Monday, September 28, 2009

INILAH RAYA PAKNIL…


Kadang-kadang kita tidak pernah tahu bila kita akan diuji dengan kesihatan. Dalam menjalani hari-hari sibuk kita, kadang-kadang terlupa dengan tanggungjawab menjaga kesihatan. Baik diri kita atau orang lain.
Namun, dalam pada masa Paknil bercuti di Pulau Pinang baru-baru ini, Paknil diuji dengan kekuatan kesihatan. Semasa orang semua sibuk masih beraya, Paknil bergegas ke hospital swasta di Pulau Pinang.
Untuk apa? Tak payah lah Paknil berpanjang lebar di sini. Tapi dugaan pada jam hampir pukul 4 pagi, benar-benar meresahkan Paknil. Suatu pengalaman beraya yang lain dari yang lain. Dua malam berturut-turut Paknil bergegas ke hospital yang sama sehingga ada di antara kakitangan hospital bersimpati dengan Paknil.
Terima kasih pada Dr. Ng dan Dr. Subra yang memberi perhatian dan tidak lemas menjawab pelbagai soalan dari Paknil. Sempat juga Paknil merakamkan gambar di bilik kecemasan dan kaunter ubat hospital.
Bukan tujuan Paknil memaparkan cerita ini untuk menagih simpati tetapi untuk berkongsi akan pentingnya ada orang bekerja di hari kita bercuti. Pentingnya ada orang bekerja ketika kita sedang lena diulit mimpi.
Maaf, Paknil tak dapat berterus terang di sini apa sebenarnya berlaku namun dengan posting kali ini Paknil ingin penyokong Paknil tahu apa yang berlaku dalam hidup Paknil walaupun sedikit. Semuanya ini adalah detik yang terpahat dalam diari Sambutan Raya Paknil tahun 1430 hijrah ini.

121 comments:

Wan Nur Syafiqah Wan Suhaimi said...

hope u'll recover soon pak nih ! wahh busy nye paknil. tengah malam bru dpt update blog.

nur iman said...

salam pak nil...semoga cepat sembuh...keje2 jugak kesihatan must take care...

anne said...

Kesiannya...sekarang dah ok? Harap tak ada apa2 yang serius :-(

Saya doakan Abg Aznil sihat semula macam biasa, InsyaAllah.

Get well soon, have a good rest & take good care of yourself ok.

UcU mAnjA said...

Get Well Soon Pak Nil.
Jaga Kesihatan Sokmo deh!
Sayang diri :)

rozihayati said...

paknil, paknil... paknil kena sakit mate ke? tapi ape paknil buat kat penang raye2 camni?

ape2pun, semoge paknil dah ok yek..jgn lupe makan ubat yea...jauh dpt ubat tu, so make sure antibiotik kasi habis...

alwez take care!

SMK LAJAU, W.P Labuan said...

sakit tu ada hikmahnya....moga sudah ok

bspotgurl said...

semoga paknil cepat sembuh

Raudhah said...

semoga cepat sembuh..bukan ke sakit tu menghapuskan dosa2 kecil... ;)

Wanita Itu said...

get well soon..

:)

BUYEN said...

Alhamdulillah..paknil masih sihat lagi.xperlu paknil nak cerita semua betul tuuu..yang penting doa daripada peminat-peminat paknil tak lekang dari hati sanubari kita semua erk...tom..tom bakkk..

sya amran said...

get well soon pak nil. saya mendoakan kesejahteraan, n kesihatan pak nil.

edzlin007 said...

Salam Paknil.

saya doakan paknil sihat selalu. tolonglah jaga kesihatan tu paknil.

Khaty said...

Pak Nil tak sehat ker??? Pak Nil jgn lupe makan ubat tau..take care k Pak Nil....

Pak Nil dah dapat tak kad raye saye???jgn lupe balas tau kad raye saye tue...lambat pon takpe...saya tunggu...

Ceritera Kaseh Diari Hatiku... said...

salam pak nil...
semoga pak nil cepat sihat..terkejut gak baca posting nie..errmm..jaga kesihatan ye pak nil...kami suma sayang pak nil..

LyDia DeLia said...

salam paknil..semoga cepat semboh ye..paknil keje, keje jugakkk..kesihatan jangan abaikan okkk..banyakkan rest dlm minum air putih banyak2..take care..

IEM said...

salam pak nil,
semoga cepat sembuh...keje2 jugak kesihatan must take care...

- eiNa - said...

muka paknil nampak pucat la...
papepun.. semoga paknil cepat sembuh k.. :) jgn lupa mkn ubat..

AFIQ zainal said...

apa jgak yang berlaku,semoga paknil terus sihat yea..!!!...

bila la dpt jumpa paknil kan...

Sheila@CC said...

salam paknil.. byak sabar k paknil... smg cpt sembuh, jgn lupa mkn ubat.. rehat cukup2..

sue @ ela said...

get well soon...nt kami sume rndu kat pak nil..jgn mls2 mkn ubat..jg kshtn ye pak nil (mcm mak nenek lak aku)

gugu_kiut said...

pak nil sakit ker.. pak nil.. cepat sembuh tau.. cian kat pak nil.. windu kat pak nil

My Life My World said...

Salam. Semoga Pak Nil cepat sembuh. Baru jer bercerita dengan anak-anak pasal Pak Nil, yang selalu nampak segar dan energetic, sihat sentiasa. Terlupa Pak Nil pun manusia biasa. Rehat yer Pak Nil, jangan ingat kerja jer.

hazeleyed said...

Salam PakNil
Sorry to hear that you are not well...
So here i am wishing you a speedy recovery!
Take care...get well soon.
Selamat hari raya maaf zahir batin.

muiz said...

cepat2 la recover k paknil

NUR AMNI said...

Selamat Hari Raya Pak Nil!
Get well soon,
banyak2 berehat, jgn lupa makan ubat :)

zawal said...

Salam,saya sekeluarga mendoakan agar Pak Nil segera sembuh.Tak kira apa pun yang Pak Nil lakukan,saya berharap agar Pak Nil jagalah kesihatan.Duit boleh dicari..

nur abidah ismail said...

semoga pak nil cepat sembuh!

jangan sedih2 ye... kami sokong pak nil...

semoga yang terbaik buat pak nil...

shuweetilicious said...

get well soon paknil....pagi ni dengar era ingat dpt dengar celoteh paknil..tapi tak dpt....cuti sakit lagi ker

dhiyara said...

pak nil...
smoga cepat sembuh
selamat hari raya
:)

jari je mari said...

get well soon... paknil..
selamat hari raya...

jari je mari said...

get well soon... paknil..
selamat hari raya...

αєrιn said...

salam PakNil.

Get well soon ye.
Take care of yourself.

ADLIN ALAWI said...

salam..

semoga cepat sembuh ya paknil..
jgn lupa makan ubat tau..

kami 1 family x melepaskan peluang melihat rancangan paknil di tv..xsangka lak paknil sakit..

dah sembuh nanti..bagitau yer

najed said...

sakit perut kot. biasanya tu sakit paling famous time2 raya nih...papun moga semuanya ok2 aja ya.

mohamad 'may' yawmon said...

Kesiannya kat pak nil tapi apa2 pun tahniah sebab pak nil berjaya mengharungi dugaan yang ada!
tu semua ujian yang ALLAH bagi untuk tengok kita ni lemah/tak untuk hadapinya.
so, harap sangat pak nil akan okey!
=)

ABCPlus said...

Salam Syawal Paknil...supaya segera sembuh dan dapat bertugas seperti biasa... insyaallah

SiMataSepet said...

salam Pak Nil...
semoga cepat sembuh ek...
sian Pak Nil..

FIESYAH said...

semoga chat selalu...

zamalia said...
This comment has been removed by the author.
zamalia said...

euwww! kasihannya.. semoga aznil cepat sembuh. so jadikan ikhtibar yg tak kena tu, apakah dia penyebabnya? supaya nanti tidak berulang. semoga yang terbaik untuk aznil. amiin y.a

dEeWaN said...

semoga abg aznil sntiasa cht n jgn buz dgn keja jer...kchatan perlu dijaga

love said...

Hope u'll recover soon.

http://ashaff.blogspot.com/

Ina said...

Salam PakNil,

Sy hrap keadaan paknil brtambh baik. apa2pun jagalah kesihatan.

Watierman said...

Salam Aznil...anak2 memang sayang sgt dengan Nil...moga Nil cepat sembuh yer..jaga kesihatan...!!!

Yaniez said...

Paknil, semoga cepat sembuh ye...

along said...

semoga Pak Nil cepat sembuh... jaga kesihatan, badan nak guna lama...

ATIE said...

Dalam kalut sakit tu, masing sempat memuji org di sekeliling yg bekerja...Doakan Pak Nil sihat walafiat........InsyaAllah,amin.

zai kulim said...

cian pak nil napa tak bagitau kalau tak leh pi melawat..

semoga cepat sembuh noo

Bieaz said...

Salam BgNil
Lorr BgNil sakit plak..

Get well soon BgNil,
keje2 gak BgNil kesihatan jaga gak BgNil itu yg penting tue~~

jgn lupe makan obt yea
tcare (^^,)

Liliyuli said...

semoga sihat sentiasa ye paknil..amin

AnNe said...

semoga cepat sembuh...
walaupun sibuk dengan kerja, kena care jugak tentang kesihatan...

fEzAEmo said...

aznil nampak pucat laaa...
plez take care of urself..ok???
tc..

cekkeya said...

paknil, moga cepat sembuh dan sehat selalu ye. kitorang sentiasa sokong dan insya-Allah doakan paknil sehat-sehat hendaknya.

Vulpine Ninja said...

alaa cian pak nil.
semoga cepat sembuh & sempat raya puas2 bulan syawal ni~

nak duit raya bole? hehe

amallynnss said...

Askum uncle,

anyway,saya akan sentiasa doakan uncle aznil..

p/s: hati ini masih risau tentang keadaan uncle sekarang.Ya allah,selamatkan lah dan kurniakanlah kesihatan yang baik kepada uncle aznil.amin.

prepaidboss said...

haih.....
paknil bawak2 le berehat banyak yea....
kerja kuat sangat tu.....
huhu.. apepon.... semoga sentiasa nampak paknil walopon di tibi jea...

azah_rohaizah said...

tolong!!! tolong lh jaga kesihatan demi org2 yang sayang kn paknil..

Jgn kerja kuat sgt k.. harap2 dh sembuh

madihah said...

selamat hari raya uncle...
kesian kt uncle...ada hikmah disebalik kejadian yg berlaku 2...

Tfaaaaaa said...

Get well soon & take care uncle :)

cik eja^_^ said...

semoga cepat sembuh paknil :)

eiLda epaL said...

salam paknil...

harapnya paknil dah sihat seperti sediakala...
walau paknil atau ahli keluarga paknil yang lain, saya tetap doakan paknil sekeluarga sihat dan dijauhkan dari segala malapetaka...

take care paknil...we all love you...

AzAz said...

harap2 pak nil cpt sembuh... klu keje tu tgk2 lah kesihatan 2 juga, pak nil bkn milik diri sendiri tapi milik smua peminat

cobalah try ambil pi2 vitamin utk tenaga tmbahan menentang penyakit, boleyy

FAIDZATUL BARAKAH said...

Salam, dugaan tu datng tak tentu masa kannnn....moga dah sembuh...

betul kata pak nil....klu kita rasa kita sedih bekerja di hari raya...rupanya..ada ada hikmahnya....
makan ubat k.....

kerja-kerja gak.... kesihatan jaga gak...

HALAMANKU said...

Semoga paknil cepat sembuh... n sabar melalui saat2 nie.. berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.... kejer2 gak kesihata adalah harta yang x perlu di cari tapi perlu dijaga n dihargai... tak gitu paknil...t.c paknil

sham23 said...

semoga cepat sembuh...sy sekeluarga tahun ni raya pun sakit..sakit mata...

Shud 2009 said...

As salam..

Salam lebaran...

Adatlah dugaan yang diberikan oleh allah s.w.t...

Kita nie manusia yang lemah.... kadang2 kita sihat kadang2 kita sakit...

Paknil kuat keje sangat kot... so ambik peluang ini untuk beristirehat yea..... jangan pening2kan kepala pk keje aje....

ape2 pun...

Saya doakan paknil cepat sembuh seperti sedia kala....

amin...

kkelabusamarr said...

Alahai..kesiannya Aznil, harap skrg dah sembuh sepenuhnya..apapun sakit yg Aznil hadapi, harap bersabar & sllu berdoa kpd Allah Taala..cepat2 sembuh okey..spy dapat mnjalani hidup sperti biasa..bye

SuGaR AuNtY said...

Smoga cpt sembuh Pak Nil. Setiap pyakit akn mgugurkn dosa2 kecil.. Allah sygkn Pak Nil sb tu Pak Nil di uji dgn sdikit kesakitan..

Atie Yusup said...

salam pak nil... didoakan semoga sentiasa sihat...

Engku Nysa said...

Salam Paknil...Semoga Cepat Sembuh,leh cepat2 ke udara..x sabar nak dengar celoteh paknil..
nway paknil,bleh sy dptkan email address Paknil?TQ...

Engku Nysa said...
This comment has been removed by the author.
Aety Teja said...

Salam..

hopefully Pak Nil sihat hendaknya.
jaga kesihatan Pak Nil sebaiknya.

Insya Allah.. Amin...

Jieha said...

Sabar ya paknil...BTW Selamat Hari Raya n maaf Zahir n Batin..

Bake Me Cupcake said...

semoga cepat sembuh!!!

semutZ said...

semoga cepat sembuh.. kesian pak nil. sabar ye. xpe raya kan sebulan. lepas ni beraya blk ek

emroose said...

semoga cepat sembuh....

May Jiuan said...

get well soon!
:(

Bintang said...

salam,paknil...
sedihnya... semoga cepat sembuh dan sabar atas dugaan ini...
insyaAllah, klu kita sabar sakit dapat menjadi sebahagian daripada wadah peghapus dosa... Ameen... patutlah dah dua hari saya Bintang tunggu paknil di era tp xde... rindu la, klu pg2 nak g keje x dengar suara paknil...
sekali lagi, semoga cepat sembuh...

sniffa93_aznil4eva said...

salam.
lorr.
hope uncle sehat keyh.
ifa alwayz doakan uncle.

take care...

missgirlz said...

sian paknil...........moga-moga cpt smbuh yek.

@Fr!^n@ said...

pak nil.... hopefully pak nil da fully recovered today..:)
jaga kesihatan.. :)
selamat hari raya..

Vee Marisa said...

cepat sembuh pak nil!!!!

owniez said...

Salam nil....minggu lepas aku da nengok kau kt glamour raya...risau jugak bila kau nampak kurus cikit.
Cari la calon cepat moga diri tu da yang jaga. Heheheh....Semoga cepat sembuh... Insyaallah.

HUMAIRA' said...

ya Allah, cepatlah ko sembuhkan uncle aznil yg ku sayangi ini ya.. pelihara lah dia dari segala kesusahan dan kedukaan.. amin.

N.D.S said...

Assalamulaikum Abg Aznil,

Saya davina, doing programmes for children with cancer. Ada seorang kanak-kanak ( Adik Khayrul Aiman )berhajat jumpa Abg Aznil, as doctor confirmed nothing can be done. Please contact me..if possible...kami mempercepatkan birthday party dia esok.. as doctor said, next week may not be around..wallahualam

QasehBonda said...

salam paknil....dh sihat ker....harap paknil dpt recover cepat2...take care...

AwinLaLaLa said...

slm pak nil.. hrp pak nil tabah mgharungi semua ni.. and doakan agar pak nil cpt sembuh.. amin...

budak sekolah menengah said...

kesiannya??
arap pak nil OK skrang ni!!!

Tunjuk Bintang said...

sama lah kita yer paknik. malam raya dah menanti di ruang menunggu Hospital Kota Tinggi. Penyakit agak serius gak lah. kalau x serius lebih baik menikmati malam raya kan.. Sekarang semakin pulih...

azah_rohaizah said...

betul kata fasa1-pemikir agung (ShoutMix )

gambar tu bukan macam sakit tapi sedih??

Doa ku 5x sehari untuk kesejahteraan mu...bersabar lah

Su3y said...

A'skum abg aznil...

What had happend to u?Abg Aznil sakit ye?

Telah suzy nasihatkan supaya jaga kesihatan sebelum ini...

Walaupun penat berkerja,namun kesihatan lebih utama...

So how now?Abg aznil dah semakin pulih?

Tulah,lain kali jangan lupa jaga kesihatan ye abg aznil?

I'm worried for u...

Insyallah suzy doakan semoga abg aznil diberikan kesihatan yang baik...amin...

Cuma 1 saja suzy pinta,harap abg aznil akan terus berfikiran secara positif dalam menjalani dugaan-dugaan yang diuji olehnya yang maha esa ye...

Setiap apa yang terjadi tentu ada hikmah disebaliknya...

Mungkin allah s.w.t ingin abg aznil lebih mengerti betapa pentingnya untuk menjaga kesihatan selepas ini...

Please take good care of urself k?

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

nieradina said...

salam paknil..

paknil x sihat ke...tgok mata merah je...paknil jga diri n slalu mkn ubat kalau sakit..saya doakan ksihatan paknil sntiasa baik dan sihat agar paknil dpt brkhidmat pada masyarakat...

trima kasih sbb paknil bkongsi sdikit crita pribadi disini...

Hells Design said...

salam paknil...:)

Ina said...

harap2 paknil dah sihat yer...
take care..

Malihah said...

Salam paknil. Kecian.. Rezeki daripada Tuhan jugak. Wlu bagaimanapun, doa saya moga paknil sihat, ceria selalu dan bertambah laku..he...he...

Aziesham74 said...

Salam Pak Nil...Selamat Hari Raya...
emmmm mek baru first time ni masuk blog pak nil..meriah bebeno..i likeee.....semoga pak nil sentiasa sukses selalu..daaaaaaa:-)))

Aziesham74 said...

salam Pak Nil..semoga pak nil sentiasa sihat dan ceria..sebab kalau pak nil x der satu hari dlm era...betapa sunyi nya pendengar2 merasa kan....celoteh pak nil buat seua pendengar terhibur...
lagi2 kalau pak nil dlm tom-tom bak..anak saya yg setahun jagung tu pun pandai sebut citer tu..emmmm
ngk lah betapa pak nil seorg penghibur yg di sayangi peminat gitew!!!...mek doa kan pak nil sentiasa berada dlm keadaan sihat sejahtera..aminnnnn

farish H said...

sedehnya hope paknil shat

kimi_mind said...

dEAR aZNIL (I love You)--sHOCK sEEing Aznil Blog Page, I've decided tO Go tHrough All the previous posting made by You....fOR ABOuT 3 hOURs, tAKING mY WOrking tIME actually..haha, fINALLy my Heart sAID tHIS To you AznIL " Do You ReALize U're Like MJ..? "

N.D.S said...

Assalamualaikum Abg.Aznil,

thnak u so much for visiting Adik Aiman. When I went to his bday party,he was looking at your pictures :)

May Allah bless you ...

ummimunirah said...

Assalaamualaikum

Dear Pak Nil
i) Take care
ii) Minum air suam byk2 ... cara yg betul ialah .. minum sikit2 tp selalu.
iii) Maybe its the time to have a life companion ... to take care of u .. hehe ... all the best!

Hajar(",) said...

salam paknil..smoga cpt smbuh ek..solat 2 jg sm k..jgn bz ngn kja je..n jg adb2 prgauln ktka bkrja k...ad hkmah dsebalik kjdian la2..paknil,tlg doakn sy pmr t eh..7-10-09..tlg la..k bye,salam

syahbandar87 said...

abng nil nampak sedikit berusia bila sakit..tp sikit jela.hehe..salam ziarah..n salah silatulrahim

Xaxatie said...

wow.. terjumpe link blog paknil from my fren's blog.. =)
anyway,hope u da sehat by now..n Selamat ari raya!

Aleya said...

semoga paknil cepat2 sembuh...
chaiyok!!!!!

FiQ OnLinE said...

Adakah aznil di nobatkan sebagai artis paling berpengaruh di malaysia? jom undi aznil di website www.fiq-life.blogspot.com


TQ Aznil

Admin Fiq Online
www.fiq-life.blogspot.com

gadiscomey said...

salam abg aznil,

semoga cepat sembuh dan insyaALLAH aper sajer dugaan yg mendatang itu akan diiringi dgn hikmah dr ALLAH...

sebagaimana kami sekeluarga telah diduga dgn dugaan yg paling hebat pd bln syaaban mulia apabila disahkan adik kami yg bongsu menghadapi kanser stage ke-2 ..... tp dlm kami sekeluarga saling membantu sesama sendiri menguatkan semangat untuk terus tabah demi kami ..... alhamdulillah rezeki yg paling ditunggu2 oleh kedua ibu bapa kami untuk menunaikan haji di mekah berjaya pd thn ini ..... itu mungkin hikmah disebalik dugaan yg kami sekeluarga terima .....

harap abg aznil juga akan terus tabah ok ..... setiap dugaan itu ada hikmahnya insyaALLAH

lupa pulak saya atas permintaan adik bongsu sy tu, kami sekeluarga dgn rendah diri ingin menjemput abg aznil ke ghumah kami di nilai impian pd ari ahad 11 oktober sempena kenduri doa selamat org tua kami ke mekah & kesihatan adik kami juga merangkap jamuan hari raya ..... andai abg aznil ader kelapangan

faRah said...

salam paknil...
sory lmbt bace blog paknil.
di hrpkan paknil sihat hndaknya pada ketika ini..
jaga kshatan ya..

Ejay said...

salam...

this is my very first comment here. don't know whether u actually read through all comments here.. but if u really did, please hit me back at my blog & give me a sign.. will u? naaahh, i don't think so. huhu

btw, semoga Pak Nil dikurniakan kesihatan... kerana masih ramai di luar sana yg perlukan Pak Nil utk menceriakan hidup mereka.

regards,
ejay

Pencinta Lelaki said...

Salam, Pak Nil..

Semoga cepat sembuh... Jaga kesihatan ya...

Yup, penting bila kita memerlukan, ada orang yang sudi berkhidmat untuk kita!

Hargailah mereka yang bekerja dalam bidang perkhidmatan... =)

Salam sayang dari Pencinta Lelaki.

idatouch said...

salam paknil... paknil dah sihat lom? paknil jaga kesihatan ya.. we really love u paknil.. kami masih perlukan paknil... (YA ALLAH YA TUHANKU BERILAH KESIHATAN DAN KEKUATAN PADA PAKNIL SUPAYA DIA DAPAT TERUSKAN PERJUANGAN NYA DALAM APA2 BIDANG SEKALIPUN. AMIN...)

kenyalang said...

selamat hari raya dik nil:)

Ursya said...

Paknil amek gmbo snirik !
EHEHEHEHEHEHEH ;

siyonlineshop said...

salam pak nil... moga cepat sembuh...amin

azieazah said...

Moga segera sembuh.. dan akan diberi kesihatan yang baik... aminnnn....

It's me..... said...

Salam...hye pak ni,

SORIII late wish papepun....kitorang sume mndoakan kesihatan pak nil sihat sokmo ;o)

Anggap je itu DUGAAN dr ILAHI di bulan SYAWAL yg BAKAL MENINGGALkan kite..hhuhhuuuu....

pak nil kena UTAMAkan kesihatan jgn rushing2 sgt k...diri kite PALING PENTING,klu kite xsihat sape nk MENCERIAkan kitorang..huhuhuuuuu....

Papepun we REALLY LOVE SO..MUCH pak nil..SEMOGA SEMPAT SEMBUH pak nil..chayook!!!!!!!chayook!!!!!!!chayook!!!!!!!

Delimasari said...

semuga sihat .....

....dayapp...... said...

hmm,,
tiap org ditimpa plbagai dugaan,,
ada yg masa remaja nya hanya diselubungi ubat-ubatan,,
kita harus sedar,,
sihat sakit kita hanya di tangan Allah..

-@N@- said...

hai pak nil.
walau aper pun penyebabnya, harap pak nil dah ok skrg. harap2 tiada aper yg membimbangkan. berdoa semoga pak nil dikurniakan kesihatan yang berpanjangan.

fatheen™ said...

muka ada mirip salman khan lah. :)

Management Consultant said...

Memang penting kita menjaga kesihatan sebab bila dah sakit.. semua kerja tak dapat dilakukan..betul tak Pak Nil?