Thursday, October 23, 2008

HELO MR POSMEN!!!!


Paknil tau mungkin dah agak terlambat Paknil catat kan komen Paknil mengenai lawatan dan sesi fotografi Raya Paknil di POS MALAYSIA, kan? Takpelah yang dah lawat blog Paknil di Era.Fm mungkin dah baca.
Paknil rasa macam tak besh pulak kalau kat blog peribadi Paknil takder cerita nih. Oklah….here we go!


Terima kasih kepada wartawan Marliah & Opie dari KOSMO! Yang sudi penuhkan impian Paknil untuk melawat geng posmen kita yang tengah sibuk menguruskan hantaran kad raya menjelang 1 Syawal.
Sebenarnya Paknil dari kecik lagi teringin nak tengok macam maner diowrang ni kerja. Yelah, surat dan kad raya yang patut diagihkan bukan sikit tapi berjuta! Paknil heran macam maner sekeping kad yang beribu batu tu disampaikan kepada alamat selang 2 hari aje. Mesti pakai mesin nih…piker Paknil.


Setiba di Pos Malaysia Dayabumi, Paknil disambut oleh pegawai mereka dan terus bawak Paknil masuk ke bagahagian pengagihan kad raya. Memang ternganga mulut Paknil bila melihat jumlah kad raya yang banyak skali. Adalah beberapa adik-adik pekerja sambilan yang begitu tekun mengagih surat mengikut poskod.


Abang posmen amek kesempatan bergambar dengan Paknil. Paknil pun sempat ucap terima kasih pada mereka. Yelah…dari zaman Paknil kanak2 lagi, posmen banyak berbakti kat Paknil dan keluarga dengan menyerahkan surat tanpa gagal. Kita selalu ambik ringan dengan kerja mereka tanpa kita sedar ada diantara mereka ini kuyup dibasahi hujan, dikejar anjing, dilanggar kenderaan, tak dapat bercuti raya dan macam2 lagi dugaan yang mereka tempuhi.


Walau pun kita dah canggih dengan IT, namun bagi Paknil menghantar kad raya masih ada nilai sentimental dan personal sket. Kita tulis sendiri, lekatkan stem sendiri, poskan sendiri! Rasanya penerima pun rasa lebih dihargai sebab tau kita melalui susah payah untuk mengirim kad yang sekeping nih.



Dalam pada tu ada jugak kakitangan mereka yang bekerja lebih laju dari mesin! Sekali lagi Paknil ternganga. Tak salah masuk kotak pulak tu! Kekadang mesin pun boleh salah tau. Kecekapan akak kita ni boleh kita senaraikan dia dalam Buku Rekod Malaysia!

video

Paknil pun dapatla jugak merasa pengalaman bekerja kat sana walaupun ada posing-posing sikit masa tu hahaha..Satu lagi pengalaman menarik. Paknil berkesempatan membuat setem wajah Paknil sendiri. Memang teruja sangat kali pertama tengok wajah sendiri kat setem. Korang jugak boleh buat pergi je kat POS MALAYSIA, DAYABUMI.


Kepada semua kakitangan Pos Malaysia , Syabas Paknil ucapkan dan keje elok2 eh….Insyaallah, Paknil drop by lagi!

34 comments:

Shukri said...

laju pompuan tu..
mcm alien je..
ahahahha

PENDEKAR said...

ko memang ade ciri2 posmen. harg harg harg....

dzihnie said...

assalamualaikum paknil,,,,wah seronoknya ,,,sempat gak buat setem muka sendiri,,,memang paknil ada gayalah jadi posmen hahaha,,,apapun terima kasih utk para posmen yg bekerja penuh dedikasi tu,,,utk paknil syabas,,,

azlin hashim said...

BEst Paknil, PAknil mmg best.. ni lah masa yg di tunggu2, sy dah bukak lama blog paknil kat ERA, tp payah sgt lah nak hntr komen..

PAknil up date blog kat sini jek PAKNIL, confirm k'org baca & komen..

Terima kasih utk PAknil sbb amat2 menghargai kerjaya org lain. Kalau lah PAknil dtg ke tempat sy, mmg sy tak bg PAKNIL balik dah..

Mr X said...

wah..laju siot~
paknil naik moto posmen cam dh nk merempit dh..
hehehehe~

aretook said...

hehehehe..paknilll...hak3...peh laju btul akak tu asing surat..tp suka lg tgk telatah paknil..kat mana2 wat org ketawa jew...hikhikhik...tp naik moto action jew kan...?ekekekeke

rizz said...

waa pak nil ade setem gmbr sediri..beshnye heheeeeeee

cikliah said...

Setem berwajah PakNil tu untuk suka2 atau mmg boleh digunapakai untuk pos surat ?

erinsza said...

alahai pak nil nak drop by smpi naik motor posmen sekali. memanh kelazz u. mesra alam betui.

Aizad Adenan said...

hahaha patut ari tu jumpa posmen pakai baju melayu warna kuning.. hehehe

eiLda epaL said...

best, best, best lah paknil...
betullah, laju betul perempuan tu...
tapi, dah keje hari-hari kan, mesti dah hafal...
paknil tak tanya dia ker dah berapa lama keje kat situ?
paknil, kalau paknil hantar surat pakai baju melayu tu, sure dari jauh orang dah nampak posmen kuning...hehehe...

faryza said...

hi pak nil...arhhh..jelesnye diorg dapat jumpa paknil..faryza keja diPOSM dayabumi Dept ICT, tak tau pun paknil datang ni...saya keja sampai petang 30.9.2008, kul 2 ptg baru habis keja dan balik kampung..bangga Staff POSM walaupun jeles sangat tgk org lain dapat jumpa paknil.semlm ada 1 surat sampai kat rumah tapi tak no rumah dan jalan,tapi tetap sampai rumah saya...cuba bayangkan..cekap kan posmen kita...

CkYnHaShiM said...

perrgghh.......!!!!gile punye laju.teror tol aweks tu.x yah tgk g dah.paknil...suke la setem gambo paknil tu.apsai x wat lebih?leh distribute kat kitaowng sumer..he..he...:d

SiS-lin said...

cam sesuaiii sngt pak nil keje posmen tu,tggu je pencen sok ye..keh3

Dang Ijah said...

Salam Abg Aznil... Slmt dtg k Pekan Papar tapi sya dah terlepas 1 kesempatan yg bg sy amat berharga, iaitu xberkesempatan jumpa Abg Aznil kat Dewan Baru Pekan Papar sempena Rumah Terbuka Gemilang Mirza bersama Muzik FM sab2 18.10 haritu... Mgkn dah xder rezeki kot... Ingtkn Abg nk dtg waktu malamnya lagi, Abg nak tahu x, masih ramai lg org2 Pekan Papar 2 nk tgk Abg dr dekat tau... Harap2 klau ada masa n kesempatan 2, dtglah lg berkunjung k Pekan Papar ok!

Semoga Abg terus sukses dlm apa juga yg Abg lakukan AMIN, doa dr yg jauh...

edzlin007 said...

salam paknil.

bestnya paknil dapat tgk drg bekerja. akak tu mmg laju gile. terpegun saya tgk. ntah2 kalo cadangkan nama dah leh masuk dalam malaysia book of records agaknya.

anne said...

abang nil,

tahu ke bawak motorbike tu???...;-)

puterikurekure said...

wah pak nil!
saya pon kagum ooo...
ternganga2 mulut saya ni tgk cik kak tu wat keje.

atty's said...

kelakor le paknil kat pos malysia tu...ekekekke ganggu ek org buek keje

sniffa93_aznil4eva said...

wah.. sronok gile owh!!
laju r kkk tuyh wat keje! bgs2..
kan best kalo mmg wujud stem uncle..
n ade jual kat pasaran...
kompem xpakai tp simpan je kat umah kot.. hee


epi n smile alwayz!=)

ai said...

giler laju akak tu buat keje!! kagum aku! Paknil ni bagus la..org lain tak terpikir pon nk gi sana.Mmg tak dapat nk bayangkan betapa HEBATnya org org posto ni kan? huhuhu

Lina Chan said...

perhatian!!
paknil tak pandai bawak moto..
sbb tongkat motopun dia tak tau kat sebelah mana..
haha~

tak percaya?
try la tgk segmen macam2 aznil..
episod brapa tak hingat la plak..

:)

apapun paknil besh sesgt..

farahaznil said...

hohoho..agaknya mcm mn la org yg hantar kad raya farah tu...dgn tulisannya kat kad raya tu..tah dia boleh baca ke tak..poning la agaknya klu jd posmen ni..huhhuu

p/s - aku penah dpt kat raya yg dibalas oelh paknil..hi hi hi..TQ PakNil

NieS_Saa said...

hehe..
pak nil nmpk begaye dgn bju mlayu ijau tue..
mst best kn dpt p tmpt cm2..
hehe..

@LiYaNNuaR said...

dasat nya diaaaaa...

May Jiuan said...

helo uncle aznil~
do u reply my raya card?
dah lamaaaaa sy tunggu..
huhuhuhu...=(

Nik said...

hebakkk...lajunye die asing surat tu...tak tersyasyul ke paknil?

NieRadiNa said...

akak tuh dah terlatihla....mstilah brpengalaman dh asingkan surat2 tuh.....

wah paknil wat stem sndri tuh...nak wat gakla...

Nazurah Ahmad Termimi said...

Pak Nil!!!
Mau gak 1 setem edisi khas Pak Nil tu...
Hehehe...

nadia said...

setem muka sendiri..?mcm best..kalau dh g POS dayabumi tu,nk refer kt dept mana tuh?

kombat said...

pak nil, saya pun dari kecik teringin sgt nak tgk org pos ni buat keje. sampai ada keinginan nak keje dlm tu. haha.. ni, dah 27 thn, baru la dpt gambaran keadaan dia, bila baca blog pak nil. hehehe

kaisu said...

pmpn tu owg ke mesin?
beshnyer...
nk g gak ar..
huhuhu...

dzulfadhli said...

time kasih pak nil krn menghargai keje2 posmen ni.sy pun seorg posmen, sy bangga jd posmen.

dzulfadhli said...

minta maaf la pak nil br skrg sy terbaca blog pak nil dan sy nmpk pak nil melawat pjbt pos besar k.l. selama ni sy pun x tau. sy seorg staff di pelabuhan klg. time kasih krn sudi bc komen sy.