menyentuhkan bila ada yang sanggup turun dari Ipoh pada hari itu atas tujuan untuk menonton.

Pada yang lain-lain juga Paknil ucapkan ribuan terima kasih. Hanya Tuhan yang boleh membalas jasa korang yang sporting dan peramah.

Setiba di perkarangan dewan menonton Kelas Emas itu, Paknil dah tak sabar untuk bergambar dengan mereka. Seronok bergambar dengan mereka kerana ada yang masih malu-malu bertemu Paknil. Alahai, apalah yang hendak dimalukan. Paknil sendiri teruja ingin menyimpan detik ini dalam kenangan

Kebetulan sehari sebelum itu adalah hari lahir Din Beramboi, jadi bersama-sama pendengar ERA kami sempat meraikannya dengan nyanyian lagu Selamat Hari Jadi dan potong kek. Ekeleh…Din malu-malu pulak!

Selesai acara memanjakan Din Beramboi kami bergerak ke dewan menonton. Telah sedia menanti ialah kerusi empuk yang memanggil-manggil kami. Memang selesa menonton. Tambahan pula ada yang mintakan selimut sehingga terasa seperti menonton di rumah sendiri.

Filem yang menjadi pilihan kami ialah ‘AVATAR’. Hebat betul filem ini dan kami semua kagum dengan jalan cerita, mesej yang ingin disampaikan dan juga teknik canggih sehingga terlahir filem terhebat di penghujung dekad pertama di abad 21 ini.

Selesai menonton, kami bersurai dan Paknil sempat bergambar lagi secara beramai-ramai. Berat kaki ini untuk berpisah tetapi kami berjanji akan melakukan aktiviti ini lagi. Mungkin masa tayangan filem Magika yang Paknil berlakon nanti kot. Join sekali ok!

24 comments:

Admin said...

bestnya....
teringin jugak nk tgk kat 'panggung emas' tu....

kie said...

owh bestnyer paknil bile la mase kite nihe hek heheheee.....hummm ssh kowt sbb skunk ada kat oversea ar.....hummmm paknil doa2 kn kite heh....dh nk exam nieh.......hummm 17 january nihe exam........kite skunk ada kat universiti al azhar.....taun pertama.....

sniffa93_aznil4eva said...

first2 skalik epi belated b'day uncle din:)

wah meriahnya uncle. best kan dorangg dpt jumpa uncle pastuh dpt pulak tgk cite 'Avatar' dok kat tempat gold class punya. best2:)

hope uncle sentiasa sehat n happy keyh..syg uncle slalu^-^

psst;x saba mau tgk filem magika. wishlist filem 2010 yg mesti ditgk:)

Edzlin said...

salam paknil.

seronoknya dapat menonton di gold class. selamat hari jadi juga kepada abg din.

harap tahun 2010 nanti rezeki paknil lebih murah.

Sofea _Sulaiman said...

Assaalammualaikum Uncle,

Rasa cemburu pula saya, bila melihat peserta-peserta tersebut dapat menonton wayang bersama dengan uncle dan Uncel Din. Kalaulah saya ni terdiri dari salah seorang peserta tersebut, alangkah indahnya. Mesti seronok saya rasakan.

Tapi nak buat macam mana, rezeki saya untuk berjumpa dengan uncle masih belum ada lagi. Insyallah, siapa tahu pada tahun 2010, insyallah kalau ada rezeki mungkin saya ada peluang untuk berjumpa dengan uncle. Tak ada yang mustahil dalam dunia ni, macam-macam boleh terjadi dengan kuasa Allah. Lagi pun, Singapura dengan Malaysia ni bukannya jauh sangat, dekat saja. Negara jiran, katakan.

Uncle, kalau insyaallah uncle pergi ke Singapura,jangan lupa beritahu peminat. Supaya, peminat Singapura boleh berjumpa dengan uncle, termasuk saya sekali.

-Sofiah_Sulaiman (Singapura)-

afayufu said...

eeeeee.. seronoknye.. best2!

Suka Lihat dan Fikir said...

salam,
sememangnya siapa yang datang pada majlis itu pasti tidak akan melupakan kenangan bersama pak nil dan DB, nak-nak tengok filem dari pawagam emas gitu cayalah

dEeWaN said...

Bestkan jk dpt bgmbar dgn org yg kita minati. Moga thn 2010 akn btambahlah rezeki abg. aznil lagi.

Selamat tahun baru abg. aznil n buat semua.....

Khaty said...

Wahhh best yer Pak Nil g tgk wayang kat 'panggung emas' tue...cam rase dok kat umah jer kan...huhuhuhuhPak Nil bile nak update cite audition tom tom bak kat JB tue????ade cite menarik tak???

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

wah..meriahnye
nak jugak..bole?

Darling Pya said...

wah...jeles nye..
tapi tak pe
acu dapat belanja pak nil makan kat old town aritu pun acu dah puas ati...moga ada rezeki dpt bertemu pak nil lagi

hepi new year pak nil!!!!

Bonda FM said...

Pak Nil ni mmg talented la. Versatile- setiap umur, setiap generasi Pak Nil boleh berkomunikasi. I admire you!

BRADERhijau said...

salam perkenalan Pak Nil..happy new year

> risikanjariku.blogspot.com

Unknown said...

wahhh... bday pak din beramboi same ngan saya la ... 23 dec kan?? hepi besday to u n to me... hihihi

NAJ HEBAT said...

uncle aznil..i found u at last!!
saya tumpang lalu ye..

raza said...

love u paknil..;)

DiRiKu Yg SeBeNaR said...

assalamualaikum paknil.....sihatnye paknil skang ek...heheh...bestnye tgk panggung emas tu..terase nk masuk plak...thn 2010 ni moge thn terbaik tuk paknil k,insyaAllah...ermmm...
ape pndpt paknil kalo paknil telibat ngn aktiviti betemu fans kt kwsn2 yg lain dri biase..
cthnye cam paknil masuk kwsn perumahan ke.....yela,kalo jumpe fans mst kt shopping kompleks la, pantai la, event kt hotel la....
sesekali tu nk jugak la len dri biase ye dok....hehe....cdgn je la....xde pe pn.. =)

Anonymous said...

ohh kelassssssss emasss ahahhahaha

direct translation ntuk gold class?
-_- * sweat *

at first, when i was just like going through ingat something gotta do with warga emas, my bad my bad..

avatar seronok nya

adiwarnatasya said...

Owahhh...
Bestnyerr:)

Byzura Mj (By) said...

ooo macam tu ke dalam die? dah lama nak masuk tak masuk2..hihihi

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Tak dapat suzy bayangkan bestnya dapat peluang menonton wayang bersama abg aznil...

Untung mereka-mereka yang berpeluang tu...

Bilelah agaknya my turn ye?hehe...mustahil kot...

Oh ya,how's the movie?avatar?best?
Suzy tak tonton lagi filem tu actually,hehehe...

Take care abg aznil...

Ur health is much much more important than anything else...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

feyus said...

Pak Nil, Anda seorang yang periang dan happy. Semoga Pak Nil terus berjaya di persada seni Tanahair.InsyaAllah.

EL_putrihumaira said...

saya sk lawak pg abg din dan abg aznil.. abg aznil kuat gelak.. sampai saya terikut gelak skali.. hehehhe

Anonymous said...

salam paknil...
syoknye dorang dpt jumpe ngan paknil...teringin sgt nak jumpe paknil..saya kagum dengan paknil sebab walaupun paknil merupakan nama besar dlm industri,tapi paknil sentiasa merendah diri...memang patut rezki paknil melimpah ruah...paknil doakan saya segera pulih dr kecederaan kemalangan ni ye...dah hampir 6 bulan saya terlantar di rumah akibat patah kaki semasa kemalangan..will always follow paknil n support paknil...sayaaanngg paknil yg comel..hehe!!