Sunday, April 4, 2010

HARI INI ADALAH HARI NYA!

Hari ini adalah hari yang paling dinantikan oleh Allahyarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri aka Din Beramboi. Malam ini bakal berlansung Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009. Paknil dapat lihat keterujaan Din Beramboi sejak namanya melekat sebagai finalis bagi kategori Penyampai Radio Lelaki Popular.
Din kata:
“Aku nak rasa macam mana engkau rasa Nil selama ini duduk bersama calon-calon lain dekat tempat duduk orang top-top”
Alahai, sebak Paknil bila teringatkan impian Din. Masa Din berlawak waktu commercial break tahun lalu Paknil sedih sangat sebab dia jadi penghibur tatkala siaran langsung berihat untuk iklan. Paknil cakap dengan dia, “Cukup-cukuplah buat keje tu Din. Tahun depan aku nak kau pulak tengok orang lain buat keje tu”
Betul pun. Termakbul doa kami apabila Din tersenarai bersama Paknil, AG, Kieran dan Faizal.
Tapi malam ini dia tengok dari jauh rupanya.
Din kata:
“Aku nak pakai baju ala-ala konvokesyen malam tu nanti. Aku pedulik haper! Yang penting aku nak orang jerit kat aku masa red karpet”
Memang Paknil nantikan saat ini sebab Paknil percaya si Din ni akan buat apa sahaja untuk kasi orang ketawa dan terhibur. Dia pernah buat persembahan kat Melaka masa Jelajah Era buat perkara yang sehingga seluruh penonton dan kami ternganga dan ketawa tak hengat. Rupanya dia dah pakat dengan Shuib Sepah untuk menarik seluar pakaian cinanya ketika kitorang buat catwalk pakaian terbaik. Dia sanggup malukan dirinya yang kelihatan seolah terkejut bila seluarnya dilondehkan dan hanya tinggal seluar pendek di dalam.
Sampai macam tu dia nak buat orang ketawa.
Din kata:
“Kalau kau menang Nil, aku nak naik pentas jugak. Masa kau bagi ucapan, aku pose sebelah kau sebab nak tunggu giliran aku entah bila”
Alahai Din. Kenapa kau tinggalkan aku kata-kata yang boleh buat aku tersentak macam ni? Kau tahu tak Din yang aku tak fikir langsung nak menang dah sekarang ni. Aku cuma teruja nak tengok perangai engkau aje. Paknil dah boleh bayangkan keriuhan dia yang boleh buat lawak sengal dia sorang-sorang ketika majlis.
Dia seronok tengok calon-calon gila-gila lain terlibat sama sebagai finalis seperti Didie Alias dan Enot sebab Paknil dah jangka mesti ada sesuatu dia akan bawak pakat dengan diorang malam itu nanti.
Dalam keriuhan tepuk sorak malam ini, Paknil akan rasa sunyi.
Din kata:
“Aku malam ABP nanti akan ikut bontot kau kemana kau pegi orang mesti ambik gambar kau untuk suratkhabar. Ada aku kesah!”
Pening jugak layan si Din yang main redah aje ni. Tak akan ada siapa yang boleh marah dengan tindakan dia sebab semua sudah akur dengan sikap ‘belasah aje’ dia tu! Semua orang seolah menunggu Din buat sesuatu yang ‘luarbiasa’ sebab kalau dia bersikap seperti orang lain, maka itu bukan Din Beramboi dan mungkin ramai yang rasa pelik.
Sekarang Din tak payah ikut 'bontot' Paknil sebab mana Paknil pergi pun ada dia dalam hati Paknil.
Kini semua tinggal kenangan.
Paknil boleh bayangkan aje benda yang dia cakapkan itu pada ketika berlangsungnya ABP malam nanti. Jika ada di antara kawan arwah yang tidak mahu menyertai ABP malam ini sebab hormatkan arwah, itu hak mereka. Paknil tetap akan pergi, InsyaAllah. Menang atau kalah. Kali ini Paknil pergi pun sebab dia. Paknil nak bawa bersama Paknil semangat Din Beramboi. Paknil nak orang semua rasa kehadirannya di situ malam ini walaupun Din sudah tiada.
InsyaAllah Paknil akan bawa anak sulong Din bersama Paknil malam ini. Paknil nak dia tahu yang Papa dia teringin sangat berada di situ malam ini dan menghargai kerja Papa dia selama ini. Paknil nak dia tahu jugak yang Papa dia sebenarnya disayangi jutaan peminat dan kerja gila Papa dia terbayar malam ini.
Buat Din, “Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Al-Fatihah.

639 comments:

«Oldest   ‹Older   401 – 600 of 639   Newer›   Newest»
juana jentang said...

Di harap pak nil tabah ye,
Semenjak mula mendengar Radio era di pagi2 isnin-jumaat (6am-10am) saya merasakan seolah2 saya telah mendapat kan dua org kawan yg begitu setia bersama saya kemana2 saja dengan gurauan mereka, walapun langsung tidak pernah berjumpa.. kini, selepas pemergian arwah DB, saya merasakan dua kawan saya telah menghilangkan diri entah kemana meningalkan saya dalam kesunyian tanpa gurauan dan lawak jenaka mereka, sendiri setiap pagi dalam kesunyian .... mesti pak nil lebih lagi terasa kesunyian dan rindu dengan arwah DB... kalau boleh saya hendak bersama2 kongsi kesedihan yg pak nil rasakan, kerana semenjak saya mendengar Radio era, Riuh pagi di era saya telah mengangap pak nil & arwah Db adalah sahabat saya, wlpn x pernah berjumpa...

Ⴝweet❤Ⴝour said...

tahniah pak nil utk pengacara lelaki popular..
sedih sgt baca post pak nil ni..
saya pon rindu sgt dgn arwah even saya x pernah pon jmpa die..

hope pak nil tabah..
semoga arwah di tempatkan di kalangan org beriman..
al-fatihah..

Unknown said...

teringat masa din beramboi bagi komen kat final raja lawak... dia nak alex ganti kan tempat dia bila dia dah tak de kat Era.... kata2nya menjadi kenyataan.

My Self said...

to Paknil :

be strong as who u r...

Al-Fatihah utk keluarga Din Beramboi..

salam takziah dari sy..

Neyra Shazeyra said...

kesedaran untuk Rafiqin Darwisy yang mengutuk arwah

http://www.ieyra.com/2010/04/kesedaran-untuk-rafiqin-darwisy.html

linda_cute@misslyn said...

sedeynyer sya tngok pak nik berucap sedey mengenangkan arwah...sya juga mengalirkan airmata krn masih terngiang ditelinga dgn dialognya nk letak jawatan dlm ERA n suruh Alex Raja Lawak amik alih tmptnya... mcm tau2 je dia nk pergi...al-fatihah..

MUHAMMAD AIMAN BIN IDROS said...

askum paknil,
xsangka kn pak din dh mnghadap ilahi, tersentak sy mndengar die dh tiada, tringat sy telath pak din dlm spontan mmng sy glak guling2 dgr lwak selamba die,

ARWAH DIN BERAMBOI DLM KENANGAN,

al-fatihah,

Janggut said...

sangat sedih bila kenangkan kembali.alfatihah untuk arwah

Dalam fikiran aku... said...

Sabar Paknil.. Tiap yang berlaku ada hikmahnya.. Siapa tahu apa yang Allah rancangkan untuk makhlukNya

myra lalala~ said...

aduhh!sedihnyerr!sedih sangat pak nil...pagi sy akan kesunyian! al-fatihah tok arwah..

('',)pzAEdy~ said...

pak nil..

sedih sgt baca coretan pak nil..smlm tgk ABP pun rasa sebak sgt.apatah lg bca blog pak nil nih. terasa sgt kehilangan aruwah. sygnye ALLAH pd aruwah..meninggal di hari yg baik dan buat semua org rasa kehilangnnye.

buat anak2 aruwah, bersabarlah n terima hakikat,sy jugak pernah kehilangan insan yg paling sy syg sx. perasaan ini sma mcm sy rasakn dahulu.

buat pak nil, never ever give up utk trus berada di pagi era. sy tetap bsma era n pak nil. kuatkan smgt pak nil!!

al-fatihah...

fathnie :) said...

salam..

sllunya lau baca entri Pak Nil..mesti senyum, terharu..tp kali sebak gila! semoga Pak Nil kuat menjalani hari2 tnpa arwah Pak Din insyaallah...

takziah...

AL-FATIHAH buat Pak Din

Ayie_Acsh said...

Saya harap pak nil sabar hadapi ujian ni..kehilangan din beramboi amat dirasai kerana sekarang masanya din beramboi berada di kemuncak untuk mencipta nama tp tuhan lebih sygknnya..mybe ape yg blaku ada hikmah disebaliknya..
Al-Fatihah buat arwah din beramboi..semoga rohnya dicucuri rahmat dan berada disamping org2 yang beriman..
Amin...

atieabie said...

trkejut dan cdey..
al-fatihah buat arwah...
may rest in peace..amin..

Hafizuddin Jasmi said...

salam..
klu nak tahu..
tahun lepas kami ambil SPM..
dlm kecuakan setiap pagi sebelum amek periksa.
arwah bersama paknil yang ukir senyum di wajah kami melalui riuh pagi era..
terima kasih yg tak terhingga..

khaix said...

terima kasih pak nil,

saya berlinangan air mata membaca blog pak nil ni..

saya jutaan peminat arwah pun sangat merindui arwah din beramboi..

memang kami sangat merindui beliau...

khaix said...

terima kasih pak nil,

saya berlinangan air mata membaca blog pak nil ni..

saya jutaan peminat arwah pun sangat merindui arwah din beramboi..

memang kami sangat merindui beliau...

Darling Pya said...

harap pak nil tabah & kuat semangat ye..

Sweet pollaris said...

Assalammualaikum...

Hi Pak Nil...takziah saya ucapkan..memang sedih apabila kehilangan insan yang kita sayang...

Bagi saya, pemergian almarhum memberi impak yang besar kepada semua...dahulu kita ketawa dan tersenyum dengan jenaka beliau..kini kita menangis ketika melihat kembali jenaka beliau...

Ada maksud yang tersirat atas setiap yang berlaku...bersabarla apabila di timpa musibah...Allah Maha Mengetahui.

Jika diingat kembali, beliau telah berpesan menangis tidak akan menyelesaikan masalah..teruskan hidup...Pak Nil..InsyaAllah..beliau akan lebih bahagia di sana.

Hargai setiap orang di sekeliling kita..ceriakan hidup mereka..inilah semangat al-marhum Mior Ahmad Fuad Mior Badri @ Din Beramboi...al fatihah..

jeslinasyila said...

kt semua terasa khilangan nya

zurina said...

pak nil..sejak tengahari jumaat sampailah ahad malam tadi, saya boikot dengar radio era..bukan sebab apa, tapi sebab macam tak boleh terima kenyataan yang arwah dah tiada..Saya cuba yakinkan diri bahawa berita pemergian arwah itu hanyalah mimpi atau khabar angin sahaja.Pagi tadi, masa nak pergi kerja, kuatkan semangat juga untuk buka radio era..dengar aje suara dina dan jimmy bercerita tentang kenangan bersama arwah, apa lagi, mengalirlah air mata saya nie sesorang kat dalam kereta tu sambil drive kereta. Nasib baik jalan nak pergi kerja tu jalan tak jammed.Setengah jam perjalanan ke tempat kerja tu, memang tak putus air mata saya mengalir.Walaupun tak pernah bersua empat mata atau berbual dengan beliau, tapi pemergian arwah betul-betul meninggalkan kesan di dalam hati saya.Sedih yang amat sangat seperti kesedihan saya semasa arwah mak saya pergi meninggalkan kami sekeluarga.Terasa syahdu sangat. Tapi, hidup mesti diteruskan juga kan...
Harap Pak Nil pun terus tabah...

Unknown said...

sayu hati ni....

terus terang saya kata kan saya xpernah sekali pon meratapi pemergian mana2 artis pon sebelum ini tetapi kehilangan arwan abg din sgt2 dirasai.. dari jam 1 pagi saya bergenang air mata terkejut kan berita ini. esok nya xdpt cuti tuk nk menziarah arwah sewaktu pengkebumian tpi perjalanan ke ofis sgt sesak...kepong jam pagi tu.. lebeh menyayat hati nya sbb malam tu sekitar jam 10 dah plan dengan kawan2 nk ziarah arwah kt hspital smbil nk derma darah sbb darah kami 0.. tpi jam 1 pagi dpt berita sedey ni... sgt2 xble terima...

abg din..semoga rohmu di tempatkan dalam goongan org beriman. sesungguh nya kamu telah memekearkan senyuman dibibir jutaan peminat mu..semoga jasa mu itu dapat membantu jalan mu kesyurga. masih terngiang2 dalam benak fikiran segala keletahmu... allah sayang kan mu. kami redha.

R.R.Z said...

sedihnya..bersabarlah ye Pak Nil. Sebak sgt2..

Al-Fatihah

hazlynda kushairi said...

Al-Fathihah.

Takziah pada family arwah,Paknil dan peminat2 Din Beramboi.

Semoga Din Beramboi ditempatkan di kalangan orang yang beriman. amin.

Kami semua akan sentiase merindui arwah.

betysaid said...

Dear Pak Nil....

Saya agak terkilan..coz on that day masa TV3 buat announce yg arwah perlukan darah jenis "O" saya tak sempat nak derma sbb birokrasi hospital...saya diarahkan pergi ke Tabung Darah Negara...then dengan sombongnyer pihak hospital bagi tahu yang hospital tu belom kurang darah lagi...saya frust sangat..minitis airmata saya bila pagi tu dgr berita yang arwah dah pergi buat selamanya...saya adalah peminat paknil dan arwah...samoga dia aman disana......

Dunia Mommy Comel said...

sedih yang teramat tapi paknil kena byk bersabar o..sudah di suratkan yang die pergi meniggalkan kita.apa2pun smoga rohnya di letakkan di kalagan org beriman

ej said...

da tenangis da.saya rindu kt arwah.rindu nk dengar celoteh arwah pak din.papepon,pak nil tetap tabah.pak din sentiasa d hati pak nil.semoga pak din d cucuri rahmat dan duduk di samping org2 yg beriman.al-fatihah.

Rerakun said...

pak nil g,g blog ne, ade budak umo 14 tahun kutuk arwah,masyaallah,terkejut jugak ayat dia,dia kutuk kat facebook.

http://akupenglipurlara.blogspot.com/2010/04/kutuk-arwah-din-beramboi.html#more

harap2 budak ne terima pengajaran sikit

Fizz said...

sedihnya bila mendengar coretan pak nil.. sebak...tak apa lah pak nil.. doakan agar dia tenteram disana..

semuga arwahnya di tempatkan di kalangan golongan org2 yg beriman...

al-fatihah

Rerakun said...

pak nil g,g blog ne, ade budak umo 14 tahun kutuk arwah,masyaallah,terkejut jugak ayat dia,dia kutuk kat facebook.

http://akupenglipurlara.blogspot.com/2010/04/kutuk-arwah-din-beramboi.html#more

harap2 budak ne terima pengajaran sikit

neddie said...

alahai pak nil..
berderai air mate bace post nie.
al-fatihah untuk Din

Su3y said...

A'skum abg aznil...

Sedih,pilu hati suzy turut terasa sejak mula suzy mengetahui berita yang amat memeranjatkan itu...

Bukan saja rakyat Malaysia merasakan kehilangan arwah din,tidak kira dimana jua kami berada sedikit sebanyak kekesalan turut dirasai bersama...

Sebagai pendengar setia 'RIUH PAGI DI ERA'...
Lawak jenakanya masih lagi kedengaran,gurau sendanya masih lagi bermain-main di fikiran...namun semuanya hanya tinggal kenangan,kenangan yang pasti tidak dapat suzy lupakan sama sekali...

Sejak pemergian arwah din,pada malam konsert AF hari sabtu serta malam kemuncak ABPBH 2009 tadi amat terasa kepiluan suasananya.Apatah lagi setiap pagi di Era...

Kami sesama umat islam hanya mampu berdoa yang terbaik buat arwahnya...

Sesungguhnya Allah s.w.t lebih menyayangi beliau...

Terus terang suzy katakan,sehingga ke saat ini pun suzy masih lagi tidak dapat terima hakikat bahawa beliau telahpun pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya...

Semoga rohnya senantiasa dirahmati & dicucuri rahmat,ditempatkan di tempat-tempat orang-orang yang beriman serta soleh...amin!

Kepada abg aznil,tahniah diatas kejayaan yang berterusan yang diperolehi malam tadi!

*Suzy berharap sangat agar abg aznil terus tabah dengan kehilangan rakan baik abg aznil,arwah din.Jangan abaikan kesihatan ye...

SALAM SAYANG DARI,
SUZYLINA...

Ms. Aziemah.. said...

alfatihah... buat abg din beramboi...

tiada penganti untuk dirinya..

asyraf said...

sedih rase baca ape yg paknil tulis..

Ms J said...

Seperti yang lain saya turut merasai kehilangan arwah. Semoga Pak Nil Tabah... rindu nak dengar suara Pak Nil semula di corong radio..

farriz said...

salam,

din seumpama pelangi ...walaupun tak berkilau dan bercahaya tapi dia mampu membuat semua org gembira malah dia juga seperti ubat bagi yg berduka...kini pelangi kita telah pergi buat selamanya...al-fatihah

Eza Ruzzana said...

Al-fatihah, saye pun jarang dengar radio....tetapi terkejut dengan peninggalan allahyarham...rase kehilangan..i'm sure he ws a sincere person and Ya Allah forgive this man all his sins and place him in jannah.ameen

Unknown said...

bergenang air mata baca.

Al-Fatihah

noor azian azman said...

Pak nil... saya salah sorang yg berasa kehilangannya... sabar ye Pak Nil...saya faham perasaan yg Pak Nil alami tu...

asmonaleeza said...

Salam Paknil,

Kesedihan Mu Kesedihan Kami Jua....

Tapi Paknil, macam mana Arwah boleh terkena Denggi tu dan dimana?
Walaupun itu semua ketentuan yang Maha Esa....

asmonaleeza said...

Salam Paknil,

Kesedihan Mu Kesedihan Kami Jua....

Tapi Paknil, macam mana Arwah boleh terkena Denggi tu dan dimana?
Walaupun itu semua ketentuan yang Maha Esa....ca

nur_512 said...

assalamualaikum paknil..

harap paknil dapat tabahkan hati..

hilang sahabat baik memang menyakitkan..

tapi kita hanya mampu berdoa dan sedekahkan al-fatihah dan yasin..

semoga roh sahabat baik paknil dicucuri rahmat Allah..

semoga beliau tergolong dalam golongan orang2 yang beriman dan beramal soleh.. AMIN..

sabar ye paknil...

mommy AISY dan RAFAEL said...

SEDIH BILA BACA APE YG PAKNIL TULIS...SAYE NANGIS MASE TGK MELODI PASAI ARWAH ABG DIN BERAMBOI DIKEBUMIKAN...TEHARU SUNGGUH...MMG RASE MCM YG DIA MASIH ADAJER....

Unknown said...

al- fatihah bwat arwah Din Beramboi..smoga roh nya dcucuri rhmat..bwat pak nil dan kluarga arwah takziah dan bsabr dgn pemergian nya..

Budak cumeL. said...

al-fatihah...

pak nil jgn la sedey2...
ALLAH lbh syg kan die dr kite...
skrg dah tiba masa die..masa kite entah bile ag...
jom la kite sama doakan Din Beramboi ti tempatkan di tempat org2 yg beriman...

pak nil kuatkan semangat ye..mungkin ada hikmah disebalik semua ni...mungkin ari ni DIA amik kwn yg pak nil syg..mn tau lps ni DIA nak gantikan dgn seseorg yg lagi special...
ini semua ketentuan DIA...

Raja Kapor said...

saya merasakan semangat abg din berada dalam ati pakNil..!!teruskan pakNil

sweet smile corner said...

sangat sedih dgn coretan tu.. sob3... pemergianmu satu kehilangan besar buat negara.. tiada lagi gelak ketawa dan telatah lucu spontan.. al-fatihah..

Raja Kapor said...

saya merasakan semangat abg din berada bersama PakNil..teruskan PAkNil..!!!

Matt Kopikarat said...

Salam Pak Nil..sy Deen dr Pasir Mas, Kelantan. Ni kali pertama sy kat blog Pak Nil dan selepas pemergian arwah sy benar2 nak tahu apa perasaan Pak Nil sebagai orang yg terlalu rapat dengan Din. Apa pun PakNil..arwah meninggalkan kita pada malam yang penuh keberkatan..untung arwah..nasib kita tak tahu lagi Pak Nil..Semoga Pak Nil sihat dan jangan2 sedih2..

Deen

Keramb!t said...

uitt...tetibe plak meleleh air mate ni bile bace mende nih..

eyla said...

Pak nil...sukar untuk sya hentikan linangan airmata ini tatkala membaca entry pak nil..apatah lagi paknil yg sering bersama2 arwah. Saya rindukan lawak & suara arwah. Sejak arwah dimasokkan ke ICU jiwa sya btul2 x tenang..risaukan kesihatan arwah, tp Allah lbh menyayangi & mengetahui apa yg terbaek untuk arwah...smoga arwah dimasokkan dlm golongan org2 yg beriman..juga utk paknil smoga tabah..aminn.

Unknown said...

http://azidahali.blogspot.com/2010/04/tangisan-pelangi.html

idatouch said...

salam paknil... dapat rasakan betapa sunyinyer paknil saat ni tanpa pak din.... bila baca apa yg paknil tulis rasa sebak la.... KAMI SEMUA JUGA MERASA AMAT SUNYI TANPA RIUH RENDAH DARI PAK DIN.. APAPON... MARILAH KITA SAMA2 SEDEKAHKAN AL-FATIHAH BUAT ARWAH PAKDIN SEMUGA ROHNYA DITEMPAT KAN DITEMPAT ROH ORG2 YG BERIMAN... AMIN...

Komrad 136 said...

sumpah!
pelawak malaysia yang saya suka.
adalah allahyarham Din Beramboi .
lagi lagi bila dalam show SPONTAN .
bila kawan saya bagitahu saya allahyarhamdah tiada .
saya rasa macam KLCC runtuh .
DIN ! lu legenda gua beb !
al-fatihah !

Farhana Zainuddin said...

Assalamualaikum Pak Nil ... Salam takziah di atas pemergian arwah Pak Din ke rahmatullah pada Jumaat lepas ... Semoga Pak Nil & ahli keluarga arwah tabah menghadapi salah satu daripada ujian kehidupan yang perlu kita lalui sebagai hamba ALLAH s.w.t di muka bumi ini ... Saya antara peminat arwah, sangat berasa kehilangan kerana arwah Pak Din seorang pelawak yang spontan dan personalitinya yang ceria serta kekuatannya mengharungi kehidupan yang amat mencabar ini sangat mengagumkan ... Doa saya dan yang lain, semoga roh arwah ditempatkan dalam golongan mereka yang beriman ... Kembalinya arwah Pak Din menghadap ilahi merupakan suatu kehilangan yang sukar untuk dicari ganti ... Tetapi, kita perlu meneruskan kehidupan ini dengan berbekalkan semangat arwah yang tidak akan pernah luput dari ingatan ... Pak Nil, kuatkan semangat untuk meneruskan kehidupanmu tanpa arwah disisi ...

AL-FATIHAH ...
T.T

Saya memohon ampun & maaf sekiranya kata-kata ini mengguris hati Pak Nil dan yang lain ...

Aliaa Nurnaja said...

uncle please klik link ni :(

http://cakklepi.blogspot.com/2010/04/mengapa-budak-budak-sekarang-kurang.html

Anonymous said...

takziah bwt keluarga arwah..
al Fatihah.....

aisyah omar SKTMJB said...

salam... paknil, sy trut merasai kehilangan beliau. sy amt merindui suara dan senda gurau beliau disetiap og yg sering menemani sy. tiba2, sy teringat dgn kata2 beliau pd paknil... "aku dah malas nak buat sawancara ni. aku dah penat..." adakah ini tanda akan pemergian beliau? begitu juga ketika di gelanggang akhiir raja lawak, kata2 yg diucapkan kpd alex.... "klu saya dah xde di er, awak gantikan saya...." sebak hati mengingatkannya.luluh airmata ini.. rasa bagai baru semalam dilontarkan. tabahkan hati paknil..... terimalah pemergiaannya. bersama kita berdoa agar dia aman di alam sana... alfatihah.

aisyah omar SKTMJB said...

salam... paknil, sy trut merasai kehilangan beliau. sy amt merindui suara dan senda gurau beliau disetiap og yg sering menemani sy. tiba2, sy teringat dgn kata2 beliau pd paknil... "aku dah malas nak buat sawancara ni. aku dah penat..." adakah ini tanda akan pemergian beliau? begitu juga ketika di gelanggang akhiir raja lawak, kata2 yg diucapkan kpd alex.... "klu saya dah xde di er, awak gantikan saya...." sebak hati mengingatkannya.luluh airmata ini.. rasa bagai baru semalam dilontarkan. tabahkan hati paknil..... terimalah pemergiaannya. bersama kita berdoa agar dia aman di alam sana... alfatihah.

DEEDYmyself said...

paknil. tolong cari budak rafiqin darwisy tu. sumpah benci dia!!
make sure dia minta maaf kat semua peminat n keluarga arwah.

anyway
sedih baca entri kat atas ni
harap paknil bersabar
sayu je tengok ABP semalam
al-fatihah buat din beramboi

Unknown said...

sedikit cebisan untuk dia...

aku rasa aku benci dia,
gaya dia,
celoteh dia,
senyuman dia,
semuanya aku buat aku tak suka..

bila aku dengar lawak dia,
aku buat pekak,
tapi hati aku sedang ketawa,

bila aku tengok rancangan dia,
aku buat tak nampak,
tapi jiwa aku sedang tersenyum ria..

dan bila dia sudah tiada,
seolah dia masih bersuara ketika aku membuka mata,

ketika dia sudah pergi,
aku masih menonton rancangannya berulang-kali,

dan ketika itu aku sedar,
yang aku menyayanginya,
yang aku amat ingin menjadi sepertinya,

semoga dia aman disana,
kan ku kirimkan secebis doa,
agar dia tenang disisi Yang Esa.....

~AL-FATIHAH~

yayang said...

pak nil..smp hari ini sy msh sedih dan rs sgt kehilangan arwah..

arwah pak din ttp di hati kami.kami turut rinduknye spti pak nil...tmpat beliau tiapoda gantinya..
pak nil b strong yaa.
al-fatihah

LANMANSOR said...

ur word makes me sad, i know how hard losing a good fren...20 years ago when i met arwah..on a stage in a shoping mall...i realise that this guy will make a stardom in the industry...but fated he left us at his peak of stardust..Al-Fatihah..

'atikah samsudin said...

tears drop an my keyboard..T_T

-kimie- said...

harap paknil tak lupakan kesihatan paknil sendiri..

semoga din beramboi ditempatkan bersama orang2 soleh..

-kimie- said...

kalau dlm keter berhenti kat traffic light nak gelak sorang2 pun tak rasa malu bila dengar lawak din beramboi, sebab kereta kiri kanan depan belakang semua pun tengah gelak...

pagi ni, bila dengar balik lawak din beramboi yang sy save kat laptop,rasa sayu sangat2... :(

|.a.r.i.e.z.a.| said...

ya Allah sedihnye :( ini tahun pertama arwah dicalonkan, baru pertama org nampak dgn nyata segala usaha & sumbangan arwah... :( tapi arwah pasti lbh gembira di sana... AL-Fatihah~

rindu abg din jugak :(

Pen Merah Staff said...

sdey nyer....takziah wt arwah...pak niL da tgk lom dlm fb yg ad budak mngutuk RAfiqin darwisy mngutuk arwah din beramboi??ni sy bg link...

http://www.facebook.com/photo_search.php?aid=-1&view=all&oid=108038249229889&s=40&hash=9df9d9936078aa5aafa00dc98a6ae5c2#!/photo.php?pid=3678080&op=4&o=all&view=all&subj=108038249229889&aid=-1&oid=108038249229889&id=608624964&fbid=376157234964

skg dak ni da dlete fb dia...ni myspace dia...

http://activities.myspace.com/index.cfm?fuseaction=stream&friendId=501192072&f=7

pak nil tgk r ye....

Anonymous said...

Aduhhh.... Paknil sedihnye bile baca ape yang paknil coretkan...waaawawawawa.....
AL-Fatihah untuk Pak Din....

it's life.. said...

salam.....
memanns sedih entry pak nil kali nie.... memang terasa kehilangan seorang yang bernama Din Beramboi.. selama ini selalu kita degar orang kutuk dia.. kata lawak dia merapu.. tapi bila kita kehilangan dia baru kita rasa dan tau untuk menghargai dia..... lumrah alam.. bila kita kehilangan baru kita akan rasa betapa pentingnya insan tersebut di sisi kita..... anyway....semoga roh din dicucuri rahmat dan pak nil tabah menempuhi hari2 yang mendatang... kita doakan dia bahagia di sana ... kita disini perlu teruskan hidup dan terus menghidupkan lawak din yang adakalanya buat kita hilang stress dan bertambah stress... he..he.. we love u paknil & din beramboi....

Hjh Zae said...

Salam Aznil,

1st time I masuk blog u, tu pun sebab arwah Din, mesti u ada crite pasal die. Infact, siap post to my blog (hjhzae.multiply.com). I follow crite u dari dalam metro ahad lagi, confirm u terasa kehilangan dia. Apa2 pun Allah lebih menyayangi dia. Semoga rohnya dicucuri rahmat..

dEeWaN said...

masa jelajah era kt melaka saya pegi tau. sampai sekarang saya dpt bayangkan sikap arwah. gelak habis saya bila seluar nya dibuka. tapi sume tinggal kenangan. harap abg dapat teruskan kerja abg di ERA ya. yang pegi tetapi pegi yang tinggal teruskan hidup.payah untuk terima hakikat tapi itulah yang sebenarnya telah terjadi. Allah lebih sayang padanya.

MISH LOLIPOP said...

salam pak nil..sedih sangat baca entry nie..terasa sangat2 kehilangan arwah..tiap pagi selalu dengar die buat lawak..tapi sekrang tak da lagi..tak da saper2 yang dapat menandingi arwah..paper pon arwh tetap pelawak no 1..alfatihah utk arwh..

NURULHUDA said...

SALAM PAK NIL...SUAMI SAYA CEK KELAYAKAN SOCSO UNTUK ALLAHYARHAM DIN..DIA LAYAK TERIMA PENCEN..SO PLEASE MAKE SURE ISTERINYA DAPATKAN SOCSO TU UNTUK RINGANKAN BEBAN KELUARGANYA,K BLEH KONTEK SUAMI SAYA TERUS TANYAKAN PASAL SOCSO TU : EN IBRAHIM AIDI 0148167977 / 012 6124163 TQ

Nana Farhanna said...

sedih sgt bace entry ni.. :'( sedih.. :(

paknil sbr yer.. saye yg slalu dgr era pagi2, mmg terasa sgt kehilangn..

sedih.. :(

semoga arwah ditempatkn diklangan org2 beriman.. insyaAllah...

Anonymous said...

terharu baca cerita ni :'(

Anonymous said...

untuk makluman Paknil, seminggu sebelum arwah pergi... Daus nak sangat dgr Paknil dgn Din Beramboi berceloteh di pagi Era, sebelum ni daus tak pernah dgr... tp tak tau kenapa tiba2 rasa nak dgr jer...

tp selalu je ada ara melintang, kadang2 daus bangun lewat and terpaksa g sekolah lak... sehingga arwah tiada, rasa terkejut pulak.

Takziah diucpkan...

Deedeeliciousness Boutique said...

pak nil, kami dpt rasekan mlm ABP tu, sunyi & sayu wpun lagu2 yg dipersembahkan rancak2 belaka..tp xde langsung tribute to Din Beramboi..mmg xperlu dipaksa utk buat tribute tu..mcm Rabbani buat..masa lagu tu didendangkan, clip2 tu dimainkan, kami bygkan dlm clip tu arwah din beramboi..sedihnye bile dia pergi terlalu mendadak..kami sunyi.kami rindukan arwah sgt2..

iza9282 said...

alfatihah buat din beramboi..apapun pasti ada hikmahnya..dia tetap dlm kenangan..sesungguhnya celotehnya menghangatkan suasana..menghilangkn duka..memberi semangat...apapun hope paknil tabah begitu juga keluarganya..kami tetap merinduinya

iza9282 said...

kami turut merasa sedih dgn pemergiannya..semuga rohnya dicucuri rahmat..kami tetap merinduinya dan sentiasa dlm kenangan kami

SuGaR AuNtY said...

Pak Nil.. Bkn tak redha tp hati menangisi pmergian arwah blom dpt dipujuk Pak Nil.. Biarla org ckp sy meroyan, biarlah org ckp sy "mati laki", biarlah org ckp sy fanatik sb bg sy kesedihan sy bkn dibuat2.. Biar sy seorg jer yg tau btapa bsrnye impak Riuh Pg Era tu dlm kehidupan sy.. Brape kali cuba nk tgglkn komen kt sini tp stiap kali nk bg komen akn ada juraian airmata yg x henti2.. Sy pown slh sorg yg t'tggu2 idea lwk arwh yg akn dia wt pd mlm ABPBH.. Sy jugak dh bsdia nk perli2 arwh dl FB klau dia kalah.. Sy slalu aggp Pak Nil & arwh kwn baek sy wpown kamu smua x prnh kenal sy.. Sy t'kenang2 video arwh bkempen utk diri sndiri.. sy t'ingt2 video yg arwh wt dgn A.Aida yg psl nk naek bas 2 tgkt & arwh ckp Pak Nil jln kaki naek Genting.. Sy tgk video 2 byk kali.. Sb kempen2 yg arwh wt tu sy ckp kt akk nk undi tp duit nk bli srtkbr tiap2 hr tu sy x mampu memandangkn sy pn gaji kecik jer, jd akk sy ckp biar dia bwk borg undian dari kilang dia.. jd sy pn dgn ikhlas pgkh 3 jer nama artis plg sy minat kt dlm M'sia ni.. 1. Pak Nil, 2. Pak Din Beramboi, 3. Faizal Tahir, yg laen tu sy pejam mata je tanda.. Utk Bintang Paling Popular sy letak nma Pak Nil sb bg sy Pak Nil plg senior, dh lama Pak Nil duk dlm industri, mmg lyk dpt Anugerah utama tuu.. Tp 1 je yg mgena undian sy tuu, mmg sgt2 kecewa.. Akk sy pesan jgn minat sgt lg kt artis sb artis yg sy minat scr kebetulan ada sakit.. Pak Nil jer yg masih sihat.. Pak Nil jgn sakit yee.. Sy dh xleh minat sgt kt Pak Nil sb nanti Pak Nil sakit.. Pak Nil jaga diri Pak Nil elok2.. Syg Pak Nil sokmo.. Al-Fatihah utk Abg Din.. Nama Pak Nil & Abg Din tak pernah sy tgglkn dlm stiap doa2 sy sbaris dgn nama org2 laen yg sy sygi dlm hidup sy sb slama ni korg peneman duka lara sy.. Akn sgt merindui itu utk slama2nyaa..

::KEGIRANGAN DUA CAHAYA:: said...

salam...bila baca saja entry paknil kali ni, x semena-mena air mata sy jatuh...teringat kt din beramboi dlm raja lawak yg lepas..cpt sungguh masa berlalu...al-fatihah buat din..

soppexcca said...

kenape aku rase desih sangat biler bace bende ne...arhhh..aku juga rindu lawak spontan dan kaki langgar lari din beramboi...al-fatihah..

DARTYARD said...

"Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Al-Fatihah.. mengalir air mte

[s][u][e][h][a][n][n] said...

salam paknil..

sy pun antara peminat2 yang sedih atas kehilangan arwah...

semoga paknil tabah :(

no name said...

assalamualaikum..
ke hadapan paknil tersyg...
paknil,rindu cgt2 rasa hti ni trkenangkan arwah..rindu cgt..
harap paknil kuat...bangunla paknil,bangunlah dgn semangan din beramboi....

love u so much

ery said...

Takziah kepada keluarga allahyarham... dah la jatuh ditimpa tangga pulak tu.. di harap agar keluarga allahyarham tabah melalui segala dugaan~

mRsauRa said...

sebaknyer baca entry pak nil kali nie... (T_T)

al-fatihah buat arwah...

Ummi Diyana Ahmad said...

paknil kmi smue dpt rsekan betape akrabnye paknil ngan arwah...dan banyak kenangan paknil besame arwah..saye ad tgk wuhai beramboi episod paknil...dlm 2 nampak sgt yg arwah begitu menyayangi paknil dan menghargai paknil..dlam 2 pown sy nampak keseriussan arwah yang selame ni xpenah serius dpan cemera..tapi sbb paknil die serius...pecayelah arwah begitu syg kat paknil...paknil harus tabah...sy pasti arwah akan sedih melihat paknil sedih dari jauh...jadi teruskan semangat yg arwah penah bagi kat paknil dulu k...kami rkyat malaysia amat berterima kasih kat paknil dan arwah kerana meriuhkan pagi kami selame ni...n kami semua harap ia xberhenti disini..sayang paknil!

ieda Harun said...

bila dah xde semua yg dikata akan jd ingatan kita kan...sedey sgt..moga rohnya dicucuri rahmat...& pak nil trskan menceriakan pg2 sy wlupun abg dia sudah tiada..alfatihah...

Akmar said...

to paknil:
tatkala saya membace entry paknil yg ni,sy tau bahawa uncle din adalah teman setia paknil..sy pun rindukan uncle din n menangis tatkala melihat gelagatnya di tayangkan dalam raja lawak...
paknil kene kuat..sekuat bile ade uncle din..kite doakan die je paknil..ternyata riuh pagi da sunyi tanpa paknil dan uncle din..
sy pun tak menyangka yg uncle din pergi ngn drastik..
takpela..
kite same2 sedekahkan al-fatihah utk uncle din...

Anonymous said...

Al-Fatihah buat Allahyarham Din Beramboi.....sebak siot

::contengan hati::)) said...

semoga roh nye di cucuri rahmat dan ditempatkan dgn golong yang dikasihinya... amin ;)


sunyi era tanpa din beramboi
paknil yang tabah okeyh

elopura lady princess said...

al-fatihah wt arwah din beramboi..
dgr luahan hati pak nil...
rasa sedey sgt2...
Allah syg kt dia..sbb 2 dia p dlu..
smoga dia dtempatkn dkalangan hambaNya yg diredhai..amin..

Baiz said...

salam..paknil..saya baru lepas tonton kt you tube sawancara n sebabak..rindu nak dengar celoteh arwah dgn paknil..al-fatihah...

momon said...

assalammualaikum cik aznil..
kat sini saya cuma nak kongsi ape yang saya rasa dan redah atas pemergiaan arwah.. semalam saya dapat mimpi yang buat saya sebak sampai sekarang..
dalam mimpi saya, saya dapat peluk abang dieng (arwah pak din) dengan kuat..saya dapat salam tangan beliau yg lebar itu sehingga berpeluh..dlm mimpi itu juga saya dpt tahu bahawa abg dieng tidak lah setinggi mane yg saya sangkakan.. Ya Allah Ya Tuhan ku.. ape yang aku sangkakan abang dieng masuk i.c.u hanya mengada-adakan cerita sempena "april fool" benar belaka..betapa gembiranya hati ini.. riuh pagi diera akan ada seperti biasa.. semua akan berjalan seperti biasa.. 1malaysia dapat dikenakan.. saya turut menangis dalam mimpi tu dan mengatakan pada arwah supaya tidak buat lawak seumpama ni lagi.. dan abang dieng hanya membalas, "alah korang..sikit2 nak nangis,sikit2 nak sedih.. aku sebelum ni buat orang gelak,sekali sekala aku buat orang sedih ape salahnya.."(dengan nada lelaki lembut yg selalu digunakan..) lepastu terus name mun...mun..mun...bangun...dah kul 10.30 ni.. terdengar suara emak saya memanggil... dan biler saya sedar... sume dah berlalu.. abang dieng memang dah tiada.. abang dieng memang dah pegi... bulu rome saya akan tegak biler saya teringat mimpi tu.. pilu sebak terus mencengkam diri.. betapa pengting nye arwah dalam hidup saya dah semua pendengar era... tapi Allah maha besar.. saya redha.. cume saya berharap.. saya akan dapat mimpi seumpama itu lagi..cik aznil harus tabah.. cik aznil akan rasa lebih teruk lagi dari saya dan kami semua kerana bagi saya cik aznil lah yg paling rapat dengan arwah.. AL-fatihah buat abang dieng hmm.......salam...

RED HUNTER said...

Al-fatihah buat arwah....
arwah memang otai lawak di hati saya...

momon said...

assalammualaikum cik aznil..
kat sini saya cuma nak kongsi ape yang saya rasa dan redah atas pemergiaan arwah.. semalam saya dapat mimpi yang buat saya sebak sampai sekarang..
dalam mimpi saya, saya dapat peluk abang dieng (arwah pak din) dengan kuat..saya dapat salam tangan beliau yg lebar itu sehingga berpeluh..dlm mimpi itu juga saya dpt tahu bahawa abg dieng tidak lah setinggi mane yg saya sangkakan.. Ya Allah Ya Tuhan ku.. ape yang aku sangkakan abang dieng masuk i.c.u hanya mengada-adakan cerita sempena "april fool" benar belaka..betapa gembiranya hati ini.. riuh pagi diera akan ada seperti biasa.. semua akan berjalan seperti biasa.. 1malaysia dapat dikenakan.. saya turut menangis dalam mimpi tu dan mengatakan pada arwah supaya tidak buat lawak seumpama ni lagi.. dan abang dieng hanya membalas, "alah korang..sikit2 nak nangis,sikit2 nak sedih.. aku sebelum ni buat orang gelak,sekali sekala aku buat orang sedih ape salahnya.."(dengan nada lelaki lembut yg selalu digunakan..) lepastu terus name mun...mun..mun...bangun...dah kul 10.30 ni.. terdengar suara emak saya memanggil... dan biler saya sedar... sume dah berlalu.. abang dieng memang dah tiada.. abang dieng memang dah pegi... bulu rome saya akan tegak biler saya teringat mimpi tu.. pilu sebak terus mencengkam diri.. betapa pengting nye arwah dalam hidup saya dah semua pendengar era... tapi Allah maha besar.. saya redha.. cume saya berharap.. saya akan dapat mimpi seumpama itu lagi..cik aznil harus tabah.. cik aznil akan rasa lebih teruk lagi dari saya dan kami semua kerana bagi saya cik aznil lah yg paling rapat dengan arwah.. AL-fatihah buat abang dieng hmm.......salam...

Unknown said...

salam..
takziah...semua artikal paknil dalam suratkhabar, blog pasal arwah din beramboi saya baca..& setiap kali itu jugak la air mata air mengalir...sedih sangat-sangat..emmm..ikhlasnya..dah lama saya x dengar radio era but selepas riuh pagi di era bersama paknil & din beramboi..i'll never miss that show..emm..but now...don't know what say...sedih...nya..al-fatihah

norliismail said...

takde lagi pak rahim yg asyik tersumbat kepala dlm pasu bunga.walau lawaknya nmpk childish tp scene itulah yg selalu sy tunggu bila teman anak tgk cerita Adi dan Ayah di channel 611.
Alfatihah utk arwah Pak Cik Din.

norliismail said...

takde lagi pak rahim yg asyik tersumbat kepala dlm pasu bunga.walau lawaknya nmpk childish tp scene itulah yg selalu sy tunggu bila teman anak tgk cerita Adi dan Ayah di channel 611.
Alfatihah utk arwah Pak Cik Din.

Anonymous said...

al fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat..
semoga pak nil tabah dan kuat hadapi..kuatkan semangat...kami merindui pak nil di ERA..

Deen said...

al-fatihah..aku pun dah sedih..apa lagi pak nil..

aleynn said...

Tentu pak nil antara org yang paling terasa kerana setiap pagi disisi arwah.. Takziah..

sall said...

salam, pak nil kuat... pak nil kuat...kuatkan semangat ye pak nil.

Hari ni terdengar lagu salem Tinggal Kenangan, seni katanye mmg best.

al-Fatiha buat Abg Din Beramboi.

Fazlin Nazli said...

Al Fatihah buat Abg din Beramboi..

Unknown said...

takziah..
alfatihah buat Din Beramboi...

satu H empat N said...

salam,
sebak hati membaca hasil tulisan pak nil.
membacanya ibarat mendengar sendiri dan melihat sendiri ekspresi arwah sewaktu melontarkan kata2 tersebut....

sedangkan sy yg tak pernah berjumpa dgn arwah turut merasakan kehilangan besar di sudut hati saya, inikan pula pak nil sendiri yg sentiasa bersamanya.


semoga rohnya dicucri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...

al-fatihah~

RabBit CHubby said...

TENGOK MINIT 5.50
http://www.youtube.com/watch?v=rNheTD7Ndrk&feature=player_embedded#

MIzsHA said...

Salam Pak Nil...

Salam takziah..

Semua 0wg terasa kehilangan arwah...
sye rse sgt2 sedih..cz celoteh Pak Nil & arwah mmg buat sye d0k tsengih n ketawa s0wg2...smpai mmber d0k tanye npe k0 tsengih n gelak s0wg2?? hehehe..hemmm tp sume tu dh tkde...terasa windu ..
Pak Nil jgn nangis lg taw...sian kt arwah..t die lemas kt sne...
bak kata ayah kwn sye..." My son, kalau papa meninggal adakah kamu akn menangis?".. then my fren jwb "No, papa"... Ayah die ckp " Bagus anakku, kamu mmg sygkn papa". Nak taw npe ayah die ckp cmntu??? cz kl0 kte meratap n menangisi kematian die...mse tu die menderita kelemasan di dalam air mata kte...die nk jerit n ckp tlg jgn nangis kt kte..tp die dh tk mmpu nk ckp..cz die dh tk blh nk ckp...
SO Pak Nil...tabahkn ati ye...
d0akan arwah selalu n sye rse arwah p0n tknk tg0k Pak Nil berdukacita...msti die tk ske kn???
S0 lau sedih n teringat kt die...
ckp jew s0wg2 n anggap die ada kt sbelah Pak Nil...

All the best Pak Nil...

enrich choco said...

a'kum
takziah buat Din BEramoi..moga ditempatkan bersama org yg beriman..
jgn sedih paknil...visit my blog..mesti dpt kurgkan rasa sedih paknil.

w'salam

Ayue Aishah said...

semoga roh pakdin dicucuri rahmat.... paknil mesti kuat ye...

Zee Ahmad said...

assalam..sedih saye baca nie pak nil... :( rasa nak menanges pulak..sbr ye pak nil.kite dpt doakan untuk arwah pak din.semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman..terase betol kehilangan arwah pak din..

Anonymous said...

sedihnya..

NURULHUDA said...

SALAM PAK NIL..SAYA NURUL..K BGTAU PAK NIL YANG ARWAH LAYAK TERIMA WANG PENCEN DARI SOCSO.. JADI NAK MINTAK TOLONG PAK NIL INFORM PADA ISTERI ARWAH, K.. AT LEAST WANG TU DAPAT KURANGKAN BEBAN FAMILI ARWAH. LEH CONTACT SUAMI SAYA EN IBRAHIM 0148167977 / 0129291640

NURULHUDA said...

SALAM PAK NIL..SAYA NURUL..K BGTAU PAK NIL YANG ARWAH LAYAK TERIMA WANG PENCEN DARI SOCSO.. JADI NAK MINTAK TOLONG PAK NIL INFORM PADA ISTERI ARWAH, K.. AT LEAST WANG TU DAPAT KURANGKAN BEBAN FAMILI ARWAH. LEH CONTACT SUAMI SAYA EN IBRAHIM 0148167977 / 0129291640

Anonymous said...

AL-FATIHAH buat arwah.. tabahkan hati pak nil..

♥ Suburkanlah cinta…sesungguhnya cinta kepada manusia, manusia akan mati…cinta kepada Tuhan, itulah cinta yang abadi….♥

qid_ said...

pak nil,qid an x pernah jmp pon abg din nie...
terserempak pon x pernah..
tp qid salu dgr suara die n pk nil pg2 sebelum g skolah..
sehari tu at dlm kete kalau x dengar qid resah...
x tau ar kenapa..aura korg brdua kuat sgt buat qid..
satu pg uh nk g sklah,dengar suara pk nil cam sedih,time tu qid x tau apa sebab suara pak nil sedih...biler dh sampai skolah qid x turun pon sebab qid nak tau kenapa pak nil sedih.dan mane perginye suara din beramboi...
dah dekat 10 minit tunggu dlm kete bru qid tau knp pk nil sedih pg tu...
biler kat skolah qid x byk ckp pon...qid seolah2 rasa yg abg din uh rapat ngan qid...padahal x da pape pon..
suara dia,gelak tawa die kat ere time pg2 uh wat qid rase yg kiteowg rapat...
qid tau die meninggal pon time nak beli paper pg tu..menitis air mata qid pk nil..qid susah nk nangis tp kali ni x tau ar...abg din uh salu wt qid epy time dgr suara die,kelakuan die at tv...
sememang nye...susah nk jmp owg mcm ni...walau pon ada nabil,sepah,zizan sume arh....die yg paling best..
qid doakan die aman kat sane..
utk pk nil...moga pk nik tabah ngan semua ni...salam..

mommy khalisya rania said...

btoi2 tersentuh...sebak baca citer Paknil...semoga arwah dikalangan hambaNya yang diredahai...al-Fatihah...

b said...

Menitis air mata sy ketika membaca rentetan paknil,kami semua sedih bl kehilangan abg din..apa yg kite mampu lakukan disini,hanya doa utk arwah.moga dia tenang disana..paknil,jgn sedih..kalau sedih dan rindukan arwah..sedekahkan al-fatihah...

Cantiknyapurple said...

Saya membesar dengan lawak Arwah Mior Mohd Fuad. Sejak zaman 'Shasha' di THR dulu =)

al-Fatihah..

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam

Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Yang Menguasai di Hari Pembalasan

Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan

Tunjukilah kami jalan yang lurus

Jalan orang-orang yang Engkau telah beri nikmat kepada mereka, bukan mereka yang dimurkai dan bukan mereka yang sesat.

Ameen...

(secebis apreseasi utk Arwah Din Beramboi)

p/s:
lepas dah meninggal, baru saya tahu nama penuh dia =)

YIN-WONG KHOO LAI said...

Saya masih ingat antara komen kepada Alex semasa Final Raja Lawak
"Kalau aku tak ada lagi kat Era... kau ganti tempat aku". Seolah-olah dia tau dan rasa dia akan pergi.
Din Beramboi... you are the best.
Al-Fatehah...

YIN-WONG KHOO LAI said...

Saya masih ingat antara komen kepada Alex semasa Final Raja Lawak
"Kalau aku tak ada lagi kat Era... kau ganti tempat aku". Seolah-olah dia tau dan rasa dia akan pergi.
Din Beramboi... you are the best.
Al-Fatehah...

Pheonix High Reiz said...

Al-Fatihah buat Din Beramboi dan salam takziah buat Pak Nil
Rindunye kami pada arwah tak terlawan dengan Pak Nil, sedihnya kami maka lebih dasyat sedih Pak Nil, hibanya hati kami maka meruntum lagilah jiwa Pak Nil.. Doa saya buat Pak Nil..teruskanlah perjuangan, kuatkan tekad, bangunlah demi peminat yang menanti dan terutama skali untuk arwah itu sendiri..Jangan lupa pada kenangan, semangat dan harapan arwah pada Pak Nil..Moga Pak Nil diberi kekuatan...peminat semua mendoakan...Amin

Ekin said...

Assalamualaikum Pak Nil...

Selama ni saya jadi silent reader je kat blog Pak Nil ni. Writing Pak Nil kadang-kadang buat saya ketawa sendiri dan lebih mengenali siapa Pak Nil di luar kaca tv. Saya tertarik dengan keadaan semasa sekarang yang mungkin sudah kendur, mungkin juga masih hangat atau suam-suam kuku, wallahualam.

And I just remember that you wrote at the sidebar of the blog, Pak Nil pantang dengan orang2 yang kurang ajar. Boleh tak Pak Nil komen sikit pasal isu yang satu ni...

The current issue that hits Malaysia is about this kid, Rafiqin Darwisy whose really impolite to others.
Here are some of the group url: http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=mf&gid=108276955872935.

http://www.facebook.com/group.php?gid=108038249229889&ref=ss

As a person who was very close to arwah, what would you do to this kid?

Im sorry if this comment might make you disturb. But I just wonder... despite read comments from facebook users (who indeed, very pissed-off and I am included) what would you do?

Al-Fatihah to arwah Din Beramboi.
May he live in peace besides his Creator. Amin.

amar, hidayah & adam alfi. said...

sunyi pagi di era

Histoe Zra said...

ala hai...menitik air mata ketika membaca ni..semoga arwah ditempatkan di golongan org2 beriman...al-fatihah

Feeq said...

sedey laaaaaaaa..

Azmi Bin Sanusi said...

Salam,
Terharu baca luahan hati Pak Nil, luahan dari seorang sahabat yang sangat rapat dengan arwah Meor Ahmad Fuad @ Din Beramboi.

Saya bukan pengikut setia Din Beramboi, tapi kehilangan beliau tetap dirasakan, tambahan semua berlaku pada ketika beliau di kemuncak kerjayanya.

Semasa beliau dimasukkan ke wad, kita semua berdoa semoga beliau sembuh seperti sediakala, namun kita tak mampu melawan takdir yang telah ditetapkan.

Beliau telah dijemput pergi menemui yang Maha Esa. Pergi selamanya dan pada saya arwah beruntung kerana dijemput pada hari Jumaat - Penghulu Segala Hari !

Salam Takziah Buat Keluarga Arwah, Buat Pak Nil Teruskan Perjuangan Anda, Kerana Semangat Serta Perjuangan Arwah Sentiasa Ada Dalam Ingatan Kita !

Al-Fatihah Buat Saudara Meor Ahmad Fuad Meor Badri, Semoga Rohnya Ditempatkan Dikalangan Orang2 Yang Beriman.. Amin !

Salam Ukhwah,

AZMI
012-656 4747

My Precious Corner said...

AL FAATIHAH BUAT ARWAH DIN...
TAKZIAH PADA KELUARGA ARWAH DIN...DAN PAK NIL DIATAS KEHILANGAN SAHABAT BAIK...
ARWAH DIN MENIGGALKAN KITA SEMUA PADA HARI YG CUKUP MULIA: HARI JUMAAT DAN DIKEBUMIKAN JUGA PADA HARI JUMAAT...TAK SEMUA ORG AKAN DAPAT KEISTIMEWAAN SEPERTI ITU...SEMOGA ROHNYA DITEMPATKAN BERSAMA ORG2 YG BERIMAN...

Eywan said...

Adussss,luahan hati paknil menyebabkan air mata aku yg xpernah mengalir sekian lama bergenang membaca tentang arwah..n pertama kali aku terkeluar air mata untuk artis n seorang hamba allah yg bernama din beramboi.

takziah pak nil
al-fatihah untuk arwah din..

Anonymous said...

salam...
pak nil...
sy xboleh baca ape2 artikel pasal abg din..
pasti nangis punya..
sy mmg minat sgt dgn lawak abg din dr dlu lg...
ari2 dgr sawancara...
tp skrg???mne sy nk crik sawancara lg??
sdeynye....
smoga abg din kesayanganku akn ditempatkn di kalangan org yg beriman..
semoga beliau tenang disana..
amin ya rabbal alamin....

PUTRA SEJAGAT said...

pak nil, kuatkan semangat..teruskan semangat pak din..tak best dengar pagi era sekarang ni..pak nil u re the best ok!! isk..isk.kalao boleh cakap terus ngan pak nil lagi bagus.we want pak nil.harap jangan sedih...kami pun sedih juga...sedih juga nak menunggu pak nil bertugas semula di pagi era.

PUTRA SEJAGAT said...

terlalu banyak komen..pak nil baca semua tak...? harap pak nil baca ...termasuk di facebook...

CkYnHaShiM said...

paknil...

takziah..
rase sedih masih lagi terase..walau sy x bape minat kat pak din,tp berita yg sy dapat dr FB afdlin,membuatkan saya tersentap..terkejut dan berharap agar pak din akan pulih..saya sampai x wat keje sbb nk cari berita terkini mengenai arwah..tp....ternyata,ALLAH lebih menyanyangi beliau..

rase sayu terase bile bace coretan pak nil ni..andai kate arwah masih ade.tentu sy akan cerita pada kengkawan telatah arwah di karpet merah kerna sy berada disane pada abp lalu..

al-fatihah untuk arwah din beramboi..

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

gua lagi sedih beb T_T

Naked Chef said...

Al-Fatihah buat Din Beramboi...

kepada budak yang mengutuk arwah din beramboi tu..cepat2lah bertaubat..

Jom kita pakat2 SIGN UP kat link ini:

http://www.incomeweb.info/start.html?a_aid=4bb695d48bcb2

sebagai tanda kita mengutk orang yang mencaci arwah din beramboi..sekian

Dejafera said...

Pak Nil.. sewaktu saya membaca posting nie..mmg saya tidak dapat menahan air mata.. mmg sedih sgt2. Bkn saja Pak Nil terasa kehilangan arwah malahan saya..Sy selalu dgr riuh pagi era melalui hp bila naik LRT dan bila arwah buat lawak saya tak boleh tahan tersenyum sampai kekdg gelagat sy di perhatikan org tp mcm kata arwah.. aku peduli apa.. mmg sedih2 sgt.. semoga arwah di tempatkan di sisi org2 yg beriman..amin..Pak Nil kuatkan semangat ya..

pESAwah said...

sayu terasa~

alfatihah

my losoland said...

al-fatihah untuk din beramboi...

Nurul Izz said...

...kalau ada spontan musim kedua, takkan best kalau xde din beramboi :(

Munn said...

Al-Fatihah..sabar ye Pak Nil..kuatkan semangat!!

Gieyana said...

Tersentuh bc entry Pak Nil...

Al-Fatihah utk arwah Din Beramboi..

FiLZaH said...

pak nil...

sabar la menghadapi semua ini k..setiap org pernah mengalami keadaan ini...hanya kesabaran yg hadir dlm diri kita...dan kita ada DIA, so, kita hanya mampu mendoakan arwah yg telah pergi...

al-Fatihah...semoga arwah Din ditempatkan dikalangan hanbaNya yang diredhai...
amin...

paknil sabar k...

Anonymous said...

tadi tgk balik spontan dgn wuhai..blh layan gelak sambil menangis..canne tu?pemergian abg din satu impak yg sgt besar bagi aku...aku dah lama follow abg din..aku peminat setia abg din..org rumah aku pon paham..kalau ada din beramboi kat tv..cepat2 die menjerit panggil aku..aku pon tak kira macam mana keadaan mesti kelam kabut gi tgk..sejak awal 90 an lagi..ketika tu org tak paham lagi lawak din ni..kebetulan pulak ada satu majalah ambik karakter arwah buat cari makan..majalah tu pulak happening..org ramai ingat sang kartunis itulah pencipta watak tersebut..apabila abg din keluar menyuarakan hak die..org ramai ketawakan arwah..ye lah ..siapalah arwah masa tu..majalah tu dah popular tahap cipan dah..tup2 ade pulak org ngaku die pencipta watak tersebut..kesian abg din..nasib baik abg aznil sentiasa support abg din..ada je di waktu susah senang arwah...terima kasih abg aznil sbb membela HERO saya..tapi tak ramai yg tahu...watak yg original tu lah abg din beramboi..cuba panggil mereka2 yg mengaku pencipta watak tersebut bawak watak tu depan org ramai...aku cabar..abg din je boleh..sbb die lah THE ORIGINAL DIN BERAMBOI..kalau setakat bawa watak di balik tabir..saya pon blh rasanya..cuma tak pandai melukis je..alhamdulillah...abg din menang kat mahkamah kes tersebut..lepas tu arwah cuba masuk industri hiburan..masa tu lah..cabaran arwah bermula..org tak paham lawak arwah..lawak mereng..hehe..lawak die menjangkaui zaman..itulah kerja seorang genius..sekarang baru org paham itupon sikit2 la..dgn adanya internet zaman sekarang akhirnya dpt gak aku contact abg din secara online(chatbox fesbuk)punya eksaited smpai aku copy perbualan aku dgn die pastu paste kat notepad..dan aku simpan sampai sekarang..macam2 benda aku tanya..antara yg paling aku bercita2 nak tanya pasal team produksi SAWANCARA AZNIL DAN DIN BERAMBOI bukan yg baru2 ni punya..tapi utk makluman pak nil dgn arwah pernah merakamkan sawancara dlm tahun 1995(paknil tlg betulkan kalau salah ye)rakaman tu kalau la ada sesiapa yg masih simpan tolong la upload kat internet share ramai2 layan gelak weh..itulah masterpiece arwah dgn paknil..saya punya dah hilang..bagi kawan pinjam terus dgn kawan2 tu sekali hilang ..hehehe..tapi ada 1-2 yg terlepas dekat youtube..tak taulah mana uploader2 tu dpt..antarnya tokey daun pisang, belajar bahasa..saya mintak sendiri dekat arwah masa chat tu..malangnya arwah sendiri pon dah tade koleksi tu..tapi bersungguh2 die berjanji kat saya die akan tanyakan dekat kawan2 die..siap mintak no phone saya lagi..hehe..mana nak cari selebriti macam tu?low profile giler..anggap peminat bukan sebagai fan tapi kawan..adess rasa nak nangis lagi la camni..aku saje tulis nukilan rasa ni pepanjang sikit untuk release perasaan rindu kat arwah..insan yg berjaya menjadi diri sendiri..takde rezeki nak jadi kawan die kat dunia..mungkin kita dpt bertemu disana..alfatihah untuk seorang kawan

mimi ; banat said...

alfatihah

Anonymous said...

Suaranya dan Pak Nil sering menemani saya di kala pagi menerangi dan menceriakan pagi saya.. Saya yang tak suka sangat dengar radio pun mula suka riuh pagi Era...
kesungguhannya amat saya kagumi.. sebelum ini saya tak kenal sangat dengan Din Beramboi namun sejak menjadi Dj dgn Pak Nil dan masuk rancangan Astro berkali2 saya mula mengenali dan menganguminya.. Bukan semua orang mampu menjadi sepertinya..
Bila saya mendapat berita ttg pemergiannya... sya bca Al-Fatihah.

Namun.. pemergian insan yang mengembirakan beribu rakyat Malaysia tiap2 pagi ada hikmahnya.. Setiap kegembiraan yang disebabkannya menyebabkan tuhan bertambah menyayanginya
dan pemergiannya tatkala kemuncak kepopularannya akan membuat dia lebih diingati...

Pak Nil.. tiada kata2 yg mampu memujuk kesunyian ketiadaan dia utk Pak Nil.. yang pasti di hati setiap yang pernah ketawa kerna dia ada nama yang xkan dilupakan
Din Beramboi...

p/s: 1 sebab je aku tgok raja lawak tahun ni.. Jurinya kelakar xingat..
Assalamualaikum

atanjamilselamat said...

Al Fatihah .. Semoga ALLAH letakkan beliau dikalangan orang yang beriman. Amin.

Baru nak kenal siapa itu Din Beramboi ... itu pun bila digandingkan dengan Aznil. Bila saya google .. rupanya Arwah dah lama terlibat dalam bidang ini. Dalam u-tube beliau turut terlibat dalam prgram A-HA ...bersama Aflin dan harith. Saya selalu tengok program itu ..TAPI tak perasan langsung akan kewujudan DIn Beramboi ...pelik juga bila difikirkan.

A_P said...

saya dn rakan2 big fan arwah din.betul2 sedih dgn pemergian nye.pada abg aznil jgn sedih2 lagi.setiap yg idup akan menemui saat itu.tapi ALLAH lebih menyayangi nye lebih awal.sy bc tentang aper yg abg aznil tulis tu perlahan-lahan air mata sy mengalir.sy paham dn dapat rasa mc mn abg aznil rasa kehilangan seorg kawan yg dianggap seperti sedara kandung nye sendiri.banyak2 bersabar yer bang.AL-FATIHAH.

A_P said...

saya dn rakan2 big fan arwah din.betul2 sedih dgn pemergian nye.pada abg aznil jgn sedih2 lagi.setiap yg idup akan menemui saat itu.tapi ALLAH lebih menyayangi nye lebih awal.sy bc tentang aper yg abg aznil tulis tu perlahan-lahan air mata sy mengalir.sy paham dn dapat rasa mc mn abg aznil rasa kehilangan seorg kawan yg dianggap seperti sedara kandung nye sendiri.banyak2 bersabar yer bang.AL-FATIHAH.

A_P said...

saya dn rakan2 big fan arwah din.betul2 sedih dgn pemergian nye.pada abg aznil jgn sedih2 lagi.setiap yg idup akan menemui saat itu.tapi ALLAH lebih menyayangi nye lebih awal.sy bc tentang aper yg abg aznil tulis tu perlahan-lahan air mata sy mengalir.sy paham dn dapat rasa mc mn abg aznil rasa kehilangan seorg kawan yg dianggap seperti sedara kandung nye sendiri.banyak2 bersabar yer bang.AL-FATIHAH.

MIzsHA said...

Salam...
Pak Nil...pls jgn bersedih lg...
Ceria lah kembali..kami windu nk dgr suara Pak Nil...Walau arwah dh tkde..tp semangat n harapan die ttp ade ngan Pak Nil kn...S0 bangkit lah dr kesedihan Pak Nil...yg penting ingatan n d0amu sentiasa buat die berseri2 di sana...perjalanan arwah dh jauh..die dh smpai ke alam lg satu...t kte lak yg akan mengikut jejak die...cme die yg telah pergi lebih awl dr kte...
Sye p0n cm PakNil gak... hehehe'Cengeng' tkleh tg0k 0wg nangis...t sye nangis gak...hemmm
kte manusia tkkan n tk blh nk lari dr hadapi semua dugaan idup ni...sbb tu kte ade 1 sme lain...yg akn sling mmbantu..
Ramai yg sygkan PakNil n nk tg0k Paknil kembali ceria...
Kuatkan semangatmu Pak Nil...
Sem0ga segala kesedihanmu akan terubat...

Anonymous said...

salam...abag aznil..


saya sangat bangga menjadi follower abag aznil yg ke 8000

MIzsHA said...

JAUH itu ada jarak yg terpisah...
JAUH itu ada ruang yg memisah...
JAUH itu 2 insan yg terpisah...
JAUH itu ada hati yg dipisah...
Namun JAUH itu ada ingatan yg tak sudah...

Renungkan bersama...

Nara said...

Salam Pak Nil,
Smp skrg dan bila2, "din Beramboi" sentiasa dlm hati saya. saya minat dia sejak dr THR lagi. Sejak dia buat comeback kat ERa, saya antara org yg plg gembira. Tp kegembiraan itu Allah pinjamkan sementara. Skrg nk bukak ERA pun rasa sebak je. Terngiang2 suara Din. Apatah lagi Pak Nil yg hari2 jumpe Abg din. Lagi la terasa kehilangannya. Entah la...rasa mcm tak sanggup menghadapi realiti yg satu ini...Ya Allah...hanya Kau yg tahu yg terbaik utk Umat Mu...Amin

lisszaa.. said...

sedihnye la..
smalam sy tgk tribute dkt era tv..
mengalir air mate ingatkn die..
even arwah mcm gile2..sy hepy sgt2 tgk die..

Unknown said...

Assalamualaikum Pak Nil

Bila nak balik keudara ni....dah ler kita windu ngan aruah...ni pak nil lak tak muncul lagi....

Terhibur lah gak dengar burn, dak jimmy n along cham tu tp windu kat pak nil ler gak....

wassalam n do take care....

k sham

Norhayah Ismail said...

Salam Aznil...saya dpt rasakan apa yg aznil rasa. Tetapi kita tidak dapat menolak apa yang dah tertulis.Alangkah baiknya jika pemergiannya kita jadikan sebagai satu iktibar dengan mendekatkan diri kpd yg maha esa. Maka, pemergiannya tidaklah sia-sia, sebaliknya pemergiannya telah menjadikan rakan karibnya seorang muslim yang sejati.

una's heart said...

Pak Nil...una pn pnah khlangn shabat karib..mnejut jg...sdih ni xpyh ckp la..mmg xpnh tbyg dek fkiran pn lg time tu..lg2 msing2 ngah blaja nk amik SPM..tharu sdih sngt2...hope pak Nil sbar ye,kuatkn smgt..kte bnyakkn doa pdNYA mga roh arwah dicucuri rahmatNYA..ameeennn....

muslimah said...

bca luahan hati Pak Nil dgn iringin lagu "hujan" nyanyian arwah Sudirman..hari ni hari jumaat palk tu dan msa aku menulis kt cni sememangnya hujan kt luar sana (area PJ)... terkesan dengan perasaan Paknil..Takziah... :_( Alfatihah

villachinta said...

pak nil..
kte nngis tw...!!

'ahmad janab'_slh satu name watak yg terkeluar dr mulut arwah time wt drama sebabak.. paling sy xbleh lupe..

kalu dulu, bile ingat.. sy mesti ketawa....
tp skang kalu teringat... sy da xbleh nk ketawe.. melainkan hnye air mate yg kluar..huhu

al fatihah utk arwah..
<>

utk pak nil...
-mge terus d beri kekuatan
-'aja aja fighting'!!

MrKatanaHectic said...

Pak Din mmg terbaik....tak sangka bila dengr je bita dia meninggal...aku tergamam...sebab terlalu cepat....pape pun.....al-fatihah untuk arwah...semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman...amin...

fieda said...

bt paknil...
sbrlah menghadapi hari2 mendatanng dgn tbh...setiap yg hdp pasti akan pergi jua..cma ms dan waktu yang menentukannya...
sedih baca luahan paknil di dada akhbar dan blog ni...
sabarlah paknil dan kelurga Allahyarham...al-Fatihah...

Eanda E.Hunt said...

pak nil...ena ngs stiap kali bc pape psl uncle din....terutamanya yang pak nil tulis....pak nil kuat ye..ena ngan sume peminat lain ade ngan pak nil~...

ctnurlisa123 said...

ESOK MASIH ADE TAPI DIN BERAMBOI TELAH TIADA...) sedihnye disaat aku mula nak mengenali siapa Din Beramboi, arwah telah pergi meninggalkn kita. rasa sayu dihati melihat astro ria era yg memaparkn arwah memancing undi spt mengemis walaupn secara gurauan tapi airmukanya jelas menunjukkn yg arwah menghrpkn sesuatu. sedih dan kesal kerna tdk sempat aku menghargai bakatnye selama ini. andai dpt ku putarkn semula pasti aku tdk akan mempersiakan bakat insan yg bernama Din Beramboi..) AlFatihah

ibusayangkamu said...

Salam,
Paknil, saya hanya ingin berkongsi rasa seperti yang lain...betapa pagi saya kini sudah berubah , tiada lagi senyum dan tawa kecil yang terhambur ketika saya memandu kereta ke tempat kerja..suara kalian lah menjadi penawar di kala saya stres dengan kesesakan ...
namun yang nyata kita hanyalah manusia biasa...yang tiada kuasa untuk mengekalkan apa yang kita suka...harapan saya agar paknil tabah, jaga kesihatan dan cepat2 jumpa doktor jika sakit ya...

ibusayangkamu said...

Salam,
Paknil, saya hanya ingin berkongsi rasa seperti yang lain...betapa pagi saya kini sudah berubah ,saya rindukan suasana pagi yang dulu, saya selalu tidak sabar2 untuk memasang radio supaya tidak tertinggal mendengar suara kalian,kini tiada lagi senyum dan tawa kecil yang terhambur ketika saya memandu kereta ke tempat kerja..suara kalian lah menjadi penawar di kala saya stres dengan kesesakan ...
namun yang nyata kita hanyalah manusia biasa...yang tiada kuasa untuk mengekalkan apa yang kita suka...harapan saya agar paknil tabah, jaga kesihatan dan cepat2 jumpa doktor jika sakit ya...

Syazana said...

Pak NIL,memeang terasa sedih bila kehilangannya.....beliau memang menghiburkan sangat kami pendengar-pendengar ERA.....tidak sangka ketika beliau di puncak popular,beliau meninggalkan kita semua.Kami di sini akan sentiasa mengingati lawak-lawak beliau yang sentiasa ingin menghiburkan kita semua dan sentiasa meyedekahkan AL-FATIHAH buatnya....

The Girl Next Door said...

salam,paknil.
sangat sayu bila saya baca blog pak nil. terutamanye ayat akhir yang paknil tulis ''buat din,aku rindu kau.rindu sangat'' menitik air mata saya bila baca. walaupun saya hanya mendengar celoteh arwah,saya rasakan amat kehilangan apabila mendengar berita kematian arwah.ramai yg sukakannya kerana dia merendah diri dan menjadi diri dia yang sebenar.mmg sedih bila kehilangan insan yg membuat hidup kita ceria.saya pergi ke kolej menaiki bas dan dalam bas tulah saya dengar celoteh arwah sampai terkekek2 saya ketawa. apa boleh buat,tuhan lebih sayangkan arwah. naty kita semua ke situ juga. tabahkan hati paknil. kita semua menyayangi arwah . al-fatihah.

~nUnin~ said...

salam..pak nil kena kuatkan semangat..yang pergi tetap pergi,tak akan kembali lagi..pak din mesti sedih kalo dia tgk pak nil camni.saya pun terkejut dengan berita ni..mari kita sama-sama doa supaya roh pak din ditempatkan bersama org yang beriman...amin

1870V said...

pak nil semoga tabah yer..tp yg palg ku rasa sepi adlh riuh era xseriuh semasa arwah n pak nil..the best4 ever n ever

chui ™ said...

salam abg aznil :))
bila tbce yg u tlis tuh 1 je i nk ckp
he is the best
he sum1 dat we can't found 2.!!

Jo Qusary said...

Salam Paknil

Al-Fatihah. Semoga allahyarham ditempatkan di kalangan hambaNya yang diredhai.

Syukran team said...

Al-fatihah, sedih.. jugak bila baca ni.. dapat rasakan kesunyian di studio..

Admin said...

kami semua peminat pak nil dan abg din beramboi..amat merai permergian arwah....semoga roh nya di tempatkan di tempat orang2 yang beriman...

dalam hati arwah din beramboi adalah legenda...hebat..

Anis said...

al-fatihah...
takziah pak nil...
pak nil jgn la sedih2 lagi..
kami peminat dan penyokong pak nil akan sentiasa bersama dengan pak nil..
insya'allah arwah ditempatkan bersama dengan org2 yang beriman..

eja said...

Pak nil..tabah ye

sopi said...

"hadirlah kasih, hadir dalam mimpiku, hadirlah cinta, hadir dalam hidupku...." arwah Din Beramb0i tetap terpahat dihati sy, kerana celotehnya di riuh pg era, sgt2 berkesan dan ia telah membuatkn sy tergelak je..bila weekend, era ulang semula siaran tu..best sgt2 dgr arwah buat lawak..tp arwah meninggalkan kita pd kemuncak karier arwah..apepun sy doakan Allah tempatkn arwah dikalangan org2 yg beriman..AMIN..

bedaksojuk said...

paknil........windu kat pak din......wuwuwuw....sape nk jadi kicap pasni nye.....

Unknown said...

sedey baca citer ni mmg din beramboi tak boleh dilupakan

shadah..♥ said...

sedihnye post ni...
al fatihah pd din beramboi.

tabahkn hati paknil...

aRe_La said...

al- fatihah buat Din Beramboi.

lg cedih ayat Paknil dalam metro..

"Din, kau pergi tanpa beri amaran. Habis senyum dan tawa aku kau bawa sekali. Kini aku masih mencari orang yang boleh kembalikan senyum dan ketawa itu. I MISS YOU MY BRO!"

sabar k Paknil.setiap yg idup pasti akan pergi juga 1 hari nanti.

iera shazira said...

salam takziah...
pemergian arwah sukar untuk diterima coz tiap2 pagi saya akan dengar riuh pagi di Era...xpernah miss walau sekali pun..bila dengar yang arwah telah pergi meninggalkan kita semua saya rasa benda tu macam mimpi jer..

al Fatihah buat arwah...semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..ternyata Tuhan lebih menyayangi arwah..

MsGon said...

Al-Fatihah...
menitik air mata baca kisah abg din! Thanks for sharing PakNil!!

D'seaManUtd said...

"kalau saya tiada lagi di radio ERA, saya nak awak (alex-raja lawak 4) gantikan tempat saya" itulah kata2 allahyarham Uncle Din Beramboi ketika final Raja Lawak musim ke-4. tak sangka sekarang allahyarham betul2 tiada lagi di radio ERA... Uncle Din Beramboi selamanya......al-fatihah..

SuGaR AuNtY said...

Salam.. Pak Nil akn kembali kt ERA ke? Mmg agak mementingkan diri sendiri kn klau mintak Pak Nil terus jd DJ ERA sdgkan klau sy sndiri di tmpt Pak Nil pown, sy xkn kmbali jd DJ ERA lg sb di stiap sudut konti mesti pnuh dgn kngn manis.. Tp klau Pak Nil tgglkn ERA, sy akn kehilangan ke2 2kwn pg sy :( Wlauapepown kputusan Pak Nil hope yg terbaek utk diri Pak Nil sndiri.. Klau Pak Nil still jd DJ lg sy & rmai lg rkyt M'sia akn rase sgt hepi, tp klau seandainya tak sy tetap akn sokong smua program yg Pak Nil jd host wpown phubungan tu agak jauh, x serapat & seerat hbgn DJ & pendengar.. Syg Pak Nil sokmo.. Doa sy sntiasa bsama Pak Nil & Pak Din.. Al-Fatihah~

thegabenor said...

pak nil...salam takziah.. kitaorang tahu, pak nil 'org kuat' kan?

Amy Abdul Rahman said...

al fatihah untuk Din Beramboi... Semoge roh nye d cucuri rahmat. Amin....

Amy Abdul Rahman said...

semoge roh nye d cucuri rahmat...

Nurul Kamil said...

AsSalam Pak Nil....

Kami pun turut merasa kehilangan Din Beramboi. Al Fatihah....
Semoga arwah ditempatkan di kalangan insan-insan yg beriman.
Doa kami buat Pak Nil semoga tabah & kuat semangat utk meneruskan kerjaya!

@NaDzNaFz said...

salam pak nil..insyaAllah, kita sentiasa doakan kesejahteraan arwah uncle Din Beramboi di sana. Semoga Tuhan memberkatinya dan tempatkan beliau di kalangan orang-orang yang beriman & bertaqwa kepada-Nya. Amin Yarabal Alamin.

ujek said...

paknil...xnak join riuh pagi era balik ke? dah la arwah din xde, paknil pon xde..dah xceria pagi saya...

Azman Jaafar said...

saya pun turut tumpang bersedih... ALFATIHAH UNTUK DIN BERAMBOI

miera punye blog said...

hurm,,sedihnye! pasni da x dgr lg lawak2 sengal din.. moge din dtmpatkn d klgn org beriman..insyaallah.

Azlan Ali said...

arwah pergi tanpa di duga dan meninggalkan nostalgia dalam industri hiburan kita...sama2 la kite sedekahkan al-fatihah buat beliau...

arizWanmerahs said...

Salam. Moga rohnya dicucuri rahmat..

Siapakah pemimpin MALAYSIA yang bakal menyelamatkan ummat Akhir Zaman? Marilah mengundi d blog saya... :)

AIN JAAFAR said...

memg terkejut bila tau arwah meninggal.al-fatihah

haQifays said...

Salam.. Pak Nil, ntah kenapa masa pak nil crita2 pkara yg akn d buat olh Allayarham Din Beramboi masa ABH tu, sy mcm boleh bygkn je gerak geri dia tu.. mcm dpt imagine plak.. hehe.. rindu kt dia sgt..

Al-Fatihah.. Semoga rohnya dicucuri rahmat..

sunflower said...

PakNil, catatan paknil jg selalu membuatkan peminat paknil menitiskan air mata.... agaknye...itu adalah lambang jiwa pak nil...thank u... share ur memories..

Anonymous said...

sedihnya bace post paknil yg ini....klu jd kt mamasue,mesti mamasue berlinangan air mata gak la saat menulis tu.....

«Oldest ‹Older   401 – 600 of 639   Newer› Newest»