Sunday, November 16, 2008

HERE COMES PAKHNIL PART 2!!!



Lawatan sekolah kali ni, Paknil ke sekolah anak2 tentera TUDM la pulak!! Sekolah yang Paknil maksudkan adalah di SK TUDM, Subang.
Macam biasalah, Paknil akan buat topik yang dekat dengan kanak sekolah ni. Kalau di sekolah ini, Paknil bagi ceramah mengenai “Menjadi Nombor 1”. Tujuannya supaya mereka akan jadi yang terbaik dalam pekerjaan pilihan mereka nanti.
Ada yang naki jadi doktor. Jadi Paknil bilang, mereka kena jadi Dotor No:1. Ada yang nak jadi angkasawan. Jadi mereka kena juga menjadi Angkasawan No:1. Yang bestnyer ada juga anak yang ingin jadi ULTRAMAN! Jadi Paknil bagi tau yang dia kena jadi Ultraman No : 1!! Yang lebih menyentuh hati Paknil bila anak tu bilang tujuan dia nak jadi Ultraman sebab dia ingin selamatkan dunia!!! Ha!...Satu misi yang luar jangkaan semua! Syabas!
Dalam pada tu, untuk mengelakkan anak2 tu jadi boring, maka berlakulah lakonan2 spontan mengikut bidang pekerjaan yang mereka impikan. Hebat betul lakonan spontan diorang dan Paknil cukup terkejut de3ngan kebolehan mereka.
Paknil doakan agar murid2 di sekolah ini sentiasa ingat pertemuan singkat kita ini dan simpan impian untuk menjadi NO:1!!!


7 comments:

dzihnie said...

Selamat pagi Paknil...
Seronoknya mereka smua tu dpt jumpa Paknil...teruskan usaha Paknil mendekati kanak2 secara begitu agar semangat juang utk lebih tekun belajar dapat diterapkan...agar Paknil sentiasa sihat...

anne said...

bagus school tour ni...anak-anak M'sia perlu sangat positive injection macam ni.

p/s - nak tanya...ada tak budak yg tak kenal Uncle Aznil tu sapa?;-)heheh,takde agaknya...

edzlin007 said...

salam paknil.

terima kasih sebab kongsi dengan kami pembaca di sini. kalau buat school tour ni sepanjang tahun pun ok juga.

a'ah la anne. tertanya-tanya juga, ada ke budak yang tak kenal aznil? :D

PeminatJutawanMalaysia said...

salam paknil..saya begitu tertarik cara paknil dapat layan budak2..saya jugak kagum cara paknil jadi pengacara..harapnya dapat menjadi seorang pemidato hebat macam pak nil...

Azura said...

Salam wbt ,

KUDOS utk Aznil yg berjaya men'TV'kan sekolah2 kebangsaan Di Malaysia.

Idea yg sgt international... Kami di NZ dah lama ada rancangan macam ni; setiap hujung minggu seorang pelajar bertuah dipilih untuk menceritakan perkara2 istimewa di sekolahnya. Contoh : ada yg ada studio TV sendiri siap dgn siaran berita sekolah & iklan!, ada yg highlight kempen kitar semula, konsert amal, etc, etc. Secara tak langsung satu komuniti terlibat sama.

Tak lupa selamat berangkat menjadi tetamu Mekah tak lama lagi, jaga kesihatan & keselamatan.. semoga membawa pulang haji yg mabrur!

sniffa93_aznil4eva said...

gud job uncle!

taon dpn jgn lupa dtg skola menengah lak..

wat tour ke skool mnengah..kteorg pn nak jgk mcm dorunk2 neyh;)

keyh.. epi n smile alwayz;)

Nur Syuhada said...

Datang lagi tahun ni kat SK TUDM sebab masa tusaya 6 tahun ,huhu