Thursday, August 7, 2008

INI SAHAJA YANG PAKNIL DAPAT BANTU...





Pada 2 Ogos yang lalu, Paknil sekali lagi turun padang memberikan sedikit sinar harapan dalam siri motivasi kepada kanak2 sekolah. Kali ini Paknil luangkan masa untuk pelajar-pelajar Sekolah Kebangsaan Batu Empat (1) Jalan Ipoh, Kuala Lumpur. Dalam sesi 'Capailah Kerlip Bintangmu', Paknil sebenarnya diharap dapat membantu menaikkan semangat pelajar Tahun 6 yang bakal menduduki peperiksaan UPSR tidak lama lagi.
Terbit airmata Paknil bila diberitahu, mereka mahukan Paknil sebagai pilihan untuk bertemu sebagai penaik semangat mereka. Paknil tak sangka begitu besar yang dapat Paknil lakukan tapi kalau benar ia dapat membantu, apa salahnya. Anak-anak Paknil jugak semuanya...tak kira Melayu, Cina atau India.
Bila Paknil tanya akan cita2 mereka, ramai yang bercita2 tinggi. Ada yang mahu jadi Doktor, Bomba, Polis, Arkitek, Angkasawan, Pensyarah dan pelbagai lagi. Paknil cakap, Paknil percaya anak2 Paknil boleh jadi apa yang mereka mahu sebab Paknil boleh jadi apa yang Paknil inginkan. Yang penting belajar setinggi yang boleh. Sekarang ini, kata Paknil, ramai yang boleh jadi doktor dan sebagainya tapi apa yang Paknil mahu agar mereka jadi Doktor No:1, Pensyarah No:1, Bomba No:1 dan seterusnya. Paknil siap bagi tips lagi macam mana nak jadi No:1. Bukanlah Paknil ni No:1....tapi Paknil sendiri berusaha menjadi No:1 dalam kerja Paknil.
Semua anak2 akhirnya berjanji untuk buktikan menjadi seperti yang dicita dan Paknil ingatkan mereka agar datang mencari Paknil nanti bila usaha mereka dah berjaya. Paknil mungkin dah uzur tua masa tu, dan mungkin ada di antara mereka yang akan melawat Paknil bila uzur nanti. Paknil mahu mereka cakap, "Paknil, sayalah kat sekolah Jalan Ipoh yang Paknil datang hari tu". Masa itu, Paknil rasa itulah ubat kepada keuzuran Paknil nanti....INSYAALLAH!

17 comments:

Mr Final said...

wow~... teruskan usahamu PakNil

su77 said...

Kenapalah masa zaman saya amik UPSR dulu Abg Aznil tgh sibuk mengacarakan POP KUIZ, kalau tidak mesti saya dapat dengar motivasi penaik semangat dari Abg Aznil yg BEST ittew..

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Abg aznil memang no.1...
No.1 sebagai pengacara & juga no.1 pilihan sye,hehehehehehe...
Suzy tumpang happy bile setiap kali terbace crite2 yang best dari abg aznil,abg aznil slalu saje membantu orang2 ramai yang memerlukan...
Allah saje yang dapat membalas budi baik abg aznil tu...
Suzy pasti bukan suzy saje mendoakan yang terbaik untuk abg aznil,malah ramai lagi diluar sane...
Semoga doa2 kami dimakbulkan untuk abg aznil,amin...
Tersentuh suzy dibuatnye...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA...

anne said...

Seronoknya dapat bagi semangat kat kanak2. good job abg aznil!

You buat semua ni kerja amal kan, Tuhan sajala yg balas usaha abg aznil ni.

kalau abg nil need any help kasi tau je, saya volunteer. saya pernah buat a bit of motivation work.

floweristachantress said...

owh... how sweet... hmmm so touched..

Edzlin said...

terharu baca apa yg paknil catatkan. moga kanak-kanak itu semua menjadi orang yang berjaya dalam kerjaya mereka nanti. Insyaallah. teruskan usaha paknil k.

dr. luv said...

Assalamualaikum,

Bagus betul la Paknil ni.. Telah luangan-kan masa untuk curahkan ilmu yang ada terutama sekali golongan remaja n golongan kanak² so that mereka dapat menonjolkan bakat yang ada n dipergunakan sebaik mungkin!!

I salute u lar!! Paknil..

Dengan ceramah camni Paknil dapat suntikan semangat untuk menjadikan mereka seseorang yang berguna pada masa akan datang!! *(Untung betul budak² skunk!! i wish zaman saya sekolah ade macam ni..) Hurmmm..??

Tapi kalu bleh Paknil buat la ceramah kat ipta n ipts jugak if u dun mind k!! Nak jugak tau rahsia n kongsi pengalaman ngan Paknil selaku "Pengacara No. 1 Malaysia" kan?? Hope u will consider bout my idea ya.. Guarantee best punya..

((:

attyfir said...

napa masa saya sekolah dulu Paknil tak mai sekolah..huhuhuhuuhu..
samppai dah kertu tak dpt jumpa Paknil hah

nyonyacyber said...

paknil... anak2 i kirim salam utk paknil.. dia org pesan.. ckp pada paknil.. "we love uncle aznil so much" ....

Gurindam Jiwa said...

Setapak High School tak pergi ke? Mungkin tak dijemput ye...

Cara Ross said...

keep up the good work abg nil!

Tieah Madian said...

Ermmmmmmmmm, bez nyer.......... Abg Aznil bg support kt budak2 yg akn amik upsr taun nie...... kiter ponnnnnn nk gak la........ kiter ponnnnnnn amik exam gak..... stpm...... mcm mn tue Abg Aznil???????? Abg Aznil pun amik stpm dulu kn??????????? share sket......=)

laila najwa said...
This comment has been removed by the author.
sniffa93_aznil4eva said...

aha bagus r uncle!!
ape2 pown epi alwayz!=)

ErDa EiDa said...

jalan ipoh nak dekat selayang la tuh...nanti pak nil ada masa pgila jalan2 kat selayang lak....

azlin hashim said...

"Hargailah hari ini kerana hari esok belum tentu milik kita sedangkan hari semalam telah pergi buat selamanya!!!!!!"

Sir Azmi said...

Thanks for stopping by.. We really missed you.