Sunday, February 13, 2011

UJIBAKAT TOM TOM BAK

Selama 2 hari berturut2 Paknil meluangkan masa untuk mencari bakat di kalangan anak2 yang kurang dari 11 tahun.
Bermula dari pukul 11pagi sampai 7 petang pencarian bakat di SACC Mall sentiasa penuh dengan pengunjung yang tidak penat memberi sokongan kepada kanak2 Malaysia.
Tepukan cukup gemuruh diberikan setiap kali ada kanak2 yang membuat persembahan. Macam2 persembahan yang ditunjukkan kepada Paknil ada yang menari, miming, menari, main alat muzik, berlakon dan sebagainya.
Untuk yang kurang dari 6 tahun Paknil menemui mereka di bilik khas untuk segmen Jom Borak! Pemilihan kanak2 untuk segmen ini memang kena banyak kesabaran. Ada yang datang awal tapi bila jumpa Paknil mulut mereka terkunci.
Di ruang legar SACC Mall pula, telah tersedia pentas khas untuk ujibabakat Tom2Bak. Anak2 yang naik pentas pun Paknil lihat sgt bersedia dan bakat yang ditonjollkan amat luarbiasa.
Ada yang naik pentas untuk ber'shuffle' kegilaan anak2 sekarang.
Namun ada juga yang tidak melupakan adat resam kita dengan menyanyikan lagu Dondang Sayang dan menari tarian tradisional.
Yang bergelek sakan melaui lagu dangdut dan lagu Arab pun turut menjadi pilihan.
Paknil tercengang bangga dan terperanjat bila ada di antara kanak2 yang berusia kurang dari 11 tahun ini mempunyai vokal yang mantap! Ada yang lebih hebat daripada peserta ujibakat AF! Hahaha
Nantikan hari rakaman Tom2 Bak musim yang terbaru pada 13hb sehingga 17hb Mac di Filem Negara Petaling Jaya. Kalau nak join rakaman ini sebagai penonton, bolehlah buat tempahan tempat duduk dgn menelefon Astro bercakap dengan Unit TAG. Kalau ada rezeki, kita jumpa kat sana pulak!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

31 comments:

Latifah said...

Salam Paknil,

Ye lah kanak-kanak sekarang memang ramai yang berbakat dan agak beranikan.Doa dan harapn saya semoga mereka sentiasa mendapat bimbingan dan didikan yang seimbang di dunia dan akhirat. Amin..

Good Luck untuk Paknil.

Senyum dan ceria selalu...

iEra naDira said...

harap ukhrawi juga tidak dilupakan.. ameen. =)

Azwan@Mr Money said...

saya tengok jugak audition tom2 bak kat sacc mall....
1st timetengok pak nil secara live..
hehehe

Ieka Luvika said...

i was there! mereka smua sangatlah cumel & berbakat..paknil pon sporting je...^^
BEST sngt td :)

wany dolly said...

salam paknil=)
tadi saya pergi juge sacc mall..
pestyme tengok paknil.ngee!
paknil sporting n best cgt tadi!!^^
kanak2 td sungguh comel n berbakat juge:)
tapi xsempat nk bergambar ngan paknil.huhuT_T

good luck paknil.chaiyok!^_^

nursalimah mohamadyusri said...

Salam paknil, tadi saya tengok gak audition tom tom bak tu. nak pergi pameran pengantin kat sacc tapi tersilap venue, so layan je la. tapi happy gak bila tengok adik2 comel ni tunjuk bakat, pagi2 lagi dah ada faizal tahir junior, sangat comel!!

Yastro said...

Suka tgk telatah kamu PakNil...

mook said...

haha.. tibe2 gase nak kecik balik masuk tom2bak boleh tak pak nil ??
sekarang saya tak berpeluang pun tonton tv sebab sibuk dengan study hehe

edzlin007 said...

Assalamualaikum Paknil.

Wah, semakin meriah ujibakat Tom Tom Bak kali ini ya. Saya tunggu siaran di TV ajalah. Best juga layan.

Ms Lily said...

saya pon ada di sacc mall masa ujibakat tuh..comel sangat adik2 tu wat persembahan! ^_^

PENDIDIK BUDAK said...

haha ilove tom2 bak

anamizu said...

pak nil!! hihi

newer post : |maulidurasul|
older post : |valentine day???|

nik jasni che jaafar said...

SALAM.Ia sangat menyenangkan hati untuk melihat PakNil gembira dengan apa yg PakNil buat...semoga segalanya berjalan lancar utk PakNil.saya doakan PakNil sentiasa sihat & dpt buat apa yg PakNil suka seperti skrg ni.sebagai peminat, saya sentiasa doakan yang terbaik utk PakNil.
~ends

Mama AqiL said...

tak sabar nak tunggu anak saya besar then masuk ujibakat tom tom bak nie..coz my son sgt2 suka tengok rancangan nie..then aqil dh kenal uncle aznil...

~*Gee said...

Salam Pak Nil,
Saya ibu kepada salah seorang peserta kanak2 ujibakat TTB last weekend iaitu adik M.Airil Harraz (Ayyaz) yg pki bj Superman yg dok nyanyi lagu Hanyut tu..
terima kasih byk2 diatas good respon drpd PakNil pada Ayyaz..dia blk rumah dok citer jumpa PakNil PomPomBak (TTB)pd auntie/unclenya..kecohhh!!!
Pagi td bgn je tidur dia tknk pegi sekola katanya nak gi jumpa PakNil..haihhh dah demam PakNil dah..kami berharap dpt bertemu dengan PakNil skali lagi..dan kami juga berharap dgn ketemukan Ayyaz dgn idolanya Faizal Taher..Ayyaz minat FT since dia umur setahun lg..
anyway all the best for TTB!!
we love PakNi!

.::: Princess MOMOY :::. said...

mesti best tengok gelagat diaorang kan pak nil
dah la comel-comel plak tu
100 Kerja Kosong Sepanjang Tahun 2011"
Korang pernah main game ni?"

SiS' 09 said...

budak2 memang sweet....teringin nak suh adik g but takut terkeluar loghat kelantan....hahahha....sekarang pun dok cakap ngan kitorang guna awekk..bukan awek...aweekk...cz dia srg jek yang beranak kat kelantan..kami semua besar kat jhr..heehhe..insyaAllah..diizinkan..smpai die kat stage TTB..eheheh...JOM2 terjah blog sy yg xseberapa tu...

Nilam Sari said...

tom tom bak
tempurung bulu-bulu
nasik belom masak
si pekak makan dulu

salam pak nil

Nur' Shud said...

best sangat pak nill datang shah alam...............

asiah Fly said...

to Nilam Sari;
bile awk ulang balik lgu tu trus teringat zaman kecik2 dulu dok nyanyi lgu2 tu..tp bdk2 skang rmai yg xtau lgu2 cm tu lgi..n now ank2 buah doq nyanyi lgu jet2 semut!!tp versi hantu kak limah la plak..adoiyai~~ T_T

norakhtar said...

pernah tengok Tom Tom Bak dulu. Anak-anakpun suka..

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Bestnye,bagi yang dapat turut sama saksikan kanak2 tersebut bertanding.Pasti shopping mall dibanjiri dengan peminat2 Tom tom bak yang sentiasa memberikan sokongan sepenuhnye!

Kanak2 yang hadir ujibakat pastinye berbakat2 besar kan.Yang bestnye bile lihat mereka dapat "mengalahkan" orang dewasa dari mana2 jenis ujibakat pun,lebih2 lagi yang kecil2.So cute!

Dah lama sebenarnye suzy berniat untuk saksikan secara live rakaman tak kira Tom tom bak ke Macam macam aznil.Cuma belum ade kesempatan,mungkin disebabkan lokasinye jauh kan.Huhuhu...

Terpakselah kali ni juga suzy tunggu untuk tonton dikaca tv saja...

Apa2 pun,suzy harap program Tom tom bak ni akan dijalankan berterusan ye? Hehehe,coz I love the show too actually :)

Take care abg aznil,

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

-EMAlephunny- said...

salam pak nil =)

Hany Syahziran Chew said...

suka tgk tom tom bak..
best,menarik n syok habiss...

sal said...

As salam Pak nil ,

Anak saya berumur 4 tahun, suka sangat dengan tom-tom bak , boleh tak dia buat uji bakat untuk join tom-tom bak. Harap kalau ada, boleh tak pak nil PM saya 016-2026502.

Terima Kasih Pak nil .

Nozilawati Idris a.k.a Nozi said...

Saya memang suka dengan budak2 yang berbakat mcm ni..derang mmg betul2 mengujakan.. :)

Bob said...

salam paknil, semoga sihat selalu! sy nk mohon bertanya berkenaan ujibakat di sacc mall awal thn ni! anak2 didik sy buat persembahan silat, 5 orang remaja! sekadar nk tahu, adakah diorang diterima atau tak? sbb budak2 sering tertanya2! tak dpt pun tak kisah just bertanya! harap paknil faham dan dapat beri maklumbalas! tq paknil

Zang said...

Salam Paknil,
Terima sbb terima adik sy Intan Normaya Sari utk Tom Tom Bak musim ni.

alfiella collections said...

ble nk buat uji bakat tom2 bak lagi

Samsudin said...

AAssalamualaikum Pak Nil,
Saya nak tanya bila ujibakat berikutnya akan dibuat. Anak saya berusia 4 tahun selalu sangat kata dia nak masuk rancangan ini. Saya kata OK aje. Tapi rupanya dia serius. Saya pernah buat audition dimana saya jadi Pak Nil yg bertanyakan berbagai soalan untuk dijawab. Kalau dapat jawab baru adik boleh masuk. Dia jawab semua soalan saya dengan bersahaja saja. Lagi pula sekiranya anak saya ini buat hal atau merajukkan sesuatu, dengan mudah saya dapat tewaskan buat perangainya ini dengan mengatakan kalau dia tak buat hal saya akan beritahu Pak Nil adik nak masuk rancangan Tom Tom Bak. Saya sekarang tengah pening kepala sebab saya telah berjanji dgn anak saya nak hantar dia masuk tom tom bak. Kesian pun ada. Tolong lah Pak Nil bagitau saya penyelesaiannya. Nama anak saya Syafiah Najihah binti Hj. Samsudin. Hubungi saya di 013-7707084 jika ada jawapan penyelesaiannya. TQ.

ain dzaya said...

jom rebut di sini http://aindzaya.blogspot.com/2011/11/beloglist-ain-dzaya-earning-nuffnang.html