Thursday, August 13, 2009

AL-FATIHAH

Satu lagi kejutan menggegarkan industri hiburan tanahair apabila penyanyi utama kumpulan nasyid Rabbani, Ustaz Mohd Asri Ibrahim, 40, disahkan meninggal dunia kira-kira jam 11 pagi tadi akibat serangan jantung di Pusat Perubatan Pantai, Kuala Lumpur.Arwah dikatakan meninggal dunia selepas jatuh pengsan semasa sidang media di Angkasapuri, Radio Televisyen Malaysia (RTM) kira-kira 10.30 pagi tadi.
Paknil amat menyanjung budi pekerti Arwah yang sentiasa tersenyum dan tidak pernah menilai seseorang dari luaran. Sememangnya Arwah juga adalah sebab mengapa irama nasyid terus bertahan sehingga kini kerana tidak pernah rasa lelah walaupun satu demi satu kumpulan nasyid terkubur.
Semestinya kita akan merasa kehilangannya dan suara merdu Allahyarham Ustaz Asri akan tiada penggantinya. Semoga roh Allahyarham diletakkan bersama-sama umat yang soleh di sisi Nya. Amin.

67 comments:

qyla said...

al-fatihah..

moga rohnya di cucuri rahmat.

;)

gurlz said...

Takziah kpd keluarga ustaz Asri...
Moga rohnya dicucuri rahmat...
Amin..

sha sha =) said...

takziah dan Al- Fatihah.

semakin hari semakin dekat kematian tu dengan kita.

doakan kite semua mati dlm iman.

anne said...

Takziah kepada keluarga Allahyarham. Semoga dia ditempatkan bersama orang2 yg beriman.

Kisah Kehidupan said...

al-fatihah.
Moga rohnya ditempatkan dengan orang orang yang beriman
amin.

αєrιn said...

Al-Fatihah.

SiQaH said...

Al-Fatihah..
semoga rohnya dicucuri rahmat..

takziah kpd keluarga ustaz Asri..

catz_mafia said...

Paknil,
Semoga rohnya dicucuri rahmat..
Al Fatihah.. malam Jumaat hari ni.. bertuahnya..

~miE_kEr~ said...

bln lps baru je sy jmpe die..bg ceramah isra' mi'raj kat sek ren..
tak sangke..mmm..sesungguh nye ajal itu ditgn tuhan..sentiaselah kte bersedia..

Bieaz said...

INA-LILLAH-E-WA-INA-ELLAH-E-RAJEOON

AL-FATIHAH

Hazwan Arif said...

alfatihah..

mati itu pasti..

Kak Long Comel said...

Takziah kepada keluarga gemulah Ustaz Asri. Semoga roh beliau sentiasa dirahmati-Nya. Al-Fatihah. Amin ...

edzlin007 said...

salam paknil

Al-Fatihah buat arwah. takziah kepada keluarga ustaz Asri.

lagu rabbani dan suara merdu arwah memang digemari oleh semua, malah yang bukan Islam pun hafal lagu2nya. sememangnya Allahyarham Ustaz Asri tak melihat luaran seseorang, budi pekertinya yang buat saya sangat menghormatinya. semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin.

edan coba said...

Ya Allah..
Pak Nil...
sedihnya edan!!!!
Marilah kita menyedahkan Al-fatihah pada Allahyarham..

faiz said...

Al-fatihah dan moga roh beliau ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin

Gieyana said...
This comment has been removed by the author.
noor afzan said...

semoga rohnya dicucuri rahmatNya..
satu kehilangan yang cukup besar..

matabulat (lat) said...

takhziah.....utk kluarga arwah.
nasyid yg paling ku ingati..pergi tak kembali...

ALI XY said...

Al-Fatihah.

Semoga Rohnya ditempatkan ditempat orang2 yang beriman

Amin


http://aliashim-albani.blogspot.com

sirdi said...

Al-Fatihah. Takziah untuk keluarga Ustaz Asri. Semoga Allah menempatkan beliau di kalangan orang-orang yang soleh.

mimie loma said...

takziah pada keluarga beliau........sesunnguh nya lagu2 beliau akan sentiasa berada dihati kita semua.
Al fatihah wat arwah.......

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Innalilah,takziah.Terkejut dgn berita ni.Saya amat meminati kumpulan nasyid ni.Semoga roh arwah dicucuri rahmat.Amin.Al-Fatihah.

cik loly (^_^) said...

takziah tuk keluarga arwah..semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang soleh dan beriman.amin.. al fatihah :'(

.o r k e d. said...

innalillah.
pak nil, a friend of mine told me,

nak kat2 ramadan ni ( or dlm ramadahn kot...) ramai org2 baik meninggal...

ye kot...

saje share~

SuFy said...

hurm..alfatihah..sedih bila dengar pemergian arwah..moga ditempatkan dalam kalangan orang beriman..gugur lagi satu permata dunia...

akuzle said...

pak nil... sedeynyer... mmg tgk muka arwah sejuk n tenang saja... cian kt anak2 dier yg masy kecik... tp Allah lebey menyayangi arwah.... al-fatihah

hey there syaira said...

al-fatihah..

puteri hilwa said...

paknil.. today i rase sedih luar biasa sgt.. t/hari i was having lunch @ my future in laws house.. my bf mom said ade sorg penyanyi nasyid meninggal but she forgot who was the person.. later @ midninte i bukak fb.. baru la rau yg ustaz asri dah meninggal.. sedih x terkata.. now i'm listening to him on youtube..

1 more thing, i juz created a blog.. pls check it out k..
http://thefairytalelifeofaprincess.blogspot.com/

bspotgurl said...

Satu lagi berita yang menyedihkan bagi kita semua rakyat Malaysia - kehilangan seorang lagi insan yang serba boleh. AlFatihah!

Baby said...

semoganya ronhnya dicucuri rahmat..al-fatiah..

Baiti @ Mizz Zizee said...

saya terkejut sgt biler dapat berita tuh pg semalam...mcm tak percaya pun ader...pada sy suara allahyarham mmg lain dan unik...tak ada tandingan...rasa mcm sihat jerk dier...kena lak saya baru jer tgok konsert antara dunia di stedium melawati ari tuh...namun inilah fitrah kehidupan kan pak nil..yang hidup akan mati...sedih lak dengar lagu "pergi tak kembali"...Al-Fatihah

Syahazli said...

"pergi tak kembali"

sham23 said...

takziah kepada keluarga Arwah...sedekahkan lah Al-Fathihah...

Paparrockzi said...

Al-Fatihah kita sedekahkan dan takziah diucapkan kepada keluarga Ustaz Asri juga. Saya amat meminati lagu2 nasyid kumpulan Rabbani. Vokal arwah mmg tiada tandingan....merdu....seakan2 mengaji. Kita semua pasti akan merinduinya...walaupun arwah telah pergi buat selama-lamanya....lagu2nya akan sentiasa segar di dalam jiwa kita. Kerana lagu nasyidnya yg moden...saya yakin...yg tidak gemarkan irama nasyid menjadi suka. Telah banyak annugerah yang dirangkulnya. Kita semua takkan lupakan semua itu...arwah mmg seorang pendakwah...samada melalui ceramah dan nyanyian....walau apapun...yang pergi takkan kembali lagi

MFAB said...

salam semua,
Al-Fatihah buat arwah, semoga rohnya tempat di kalangan orang beriman dan ahli syurga. Mungkin esok atau lusa giliran kita pulak menyusul, bersediakah kita?

along said...

al-fatihah buat arwah dan salam takziah buat keluarga arwah..

myza said...

innailahi...

SiMataSepet said...

Al-Fatihah...

cicikgurl... said...

Al- Fatihah...
Terasa kesyahduan dan ketenangan dlm jiwa tatkala mendengar alunan azan dari Allahyarham Ustaz Asri... Semoga aruah ditempatkan bersama golongan hambaNya yang beriman...amin..

zamrita said...

semoga rohnya dicucuri rahmat..
rasanya banyak betul orang2 yang baik ne meninngalkan kita dengan cepat...

jQ said...

orang2 alim pergi awal.. tinggallah yang tak alim tak alim nih.. mm.. petanda akhir zaman kan..?..

senyapbisaweh said...

Pak Nil saya memang peminat No 1 Ustaz Asri...takkan ada penganti beliau..kemerduan suara takkan ada penganti..Tuhan lebih menyayangi Arwah..Al-Fatihah...

cik_ah82 said...

mmg terkejut pak nil..skang ni usia bukan penentu..Allah boleh amik bila2 masa yg Dia kehendaki..
pak nil, jaga kesihatan tau pak nil..
jgn terlalu sebuk ngan keje..

Senyum Seindah Suria.. said...

al fatihah...
moga2 roh ye d tempat kan d tempat2org yg soleh..amin..

Kepada ahli kumpulan rabbani, trskan perjuangan dlm indusri nasyid...smga ngan usaha akan menarik ramai meminati nasyid..
kuatkan smgt dah trskan berjuang...

yoro okino said...

takziah tuk keluarga arwah..
smoga roh nye ditempatkn ditempat orng2 yg beriman..aminn..
al-fatihah..
rindu kat senyuman dier..=(

Yoda said...

al- fatihah..

mmg terasa kehilangan..Takziah kepada keluarga allahyarham ustaz asri..

Semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkn digolongan yg soleh & beriman..AMIN

sniffa93_aznil4eva said...

tekejut jgk wktu dpt brite niyh..
sbb sbtu(15/8) br plan nak pegi tgk Rabbani..huu.

semoga arwah dtempatkan dikalangan org2 yg beriman.

apa2pon yg idop kne trskan perjuangan...

SiMpleSmArtErMe said...

alfatihah

aya said...

al fatihah
xmengapalah Allah lebih menyayangi beliau dari kita semua...untuk mengubati rindu kepada suaranya selalulah ke saluran astro 106 (indahnya iman). semoga pahala kepadanya berterusan selagi disiarkan..

D'Pija Corner said...

Al-Fatihah...

Takziah kpd keluarga ustaz Asri...

ErDa-(nieradina) said...

salam..

takziah kepada kluarga Allahyarham ustaz asri...setiap yang hidup pasti akan mati..Smoga kalian tabah dalam menghadapi ujian dan dugaan Allah s.w.t..kerana setiap ujianNYA pasti mmpunyai hikmah disebaliknya..

Saya dan ibu amat meminati alunan zikir dan doa daripd Allahyarham ustaz asri di astro oasis...amat meruntun jiwa dan mnginsafi dri...
Lgu Pergi Tak Kembali bnar2 xdak akan mngembalikan ustaz Asri lagi..

Moga Rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..aminn....

xxx [DeeLa] said...

takziah kpd kluarga ustz asri

"pergi tak akan kembali"

Cikgu Ivi said...

Takziah...

Al-Fatihah...

Semoga rohnya dicucuri Allah

amirah said...

Al-Fatihah buat uztaz Asri...
Moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersam insan-insan yg soleh.

Betul ckp Paknil,kita sememangnya telah kehilangan insan seni berbakat besar dlm industri hiburan ni terutama industi nasyid.Bukan mudah untuk saya terima hakikat pemergian uztaz Asri beberapa hari lepas.Hanya airmata yg mengalir saat lagu2 allahyarham diputarkan di stesen2 radio. :(

Allahyarham satu-satunya 'pahlawan' nasyid yg begitu komited dgn perjuangannya.Biarlah beribu artis pelopor yg muncul,namun tidak akan ada pengganti buat Uztaz Asri Ibrahim...

geniousboy said...

innalillahi wainna ilaihi raji'un..
sorang lagi hamba Allah telah pergi menemui penciptaNya
kumpulan raihan, hijjaz, dan sekarang rabbani
masing2 dah ada ahli yang meninggal..
sedarlah kita
mati tidak mengenal siapa
tidak mengenal usia
tidak mengenal sihat atau sakit
apabila tiba masanya, tidak akan ditangguhkan walau sedetik
ajal seseorang itu
kepada manusia2 yang lalai dengan kehidupan dunia
tidak kira artis atau bukan
insaflah
bersedialah dengan bekalan yang mencukupi
agar perjalanan kita ke 'sana' dipermudahkan
Al-fatihah..

Miss Nurul said...

Pergi Tak Kembali

Setiap insan pastikan merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang akan dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayu alunan suara
Cemas di dada lemah tak bermaya
Terbuka hijap di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baiklah atau sebaliknya

Amalan dan taqwa jadi bekalan
Sejahtera, bahagia pulang...kesana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kanangan
Diiringi doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

Al-Fatihah.

Nur Fatihah said...

al fatihah
takziah buat keluarga ustaz asri
semoga roh nya di cucuri rahmat
AMIN.........

syarihan said...

salam paknil...
saya yan...
takziah kepada kluarga allahyarham ustaz asri...
allah lebih menyayangi beliau...

saya just nk bg pendapat tentang h1n1 yg merebak di msia dgn sgt teruk...
kalo xsilap saya sudah 56 org yg mati akibat penyakit ini...
saya just nk suggestkan 1 protection utk h1n1 ni...
ia sejenis susu colostrum yg mempunyai lactoferrin...
ia juga membantu meningkatkan antibody kita utk mengelakkan selsema dan demam...
baru je sampai msia dr korea jumaat lepas...

kalo paknil berminat...sila hubungi 0132036900/0194763203-yan

mencegah lebih baik dr mengubati...

terima kasih...

Saabiah Abdul Manaf said...

Setiap kematian yang berlaku adalah tanda peringatan dari Allah kepada kita yang masa kita semakin hampir. Adakah kita sedar yang Malaikat Maut sedang berada semakin hampir mendekati kita di setiap helaan nafas kita. Kembalilah kita kepada Allah..sesungguhnya dunia ini hanya sementara dan penuh kelalaian.

atelier said...

Al-Fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat.. amin..

dia yang pergi sudah pasti ditempatnya.. kita yang masih hidup akan terus berlumba-lumba untuk mencari bekalan di akhirat nanti..

akak_bieza said...

Salam Paknil,

Memang terkejut sgt bila dgr berita tu. Sedey. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Lagi sedey bilan dengar lagi Pergi Tak Kembali..huhuhu

Saya nak ambil kesempatan nih nak ucapakan Selamat Berpuasa pada Paknil dan keluarga.

Sempena Ramadhan nih, kalau paknil nak cuba Kurma Berinti Badam Panggang dan Aprikot Kering, bolehlah sudi jengok-jengok ke blog saya.

Bukan apa ambil keberkatan Ramadhan nih, rezeki tuhan bagi bisness jual kurma skit-skit bantu suami cari duit raya buat belanja anak-anak.

Take care.

UcU mAnjA said...
This comment has been removed by the author.
UcU mAnjA said...

Salam Takziah Utk keluarga ustaz Asri. Semoga rohnya dicucuri Rahmat.

Terbaca kisah percintaan Arwah dan isteri semalam di Harian metro. Bahagianya.

Mati Itu Adalah Pasti
Itu adalah perjanjian kehidupan.
Yang masih hidup.
Harus teruskan.

Al-Fatiha

ABCPlus said...

Salam..takziah buat keluarga almarhum Utz Asri..Allah lebih kasihkan beliau ...doakan agar rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman...untuk keluarga yg ditinggalkan tabahlah mengharungi dugaan ini..kuatkan semangat demi anak-anak yg memerlukan perhatian..insyaallah petunjuk dan pertolongan Allah akan mengiringi selagi kita berdoa...Al-Fatihah...

Orange said...

Al-Fatihah...

~4 sure, takde pengganti~

Salam Takziah buat keluarga. Ada hikmah disebalik semuanya.

armouris said...

info tentang serangan jantung kat sini - Bahaya dan Gejala Serangan Jantung

fEzAEmo said...

al fatihah..

saya bru taw psl nih..
Memang beliau punyai sora plg merdu..saya suka nasyid sbb adanya kumpulan mcm rabbani dan raihan..
takziah saya ucapkan walaupun lambat.. moga2x roh ustaz asri dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2x yg beriman..amin