Tuesday, March 17, 2009

TERIMA KASIH OTAI!

Terkesima Paknil bila menonton rancangan HELO MALAYSIA melalui Saluran BERNAMA (ASTRO 502) apabila Sherkawi Jirim (Pengantara) menemubual DJ otai Zainal Din Zainal dan Noramin.
Paknil benar-benar tak sangka yang kehadiran Paknil dalam waktu yang sesingkat ini mendapat perhatian mereka. Sebenarnya, ikhlas Paknil katakan yang Paknil terlibat dalam dunia radio kerana atas dasar ingin mencuba sahaja pada awalnya.
Tak sangka pula DJ yang pernah Paknil sanjung suatu ketika dulu sehingga sekarang memberi sokongan dan suntikan semangat buat kerjaya terbaru Paknil.
Zainal Din Zainal sememangnya DJ pagi yang akan sentiasa Paknil ingati. Beliau lah yang membangunkan Paknil dari lena setiap pagi sebelum Paknil ke pejabat. Dengan lagu signature nya ‘Tarzan Boy’ dan ‘You Can Win If You Want’ benar-benar memberi semangat pagi buat Paknil memulakan hari. Dalam kenderaan ke pejabat, Zainal juga yang menemani Paknil yang mana beliau tak pernah kering idea untuk berceloteh.
Busu Noramin pula adalah insan yang memenuhi kenangan zaman kanak-kanak Paknil melalui rancangan ‘Apa Itu’ bersama Kak Yong Tengku Mariam. Begitu pandai Busu Noramin mengendalikan rancangan kanak-kanak sehingga Paknil terasa seperti duduk bersebelahan dengan mereka setiap kali. Begitu juga apabila Noramin pulang dari Jepun, beliau membawa arus baru dalam cara penyampaian DJ radio tempatan. Sangat berlainan daripada DJ-DJ yang ada ketika itu. Noramin pula menjadi teman buat pendengar di waktu petang. Ramai yang ketawa dan teruja dengan pelajaran bahasa Jepun yang dilakukan secara harian. Paknil adalah salah seorang daripada mereka yang mendengar.
Dari kenangan masa lalu lah, Paknil kumpulkan tenaga mereka dan salurkan kepada apa yang pendengar Era dapat dengar setiap pagi 6 hingga 10 pagi kini. Betul! Sesungguhnya memang bayangan merekalah yang ada pada diri Paknil bila berada di konti radio. Rasanya, ini bukan pertama kali Paknil buat pengakuan ini tetapi dah acap kali dah Paknil suarakan pandangan tinggi dan hormat kepada mereka.
Terima Kasih sekali lagi kerana biar apa kritikan yang Paknil terima selama Paknil merangkak untuk menjadi penyampai radio yang baik, sedutan video ini akan terus menjadi pengubat dan penawar. Wassalam.

p/s : Terima kasih Abang Sherkawi atas tabik spring abang. Saya juga kagum atas kerja abang yang bertahan lama sehingga kini. Pengulas sukan yang terbaik yang negara pernah lahirkan!

30 comments:

Aerin said...

Heheh (:

aranam said...

Assalamu'alaikum,

Semoga sentiasa ceria dan gembira.

Anonymous said...

Paknil,
Rasanya kehidupan saya dulu-dulu seperti Paknil juga. Hidup dan membesar dengan bunyi radio.

Bermula dari pagi sampai ke malam. Pagi ada segmen bersenam. Siap dengan gaya dan lagu yang sampai sekarang ni saya masih ingat iramanya.

Waktu tengahari penuh dengan segmen pembangunan dengan rakyat. Ada drama radio. No 5 Persiaran 1. Ingat lagi?

Petang - ada banyak lagu yang menarik. Malam pula ada drama purba. Dalam era 80 an - ada Pujaan 10 Nescafe. Zaman tu memang seronok mendengar radio. Boleh kata semua orang buka radio terutamanya waktu pagi.

Zaman sekarang ni seronok juga. Cuma mungkin sebab banyak media lain yang boleh kita digunakan untuk berhibur.

Apa pun, Paknil pun dah berjaya seperti mentor Paknil tu. Tahniah..

AnDeH said...

Go Pak Nil Go!
Hehee~

-Andeh-

anne said...

Abang Aznil....you deserve all the credit & recognition that the panel mentioned, and MORE....!!!!

and its nice to see how much you appreciate it...that means you still have that humility in you despite all the success.

i pun TABIK SPRING kepada seorang AZNIL NAWAWI:-D

~ChEnTa~ said...

Pak Nil.. masih ingat Hip Hop Remaja?
Tahun 1998-1999 kan?
Bersengkang mata saya berjaga malam buat kad kreatif untuk dibaca oleh Pak Nil di radio RFM.
Akhirnya berbaloi.. Saya menang dua kali.Bila dah menang, saya tolong kawan pulak..Dia pun menang juga!
Kenangan bersama Pak Nil di Hip Hop Remaja takkan saya lupa..
Sekarang Pak Nil dah jauh berjaya.. Tahniah..
All the best to you Pak Nil..

FirZie83 said...

as'kum abg aznil...
apapun abg aznil mmg the best...kreatif n menceriakan semua...AF mmg x ceria tanpa abg aznil...anyway...take care...n...semoga abg aznil trus maju...actually dulu sy pnh keja kat astro n selalu nampak abg aznil...teringin sbnrnya nak tegur tapi saya nih pemalu orgnya... :)

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Hehehe,bagi suzy abg aznil memang patut disanjungi...

Telah banyak penglibatan abg aznil terhadap industri seni ni...

Dan boleh dikatakan semua penglibatan abg aznil ni mendapat kejayaan...

Alhamdulilah,suzy pun tumpang gembira atas kejayaan abg aznil...

Tu semua rezeki...

Ape-ape suzy juga ingin mengucapkan tahniah kepada abg aznil kerna telahpun berjaya memikat hati orang ramai...Tu yang penting sekali bagi suzy :)

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA ;)

maria amit said...

Akum PAk Nil ,

tahniah dan teruskan usaha agar Pak Nil bisa jadi IKON yg Gah dan di kenang sapanjang zaman . You are indeed my IDOLA.
p/s kalau Pak Nil dtd ke Sandakan , saya nak belanja makan coto & ikan patin sungai .

Happy Slalu :-)

Edzlin said...

salam paknil. saya tak pernah lagi rasanya dgr zainal, tp pernah dgr noramin berceloteh. tapi pada saya, paknil memang wajar dapat pujian, kerana paknil juga antara yang terbaik.

p/s: hmm, saya tak dapat tengok video tu, mungkin kena tengok waktu lain kut

ErDa EiDa said...

salam paknil..

he..he..saya pn tgokla paknil..

saya mmg suka forum bual bicara mmbincangkan pelbagai topik..baru trbuka minda skit..cam fenomena seni d tb 1..

wah paknil..kalo sya adus kmbang hdung tul ..kalo otai sndri yg kita kagum masa kecil..memuji kita...paknil lak cmna yer msa nonton..he..he..

sya masa kcik ska dgr radio dgn walkman kakak..yela ..nk tgok tv..lbih kul 9 mak x kasi..dh kna tutup..dgar radio jer la..dulu radio muzik yg paling glamer la sbb ada program pilihan bersama..

Faryza said...

salam, Tahniah paknil...
paknil mmg dh berjaya jadi DJ bersama pakdin..
Suami sy yg selalu drg mp3 dalam kereta pun skrang pagi dh dgr suara paknil n pakdin pagi,hilang skit penat dia bawak kereta dalam jam..ketawa drg celoteh pagi era..

TQ..

Unknown said...

Selayaknya paknil dpt pujian..
truskn mnceriakn pg2 sy di era.. :)

Unknown said...

salam pak nil..

yup...kenangan mendgr radio pd zmn dulu mmg tk bleh dilupakn..rasanya dulu radio2 ni sama penting dgn komputer.. sbb dulu teknologi mana la canggih sgt.. radio adalah segalanye!

dan bagi saya, paknil mmg layak dpt pujian sebegitu..kerja yg ikhlas dan mantap sewajarnye ada ganjaran & pujian yg perlu diberi.. tahniah pak nil! moga terus2 ceriakn saya di Riuh Pagi@ Era.. thanks pak nil..

p/s: boleh ke tk si HAFIZ AF7 bwk lagu TOYOL versi paknil dlm konsert mggu ni ek??

MR.KUMAR said...
This comment has been removed by the author.
MR.KUMAR said...

Tahniah Pak Nil.. Pak Nil bukan hanya seorang yang dihormati dikalangan orang melayu.. malah masyarakat Malaysia umumnya..

Seni dan hiburan sentiasa menyatukan kita.. dan kehadiran nama-nama seperti Pak Nil, Dato' Siti.. Sudirman.. adalah lambang artis yang bukan saja berjiwa melayu tapi 'Malaysia'..

Tahniah diatas bakat yang dikurniakan... dan teruskan mensyukurinya!

eiLda epaL said...

salam pakNil...

saya dah dgr rakaman video tu dan sebagai penyokong setia paknil, saya rasa sangat bangga...
apa yang mereka katakan itu benar belaka...
paknil harus dan layak diberi pujian...
setiap pagi, wajib dengar paknil di era...saya juga suka topik-topik jom debat yang paknil utarakan...memang membina minda dan kadangkala menghiburkan di samping membuatkan saya berfikir...

walaupun pakNil baru di dalam bidang radio, tapi bila mendengar paknil di radio, saya rasa macam dah dengar seorang penyampai radio yang profesional...

dan gandingan paknil dan din beramboi di waktu pagi adalah sangat tepat...menceriakan suasana pagi setiap rakyat di Malaysia terutama kami peminat-peminat setia paknil...

teruskan usaha paknil...kami sentiasa menyokong dari belakang...

taHniah pakNiL!

Juezura said...

Saya ikut sekali ketawa setiap pagi bila mendengar lawak abg aznil dengan din beramboi. Saya juga suka dengar rancangan "Apa itu" bersama Kak Yong Tengku Mariam dan Busu Noramin. All the best untuk Abg Aznil

Aerin said...

Assalamualaikum Uncle Aznil!

Hehehe. Masa dulu Uncle ada nyanyi lagu Tik Tok kan?

Cutelah lagu Tik Tok tu.

Tik Tok Tik Tok Tik Tok.. haaaaa.. Comell sesangat (:

I LOVE IT!

BlueJay78 said...

Mostly DJ2 dahulu tak se'famous' yg skrg, tp mereka diingati krn mereka ikhlas dan tak mengejar glamour. harap paknil faham apa yg saya ingin cakap kan.

BTW, Kak Yong ucapkan terima kasih kerana masih mengingati dia.

ABCPlus said...

Salam Paknil,
Kerjaya yang dilakukan dengan penuh dedikasi dan bertanggungjawab akan dikenang serta dihargai tak kira masa, bila dan dimana , teruskan berusaha agar mutu kerja Paknil maintain ....all the best.

sniffa93_aznil4eva said...

salam!
haluu..
uncle! epi n smile alwayz keyh!
=))

SYED NAHAR said...

kya sei ho pak nil?
mere nahar, abhi new delhi hei. best hei bace belog pak nil. hehehehe...saya yg hidup bosan disini punya serach dapat jugak tau pak nil ada blog. ok lah, nak sambung bace lagi. nak add up blog dari blog saya lah...theekeh!

amy said...

jika zainal din zainal mrupakan sumber inspirasi paknil, paknil mrupakan sumber inspirasi saya...!! saya harap paknil dapat membantu saya dengan memberi tip2 yang dapat meingkatkan lagi mutu persembahan saya dalam mendidik pelejar2 kolej.. saya harap paknil dapat menghubungi saya melalui telefon di 014-3495341 @ 012-6035700.. email, amy_cqtec@yahoo.com.my...
saya merayu sangat2 kat paknil agar dapat membantu saya untuk menarik minat student2 saya.

Pen_Merah said...

hai abang Aznil...
PM sokong karier baru Aznil sebagai DJ dario... teruskan usaha! berusaha! Aznil list terbaru dj peberet PM... selain dari Farah Fauzana dan Isma Halil Hamzah.... peace!

miss dayana said...

keep it up the good work pak nil... i'm very proud of you...
pak anil satu2nye lambang yang membuktikan pelajar lulusan universiti tempatan yang mampu memberi sumbangan kepada negara..

CathJ said...

Woww...skrg dah jadi DJ pulak??? Bestnyerr jadi Aznil ni... ;-)

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

owh, tetibe sy teringat segmen pagi yg paknil & pakdin buat ala2 DJ zaman2 dulu. siap background music n style ckp DJ yg cool gitu. mmg bes sgt time paknil ngan pakdin buat mase tu. tergelak2 jugakla dlm kete. haha...

thanx sbb ceriakan hari2 saya :) kem salam pakdin! :)

Unknown said...

baba

Unknown said...

baba