Wednesday, May 7, 2008

KOMEN PAKNIL PASAL GOSSIP SOSEH-SOSEH

Soseh Soseh: Suka kebas barang hotel
(HARIAN METRO : 7 May 2008)
MELIHAT keperibadian artis veteran ini, pasti ramai yang tidak menyangka dia mempunyai minat yang cukup aneh. SS sendiri nak tergelak apabila dimaklumkan artis ini suka mengambil barang perhiasan di hotel untuk dibawa pulang.
Pertama kali perkara ini diberitahu kenalan rapat artis ini, ia seperti susah hendak dipercayai. Bukan apa, kedudukannya sebagai artis berpengalaman yang sudah meraih pelbagai kejayaan dan dihormati ramai, orang pastinya tidak percaya dia akan melakukan perkara sedemikian. Malah jika tidak salah SS, kedudukan kewangan artis veteran ini agak baik memandangkan dia tinggal di rumah besar dan memandu kereta mewah.Kalau setakat barang perhiasan hotel, sudah tentu artis veteran ini mampu membelinya sendiri. Kalau ia tidak dijual di kedai, dengan wang yang 'membukit' di bank, dia mampu mengupah tukang untuk menempah khas barang dihajati.Jelas kenalan rapat itu lagi, dia sendiri hairan apabila artis itu sering melakukan perkara buruk berkenaan terutama apabila dia mendapati barangan hiasan di hotel itu cantik pada pandangan matanya.Kalau setakat barang diambil itu berupa bahan mandian dan kebersihan badan, kenalan rapat artis veteran ini faham kerana ia boleh dijadikan cenderahati.Tapi kalau yang dimasukkan ke dalam begnya adalah sudu dan garpu, tuala atau lebih parah lagi langsir, itu sudah dikira mencuri. SS difahamkan, selalunya orang gajinya akan menjadi pembantu dengan memasukkan segala barangan yang dimahukan ke dalam beg. Takut SS mendengarkan cerita ini. Bukannya apa, takut esok lusa sekiranya pihak pengurusan hotel yang didiami menyedari perlakuan artis veteran ini dan membuat laporan polis, siapa yang akan menanggung malu? Tentulah diri sendiri juga. Nasihat SS, berubahlah sebelum terlambat.
(KOMEN PAKNIL : Alamak artis ni dah KANTOI la pulak. Siapa pulak yang bukak cerita perangai artis veteran ni. Mungkin dia ni memang dah biasa buat kerja ni dari zaman dia tak berkemampuan lagi kot tu sebab terbawa sampai ke tua. Saya sendiri suka simpan barang-barang hotel macam syampoo, conditioner, berus gigi dan lotion. Bukan apa, setiap hotel akan buat packaging yang unik dan menarik, jadi dapatlah saya buat souvenir. Dalam pada tu ada gak orang kita yang buat koleksi dan hobi yang unik mengumpul botol syampoo hotel. Bayangkan saya ada kawan yang kerja dengan syarikat penerbangan dan keliling satu dunia dan tidor kat pelbagai hotel dunia. Dah tentu koleksi dia boleh buat muzium syampoo!!
Saya takde la sebanyak itu, saje simpan kat store kot-kot stok syampoo kat umah tiba-tiba terputus. Kadang2 saya yang sibuk sokmoh ni ter'overlook' stok syampoo, jadi takde lah putus stok...hehehe (malu gak buat pengakuan nih)
Bila baca cerita artis veteran ni, saya rasa kurang bersalah sikit bila tau Artis veteran ni siap rembat langsir hotel. Kelakar tuh! Saya rasa mesti artis ni rambang mata bila masuk bilik hotel dan tak tido malam mencongak nilai harta yang diboleh rembat. Adoi, besar beg kena bawak tuh! Bayangkan keadaan bilik tu bila dia check out, mesti macam cara Kassim Baba kosongkan gua dalam cerita P.Ramlee. Ingat tak?
Mungkin artis tu pun ada hobi kumpul barangan hotel tapi pada skala yang besar kot. Mungkin gak dia nak buat muzium 'barangan' koleksi hotel. Kalau lah hotel buat spot check kat pintu hotel masa artis tu check out, banyak agaknya barangan hotel yang dikirainya. Silap-silap, bath tub pun ada! Alamak...terlebih sudah!
Mulai saat ini, susah lah artis nak check in hotel sebab mereka sentiasa diperhatikan gara-gara cerita macam ni dah tersebar. Saya pun mungkin diperhatikan, dan akan menjadi bahan ketawa pekerja hotel dalam diam, menjadi cerita lawak di kalangan wartawan, menjadi sindiran rakan artis dan menjadi cemuhan orang ramai. Eeee...taknak lah cam tu.
Teringat kawan saya dulu, kalau pergi holiday kat hotel besar mesti bawak beg besar walaupun percutian 2 hari je. Bila sampai umah, dia bangga tunjuk yang dia dah rembat towel, kettle dan comforter!!!!)

15 comments:

mango23 said...

Keep posting paknil heehee...like reading YOUR posts =p. Assalamualaikum and have a nice day

anne said...

hi abang aznil....ini anne la:-)(10-1@era) So best tak jadi blogger?

Yg ambik toileteries tu normal la, semua orang pun ambik....tapi curtain, comforter pun ambik....muahahahaha itu terlebih sudah

Aznil Hj. Nawawi said...

thanks for reading. I m trying my level best to update this blog on dailiy basis.

Aznil Hj. Nawawi said...

Hi anne! Baru2 belajar dik...mulu-mula ni rajin lah. nanti tak taulah. thanks 4 dropping by! dah lama tak kol ERA?

Atikah HM said...

hi abg aznil~

hehehe..seronok laa bca blog nih...

sigh~rindu laa kat abg aznil setiap konsert af. but hey~ dgn adanya blog ne dpt laa lepas rindu ckit.

yg psl brg2 hotel tu...hmm.. kite ambik jugak tp inda la sampai terlampau sampai nak ambil curtain. hahaha~

oh well~ got to go now.. nak revise utk exam~

keep on blogging ayt! :)

plug2pin said...

wah pak nil, smp kettle pun kawan rembat?

viruspadu said...

lalalalala

artis pangai gitu kah...

memalukan ajer tau...

Farazila said...

wah2....
habit kot artis tu mcm tue...
ala setakat syampoo, uncang tea tu normalla...mmg jd souvenior pon...

ye la tikah..klu rindu pon ngan paknil kita tgk kring..kring...tp minggu lepas xde...

Tieah Madian said...

Wasehhhhhhh.....=)
> Abg Aznil tulis lagi....ahaaaaa
> Ada jugak artis mcm nie ek?????? Veteran plak tue...
> Maybe artis veteran nie dah nyanyuk kot....hehehehehehe....alamak....terlebih sudah....
> Opssssss....nanti Abg Aznil kring2 SS pastu kita tanya anak sapa tue.......
> Wawawawawawawawawa........
> Abg Aznillllllllllll.....good luck
> Semoga Abg Aznil senantiasa berada di dalam keadaan sihat walafiat....
> Assalamualaikummmmmmmmmm

Tieah Madian said...

Abg Aznil........nie mana pegi plak chat box kat blog nie??????????

Boringggggggggg la x chat box tueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

AD Hamzah said...

wah makin mantap layout abang aznil nyer blog..harap kita boleh berkongsi bersama dalam mencantikkan blog kita..hehehe...

sajidah said...

paknil... makin cantik blog paknil... kluarga sy pon slalu ambik sabun n shampoo hotel.. hahaha kantoi.. tp tu mmg kbiasaaan sbb mmg hotel da sediakn utk kte guna tp kte x guna jd bwa blkla...tol x?? hahaha... tp yg dasyatnya patut ke bwa lagsir??? x patut x patut... hehehe...

hanif said...

mmg la paknil.
sy yg blajar ni pon xsmpt nk bkk blog.
apatah lagi kamu yg bz.
btw,sdap la tgk tom tom bak yg budak name ape ntah.
yg paknil tny dia jawab KAN!!!..haha

kerusikipas.blogspot.com . jemputla kalau sudi

leeya^faaznil said...

hai pak nil...wahh sronok bace blog pak nil..byk yg menyentuh hati sy trutama mse ari ibu...tp yg heran de ke ptut amik curtain kt hotel..hehe tak logik langsung la...

elon said...

salam aznil,ish!ish!rembat curtain,comforter?mcm mane plak dgn katil ker,tilam ker?tambah gempak gitu.apa-apapun tahniah dgn kejayaan skrg.diharap lbh b'jaya lagi dimasa depan.akak and family peminat setia aznil tau!X pernah miss aznil punya programme.good luck