Friday, April 18, 2008

MAJLIS PELANCARAN A:S.A.P 4 CHILDREN @ TAYLORS COLLEGE,PJ.





Pada 27 Mac lalu, saya amat berbesar hati dapat meluangkan masa menghadiri majlis pelancaran A:S.A.P 4 Children yang berlangsung di Taylors College Petaling Jaya. A:S.A.P 4 Children ( Abduction : Social Alert Project For Children merupakan projek amal yang dianjurkan oleh pelajar semester 4 Diploma Komunikasi yang diketuai oleh Cik Fareeza Ilyana.





Sebagai individu yang prihatin terhadap kanak-kanak Malaysia saya terpanggil untuk bekerjasama dengan para pelajar Diploma Komunikasi, Taylors College bagi melancarkan buku mewarna kanak-kanak yang berjudul 'STRANGER DANGER'. Saya begitu terharu dengan usaha murni mereka bagi meningkatkan kesedaran masyarakat melalui kerja amal khususnya golongan kanak-kanak, bahawa mereka juga perlu faham akan aspek keselamatan di sekeliling mereka menerusi medium (buku mewarna) yang paling hampir dengan mereka.


Saban hari berita kehilangan kanak-kanak di negara kita menghiasi setiap dada akhbar tanpa kesudahan. Saya melihat ini adalah suatu usaha yang amat positif untuk meningkatkan tahap kesedaran dan keselamatan kepada golongan sasaran khususnya kanak-kanak.



Apa yang terkandung dalam buku 'STRANGER DANGER' adalah perkara asas yang mudah difahami oleh kanak-kanak agar tidak cepat mempercayai orang yang asing di sekeliling mereka. Sebagai permulaan buku ini akan didermakan secara percuma di beberapa tadika yang terpilih bagi program tersebut. Projek ini disokong oleh UNICEF MALAYSIA.


Tahniah dan terima kasih! diucapkan kepada pelajar DIPLOMA KOMUNIKASI, TAYLORS COLLEGE, di atas jemputan anda. Semoga usaha murni ini berterusan dan selamat berjaya.




6 comments:

Tieah Madian said...

Kanak-kanak jer ker??????????

sajidah said...

nk pegi... knp x wt utk skol men skali? ktorg pon prlukn kta2 smangat utk cemerlang.. kalu paknil g skol ren kt Bandar Baru Bangi jln 2, singgahlh kt skol men jln 2 skali cz dkat je, cuma blakang skol ren je.. kdtgn paknil dialu-alukn.. heheh.. cam sy lak pengetua skol.. singgahlah.. cuma cari sy n kk sy je kt sane.. sajidah n Nazihah.. heheh.. ingat kami yer... dlm doamu.. :) yg pnting ingat Allah.. peace..

Tieah Madian said...

Alaaaaaaaaaaa Sajidah.......
> Budak sek ren nie dah bnyak kes hilang, so Abg Aznil take care la kat diorang nie...............

sajidah said...

ala.. sy pon nk jumpa paknil gak.. mane adil kalu bdk2 je... sy pon bdk2 pe.. heheheh...

sajidah said...

kalu sy ilang camne??? kn paknil n d_tieah^aznil susah nnt... :P

Abe Nick said...

http://www.jeritanblog.blogspot.com

~Panduan Bina BLog~